Thumbnail
Χρήστος Κάτσικας

Του Χρήστου Κάτσικα

ΚΛΙΜΑΚΩΝΕΤΑΙ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Απεργία και νέα συγκέντρωση των εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 16/3

          Απεργιακές κινητοποιήσεις και συλλαλητήριο στο Υπουργείο Παιδείας αποφάσισαν οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ - ΟΛΜΕ) για την Παρασκευή 16 Μαρτίου με κεντρικό θέμα τους διορισμούς στην εκπαίδευση.

          Συγκεκριμένα η ΔΟΕ ανακοίνωσε ότι η Παρασκευή 16 Μαρτίου θα είναι ημέρα 24ωρης απεργιακής δράσης (με 3ωρη στάση εργασίας από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και 3ωρη από τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν εκείνη την ημέρα), ενώ για την ίδια ημέρα η ΟΛΜΕ κηρύσσει τρίωρη στάση εργασίας  για τις τρεις τελευταίες ώρες του ωραρίου (11.00-14.00) και καλεί την ΑΔΕΔΥ να κηρύξει τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τις τρεις πρώτες ώρες του προγράμματος (08.00-11.00).

          Στην ανακοίνωσή τους τα εκπαιδευτικά σωματεία, που εκπροσωπούν περίπου 150.000 μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καλούν τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας να συμμετέχουν μαζικά και δυναμικά στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στη 1μ.μ. δίνοντας το μήνυμα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι "όλοι μαζί αγωνιζόμαστε για αληθινή στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που τη συρρικνώνουν και περικόπτουν τις θέσεις εργασίας (π.χ. τριμελείς επιτροπές εγγραφών των άρθρων 6 και 7 του ΠΔ 79/2017) σε εφαρμογή των κατευθύνσεων που θέτουν οι «θεσμοί» και ο Ο.Ο.Σ.Α."

          Το κεντρικό αίτημα συμπυκνώνεται στους μόνιμους, μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης και στην εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων εκπαιδευτικών.

12.895 παραιτήσεις εκπαιδευτικών στην Αθμια και μόνο 1664 προσλήψεις τα τελευταία 8 χρόνια

          Τα τελευταία χρόνια προμετωπίδα των αιτημάτων των εκπαιδευτικών αποτελεί η αναγκαιότητα πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση. Μόνο από τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά σχολεία της χώρας συνταξιοδοτήθηκαν τα τελευταία 8 χρόνια 12.895 εκπαιδευτικοί στη θέση των οποίων διορίστηκαν την ίδια περίοδο μόλις 1.664. Ακόμη χειρότερη είναι η αναντιστοιχία συνταξιοδοτήσεων εκπαιδευτικών αφενός και διορισμών από την άλλη στα Γυμνάσια και στα Λύκεια. Μόνο την 8ετία 2010-2017 είχαμε περίπου 20.000 συνταξιοδοτήσεις καθηγητών από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ την ίδια περίοδο οι μόνιμοι διορισμοί μετριούνται σε ελάχιστες εκατοντάδες. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση τιμή της ηλικίας όλων των μονίμων καθηγητών είναι πλέον στα 50 έτη!

          Όλα αυτά τα χρόνια, η Εκπαίδευση λειτουργεί με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που κάθε χρόνο φτάνουν ξεπερνούν πλέον τις 20.000, ενώ ήδη πολλοί από αυτούς έχουν προϋπηρεσία μέχρι και 15 χρόνια ως αναπληρωτές!

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ 2010 - 2017

ΕΤΗ

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

2010

3.976

1.379

2011

1.481

133

2012

1.480

40

2013

2.188

112

2014

1.920

-

2015

1.309

-

2016

305

-

2017

236

-

ΣΥΝΟΛΑ

12.895

1.664

 

          Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα για 20.000 μόνιμους διορισμούς στέρεψαν. Ας θυμηθούμε τι έλεγε σχετικά πριν από 14 μήνες  ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου : «από το 2009 μέχρι σήμερα δεν υπήρξε κανένας μόνιμος διορισμός στην εκπαίδευση, όταν την ίδια χρονική περίοδο είχαμε πλέον των 30.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Οι διορισμοί δηλώνουν την αρχή του τέλους ενός απαράδεκτου καθεστώτος στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που ολοένα και περισσότερο βασίζεται σε αναπληρωτές καθηγητές... Επιπλέον ο πρωθυπουργός σε σύντομο διάστημα θα ανακοινώσει την σύσταση μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα μελετήσει τα οικονομικά της εκπαίδευσης και θα υπάρξει δέσμευση ότι σε τρία χρόνια να αντιμετωπιστούν όλες οι ανελαστικές ανάγκες σε ανθρώπινο δυναμικό, λειτουργικές απαιτήσεις και υλικές υποδομές. » (2/1/2017)

Μπαράζ κινητοποιήσεων μέσα στο Μάρτιο

          Την Παρασκευή 09/03, για δεύτερη φορά μέσα στο Μάρτιο, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί και φοιτητές συγκεντρώθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας, μετά από κάλεσμα πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων (Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ)  προτάσσοντας για μια ακόμη φορά το πάγιο αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση και διαδηλώνοντας ενάντια στο κυβερνητικό μνημόνιο των περικοπών και της λιτότητας της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

          Αντιπροσωπεία των διαδηλωτών συναντήθηκε με τον υφυπουργό Παιδείας, κ. Μπαξεβανάκη, στον οποίο και διατυπώθηκε το αίτημα για κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με βάση τις πραγματικές ανάγκες, διορισμό των 25.000 αναπληρωτών που καλύπτουν πάγια και διαρκή κενά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, κατάργηση του προσοντολογίου - διαγωνισμού ΑΣΕΠ και ν. 3848, εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών – μόνιμων εκπαιδευτικών.

          Η αντιπροσωπεία κατήγγειλε έντονα το Υπουργείο για τη  χρήση βίας καθώς και για την άρνησή του για συνάντηση των συγκεντρωμένων εκπαιδευτικών με την πολιτική ηγεσία ανήμερα της πανελλαδικής κινητοποίησης, κατηγορώντας το παράλληλα για συνάντηση κεκλεισμένων των θυρών με συγκεκριμένους φορείς εν μέσω κατάληψης του υπουργείου και κινηματικής διαδικασίας.

Επιπλέον, κατήγγειλε την απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου να κόψει την τροφοδοσία ρεύματος ώστε η συγκέντρωση για πρώτη φορά να μη μπορεί να λειτουργήσει τη μικροφωνική της!

          Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Μπαξεβανάκης ισχυρίστηκε πως το Υπουργείο δεν αρνήθηκε συνάντηση με αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών, αλλά αυτή ακυρώθηκε λόγω …εισβολής διαδηλωτών από τα κάγκελα, αποδίδοντας την ευθύνη για τα χημικά και τους τραυματισμούς στους διαδηλωτές!

          Στον υφυπουργό Παιδείας τέθηκαν με εμφατικό τρόπο δύο ερωτήματα: πότε θα γίνουν διορισμοί στην εκπαίδευση και πόσοι. Αναφορικά με τον αριθμό των διορισμών ο υφυπουργός, ως προς το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησής τους, επικαλέστηκε τους περιορισμούς που τίθενται από τους θεσμούς και δήλωσε πως ο αριθμός των διορισμών θα ανακοινωθεί το προσεχές φθινόπωρο, εφόσον ολοκληρωθεί η 4η αξιολόγηση από τους θεσμούς και βγει η χώρα από το μνημόνιο.

          Παράλληλα ο ίδιος επιχείρησε να εξωραΐσει την κατάσταση, αναφερόμενος στην… επιτυχία της έγκαιρης πρόσληψης 15.000 αναπληρωτών από την αρχή της σχολικής χρονιάς!

Προφανώς το  Υπουργείο δεν έχει την πραγματική εικόνα για τα πολλά κενά  που εξακολουθούν να υφίστανται εξαιτίας της εκπαιδευτικής πολιτικής των περικοπών.

ΟΙ ΟΡΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ

          Παρά τη δήλωση ότι το νέο σύστημα διορισμών, που επεξεργάζεται το Υπουργείο, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του καλοκαιριού, εντούτοις αυτό αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό.

          Είναι προφανές ότι Υπουργείο πετά τη "μπάλα στην εξέδρα" και προτάσσει τη… δημοκρατική διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης για την κατάθεση απόψεων επί του συστήματος από τους εκπαιδευτικούς φορείς, επιδιώκοντας στην πραγματικότητα να εξασφαλίσει την ευρεία συναίνεση για ένα σύστημα αποκλεισμού αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών από τη μόνιμη και σταθερή εργασία, θέτοντας κριτήρια και εφαρμόζοντας το προσοντολόγιο.

          Έπειτα από διαρκή πίεση για τη λήψη συγκεκριμένων απαντήσεων ως προς το σύστημα διορισμών ο υφυπουργός δήλωσε πως το πτυχίο είναι κάτι το αδιαμφισβήτητο και πως η προϋπηρεσία θα αποτελέσει κριτήριο, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι θα είναι και το μόνο.

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ

          Επίσης, ως προς το ζήτημα της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ΠΠΔΕ) ο υφυπουργός Παιδείας αρνήθηκε να απαντήσει ευθέως για το αν θα υιοθετήσει και θα νομοθετήσει την πρόταση του ΙΕΠ για την απόκτησή της μέσω διδάκτρων και εκτός προπτυχιακών σπουδών, γεγονός που απαξιώνει τα πτυχία και θέτει υπό αμφισβήτηση τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από αυτά.

          Εν συνεχεία δήλωσε πως και το εν λόγω ζήτημα θα αποτελέσει αντικείμενο δημόσιας διαβούλευσης.

          Τέλος, δήλωσε αδιαφορία για τις επιπτώσεις των συγχωνεύσεων τμημάτων και απέφυγε να απαντήσει για την εξίσωση των Θεατρικών Σπουδών ΑΕΙ με τις ιδιωτικές και μη δραματικές σχολές σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα στην εκπαίδευση, που στην ουσία παρακάμπτουν το άρθρο 16 του Συντάγματος

          Η αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών και φοιτητών μετά τη συνάντηση κατήγγειλαν την επιλογή του Υπουργείου να μεταθέτει την ευθύνη στον εκπαιδευτικό για την επί πληρωμή απόκτηση του ΠΠΔΕ και έξω από τις σπουδές στο δημόσιο, κρατικό πανεπιστήμιο.

          Για μια ακόμη φορά αναδεικνύεται η πρόθεση για μοριοδότηση προσόντων των εκπαιδευτικών και η εκ των προτέρων ειλημμένη απόφαση για μη κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με μόνιμο, σταθερό προσωπικό. Οι απαντήσεις του υφυπουργού φανερώνουν την πρόθεση του Υπουργείου να συνεχίσει να εφαρμόζει τον «κόφτη» στη στελέχωση της εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μια σταγόνα γάλα στον καφέ μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία που δεν
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
Όσοι κατανάλωναν καθημερινά το ισοδύναμο ενός μεγάλου latte σε γάλα για το σύνολο της μελέτης, διέτρεχαν 5% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας...
Τι κίνδυνο για την υγεία μπορεί να κρύβει το γάλα στον καφέ;
donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε