Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .
Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.
Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου. Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..
Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης: 1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ
2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες:
-ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων
- η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα
- ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου -το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου.
Η Επιτροπή εισηγείται:
-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.
-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.
Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει
-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.
-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών
.Α. Προς το παρόν οι τελικές εξετάσεις να συνεχίσουν να οργανώνονται πανελλαδικά με κοινά θέματα .
Β. Η μετάβαση σε μία άλλη μορφή, αμιγώς ενδοσχολικών εξετάσεων πρέπει να γίνει με προσεκτικά, καλά σχεδιασμένα βήματα.
Γ. Υπό αυτό το πρίσμα, σε βάθος χρόνου και όταν ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτήσει πάγια, ανεξάρτητα και αυτόνομα χαρακτηριστικά και γίνει αποδεκτή από την κοινωνία θα είναι δυνατόν οι τελικές Πανελλαδικές Εξετάσεις να αντικατασταθούν από τις ενδοσχολικές εξετάσεις ή και από εργασίες που θα κάνουν οι μαθητές και μαθήτριες για τη λήψη του Απολυτηρίου.
Αυτό θα προτείνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η οποία θα συνεδριάσει την Πέμπτη (σ.σ. αναβλήθηκε η προγραμματισμένη συνεδρίαση για Τρίτη) , παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, με θέμα : Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση..
Η Επιτροπή , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, εισηγείται επίσης:
1ον. Το Εθνικό Απολυτήριο να αποτελεί εισιτήριο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ
2ον .Για την απόκτηση του Απολυτηρίου θα παίζουν ρόλο δύο παράγοντες: -ο προφορικός βαθμός των δύο τετραμήνων
- η συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα
- ο βαθμός που θα πετυχαίνουν οι μαθητές στις εξετάσεις θα προσμετράται σε ποσοστό 20% στον βαθμό του Απολυτηρίου
-το υπόλοιπο 80% θα προσμετράται από τα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου.
Η Επιτροπή εισηγείται:
-Τη δημιουργία μιας κοινής Α’ τάξης Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου με πολυκλαδικό χαρακτήρα.
-Στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου δραστική μείωση του αριθμού των μαθημάτων με στόχο τον εξορθολογισμό του προγράμματος σπουδών. Για τη Β΄ Λυκείου η Επιτροπή προτείνει να διατηρηθεί ένας ισχυρός κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων που θα παρέχουν στους μαθητές ένα κρίσιμο φάσμα γνώσεων πριν προβούν στη Γ΄ Λυκείου στην επιλογή πιο συγκεκριμένης επιστημονικής κατεύθυνσης.
Στη Γ’ Λυκείου, η Επιτροπή εισηγείται τα υποχρεωτικά μαθήματα περιορισμένα με έντονη την παρουσία των μαθημάτων συγκεκριμένης κατεύθυνσης. Δίωρα μαθήματα Τέλος η Επιτροπή προτείνει
-Αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθημάτων στη Β και Γ Λυκείου σε συγκεκριμένα μαθήματα, με τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος ώστε τα διδακτικά αντικείμενα να υπαχθούν στις ευρύτερες επιστημονικές τους περιοχές και να διδάσκονται εντός ενοποιημένων πεδίων.
-Η λογική αυτή, σύμφωνα με την Επιτροπή, μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα εάν τα ενοποιημένα πεδία διδάσκονται σε μεγαλύτερες χρονικές ενότητες. Για παράδειγμα μπορεί να καθιερωθεί συνεχές δίωρο αντί για μία σχολική ώρα των 45 λεπτών.
Πηγή: diorismos.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη