Thumbnail
Παρεμβάσεις ΠΕ

Δήλωση των εκπροσώπων των  ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΣΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ

Σταύρου Καλλώνη και Αιμιλίας Τσαγκαράτου

Μεγάλη Βδομάδα «ξαναχτύπησε» το Υπουργείο και πάλι, με αφορμή την εγκύκλιο που έχει στείλει στα ΠΥΣΠΕ με θέμα τον «Προσδιορισμό οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Πέρσι, ήταν η υπογραφή της υπουργικής απόφασης Φίλη για το Ενιαίο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο με τις συνέπειες που όλοι γνωρίζουμε στη λειτουργία των σχολείων και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Φέτος, προσπαθεί να περάσει «από την πίσω πόρτα» την προσπάθεια εφαρμογής της για τη νέα σχολική χρονιά, με αφορμή τον προσδιορισμό της οργανικής σύνθεσης των σχολείων πριν τη διαδικασία των μεταθέσεων.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Το υπουργείο Παιδείας, προσπαθεί με διαδικασία fast-track - εντός 48 ωρών με χαρακτηρισμό της εγκυκλίου ως "εξαιρετικά επείγουσας", μέσα στη Μεγάλη Βδομάδα με τα σχολεία κλειστά, με τη δυσκολία που υπάρχει αυτή την περίοδο παρέμβασης των σωματείων και του κινήματος, να εμφανίσει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μεταθέσεις και αποσπάσεις, αφού με βάση την υπουργική απόφαση Φίλη, ακόμα και όπου υπάρχουν οργανικά κενά αυτά «ως δια μαγείας» εξαφανίζονται - κατά παράβαση του θεσμικού πλαισίου, αφού οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και οι Περιφερειακοί Διευθυντές ξέρουν ότι θα καλυφθούν με τα «πλεονάσματα» των εκπαιδευτικών που προκύπτουν από αυτήν.

  2. Σύμφωνα με την εγκύκλιο «στη στήλη Οργανικές Θέσεις συμπληρώνεται ο αριθμός των οργανικών θέσεων όλων των σχολείων. Για τον υπολογισμό των δεδομένων της στήλης αυτής θα ληφθούν υπόψη και τα οριζόμενα στην Υπουργική Απόφαση «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» (απόφαση Φίλη). Εδώ πρόκειται για μια πρόδηλη παρανομία, αφού η παραπάνω υπουργική απόφαση δεν έχει καμία σχέση με την οργανικότητα των σχολείων. Το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να μηδενίσει τα πραγματικά οργανικά κενά στη βάση των οποίων οφείλει από το νόμο να πραγματοποιήσει τις μεταθέσεις. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει  και με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, να «υποδείξει» στα ΠΥΣΠΕ ότι πρέπει να τις προσδιορίσουν με βάση την εφαρμογή των περικοπών που προβλέπουν όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα του Υπ Παιδείας , να πει ότι αφού θα «πλεονάζουν» εκπαιδευτικοί, δεν υπάρχει λόγος να κάνετε εκτίμηση για επιπλέον ανάγκες.  Αυτή η διαδικασία επιχειρεί να προδικάσει και τη νέα σχολική  χρονιά, αλλά και τη λογική στη διαμόρφωση των τμημάτων, τον αριθμό μαθητών,  τη διαμόρφωση των προγραμμάτων και των ωραρίων, αλλά και τη βάση για πλεονάσματα και μετακινήσεις εκπαιδευτικών εκτός Διεύθυνσης.

  3. Κάθε φορά οι αιρετοί των Παρεμβάσεων στη διαδικασία αυτή, δηλώνουν ότι οι ανάγκες των σχολείων είναι πολύ παραπάνω από αυτές που προσπαθούν οι Διευθύνσεις και το υπουργείο Παιδείας να παρουσιάσουν, ζητώντας τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, τους αναγκαίους δασκάλους για τη λειτουργία του ολοήμερου, το χωρισμό των τμημάτων εκεί που υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ανάγκες κλπ. Το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων χρόνων έχει μειώσει τεχνητά τις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και αποτέλεσμα αυτής είναι το γεγονός ότι «μηδενίζονται» τα κενά και να περιορίζονται μέχρις εξαφανίσεων οι μεταθέσεις (πέρσι ικανοποιήθηκε μόλις το 8% των αιτήσεων).

  4. Το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε πλήρη απαξίωση των ΠΥΣΠΕ  , αφού μέχρι πέρσι προβλεπόταν ότι τα ΠΥΣΠΕ στέλνουν γνώμη –εισήγηση για τον προσδιορισμό των αναγκών,   ενώ στη φετινή εγκύκλιο ορίζει ότι απλά εκφράζουν γνώμη! Η εγκύκλιος ορίζει ακόμα ότι τους πίνακες συμπληρώνει με ευθύνη του ο Διευθυντής Εκπαίδευσης (ακόμα και χωρίς την απόφαση του ΠΥΣΠΕ), ενώ την τελική εκτίμηση για τα κενά και τα πλεονάσματα θα την κάνουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές. Με άλλα λόγια, οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΠΕ δεν έχουν καμία σημασία, αφού όπως θυμόμαστε και από την περσινή εμπειρία οι Περιφερειακοί Διευθυντές έδωσαν στο Υπουργείο Παιδείας πολύ λιγότερα κενά – ακόμα και μηδενικά – ακόμα και από αυτά τα «κουτσουρεμένα» που έδιναν οι Διευθύνσεις.

Με βάση τα παραπάνω, καλούμε τους αιρετούς να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία αυτή, να τοποθετηθούν πολιτικά και να απέχουν από τη διαδικασία, μένοντας μόνο για τον έλεγχό της. Τα ΔΣ των συλλόγων να πραγματοποιήσουν παραστάσεις  στα ΠΥΣΠΕ.

Σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκτίμησης αναγκών με βάση την Υπουργική Απόφαση Φίλη και όλες τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του Υπ Παιδείας  δηλώνουμε ότι θα μας βρουν μπροστά τους. Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει εμπειρία, και θα βρει τους τρόπους να ακυρώσει οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων