Thumbnail

του Μάνου Πουλάκη*

Πριν μερικές μέρες εκδόθηκαν νέες Υπουργικές Αποφάσεις (ΥΑ) που ορίζουν εκ νέου τη μοριοδότηση για την επιλογή Υποδιευθυντών σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), όπως μπορείτε να δείτε από τους συνδέσμους

http://goo.gl/4gyvxd και http://goo.gl/eUVZvY

Οι ΥΑ συμβαδίζουν με τις ισχύουσες για τις αντίστοιχες διευθυντικές θέσεις σε ΙΕΚ και ΣΔΕ, με μόνη διαφοροποίηση το ότι μειώθηκε κατά 5 μόρια η εξωφρενική μοριοδότηση σεμιναρίων (από 12 συνολικά σε 7 μόρια), η οποία παραμένει βέβαια πολύ υψηλή.

Κοινός παρονομαστής όλων των σχετικών ΥΑ παραμένει η απαγόρευση της μοριοδότησης στην κατηγορία Γνώσεις Χειρισμού Η/Υ (Νέες Τεχνολογίες) για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Ο εκάστοτε Υπουργός βασίζει την απόφασή του στον Ν.4327/2015 που ορίζει τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών στα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), όπου όμως αντίστοιχα η μοριοδότηση αυτή είναι διαφορετική και μόνο 0.5 μόρια! Στις σχετικές όμως προκυρήξεις για τα ΣΔΕ και τα ΙΕΚ η μοριοδότηση των γνώσεων χειρισμού Η/Υ είναι 3 μόρια, όσα ακριβώς δίνονται σε κάποιον που γνωρίζει σε άριστο επίπεδο (Γ2) δύο ξένες γλώσσες!

Πάγιο αίτημα τόσο των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, αλλά και προφανώς όσων θα ήθελαν αποτελεσματική διοίκηση, είναι η υποχρεωτική γνώση χειρισμού Η/Υ σε διευθυντικές θέσεις, καθώς πλέον δεν νοείται διοίκηση στην εκπαίδευση χωρίς χρήση σύγχρονων μέσων και υπολογιστών.

Στη γενικότερη νομοθεσία άλλωστε του ελληνικού κράτους, είναι απαραίτητο προσόν διορισμού η γνώση βασικής χρήσης υπολογιστή και βάσει νόμου αυτή αποδεικνύεται είτε με πιστοποιητικά συγκεκριμένων φορέων είτε με πτυχία τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στο αντικείμενο της Πληροφορικής ή ακόμα και με τέσσερα σχετικά με Η/Υ μαθήματα από το τμήμα αποφοίτησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ λοιπόν ενώ είναι απαραίτητο προσόν διορισμού πλέον στο δημόσιο η γνώση αυτή, το Υπουργείο την μοριοδοτεί υπέρμετρα, υποβιβάζοντας μάλιστα στη μοριοδότηση ένα ολόκληρο κλάδο εκπαιδευτικών που εξ' ορισμού την κατέχει! Το θέμα αυτό είναι χρόνιο, και έχει ξανά αναλυθεί σε αντίστοιχο άρθρο (βλ. https://goo.gl/LSbYza). Γιατί άραγε όμως μοριοδοτείται κάτι που πλέον είναι απαραίτητο προσόν διορισμού;

Είναι προφανής η κατοχή της γνώσης αυτής από τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής, άλλωστε στα προγράμματα επιμόρφωσης που έγιναν από του Υπουργείο Παιδείας επί σειρά ετών, όπως η Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση - http://goo.gl/hFA0mV) οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αποκλείστηκαν εξ' αρχής από τη συμμετοχή τους στα προγράμματα αυτά ως επιμορφούμενοι, αφού θεωρήθηκε ότι προφανώς κατέχουν τις βασικές δεξιότητες αυτές, και αποτέλεσαν μάλιστα τους επιμορφωτές όλων των άλλων κλάδων.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι υπάρχει ένα σχέδιο υποβάθμισης των εκπαιδευτικών Πληροφορικής και μια προσπάθεια από το Υπουργείο να μην αναλάβουν θέσεις ευθύνης. Προφανώς είναι πολύ δύσκολο για οποιονδήποτε να συναγωνιστεί υποψηφίους όταν ξεκινά από -3 μόρια λόγω της γνώσης χρήσης Η/Υ που ναι μεν έχει, αλλά το Υπουργείο δεν μοριοδοτεί καταστρατηγώντας έτσι  οποιαδήποτε έννοια ισότητας και ισονομίας μεταξύ των συνυποψηφίων.

Άραγε γιατί φοβούνται οι ιθύνοντες στο Υπουργείο να αποκτήσουν θέσεις ευθύνης οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής; Γίνεται για να πριμοδοτηθούν άλλα δικά τους παιδιά έναντι αυτών, όταν κατά κοινή ομολογία οι Πληροφορικοί ως κλάδος κατέχουν σε μεγαλύτερο ποσοστό αυξημένα προσόντα σε μεταπτυχικές σπουδές και ξένες γλώσσες; 'Η μήπως υπάρχει ο φόβος ότι ίσως επιτέλους υπάρξει διαφάνεια σε πολλές περιπτώσεις, καθώς οι Πληροφορικοί έχουν ευχέρεια να χρησιμοποιήσουν άριστα τις νέες τεχνολογίες, τις ιστοσελίδες και να προσφέρουν διάχυση της Πληροφορίας και ενημέρωση, κάτι που ακόμα δεν γίνεται σε πολλές υπηρεσίες;

Τα συμπεράσματα ανήκουν στους πολίτες, σε αυτούς δηλαδή που τελικά παρέχεται η προσφερόμενη εκπαίδευση με την αντίστοιχη ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Προφανώς οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής δεν αντιμετωπίζονται ισόνομα και σε αυτό θα πρέπει να υπάρξει δικαστική διεκδίκηση και ίσως κάποτε τιμωρία αυτών που υπόγεια κινούν τα νήματα σε αυτή τη χώρα ευνοώντας μερικούς έναντι άλλων.

* Ο Μάνος Πουλάκης, M.Ed., είναι εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και ΓΕ.Λ. Τζερμιάδων Λασιθίου και Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ανατολικής Κρήτης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
Πανελλήνιος Ιατρικός Συλλόγος: Bonus 1.000 ευρώ σε κάθε ιδιώτη γιατρό που θα εργαστεί στο ΕΣΥ
Ο Σύλλογος βέβαια αφήνει σοβαρές αιχμές κατά της Πολιτείας και του υπουργείου Υγείας και δηλώνει απογοητευμένος «για την επιστράτευση του κοινωνικού...
Πανελλήνιος Ιατρικός Συλλόγος: Bonus 1.000 ευρώ σε κάθε ιδιώτη γιατρό που θα εργαστεί στο ΕΣΥ
δημοτικο
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου
Συνεδρίαση της επιτροπής καταλληλότητας και επιλογής οικοπέδου για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου Δήμου Μινώα Πεδιάδας
Συνεδρίαση για την ανέγερση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αρκαλοχωρίου