Το συνέδριο έχει θέμα «Το σχολείο ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης». Οι εργασίες του συνεδρίου θα διεξαχθούν στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΕΣΣ:
Η διοργάνωση του Συνεδρίου αποτελεί συνέχεια των δράσεων της ΠΕΣΣ - ύστερα από την επιτυχή διεξαγωγή των τριών πρώτων συνεδρίων στην Κόρινθο (Νοέμβριος, 2013), τη Θεσσαλονίκη (Μάρτιος, 2015) και την Αθήνα (Φεβρουάριος 2016) – στο πλαίσιο της προσπάθειας των Σχολικών Συμβούλων να συμβάλλουν ενεργά στον δημόσιο διάλογο για τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ) στοχεύει στην προσέγγιση Τάσεων και Προοπτικών, με βάση σύγχρονες 4ο Συνέδριο ΠΕΣΣ. Ιωάννινα 9-10 Δεκεμβρίου 2017 Σελίδα 1 επιστημονικές παραδοχές και ερευνητικά δεδομένα, για τη μετατροπή του σχολείου σε οργανισμό και κοινότητα μάθησης.
Το σχολείο οφείλει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του, σε μια εποχή που οι εξελίξεις και οι ανακατατάξεις σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, στην κοινωνία της τεχνολογίας και της επικοινωνίας είναι ραγδαίες και οι παράγοντες που προσδιορίζουν την ψυχοπαιδαγωγική λειτουργία της εκπαιδευτικής κοινότητας πολλοί και διαφορετικοί. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, είναι ανάγκη να
επανεκτιμηθούν και να επαναδιατυπωθούν άμεσα οι σκοποί και οι στόχοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών και οι μέθοδοι διδασκαλίας, ώστε να στραφούμε προς την κατεύθυνση μιας περισσότερο ανθρωποκεντρικής και κοινωνιοκεντρικής παιδείας.
Ο κοινωνικοποιητικός ρόλος του σχολείου είναι επιβεβλημένο να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει κυρίαρχη θέση στη δομή και τη λειτουργία της σχολικής κοινότητας. Ταυτόχρονα, το σχολείο, κεφαλαιοποιώντας τις εμπειρίες και τις δυνατότητες του παρόντος, είναι σημαντικό να αποκτήσει κουλτούρα αλλαγής, εφόσον η αλλαγή αποτελεί μέρος της καθημερινής ζωής και βασική συνιστώσα της
γνωστικής, ψυχοσυναισθηματικής και κοινωνικής εξέλιξης και ανάπτυξης των μαθητών μας.
Με άλλα λόγια, είναι ζητούμενο πλέον το σχολείο να μετατραπεί σε έναν οργανισμό, μία κοινότητα μάθησης, όπου ο μαθητής θα μαθαίνει πώς να μαθαίνει, θα ανιχνεύει, θα δημιουργεί, θα ερµηνεύει, θα µεταφέρει και θα διατηρεί τη γνώση και, εν τέλει, θα τροποποιεί τη συµπεριφορά του, ώστε να παράγει νέα γνώση και να καλλιεργεί νέους οραµατισµούς. Σε ένα συνεργατικό σχολείο, όπου το συλλογικό όραμα θα είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας του ανθρώπινου δυναμικού, των επιπέδων μάθησης και των διαδικασιών και όπου η αποστήθιση και ο βερμπαλισμός θα δώσουν τη θέση τους στην κριτική και δημιουργική σκέψη και τον γνωσιοκεντρισμό θα διαδεχτεί η ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή.
Οι σχολικές μονάδες, για να λειτουργήσουν ως οργανισμοί και κοινότητες μάθησης, χρειάζονται περισσότερο συµµετοχικά συστήµατα διοίκησης, να χειρίζονται κάθε ζήτηµα µε ευελιξία και να λαµβάνουν αποφάσεις µε τρόπο αποκεντρωτικό, έχοντας μεγαλύτερη ελευθερία, συνέργεια και συλλογικότητα. Βασικά χαρακτηριστικά του σχολείου που λειτουργεί ως οργανισμός και κοινότητα μάθησης θεωρούνται το οργανωσιακό κλίµα εµπιστοσύνης και συνεργασίας, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η ομαδική µάθηση, η κοινή αποστολή, η συνεχής ενίσχυση, η επαγγελµατική ανάπτυξη, ο διάλογος και η στοχαστικότητα, η αναθεώρηση και η ανάδραση.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη