Thumbnail
Ζητούν συμμόρφωση από τους εκπαιδευτικούς, όταν οι ίδιοι δεν συμμορφώνονται στις δικαστικές αποφάσεις που δεν τους αρέσουν...

Σε «άδειασμα» των αδιάλλακτων -και αμφισβητούμενων- επιλογών του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης να διώκει εκπαιδευτικούς που αντιστέκονται στην αξιολόγηση συμμετέχοντας στην απεργία, προχώρησε η Ελληνική Δικαιοσύνη.

Το Διοικητικό Εφετείο Ιωαννίνων εξέδωσε πριν από λίγες μέρες προσωρινή διαταγή που αναστέλλει την εκτέλεση των διαπιστωτικών πράξεων καθαίρεσης Διευθυντών και Υποδιευθυντριών σχολικών μονάδων στην Κέρκυρα.

Πρόκειται για πράξεις καθαίρεσης που εκδόθηκαν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Κέρκυρας, κατ’ εφαρμογή προφορικών εντολών και εγκυκλίων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Ιονίων Νήσων και του Υπουργείου Παιδείας.

Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί καθαιρέθηκαν με διαπιστωτικές πράξεις του ΔΔΕ Κέρκυρας, στις 3 Φεβρουαρίου 2025, , αυθαίρετα, παράνομα και αντισυνταγματικά όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ. Πρόκειται 2 Διευθυντές σχολείων και 2 Υποδιευθύντριες. Συγκεκριμένα πρόκειται για την Διευθύντρια του Γυμνασίου Περουλάδων, τον Διευθυντή του ΕΠΑΛ Κ. Κορακιάνας και τις Υποδιευθύντριες του 4 ου ΓΕΛ Κέρκυρας και του Γυμνασίου με Λ.Τ. Κασσιώπης.

«Οι καθαιρέσεις αυτές έγιναν μετά από πολύμηνες απειλές, με συνεχή τηλεφωνήματα, έγγραφα με τελεσίγραφα και άλλες κινήσεις από το Διευθυντή Δ.Ε. Κέρκυρας, ο οποίος, άλλοτε με το «μαστίγιο» και άλλοτε με το «καρότο» προσπαθούσε να εξαναγκάσει τους συναδέλφους να υποκύψουν και να μπουν σε μια διαδικασία, αντίθετη με τις αποφάσεις των συλλογικών τους οργάνων», ανέφερε η ΟΛΜΕ.

Η καθαίρεση έγινε επειδή οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε νόμιμη απεργία-αποχή, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων ενάντια στην επιβολή της «αξιολόγησης» και στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Σύμφωνα μάλιστα με την ΟΛΜΕ, τα Διοικητικά όργανα, τα οποία τυχόν ήθελαν επιχειρήσουν να επιβάλλουν τις προβλεπόμενες από το άρθρο 56 του ν.4823/2021 συνέπειες, εις βάρος απεργών υπαλλήλων, υπέχουν πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες, ιδίως δε για παράβαση καθήκοντος, αφού κατά την άσκηση των καθηκόντων τους επιχειρούν να εμποδίσουν την άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος και την ίδια στιγμή, παραβιάζουν τις, από το άρθρο 22 του Συντάγματος και από το άρθρο 23 παρ.1 σε συνδυασμό προς το άρθρο 14 παρ.2 του ν.1264/1982 απορρέουσες υποχρεώσεις τους.

Η απόφαση του Διοικητικού Εφετείου λοιπόν αναστέλλει, έστω και προσωρινά, την εκτέλεση των ανωτέρω πράξεων, επαναφέροντάς τους στις θέσεις τους μέχρι την οριστική εκδίκαση της υπόθεσης. Διευκολύνει επίσης τις ενδεχόμενες νέες  προσφυγές των ενδιαφερόμενων στη Δικαιοσύνη, εναντίον των προσώπων που τους καθαίρεσαν αλλά και εκθέτει τις αυταρχικές πολιτικές επιλογές του ΥΠΑΙΘΑ.

Αδιαλλαξία

Με την απόφαση αυτή, καθώς και άλλες που αναμένεται να ακολουθήσουν, γίνεται προφανές ότι η αδιαλλαξία του Υπουργείου Παιδείας είναι πιθανό να γυρίσει μπούμεραγκ εναντίον του. Μάλιστα μόλις χτες, η υφυπουργός Ζέττα Μακρή επιβεβαίωσε στη Βουλή ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να επιβάλει την αξιολόγηση με κάθε τρόπο, αγνοώντας τις απεργίες των εκπαιδευτικών -με όσα αυτό συνεπάγεται για την έννομη τάξη. 

Συγκεκριμένα, την πλήρη αδιαλλαξία της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας στο θέμα των διώξεων των εκπαιδευτικών που απεργούν από την αξιολόγηση, επιβεβαίωσε μιλώντας στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή.

Η κ.Μακρή είπε ότι «αυτός είναι ο νόμος και ο νόμος θα εφαρμοστεί», απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ κ.Ν.Αμπατιέλου, σχετικά με  την απόφαση του υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, να θέσει σε δυνητική αργία τη Χρύσα Χοτζόγλου, μέλος της ΕΛΜΕ Πειραιά, λόγω της συνδικαλιστικής της δράσης και της συμμετοχής της σε κινητοποίηση κατά της αξιολόγησης, παρά την ομόφωνη (5-0) αθωωτική απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου Αττικής...

Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Πιερρακάκης με την απόφασή του, παρά το ομόφωνο "όχι" του Πειθαρχικού Συμβουλίου, έθεσε την εκπαιδευτικό σε αργία για συνδικαλιστική δράση επειδή “διατάραξε τη σχολική ειρήνη και τάξη” (απομάκρυνση από την υπηρεσία μέχρι να εκδικαστεί το πειθαρχικό, με τον μισό μισθό) στέλνοντας έτσι, σε μια τέτοια περίοδο και με αυτό τον τρόπο, μήνυμα συμμόρφωσης στους χιλιάδες απεργούς 

Η κ.Μακρή υποστήριξε ότι η εφαρμογή του δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια των πολιτών και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να τον εφαρμόσουν.

Θα συμμορφωθούν όμως οι ίδιοι;

Παρά τη δικαστική αυτή εξέλιξη όμως, δεν έχει υπάρξει σαφής επίσημη ενημέρωση ή ενέργεια εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας ως προς τη συμμόρφωση με την εν λόγω απόφαση. Ζητούν δηλαδή συμμόρφωση από τους εκπαιδευτικούς, όταν οι ίδιοι δεν συμμορφώνονται άμεσα με τις δικαστικές αποφάσεις που δεν τους αρέσουν...

Η στάση αυτή δημιουργεί ανησυχία στους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει το κλίμα συνεργασίας που απαιτείται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, ενώ δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο που η πολιτική ηγεσία αντιλαμβάνεται και εφαρμόζει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.

Το ζήτημα μάλιστα θα συζητηθεί και στη Βουλή, κατόπιν ερώτησης της βουλευτού της Νέας Αριστεράς Μερόπης Τζούφη. Η Βουλευτής ερωτά τον κ.Πιερρακάκη:

  1. Πώς τοποθετείται το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με την προσωρινή διαταγή του Διοικητικού Εφετείου Ιωαννίνων, βάσει της οποίας αναστέλλεται η εκτέλεση των πράξεων καθαίρεσης και δικαιώνει τους εκπαιδευτικούς;

  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο, ώστε να διασφαλίσει την πλήρη συμμόρφωση με τη δικαστική απόφαση και να επανέλθει η ομαλότητα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων της Κέρκυρας;

  3. Προτίθεται να αποσύρει τις πράξεις καθαίρεσης και να προβεί σε επανεξέταση της διαδικασίας ώστε να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα αυταρχισμού στο μέλλον;

  4. Σκοπεύει το Υπουργείο να αναθεωρήσει τις πρακτικές που οδηγούν σε τιμωρητικές κυρώσεις σε βάρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι αντιτίθενται στην κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης»;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites_ekpa
Διάκριση φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών σε διεθνή διαγωνισμό μαθηματικών
Συνοδός της ομάδας ήταν ο μεταπτυχιακός φοιτητής του Τμήματος Μαθηματικών Χρήστος Κατσαδούρης, που στο παρελθόν έχει διακριθεί σε μαθηματικούς...
Διάκριση φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών σε διεθνή διαγωνισμό μαθηματικών
kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: 73.650.792 € για ενίσχυση του Ψηφιακού Σχολείου !
Αντικείμενο του έργου είναι η ενίσχυση της σχολικής εκπαίδευσης μαθητών με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος...
Πιερρακάκης: 73.650.792 € για ενίσχυση του Ψηφιακού Σχολείου !