Ο εκπαιδευτικός που δεν έχει μάθημα σε μια τάξη δεν είναι υπεύθυνος. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα μπορεί κάποιος να βρει τα πάντα. Ποιος είναι, σε ποια τάξη και ποια συγκεκριμένη ώρα.Άρα, και ποιος έχει την ευθύνη.
Το ΠΔ 79/2017 αναφέρει σχετικά:
Υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Ο εκπαιδευτικός εισέρχεται στην αίθουσα μαζί με τους μαθητές και μετά το τέλος του μαθήματος εξέρχεται από αυτή όταν έχουν αποχωρήσει όλοι οι μαθητές, συνοδεύοντας τους μαθητές στο προαύλιο.
Ας φύγουμε όμως από τη θεσμικές "προσπάθειες" περιγραφής της σχολικής πραγματικότητας και ας πάμε στην ίδια τη σχολική πραγματικότητα, όπως μπορεί να διαμορφωθεί για τον κάθε εκπαιδευτικό,με το παρακάτω υποθετικό παράδειγμα:
Εκπαιδευτικός έχει μάθημα 8.15 έως 9.00 σε μία τάξη. Την επόμενη ώρα 9.00 έως 9.40 έχει άλλος εκπαιδευτικός. Η ώρα όμως έχει πάει 9.10. Ο εκπαιδευτικός που θα τον αντικαταστήσει δεν έχει έρθει ακόμη. Δε μπόρεσε να ενημερώσει, για λόγους έκτακτους, ότι θα καθυστερήσει 15 λεπτά.Ο Δ/ντής δεν ξέρει τίποτα, γιατί την 1η και 2η ώρα έχει μάθημα. Επίσης οι εκπαιδευτικοί στο σχολείο προσέρχονται την ώρα που έχουν μάθημα, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Ο πρώτος εκπαιδευτικός σκέφτεται το ΠΔ 79 που λέει ότι υπεύθυνος για την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας είναι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τη συγκεκριμένη ώρα. Αποφασίζει να φύγει, γιατί όπως "ξεκάθαρα" λέει το ΠΔ δεν είναι δική του διδακτική ώρα και την ευθύνη την έχει άλλος εκπαιδευτικός.Πιέζεται επίσης γιατί πρέπει να προετοιμάσει τη διδασκαλία του την 3η ώρα.
Υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το τι έπρεπε να είχε γίνει σε αυτή την περίπτωση;
Ποιος είναι υπεύθυνος ή υπεύθυνοι αν γίνει οτιδήποτε;
Ο Δ/ντής που δεν ξεκαθάρισε ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, είτε έχουν μάθημα είτε όχι, θα πρέπει να βρίσκονται από τις 8.00 στο σχολείο, έτσι ώστε να έχει την άμεση εποπτεία της σχολικής ημέρας; Κι αν ο εκπαιδευτικός που καθυστέρησε 15 λεπτά είχε μάθημα ως τις 15.00, επειδή είναι ολοήμερο;
Οι στενότητες οργάνωσης του ωρολογίου προγράμματος και της λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου που θέλουν τον Διευθυντή να κάνει μάθημα συνήθως τις δύο πρώτες ώρες, οι οποίες είναι οι πιο δύσκολες της σχολικής ημέρας;
Ο εκπαιδευτικός που "άφησε" την τάξη επικαλούμενος το ΠΔ 79;
Ο εκπαιδευτικός που για λόγους ανωτέρας βίας δε μπόρεσε να ενημερώσει για την καθυστέρησή του;
Ή το ΠΔ 79 που δε μπορεί να προβλέψει τα πάντα;
Η σχολική πραγματικότητα τελικά είναι πολύ πιο ρευστή από τις ανελαστικές διαστάσεις που τις προσδίδουν οι νόμοι.Ίσως μερικές φορές δεν πρέπει κάποιος να ερμηνεύει πιστά τους νόμους ,ξέχωρα από τις ιδιαίτερες συνθήκες που μπορεί να διαμορφωθούν, γιατί μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με την δική του ερμηνεία από την ερμηνεία των νόμων που όμως δεν είχαν προβλέψει τη συγκεκριμένη περίπτωση.
Πηγή: fresh-education.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη