Tο alfavita δημοσιεύει τη νέα νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή και αφορά στην Ιδιωτική εκπαίδευση. Παραθέτουμε παρακάτω το δελτίο τύπου της ΟΙΕΛΕ και τη νομοθετική ρύθμιση
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.)
Αρθ. Ιδρ. Απόφασης Πρωτοδ. Αθηνών 20376/58
Χαλκοκονδύλη 13, 104-32, Αθήνα
Τηλ: 5238148, 5230819
Fax: 5230819
e-mail: [email protected],
[email protected]
site: www.oiele.gr
___________________________________
Αθήνα, 27/7/2016
Αριθμ. Πρωτ: 41094
ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΑΝEΡΧΕΤΑΙ Η ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΚΑΤ’ ΕΦΑΡΜΟΓΗΝ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΕ Η ΒΟΥΛΗ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΤΟΥ 2016
ΠΛΕΟΝ ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΙΣΟΤΙΜΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΑΤΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ Η ΜΑΥΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ Η ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ
Η νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε σήμερα από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή για την ιδιωτική εκπαίδευση αποκαθιστά τη συνταγματική νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, επαναφέροντας την εποπτεία της στο φυσικό της χώρο, δηλ. το Υπουργείο Παιδείας.
• Α. ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Εκλογικεύεται και συγκεκριμενοποιείται το καθεστώς των συμβάσεων (αρχική σύμβαση διετίας, η οποία - αν δεν καταγγελθεί - μετατρέπεται αυτοδικαίως σε αορίστου χρόνου). Η εκλογίκευση του καθεστώτος των συμβάσεων θεραπεύει τη χαοτική κατάσταση που προέκυψε στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά τη νομοθετική ρύθμιση Αρβανιτόπουλου που απελευθέρωνε πλήρως τις εργασιακές σχέσεις και καθιστούσε περιττή την εποπτεία των εποπτικών αρχών του Υπουργείου Παιδείας σε προσλήψεις και απολύσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το Υπουργείο Παιδείας να μη γνωρίζει ποιοι διδάσκουν μέσα στα ιδιωτικά σχολεία, με αποτέλεσμα να οξύνεται η αδήλωτη εργασία και η απασχόληση ανθρώπων που δεν κατέχουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα. Επιπλέον, γιγαντώθηκε το φαινόμενο των ολιγόμηνων συμβάσεων, που συντέλεσε οι εκπαιδευτικοί να είναι όμηροι του σχολείου και να μην πληρώνονται το καλοκαίρι.
Υπενθυμίζεται ότι μετά τις ρυθμίσεις Αρβανιτόπουλου και τις τεράστιες δυσλειτουργίες που προκάλεσε, υπήρξε σωρεία ερωτημάτων από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και την ίδια τη Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας για το ζήτημα της εποπτείας του προσωπικού των ιδιωτικών σχολείων. Μετά από ερώτημα του Υπουργείου Παιδείας, εξεδόθη Γνωμοδότηση του ΝΣΚ (266/2014) που υπέγραψε η Υπουργός Παιδείας κ. Κιάου, σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε να υπάρξει άμεσα νέα νομοθετική ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση (η ρύθμιση που φτάνει σήμερα στη Βουλή).
• Β. ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
Η επικύρωση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη από τη Βουλή (και μάλιστα σχεδόν ομόφωνα) προβλέπει την προστασία του εργαζόμενου από την αναιτιολόγητη καταγγελία της σύμβασής του. Επειδή, επιπροσθέτως, σύμφωνα με την πάγια νομολογία, τα ιδιωτικά σχολεία παρέχουν το δημόσιο αγαθό της Παιδείας που έχει από την Πολιτεία αναχθεί σε συνταγματικό λόγο δημόσιου συμφέροντος, είναι εύλογο να μην επιτρέπεται πλέον η χωρίς καμιά αιτιολόγηση απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού. Άλλωστε, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκδίδουν βαθμολογίες, διεξάγουν ενδοσχολικές εξετάσεις και υπογράφουν τίτλους σπουδών που αντιστοιχούν σε επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και οδηγούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την αγορά εργασίας, τόσο την εγχώρια, όσο και τη διεθνή.
Με την παρούσα, λοιπόν, ρύθμισηυποχρεώνονται πλέον οι εργοδότες να αιτιολογούν επαρκώς τις καταγγελίες σύμβασης. Μπαίνει τέλος στο όνειδος των αναιτιολόγητων απολύσεων. Απολύσεις χωρίς έλεγχο νομιμότητας και ενδεχόμενης καταχρηστικότηταςκαι χωρίς διαπιστωτική πράξη από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης θεωρούνται άκυρες. Ο έλεγχος της πολιτείας (όπως, άλλωστε, προβλέπεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.) στις απολύσεις των εκπαιδευτικών τερματίζει το φαινόμενο να μη γνωρίζουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ποιοι υπηρετούν και ποιοι απολύονται, με αποτέλεσμα να γιγαντώνεται η αδήλωτη και παράνομη εργασία. Κυρίως όμως διασφαλίζονται συνθήκες ποιότητας, νομιμότητας και διαφάνειας μέσα στα ιδιωτικά σχολεία, καθώς οι εκπαιδευτικοί δεν θα μπορούν να εκβιάζονται με την απειλή της αναιτιολόγητης απόλυσης για να αλλάζουν βαθμολογίες, να νοθεύουν εξετάσεις και να υπογράφουν παράνομους τίτλους σπουδών.
• Γ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΜΙΜΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
1. ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν πλέον να διεξάγουν ελεύθερα ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, (ενισχυτική διδασκαλία, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ.). βεβαίως, όλες αυτές οι δραστηριότητες πρέπει στο εξής να δηλώνονται και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τα ανάλογα τυπικά προσόντα. Αυτό διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών (οι οποίες θα διδάσκονται από πιστοποιημένο και νόμιμα πληρωμένο προσωπικό), την προστασία των γονέων, οι οποίοι πληρώνουν μεγάλα χρηματικά ποσά και δικαιούνται ανταποδοτικά ανάλογες υπηρεσίες, εξαλείφει τη μαύρη εργασία και καταπολεμά αποτελεσματικά τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ζώνη λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων (η μετά τη λήξη του επίσημου ωρολόγιου προγράμματος λειτουργία) αποτελούσε μέχρι σήμερα γκρίζα ζώνη ακραίας φοροδιαφυγής και παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας.
2. ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΙΣΟΤΙΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΙΤΛΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Η επαναφορά της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση και η εκλογίκευση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών με την απάλειψη ασύδοτων εργοδοτικών πρακτικών καθιστά πλέον δυνατή την καθιέρωση της ισοτιμίας των ιδιωτικών με τα δημόσια σχολεία και την έκδοση ισότιμων τίτλων με την ευθύνη του Συλλόγου των Διδασκόντων. Από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός είναι προστατευμένος από απειλές και πιέσεις, ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι η έκδοση βαθμολογιών και η διεξαγωγή ενδοσχολικών εξετάσεων θα γίνεται με διαφάνεια και καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη η έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών.
Η ισοτίμηση με τα δημόσια αναβαθμίζει το κύρος των ιδιωτικών σχολείων και παγιώνει τη θέση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως ισότιμου πυλώνα στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
------------
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Άρθρο 28
Ρυθμίσεις για την Ιδιωτική Εκπαίδευση
1. Μετά το άρθρο 29 του ν.682/1977 (Α΄244), όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 2 του άρθρου 11 του Ν.1035/1980 (Α΄ 60), προστίθεται άρθρο 30, ως εξής:
«Άρθρο 30.
Σχέση εργασίας, διάρκεια σύμβασης-λύση σχέσης εργασίας
1. Οι διδάσκοντες στα ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικοί, υπηρετούν με σχέση εργασίας ορισμένου ή αορίστου χρόνου κατά τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους.
2. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί προτείνονται προς πρόσληψη από τον ιδιοκτήτη του ιδιωτικού σχολείου και μετά την έγκριση της πρότασης από το Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης συνάπτουν σύμβαση ορισμένου χρόνου, η οποία αρχίζει την ημέρα παροχής των υπηρεσιών από τον εκπαιδευτικό και λήγει την 31η Αυγούστου του δεύτερου έτους από την πρόσληψή του. Κατά τη λήξη της διετίας ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση. Μετά την πάροδο της διετίας και εφόσον η σύμβαση δεν καταγγελθεί κατά τα ανωτέρω, μετατρέπεται αυτοδικαίως σε σύμβαση αορίστου χρόνου.
3. Η σύμβαση αορίστου χρόνου είναι δυνατόν να καταγγελθεί μόνο για τους παρακάτω λόγους:
α) Εάν ο εργοδότης επικαλείται και αποδεικνύει επαρκώς αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος στο σχολείο λόγω αδυναμίας συνεργασίας εργοδότη-εκπαιδευτικού.
β) Κατάργηση σχολείων.
γ) Κατάργηση τάξεων και τμημάτων τάξεων. Στην περίπτωση αυτή είναι επιτρεπτή η απόλυση αυτών που έχουν τη μικρότερη προϋπηρεσία στην εκπαίδευση και μηδενίζεται το ωράριό τους. Από τις απολύσεις αυτές εξαιρούνται οι διδάσκοντες που είναι και ιδιοκτήτες των σχολείων.
δ) Συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας των εκπαιδευτικών.
ε) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται από τον ιδιοκτήτη του σχολείου στο οποίο υπηρετούν λόγω:
αα) σωματικής ή πνευματικής ανικανότητας που διαπιστώνεται από την οικεία κατά τόπο πρωτοβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου και, ύστερα από ένσταση του ενδιαφερομένου, από τη δευτεροβάθμια υγειονομική επιτροπή του Δημοσίου,
ββ) συμπλήρωσης του χρόνου υπηρεσίας που θεμελιώνει δικαίωμα προς λήψη πλήρους σύνταξης από φορέα ασφάλισης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Σε αυτή την περίπτωση, η λύση της σχέσης εργασίας επέρχεται κατά την λήξη του διδακτικού έτους,
γγ) επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης από το οικείο πειθαρχικό συμβούλιο,
δδ) ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο και στηρίζεται σε δύο τουλάχιστον υπηρεσιακές εκθέσεις που συντάσσονται από τον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης και αφορούν δύο τουλάχιστον συνεχόμενα διδακτικά έτη.
4. Κατά τη διάρκεια της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, η σύμβαση μπορεί να καταγγελθεί από τον ιδιοκτήτη για τους περιοριστικά αναφερόμενους στην παράγραφο 3 λόγους.
5. Ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός εκπίπτει αυτοδικαίως της υπηρεσίας, εάν καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση σε ποινή συνεπαγόμενη απόλυση για τους δημοσίους υπαλλήλους.
6. Οι αποχωρούντες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λόγω συμπληρώσεως του συντάξιμου χρόνου ή του 70ου έτους της ηλικίας τους, δικαιούνται αποζημίωση ίση προς το ήμισυ της προβλεπόμενης στην παρ. 4 για την περίπτωση καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.
7. Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολυόμενοι εξαιτίας ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων τους, η οποία διαπιστώνεται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο ή εξαιτίας επιβολής της πειθαρχικής ποινής της απόλυσης, δεν δικαιούνται αποζημίωση.
8. Μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης, άλλοι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και συνταξιούχοι, οι οποίοι δεν μετέχουν σε φορείς ελέγχου των ιδιωτικών σχολείων, δύνανται να απασχολούνται στην ιδιωτική εκπαίδευση, εφόσον υπάρχει έλλειψη στην Επετηρίδα Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και στην αντίστοιχη ειδικότητα.
9. Η σχέση εργασίας μεταξύ του ιδιοκτήτη ιδιωτικού σχολείου και του ιδιωτικού εκπαιδευτικού λύεται με το θάνατο, την έκπτωση, την αποδοχή παραίτησης και την απόλυση , για την οποία εκδίδεται πράξη του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Στις περιπτώσεις απολύσεων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, το αρμόδιο κατά περίπτωση Υπηρεσιακό Συμβούλιο (ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως, διαπιστώνει εάν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη και εισηγείται σχετικά με την απόλυση στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει δέσμια αρμοδιότητα να εκδώσει διαπιστωτική πράξη, σύμφωνη με την εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Απολύσεις ιδιωτικών εκπαιδευτικών, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, που λαμβάνουν χώρα χωρίς την προβλεπόμενη κατά τα ανωτέρω πράξη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου είναι άκυρες.
10. Παραίτηση ιδιωτικού εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους επιτρέπεται μόνο με τη συναίνεση του ιδιοκτήτη ή για αποχρώντα λόγο εκτιμώμενο από τον οικείο Δ/ντή Εκπαίδευσης. Η παραίτηση, για να θεωρείται έγκυρη, πρέπει να υποβάλλεται από τον εκπαιδευτικό αυτοπροσώπως στο ιδιωτικό σχολείο και εντός 5 ημερών στον Διευθυντή εκπαίδευσης. Η αποδοχή αυτής κοινοποιείται αμέσως προς τον ιδιοκτήτη, ο οποίος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών να υποβάλει πρόταση για το διορισμό αντικαταστάτη. Ο παραιτηθείς δεν μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του αντικαταστάτη του, εκτός εάν παρήλθε μήνας από την υποβολή της παραίτησής του και δεν του έγινε κοινοποίηση της αποδοχής της. Οι διοριζόμενοι στη δημόσια εκπαίδευση, ως μόνιμοι ή ως αναπληρωτές, ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, λογίζονται αυτοδικαίως παραιτούμενοι από το ιδιωτικό σχολείο στο οποίο υπηρετούν, μόλις αναλάβουν υπηρεσία στη δημόσια εκπαίδευση.
11. Η απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών εξαιτίας πειθαρχικού παραπτώματος, ανεπάρκειας ή νόσου, επέρχεται από την κοινοποίηση της οικείας πράξης στον ιδιωτικό εκπαιδευτικό.»
2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του Ν. 682/1977 (Α΄ 244) αντικαθίσταται, ως ακολούθως:
«Παρέκκλιση ως προς το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας και πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος, ιδίως ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ. επιτρέπονται, κατόπιν ελέγχου νομιμότητας ως προς το πρόγραμμα σπουδών και το παιδαγωγικό περιεχόμενο της διδασκαλίας από την κατά περίπτωση αρμόδια Δ/νση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Οι προϋποθέσεις για την παρέκκλιση και τις πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες πέραν του ωρολογίου προγράμματος είναι οι ακόλουθες:
αα) Το ανώτατο όριο του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας των ιδιωτικών σχολείων δε μπορεί να υπερβαίνει τις σαράντα (40) ώρες για όλες τις τάξεις,
ββ) Το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) αποφασίζεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Διευθυντή/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με τον σύλλογο διδασκόντων και τον υπεύθυνο σχολικό σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια κατά τη συγκρότησή του και υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης,
γγ) Η παρέκκλιση αφορά όλους τους μαθητές της τάξης ή των τάξεων για τις οποίες χορηγείται. Στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δηλώνεται κάθε είδους προαιρετική σχολική δράση (παρέκκλιση) μη προβλεπόμενη από το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα (ΦΕΚ 1324 Β΄/2016), κατά τα ανωτέρω μαζί με τον αριθμό των τμημάτων, των μα- θητών και των διδασκόντων,
δδ) Για τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία η έγκριση παρέκκλισης χορηγείται με διαδικασία αντίστοιχη αυτής που προβλέπεται για τα ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία, όπως αυτή καθορίστηκε με την παρούσα και οι διδάσκοντες θα πρέπει να έχουν τα τυπικά προσόντα που προβλέπονται από τη σχετική κείμενη νομοθεσία.»
3. Το εδάφιο β΄ της παρ. 4 του άρθρου 27 του ν. 682/1977 (Α’ 244), όπως προστέθηκε με την παρ. 14 του άρθρου 47 του ν.3848/2010 (Α΄ 71), αντικαθίσταται, ως εξής:
«β) Σε περίπτωση κατάργησης τάξεων ή τμημάτων καθώς και σε αν οι ώρες διδασκαλίας ενός μαθήματος δεν επαρκούν προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν το ωράριο του διοριστηρίου τους, ανατίθενται στους εν λόγω εκπαιδευτικούς, άλλες σχολικές δράσεις και δραστηριότητες σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της σχολικής μονάδας, όπως ιδίως, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, ενίσχυση της γλωσσομάθειας, συντονισμός κλάδου ή άλλης ομάδας εκπαιδευτικών, διοργάνωση αθλητικών, πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δράσεων, ανάθεση ωρών ως υπευθύνων εργαστηρίων ή διοικητικό έργο, προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη