Thumbnail
Διαμαρτυρία της Β ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας

Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Ελλάδας απέκλεισε από το ΕΣΠΑ 2014-2021 την εκπαίδευση και στους τρεις νομούς, για χρηματοδότηση εργαστηριακού εξοπλισμού (ΤΠΕ, ΕΠΑΛ & Δ.ΙΕΚ).

Σύμφωνα με το ΥΠΠΕΘ http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ypoyrgeio-paideias/hrimatodotiseis-gia-exoplismo-tpe-stin-ekpaideysi-kai, η ΜΟΝΑΔΙΚΗ περιφέρεια  που δεν συμπεριλαμβάνεται στο ΕΣΠΑ, χρηματοδότησης εργαστηριακού εξοπλισμού των σχολείων είναι Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας! Δηλαδή θα είναι η μοναδική Περιφέρεια στην οποία δεν θα υλοποιηθεί έργο αναβάθμισης εξοπλισμού σχολικών μονάδων χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό ΤΠΕ και ΕΠΑΛ – ΙΕΚ!

Συγκεκριμένα από την Επιτελική Δομή του ΕΣΠΑ ανακοινώθηκε ότι 9.328 σχολικές μονάδες Γενικής και Τεχνικής εκπαίδευσης, θα επωφεληθούν από την χρηματοδότηση ύψους 68.651.067 € για προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην εκπαίδευση και για προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και Δημόσια ΙΕΚ, εκτός των σχολείων της Αιτωλ/νίας, Αχαϊας και Ηλείας με ευθύνη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Δυτικής Ελλάδας.

Προβλέπονται 47.190.857 € να διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια). Ο εξοπλισμός ΤΠΕ περιλαμβάνει Η/Υ – περιφερειακά, εκτυπωτές, βιντεοπροβολείς, διαδραστικά συστήματα, σετ ρομποτικής κ.λ.π.

Επιπλέον τα 21.460.210 € θα διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Ο εργαστηριακός εξοπλισμός θα καλύπτει τομείς και ειδικότητες, όπως: Πληροφορικής, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Γεωπονίας, Υγείας και Πρόνοιας, νέων τεχνολογιών κλπ.

Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Ελλάδας είναι εκτιθέμενη ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΥΠΠΕΘ και με τον συντονιστικό ρόλο του ΚεΠληΝεΤ Αιτ/νίας για τη Δυτ. Ελλάδα, προχώρησε το Σεπτέμβρη του 2016 (βασιζόμενη στη μελέτη που εκπονήθηκε) σε αποτύπωση των αναγκών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (ΤΠΕ & εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) και ζήτησε από τον κ. Κατσιφάρα (σε σύσκεψη μαζί του) να εκδοθεί η σχετική πρόσκληση ένταξης του έργου αναβάθμισης υποδομών εκπαίδευσης, όπως ορίζει η διαδικασία ΕΣΠΑ 2014-2020ν ταυτόχρονα την πρόβλεψη των απαραίτητων κονδυλίων για το σοβαρό έργο της αναβάθμισης των σχολικών εργαστηρίων, από το συνολικό ποσό του νέου ΕΣΠΑ Δυτικής Ελλάδας, κάτι που όμως δεν έπραξε…   

Ο προγραμματισμός και η μελέτη της Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αιτωλ/νίας υπολόγισε, ότι για την κάλυψη των  αναγκών σε νέο εργαστηριακό εξοπλισμό πληροφορικής σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και των ειδικοτήτων ΕΠΑΛ της Δυτ. Ελλάδας θα χρειαστούν 3,5-4 εκατ. Ευρώ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι σχολικές μονάδες της περιφέρειάς μας  δεν θα αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό τους (το μεγαλύτερο μέρος αυτού έχει αποκτηθεί στο διάστημα 2004-2006), πριν το 2023 αν και εφόσον προκύψει νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ που να περιλαμβάνει αντίστοιχη δράση (εξοπλισμού Η/Υ και εργαστηρίων ΕΠΑΛ), κάτι πουν εξοργίζει και προκαλεί.    

Σε κάθε περίπτωση η διαφαινόμενη υποβάθμιση του τομέα των εργαστηρίων και των άλλων υποδομών των σχολείων στην Περιφέρειά μας, καθώς  και ο κίνδυνος να συγχωνευτούν- κλείσουν ορισμένα περιφερειακά  ΕΠΑΛ από  έλλειψη εργαστηριακού  εξοπλισμού την ευθύνη θα φέρουν αποκλειστικά ο κ. Περιφερειάρχης και όλοι αυτοί οι θεσμικοί παράγοντες, που δεν θα απαιτήσουν την άμεση ένταξη χρηματοδότησης στο ΕΣΠΑ εκσυγχρονισμού των εργαστηρίων των σχολείων της Περιφέρειάς μας, τουλάχιστο σύμφωνα με την πρόταση της υπηρεσίας.

Μετά τις αντιδράσεις (σχετική επερώτηση περ. συμβούλων, εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ), ανακοινώθηκε σήμερα στα ΜΜΕ ότι θα προβλεφθούν 2 εκ. περίπου για τον σύγχρονο εξοπλισμό των σχολείων και τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΠΑΛ-ΙΕΚ της περιφέρεις, αντί του ποσού των 4 εκ. που προβλέπει η μελέτη του Υπουργείο και οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων, που απαιτούν την εξολοκλήρου κάλυψή τους.

Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να μετατραπεί το δικαίωμα των μαθητών για σύγχρονα εργαλεία μάθησης σε «επαιτεία»  και σε υπόθεση ευκαιριακού παραγοντισμού με τα διάφορα ψίχουλα που ανακοινώνονται μάλιστα εκ των υστέρων μετά τις συντεταγμένες αντιδράσεις των ΕΛΜΕ και των αιρετών εκπροσώπων μας της Δυτικής Ελλάδας.

Οι πρακτικές και οι αντιλήψεις αυτές για την εκπαίδευση, εκτός των άλλων είναι που έχουν οδηγήσει το εκπαιδευτικό κίνημα να διαφωνεί με κάθε σκέψη υπαγωγής των σχολείων, με οποιοδήποτε σχέση στην περιφερειοποίηση πέρα και έξω από τις δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας.    

Επειδή θεωρούμε ότι η απώλεια χρηματοδότησης, για την αναβάθμιση των υποδομών της παρεχόμενης εργαστηριακής εκπαίδευσης και την ανάπτυξη σύγχρονων δεξιοτήτων στους μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης και της Δυτικής Ελλάδας, είναι σοβαρό θέμα για τα σχολεία, για αυτούς τους λόγους το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΤΑΙ και ΑΠΑΙΤΕΙ την πρόβλεψη των 3,5-4 εκ ευρώ για το έργο και δεν δέχεται καμία έκπτωση στην εκπαίδευση των μαθητών της περιοχής μας. 

Παράλληλα απαιτούμε τη χρηματοδότηση των σχολείων και της εκπαίδευσης συνολικότερα  από τον κρατικό προϋπολογισμό με έναν μακροπρόθεσμο εθνικό σχεδιασμό για δωρεάν δημόσια παιδεία για όλα τα παιδιά που θα παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας.                                                                                              

Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, σε συντονισμό με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ της Δυτ. Ελλάδας, καταγγέλλει τον εμπαιγμό από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτ. Ελλάδας και δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την ανάδειξη προς όλους τους αρμόδιους φορείς και  την κοινωνία αυτού του κορυφαίου θέματος. Η ευθύνη της περαιτέρω υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης και ειδικότερα της ΤΕΕ θα καταλογιστεί στο ακέραιο στους αυτό-διοικητικά και πολιτικά υπεύθυνους.

Καλούμε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Κο Κατσιφάρα να απαντήσει δημόσια:

  1. Γιατί είμαστε η μοναδική περιφέρεια που δεν εντάχθηκε στην τρέχουσα χρηματοδότηση;
  2. Ποιες ενέργειες δεν έγιναν και ποιος έχει την ευθύνη;
  3. Υπήρχε συγκεκριμένη σκοπιμότητα ή αποτελεί πράξη ελλιπούς οργάνωσης;

Καλούμε επίσης το Υπουργείο Παιδείας και όλους του βουλευτές να πάρουν σαφή θέση στο ζήτημα, που εξοργίζει, απαξιώνει και υποβιβάζει την εκπαιδευτική κοινότητα και όλη την κοινωνία της Δυτικής Ελλάδας.

Τέλος ζητάμε την άμεση συζήτηση του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο με την παρουσία των ΕΛΜΕ Δυτ. Ελλάδας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι