Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Ενημέρωση σχετικά με την ενδοσχολική εξέταση στο μάθημα «ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ» για όλες τις τάξεις των Επαγγελματικών Λυκείων για το σχ. έτος 2017-2018

Σας ενημερώνουμε ότι στην προωθούμενη τροποποίηση του Π.Δ. για την αξιολόγηση των μαθητών/- τριών του ΕΠΑ.Λ., βάσει και της σχετικής εισήγησης του ΙΕΠ (Πράξη 38/28.09.2017 Δ.Σ. ΙΕΠ), η ενδοσχολική εξέταση στο μάθημα των Νέων Ελληνικών για όλες τις τάξεις προβλέπεται, ως εξής:

1. Για την εξέταση στο μάθημα «Νέα Ελληνικά» για όλες τις τάξεις του ΕΠΑ.Λ., η οποία διαρκεί τρεις (3) ώρες, δίνονται στους μαθητές/μαθήτριες δύο (2) κείμενα τα οποία ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητά τους, σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία και είναι δυνατόν να συνοδεύονται από εικόνες και άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Το ένα κείμενο αναφέρεται στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, ενώ το άλλο, ποιητικό ή πεζό, στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας. Τα δύο κείμενα συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια. Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να απαντήσουν σε τρεις (3) δραστηριότητες που συνοδεύουν κάθε κείμενο, από τις οποίες:

α) οι δύο πρώτες αφορούν στην κατανόηση του κειμένου και στην προσέγγιση της γλώσσας του και βαθμολογούνται η καθεμιά με 15 μονάδες,

β) η τρίτη αφορά στην παραγωγή γραπτού λόγου και βαθμολογείται με 20 μονάδες.

Συνολικά, οι δραστηριότητες κατανόησης και προσέγγισης της γλώσσας των δύο κειμένων βαθμολογούνται με 60 (4x15) μονάδες και οι δραστηριότητες παραγωγής λόγου με 40 (2x20) μονάδες. Στις δραστηριότητες που αφορούν στην κατανόηση του κειμένου και στην προσέγγιση της γλώσσας του και που είναι δυνατόν να περιλαμβάνουν υποερωτήματα οι μονάδες επιμερίζονται αναλόγως. 2. Στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα που περιλαμβάνονται στις παρακάτω δραστηριότητες:

α) Με την πρώτη δραστηριότητα ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/-τριών:

 να εντοπίζουν και να παρουσιάζουν κάποια από τα παρακάτω στοιχεία: τις πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, τις βασικές ιδέες και τα επιχειρήματα του συγγραφέα, το πρόβλημα που θέτει, τις θέσεις που υποστηρίζει, τη σχέση του βασικού μηνύματος του κειμένου με τις περιστάσεις επικοινωνίας και τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε, καθώς και με τους τρόπους και τα μέσα πειθούς που αξιοποιούνται στο κείμενο (με ποικίλες ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου) ή/και

 να αποδίδουν περιληπτικά και να πυκνώνουν το νόημα μέρους του κειμένου ή ολόκληρου του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά σε μορφή Pdf

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ελμε λαρισας
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για τις πειθαρχικές διώξεις - «Υπάρχει κίνδυνος για νέα Τέμπη, τα σχολεία δεν είναι ασφαλή»
«Πριν δύο χρόνια χάσαμε ένα παιδί μας σε δημοτικό σχολείο, αν θυμάστε με το λέβητα που έσκασε οπότε υπερασπιζόμαστε ένα σχολείο στο οποίο για τα...
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών για τις πειθαρχικές διώξεις - «Υπάρχει κίνδυνος για νέα Τέμπη, τα σχολεία δεν είναι ασφαλή»
giagia
Τα δύο μυστικά της μακροζωίας απο την γηραιότερη γυναίκα στον κόσμο
Σε πρόσφατη συνέντευξή της στην εκπομπή «Los Informantes», η Maria Antonia μοιράστηκε τις διατροφικές της συνήθειες, τονίζοντας πως δύο τροφές είχαν...
Τα δύο μυστικά της μακροζωίας απο την γηραιότερη γυναίκα στον κόσμο