Thumbnail
Βοηθητικές επισημάνσεις σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση με την έναρξη του σχολικού έτους

Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να κατεβάσετε τα έγγραφα

Αιτηση ΓΟΝΕΑ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Καταρχάς, υπενθυμίζουμε  ότι σύμφωνα με την παραγρ. 14 του αρθ. 28 του Ν. 4186/2013 «τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. έχουν την αποκλειστική αρμοδιότητα  για την κατάταξη, εγγραφή και φοίτηση, καθώς και για το κατάλληλο πλαίσιο υποστήριξης στο γενικό σχολείο» δηλαδή τυχόν γνωματεύσεις ιατροπαιδαγωγικών κέντρων ή άλλων νοσηλευτικών ιδρυμάτων, ειδικά για τα ανωτέρω θέματα, δε λαμβάνονται υπόψη, αλλά έχουν ισχύ μόνο για τη γνωμάτευση περί της πάθησης.

Α. ΕΙΔΙΚΟΣ ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΑΕ

Στο σχολείο δημιουργείται ειδικός φάκελος με δεδομένα και πληροφορίες για τον κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι φάκελοι αυτοί είναι απόρρητοι και φυλάσσονται σε ειδικό ασφαλισμένο ερμάριο. Στις περιπτώσεις που οι φάκελοι έχουν ψηφιακή μορφή, η πρόσβαση στο ηλεκτρονικό μέσο όπου φυλάσσονται προστατεύονται με ειδικό κωδικό πρόσβασης. Τον κωδικό πρόσβασης γνωρίζει μόνο ο εκπαιδευτικός Ε.Α.Ε. (του Τ.Ε. ή  παράλληλης στήριξης ή διδασκαλίας στο σπίτι, όταν υλοποιείται από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής) και ο διευθυντής του σχολείου.

Η τήρηση του φακέλου είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση και διατήρηση αξιόπιστων δεδομένων και την καταγραφή πληροφοριών προς διερεύνηση. Τα δεδομένα και οι πληροφορίες αποτελούν πολύτιμη πηγή κατά τη διαδικασία σχεδίασης και υλοποίησης του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης, καθώς και για τις περιπτώσεις αλλαγής προσωπικού ή μετεγγραφής του μαθητή, οπότε και συναποστέλλονται με τα έγγραφα μετεγγραφής.

Β. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ

Καταρχάς, επισημαίνουμε  ότι σύμφωνα με το αρθ. 82 παρ. 5. του Ν. 4368/2016 πλέον «ο εκπαιδευτικός του Τ. Ε. υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και περιβάλλοντος. Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους.»

Για τη λειτουργία ενός  Τ.Ε. απαιτείται  να υπάρχουν κατ΄ ελάχιστον 3 μαθητές, με ήδη εκδοθείσα σχετική γνωμάτευση μόνο από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.. Συνεπώς, σε όσα ιδρυμένα Τ.Ε. δε συντρέχει η ανωτέρω προϋπόθεση τίθενται σε αναστολή λειτουργίας, ενώ σε σχολ. Μονάδα, που δεν έχει ιδρυμένο Τ.Ε., εφόσον δηλωθούν στον οικείο πίνακα  τρεις (3) μαθητές με διάγνωση από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., η Υπηρεσία θα διερευνήσει τη δυνατότητα τυχόν εφικτής μεταφοράς από  Τ.Ε. που τελεί σε αναστολή ή ίδρυσης Τ.Ε.[1].

Σε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων κατά την έναρξη ή τη διάρκεια του διδακτικού έτους, ειδικά όταν εκδίδεται η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ για τους μαθητές που δηλώθηκαν με τη σημείωση «επίκειται», οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι θα πρέπει να  υποβάλουν εκ νέου επικαιροποιημένο τον άνω  πίνακα.

Στα  Τ.Ε. αυτά μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα, μόνο όμως κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Σχολ. Συμβούλου ΕΑΕ (η οποία διευκρινίζεται ότι δεν προσμετρείται στο κατώτατο όριο των απαιτούμενων 3 διαγνωσμένων μαθητών για τη λειτουργία Τ.Ε.). Στην περίπτωση που επίκειται η έκδοση γνωμάτευσης από διαγνωστικό φορέα για κάποιο μαθητή και εφόσον ο Σχολ. Σύμβουλος Ε.Α.Ε. δεν προλαβαίνει χρονικά για να παράσχει τη σύμφωνη γνώμη του, ο μαθητής θα δηλωθεί στον πίνακα με την ένδειξη αυτή, αλλά  θα πρέπει να ενημερωθεί η Υπηρεσία για την έκδοση της γνωμάτευσης/ της σύμφωνης γνώμης του Σχολ. Συμβούλου ΕΑΕ. Πάντως το μέγιστο όριο μαθητών ανά  Τ.Ε. είναι 12.

Επισημαίνεται ότι για τη νόμιμη φοίτηση σε Τ.Ε. μαθητή η γνωμάτευσή του θα πρέπει να είναι ισχύουσα (να μην έχει λήξει) και να αναγράφει ρητά αυτό και όχι να προβλέπει προτεινόμενη φοίτηση σε κάποια άλλη μορφή της ειδικής αγωγής (λ.χ. παράλληλη στήριξη/ ειδικό σχολείο κ.α.).

Διευκρινίζεται ότι οι κωφοί/βαρύκοοι καθώς και οι τυφλοί/με χαμηλή όραση μαθητές χωρίς νοητική υστέρηση ή άλλης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δε δηλώνονται στον πίνακα για τα Τ.Ε., εφόσον φοιτούν στις σχολ. τάξεις του Γενικού Σχολείου με στήριξη από εκπαιδευτικό ΕΑΕ  γνώστη της νοηματικής ή της γραφής Braille (αρθ. 7  παρ.1 & 2 του Ν. 3699). Οι μαθητές αυτοί θα δηλωθούν στη Διεύθυνση κατά την έναρξη της σχολ. χρονιάς για να ζητηθεί η πρόσληψη των αντίστοιχων αναπληρωτών ΕΑΕ, αλλά θα πρέπει η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ να υποδεικνύει τη στήριξή τους από τους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς.

Γ. Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης)

Σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 4 του Ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκαν από παρ. 4 του αρθ. 39 του Ν. 4115/2013, σε κάθε σχολική μονάδα που ανήκει σε ΣΔΕΥ (οι οποίες για το νομό μας ορίστηκαν με την αριθμ. Φ.20/287/17-1-14 Απόφαση του Περιφερειακού Δ/ντη Εκπ/σης ΦΕΚ 230/Β΄5-2-2014, ΑΔΑ:ΒΙΡ29-ΧΟ5) λειτουργεί ΕΔΕΑΥ, ως πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών της, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης (εφόσον στο  αντίστοιχο ΣΔΕΥ υπηρετεί ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός για να μπορέσει να συγκροτηθεί). Η σύσταση, η λειτουργία και οι αρμοδιότητες της ΕΔΕΑΥ καθορίστηκαν με την αριθμ. 17812/Γ6/7-2-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ 315/Β΄/12-2-2014).

Υπογραμμίζεται ότι για τους μαθητές σχολικών μονάδων, που λειτουργεί ΕΔΕΑΥ, τα αιτήματα των γονέων τους προς το ΚΕΔΔΥ για αξιολόγησή τους εξετάζονται από το τελευταίο, μόνο εφόσον έχουν παραπεμφθεί  σε αυτό από την οικεία ΕΔΕΑΥ.

Δ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Ο χρόνος υποβολής αιτήσεων παράλληλης στήριξης για το εκάστοτε σχολικό έτος είναι αποκλειστικά μέχρι και την  20η Οκτωβρίου.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (όπως ορίζονται στην αριθμ. 91409/Δ3/3-6-2016 (ΑΔΑ: 6ΞΠΜ4653ΠΣ-8ΝΝ) εγκύκλιο του Υ.Π.Π.Ε.Θ. με τα συνημμένα του) είναι:

  1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα (επισυνάπτεται υπόδειγμα).
  2. Βεβαίωση εγγραφής του μαθητή για το τρέχον σχολ. έτος, με αναφορά της τάξης που θα φοιτήσει (επισυνάπτεται υπόδειγμα).
  3. Εισήγηση του οικείου Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. για τους μαθητές που έχουν ισχύουσα γνωμάτευση για παράλληλη στήριξη για το σχολ. έτος 2016-17 σε πίνακα.

Τα δικαιολογητικά 1 και 2 (Αίτηση και βεβαίωση) οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων θα τα προσκομίσουν με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο οικείο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., το  οποίο αφού ελέγξει την εγκυρότητα του αιτήματος από το Αρχείο του και συμπληρώσει το σχετικό πίνακα, τα υποβάλλει με διαβιβαστικό στη Διεύθυνση Εκπ/σης.

Τέλος, αιτήσεις για παράλληλη στήριξη που δε συνοδεύονται  από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (και κυρίως γνωμάτευση από ΚΕΔΔΥ) σε καμία περίπτωση δε θα διαβιβάζονται στην Υπηρεσία μας.

√ Προσοχή! Τα έγγραφα που αφορούν τη στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό θα πρέπει να φέρουν στο υποσέλιδο  κάθε σελίδας το λογότυπο του Ε.Σ.Π.Α. (αίτηση γονέα, βεβαίωση φοίτησης, διαβιβαστικό σχολείου).

 

Ε. ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Οι αιτήσεις  για στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό   μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν αυτοεξυπηρετούνται και για τους οποίους δε ζητείται παράλληλη στήριξη (αρθ. 18 Ν. 3699) για το τρέχον σχολικό έτος, υποβάλλονται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι τα εξής:

  1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα (επισυνάπτεται υπόδειγμα)
  2. Γνωμάτευση του οικείου Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
  3. Βεβαίωση εγγραφής του μαθητή για το τρέχον σχολικό έτος με αναγραφή της τάξης που θα φοιτήσει (επισυνάπτεται υπόδειγμα).

Τα ανωτέρω δικαιολογητικά χωρίς τη γνωμάτευση του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι των σχολικών μονάδων θα τα προσκομίσουν με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο οικείο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., το  οποίο αφού ελέγξει την εγκυρότητα του αιτήματος από το Αρχείο του και συμπληρώσει το σχετικό πίνακα, τα υποβάλλει με διαβιβαστικό μέσω της οικείας Διεύθυνσης Εκπ/σης στην αντίστοιχη Περιφερειακή Δ/νση Π. & Δ. Εκπ/σης.

√ Προσοχή! Τα έγγραφα που αφορούν τη στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό θα πρέπει να φέρουν στο υποσέλιδο  κάθε σελίδας το λογότυπο του Ε.Σ.Π.Α. (αίτηση γονέα, βεβαίωση φοίτησης, διαβιβαστικό σχολείου).

 

ΣΤ. ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ

Με το αρθ. 28 παρ. 16 του Ν. 4186/2013 εισήχθη η δυνατότητα στήριξης μαθητών που  δεν αυτοεξυπηρετούνται (λ.χ. με διαβήτη ή με επιληψία)  με σχολικό νοσηλευτή κατόπιν γνωμάτευσης δημόσιου νοσοκομείου.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι τα εξής:

  1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα.
  2. Γνωμάτευση δημόσιου νοσοκομείου η οποία θα πρέπει να αναφέρει με σαφήνεια την πρόταση για την ανάγκη στήριξης από σχολικό νοσηλευτή και να φέρει ευκρινή σφραγίδα.
  3. Βεβαίωση εγγραφής του μαθητή για το επόμενο σχολικό έτος.

Η αίτηση και τα δικαιολογητικά διαβιβάζονται από τη σχολική μονάδα με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στην Περιφερειακή Δ/νση Π. & Δ. Ε. Αν. Μακεδονίας-Θράκης μέσω της Διεύθυνσης Πρωτ/θμιας.

Η στήριξη του μαθητή μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό  σχολικό νοσηλευτή που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της σχολ. μονάδας και του Συλλόγου των Διδασκόντων (παρ. 18 εδαφ. ε΄αρθ. 28  Ν. 4186/2013).Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι αντίστοιχα με αυτά για τον ιδιώτη ειδικό βοηθό για την στήριξη των μαθητών.(Αίτηση)

 √ Προσοχή! Τα έγγραφα που αφορούν τη στήριξη από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό θα πρέπει να φέρουν στο υποσέλιδο  κάθε σελίδας το λογότυπο του Ε.Σ.Π.Α. (αίτηση γονέα, βεβαίωση φοίτησης, διαβιβαστικό σχολείου).

 

Ζ.  ΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΗ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΟ που τον διαθέτει ο γονέας

Σύμφωνα με το αρθ. 7 παρ. 4 εδαφ. γ΄του Ν. 3699/2008, όπως αντικαταστάθηκε από αρθ. 28 παρ. 18 του ν. 4186/2013 και το αριθμ. 91409/Δ3/3-6-2016 έγγραφο του Υ.Π.Π.Ε.Θ.  η  στήριξη μαθητών (οποιουδήποτε χωρίς να απαιτείται καν  γνωμάτευση διαγνωστικού φορέα) μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της σχολ. μονάδας και του Συλλόγου των Διδασκόντων. Δεν υπάρχει περιοριστική προθεσμία για την εφαρμογή του θεσμού, δύναται δηλαδή να εφαρμοσθεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, απλά η Διεύθυνση του σχολείου οφείλει να γνωστοποιεί την παρουσία του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Δ/νση Εκπ/σης.

Προϋποθέσεις για την έγκρισή από τη Δ/νση του σχολείου:

1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα προς τη Δ/νση της σχολ. μονάδας.

2. Ποινικό μητρώο (τύπου Α΄) και Βιογραφικό σημείωμα του προτεινόμενου ιδιώτη από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της ιδιωτικής στήριξης.

Με βάση τις παραπάνω προϋποθέσεις, συνεδριάζει ο Σύλλογος Διδασκόντων προκειμένου να αποφασίσει για την έγκριση και την υλοποίηση αυτής, για την οποία πρέπει να συντρέχει και σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του σχολείου. Επ’ αυτού, συντάσσεται πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων.

Επικουρικά, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη επί του θέματος οι ακόλουθες διευκρινίσεις:

α) Η παρουσία του ειδικού βοηθού στο σχολείο μπορεί να τελεί είτε βάσει αμειβόμενης  σχέσης εργασίας (μίσθωσης έργου ή σύμβασης), όπου αποκλειστικός εργοδότης του είναι η οικογένεια του μαθητή είτε λόγω εθελοντικής προσφοράς.

β) Η Διεύθυνση του σχολείου δεν είναι αρμόδια να  χορηγήσει έγγραφα όπου τυχόν θα βεβαιώνεται η παρουσία ή εργασία του ειδικού βοηθού.

γ) Ο εκπαιδευτικός της τάξης εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για το μαθητή.

        δ) Στην περίπτωση που ο ειδικός βοηθός δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή εκπαιδευτική λειτουργία της τάξης ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί με νεότερη πράξη του να διακόψει/μην επιτρέψει την περαιτέρω υλοποίηση αυτής της  ιδιωτικής στήριξης.

Η. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ομοίως, παρακαλείσθε για διαβίβαση με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στη Διεύθυνση των αιτήσεων για διδασκαλία στο σπίτι από εκπαιδευτικό γενικής ή ειδικής αγωγής κατά περίπτωση, οι οποίες εγκρίνονται από το Διευθυντή Εκπαίδευσης (αρθ. 6 παραγρ. 4 περ. γ) εδαφ. α΄ Ν. 3699/2008 όπως τροποποιήθηκε από αρθ. 28 παρ.8 εδ΄α του Ν. 4186/2013), συνοδευμένες από τα κάτωθι δικαιολογητικά:

  1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα.
  2. Βεβαίωση εγγραφής-φοίτησης του μαθητή για το τρέχον σχολικό έτος.
  3. Πρόσφατη Ιατρική Γνωμάτευση, στην οποία αναγράφεται η διάρκεια επιβεβλημένης παραμονής στο σπίτι από δημόσια ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία ή δημόσια υγειονομική επιτροπή (Α΄/θμια ή Β΄/θμια). Για τη διδασκαλία στο σπίτι από εκπ/κο ειδικής αγωγής απαιτείται γνωμάτευση μόνο από το οικείο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ (Ν. 4186/2013 αρθ. 28 παρ.8).

Επισημαίνεται ότι αιτήσεις για διδασκαλία στο σπίτι μπορούν να υποβληθούν οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ακόμα και για διάστημα προσωρινό ή περιορισμένο (λ.χ. όταν μαθητής μετά από εγχείρηση πρέπει να παραμείνει κλινήρης λ.χ. για 15 ημέρες). Δεν υπάρχει κατώτατο ενδεδειγμένο χρονικό όριο για την αίτηση, αλλά εναπόκειται στην κρίση της Δ/νσης Εκπ/σης να εκτιμήσει την παιδαγωγική αναγκαιότητα αυτής σε σχέση με το χρονικό διάστημα που ο μαθητής βάσει της γνωμάτευσης δε δύναται να φοιτήσει στη σχολική μονάδα.

Θ. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΒΑΡΗΚΟΪΑΣ

Σύμφωνα με το αρθ. 33 παρ. 4 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167/Α΄) τα απαιτούμενα για τη διδασκαλία μέσα για την ΕΑΕ παρέχονται δωρεάν από το κράτος  στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συγκεκριμένα:

-Μηχανικός Εξοπλισμός ( λ.χ. μαγνητόφωνο, Η/Υ προσαρμοσμένος σε κινητικές αναπηρίες)

            Η αγορά του απαραίτητου για τη διδασκαλία σε μαθητή ΑμΕΕΑ μηχανικού εξοπλισμού πραγματοποιείται από την οικεία Σχολική Επιτροπή, η οποία διαβιβάζει το αίτημα της στη Διεύθυνση με τα εξής δικαιολογητικά σύμφωνα με το αριθμ. 79494/Γ6/21-05-2014 έγγραφο του Υπουργείου:

  1. Αίτηση του γονέα/κηδεμόνα.
  2. Γνωμάτευση του οικείου Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. που να προσδιορίζει την αναγκαιότητα συγκεκριμένου μηχανολογικού εξοπλισμού για τη διδασκαλία του μαθητή.
  3. Εισήγηση του οικείου Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. για τη χορήγηση του απαιτούμενου εξοπλισμού
  4. Βεβαίωση εγγραφής/ φοίτησης του μαθητή.
  5. Τρείς έντυπες προσφορές από σχετικά εμπορικά καταστήματα για το ποσό που απαιτείται για την αγορά του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Επισημαίνεται ότι στο διαβιβαστικό έγγραφό του (προς τη Δ/νση Ειδ. Αγωγής του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ. δια της Δ/νσης Εκπ/σης) το σχολείο πρέπει να αναγράφει τα στοιχεία της οικείας Σχολικής Επιτροπής: 

α. Στοιχεία επικοινωνίας

β. Α.Φ.Μ. και αρμόδια Δ.Ο.Υ.

γ. Αριθμό Τραπεζικού Λογαριασμού και αριθμό ΙΒΑΝ

δ. Ταχυδρομική Διεύθυνση

ε. Κατάστημα της Τράπεζας της Ελλάδος στο οποίο εξυπηρετείται η Σχολ. Επιτροπή

           -Ακουστικά βαρηκοΐας

Σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 158014/Γ6/13-12-2010 (ΦΕΚ 1986/Β΄) για την αγορά ακουστικών βαρηκοΐας το Υπουργείο πλέον θα καταβάλλει το ανώτερο ποσό των 1500,00 €. Την εν λόγω παροχή δικαιούνται ανά τέσσερα (4) έτη οι μαθητές της δημόσιας εκπ/σης με τα δικαιολογητικά δαπάνης που περιγράφονται αναλυτικώς στο σώμα της Κ.Υ.Α.

Η αλλαγή ακουστικού (δηλαδή τη δεύτερη φορά) γίνεται εφόσον το αρμόδιο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. με παιδαγωγική του έκθεση κρίνει την παιδαγωγική αποτελεσματικότητα των ακουστικών βαρηκοΐας στο παιδί.  Υπογραμμίζεται ότι οι 3 οικονομικές προσφορές είναι απαραίτητες για την εκκαθάριση της δαπάνης από την αρμόδια Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου και ότι η δαπάνη αποδεικνύεται με απλή εξοφλητική απόδειξη λιανικής πώλησης που εκδίδουν οι πωλήτριες επιχειρήσεις συνοδευόμενη από ένα δικό τους έντυπο «βεβαίωση πώλησης» στο οποίο θα αναγράφεται το ονοματεπώνυμο του αγοραστή γονέα με τη σημείωση ότι η προμήθεια των ακουστικών βαρηκοΐας γίνεται για το παιδί του (ονοματεπώνυμο) με αναφορά του αριθμού της επισυναπτόμενης απόδειξης (αριθμ. πρωτ. Φ. Ειδ. Αγ./1857/5-6-2012 έγγραφό μας). Επισημαίνουμε ότι τα με αριθμ. 1 και 3 προβλεπόμενα δικαιολογητικά στο κείμενο της Υπ. Απόφασης συντάσσονται από τη Διεύθυνση.

-Υπόδειγμα αίτησης και υπεύθυνης δήλωσης που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος γονέας

Γενική Επισήμανση: Σύμφωνα με το αρθ. 28 παρ. 15 του Ν. 4186/2013 «στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη αναπηρία και ειδικές εκπ/κες ανάγκες και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών (25), ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία για κάθε μαθητή ΑμεεΑ κατά τρείς μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης κατόπιν απόφασης του συλλόγου διδασκόντων και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου». Η διάταξη έχει αδιευκρίνιστες προεκτάσεις πρακτικής εφαρμογής στην Πρωτοβάθμια Εκπ/ση, λόγω έλλειψης πολλών τμημάτων στην ίδια τάξη.

Τέλος, επισυνάπτουμε:

α) Ενημερωτικό Σημείωμα για τους γονείς μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία, το οποίο παρακαλείσθε να αναρτήσετε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου σας.

β) Σχετικά με τη δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης μαθητών με ειδικές εκπ/κες ανάγκες στα σχολεία γενικής εκπ/σης το αριθμ. Φ.12/1254/131832/Γ1/20-10-2010 έγγραφο του Υπ.

γ) Αναφορικά με «Διαταραχές συμπεριφοράς στη σχολική τάξη-εναλλακτικές τεχνικές παρέμβασης» το με αριθμ. 73/24-10-2012 έγγραφο του Σχολ. Συμβούλου ΕΑΕ και

δ) Το αριθμ. 141025/Γ6/07-12-2011 έγγραφο  της Δ/νσης Ειδ. Αγωγής του Υπουργείου με το οποίο ενημερώνει για τις δυνατότητες αντιμετώπισης προβλημάτων με νήπια ΑΜεεΑ.

 

Ο Διευθυντής Π. Ε.  Δράμας

    Ανδρέας Ε. Σαλπιγγίδης


[1] διαδικασίες που εκ των πραγμάτων χρονοτριβούν: η σχετική πρόταση διαβιβάζεται στην Περιφερειακή Δ/νση, η οποία, εάν  συμφωνεί  τη διαβιβάζει στο Υπ. Παιδείας, που εφόσον γίνει δεκτή, θα εκδοθεί σχετική Υ.Α. που θα δημοσιευθεί στο ΦΕΚ και από τότε και μετά δύναται να λειτουργήσει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidikos_4.jpg
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»
«Μόνο ντροπή και αίσχος χαρακτηρίζει την πράξη αυτή! Η Κυβέρνηση, το Υπουργείο αλλά και ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας...
Αξιολόγηση: «Ντροπή και αίσχος! Αντικατέστησαν νεοδιόριστη προϊσταμένη νηπιαγωγείου επειδή απήργησε»