Thumbnail
Σχετικά με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας περί «λανθασμένης έκδοσης απολυτηρίων τίτλων»

Σχετικά με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας περί «λανθασμένης έκδοσης απολυτηρίων τίτλων» από Λύκεια της χώρας, την εκκίνηση της διαδικασίας «απόσυρσης» και του καταλογισμού ευθυνών σε Διευθυντές και Συλλόγους Διδασκόντων, το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επισημαίνει τα εξής:

Το Υπουργείο δημιουργεί εκ του μη όντος ανησυχία σε γονείς – μαθητές ορίζοντας σαν λάθος την ένδειξη «Ομάδες Προσανατολισμού / κατεύθυνση», με την οποία έως τις 24 Ιούνη εκδίδονταν τα απολυτήρια από την αυτοματοποιημένη – ηλεκτρονική πλατφόρμα my school. Στην εν λόγω πλατφόρμα μετά τις 24/6 αφαιρέθηκε η λέξη «κατεύθυνση» από τη φόρμα των απολυτηρίων, χωρίς καμία εγκύκλιος που προηγήθηκε ή ακολούθησε να συνδέει την αλλαγή με λάθος στην έκδοση των τίτλων της φετινής σχολικής χρονιάς. Καμία απενεργοποίηση της δυνατότητας έκδοσης απολυτηρίων δεν υπήρξε στο σύστημα, ακόμη και πριν τις 20 Ιούνη, οπότε και σε ορισμένες σχολικές μονάδες υπήρχε η δυνατότητα έκδοσης τίτλων. Η μόνη επίσημη αναφορά σε ημερομηνία – ορόσημο ήταν σε εγκύκλιο που αφορούσε το τέλος των επαναληπτικών εξετάσεων στις 24 Ιούνη, χωρίς από πουθενά να προκύπτει η απαγόρευση προγενέστερης ολοκλήρωσης της εξεταστικής διαδικασίας, σύγκλισης των Συλλόγων και έκδοσης αποτελεσμάτων και απολυτηρίων. Οι Διευθυντές και οι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων, όπως πάγια συμβαίνει, ενδιαφέρονταν για την όσο γίνεται πιο έγκαιρη εκτύπωση των απολυτηρίων, προκειμένου να ακολουθήσουν μια σοβαρή διαδικασία επί 4 - 5 μέρες που αφορά κυρίως τον έλεγχο των στοιχείων, τις διορθώσεις και τις επανεκτυπώσεις, την επικόλληση των φωτογραφιών, τις υπογραφές του Συλλόγου, τις σφραγίδες, τη φωτοτύπηση κοκ.

Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μην αναλαμβάνει την ευθύνη και να αποδίδει τα προβλήματα στην έκδοση των τίτλων στους Διευθυντές και τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων. Αυτό είναι το ουσιαστικό πρόβλημα, διότι καλλιεργεί λανθασμένη εικόνα για τον κλάδο των εκπαιδευτικών όσον αφορά την ευθύνη με την οποία διεκπεραιώνεται το διοικητικό έργο και διότι διευκολύνεται ο κοινωνικός αυτοματισμός. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δείχνει, και με αυτό τον τρόπο, την πολιτική και το ήθος της «κυβερνώσας αριστεράς».

Τα σχολεία που έχουν εκδώσει απολυτήρια με την ένδειξη «Ομάδες Προσανατολισμού / κατεύθυνση» είναι πολύ περισσότερα από όσα ισχυρίζεται το Υπουργείο. Πρακτικά σε μια σειρά σχολεία υπάρχει σοβαρή δυσκολία απόσυρσης τίτλων, επανέκδοσης και ουσιαστικού ελέγχου. Ειδικά εκεί που υπήρχαν πολλοί αναπληρωτές - οι οποίοι ως μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων ελέγχουν - υπογράφουν και αυτοί τα απολυτήρια - και είναι τώρα απολυμένοι. Το ίδιο ισχύει για μικρά περιφερειακά σχολεία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν ζώντας μακριά από τις οικογένειές τους και τώρα έχουν επιστρέψει στον τόπο τους ή έχουν προγραμματίσει λόγω αδειών άλλες υποχρεώσεις τους. Η επανέκδοση και ο έλεγχος εφόσον γίνουν από ένα – δύο άτομα ακυρώνουν το Σύλλογο Διδασκόντων, ευτελίζουν την διαδικασία και θέτουν θέμα αξιοπιστίας. Πέραν της υπογραφής, η όλη διαδικασία (φωτογραφίες εκ νέου κοκ) δεν είναι απλή για τους μαθητές, κάποιοι από τους οποίους εργάζονται ή έχουν πάει διακοπές. Σημειωτέον, δε, ότι ήδη κάποια απολυτήρια για τα οποία το Υπουργείο ζητά απόσυρση έχουν κατατεθεί σε υπηρεσίες (πχ ΑΕΝ). Επιπλέον, εφόσον έχουν εκδοθεί και κυκλοφορήσει τα απολυτήρια (τα οποία υποτίθεται εκδίδονται άπαξ), καμία υπεύθυνη δήλωση δε μπορεί να διασφαλίσει ότι δεν υπάρχουν ή δεν έχουν χρησιμοποιηθεί επικυρωμένα αντίγραφα σε οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία.

Απαιτούμε το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβει την ευθύνη του και να σταματήσει την αναστάτωση που το ίδιο δημιούργησε, με το να θεωρήσει έγκυρα τα απολυτήρια που έχουν εκδοθεί με την προηγούμενη φόρμα του my school και δεν έχουν αντικατασταθεί. Καλούμε την ΟΛΜΕ να παρέμβει άμεσα για το ζήτημα.

Αργοστόλι 11/07/2016

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

 

Η Γενική Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης

Ποταμιάνου Σοφία

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιρο
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
Ο Σύλλογος εκπαιδευτικών «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» εξέδωσε Δελτίο Τύπου για την διευθύντρια εκπαίδευσης που διώκει εκδικητικά νεοδιόριστους, αγνοώντας...
«Και η ντροπή ντράπηκε κ. Διευθύντρια Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής»
foto_education.jpg
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»
Η δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ: «Τροπολογία στη Βουλή για παράλληλο σύστημα προσλήψεων  αναπληρωτών με χυδαίο τρόπο...
Παρεμβάσεις – Κινήσεις – Συσπειρώσεις: «Με χυδαίο τρόπο εισάγεται τροπολογία για παράλληλο σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών»
υπουργείο παιδείας 2021
Πόσοι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνουν το 2025: Η έγκριση προγραμματισμού προσλήψεων
Η πράξη έγκρισης προγραμματισμού προσλήψεων έτους 2025 αφορά σε πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού
Πόσοι διορισμοί εκπαιδευτικών θα γίνουν το 2025: Η έγκριση προγραμματισμού προσλήψεων
foto-mathites-taksi.png
Η σημασία της επιλογής σχολείου για τους μαθητές και οι στρατηγικές των κοινωνικών τάξεων
Έρευνες από την σκοπιά της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης έχουν δείξει ότι ακόμη και μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος το μορφωτικό κεφάλαιο...
Η σημασία της επιλογής σχολείου για τους μαθητές και οι στρατηγικές των κοινωνικών τάξεων