Thumbnail
Η Αγωνιστική Παρέμβαση Β ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Την Παρασκευή 22/6 πληροφορήθηκαν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια τον αριθμό των μαθητών που θα δεχτούν στις Α τάξεις για τη σχολική χρονιά 2018-2019. Συγχρόνως, ενημερώθηκαν και οι γονείς, σε ποια σχολεία θα εγγραφούν τα παιδιά τους. Κάποιες περιπτώσεις όμως, κατανομής μαθητών σε συγκεκριμένα Γυμνάσια και Λύκεια στην περιοχή ευθύνης της Β ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης, είναι κραυγαλέα άδικες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα δύο ΓΕΛ της Περαίας : το 2ο ΓΕΛ Θερμαϊκού δέχεται 147 μαθητές στην Α Λυκείου και σχηματίζει 7 τμήματα (με δεδομένο ότι οι αίθουσες είναι μικρής χωρητικότητας), ενώ το 1ο ΓΕΛ Θερμαϊκού δέχεται 79 μαθητές και σχηματίζει 3 τμήματα (από 5 που είχε πέρσι στην Α Λυκείου)!! Ανάλογη προνομιακή μεταχείριση φαίνεται να υπάρχει και σε άλλα σχολεία. Για ποιους λόγους άραγε πραγματοποιήθηκε μία τόσο άνιση κατανομή;

Με βάση την «Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθ. 10645/ΓΔ4/2018, ΦΕΚ 120/Β/23-1-2018» και συγκεκριμένα με το άρθρο 12, παρ. 2 την ευθύνη για την κατανομή των αποφοίτων Γυμνασίων σε ΓΕΛ την έχει αποκλειστικά ο Διευθυντής  Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης («Στις πόλεις στις οποίες λειτουργούν περισσότερα από ένα Γυμνάσια ή Γενικά Λύκεια, τα όρια της περιοχής τους και ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών/τριών που είναι δυνατόν να φοιτήσουν σε αυτά καθορίζεται με απόφαση του/της αρμόδιου/ας Διευθυντή/ντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»), ενώ για την κατανομή των αποφοίτων Δημοτικών στα Γυμνάσια το άρθ. 9 στην ίδια απόφαση ορίζει: «Αυτά (: τα απολυτήρια των Δημοτικών) διαβιβάζονται στα Γυμνάσια σύμφωνα με κοινή απόφαση των Διευθυντών/ντριών των οικείων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία ορίζει τα Γυμνάσια στα οποία εγγράφονται οι απόφοιτοι/ες κάθε Δημοτικού.»

Τι ίσχυε μέχρι τώρα; Ο κάθε Δήμος μέσω της επιτροπής παιδείας (όπου συμμετέχει και μέλος της αντίστοιχης ΕΛΜΕ) «πρότεινε» μια κατανομή μαθητών στα σχολεία με βάση χωροταξικά δεδομένα του δήμου στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης και συνήθως ο/η προϊστάμενος την έκανε δεκτή. Δηλαδή ενώ μέχρι τώρα την απόφαση την έπαιρνε ένα πολυπρόσωπο όργανο, όπου εκπροσωπούνταν και οι εκπαιδευτικοί, τώρα την παίρνει ο εξής ένας: η «αυθεντία» του προϊσταμένου.

Λειτουργούσε δίκαια το παλιό σύστημα; Δυστυχώς όχι πάντα. Στην περίπτωση της περιοχής ευθύνης της Β ΕΛΜΕ πολύ συχνά το ΔΣ δεχόταν παράπονα συλλόγων σχολείων για άνιση κατανομή μαθητών, καθώς για ψηφοθηρικούς λόγους πολλοί δήμαρχοι και πολιτικά πρόσωπα επέτρεπαν την καταστρατήγηση των χωροταξικών ορίων. Αυτό φυσικά απαιτούσε και τη σύμφωνη γνώμη κάποιων διευθυντών σχολείων, που καλλιεργούσαν λογικές «άριστων σχολείων» ή ακόμα και «σχολείων-κολλεγίων» υποστηρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο «δίνουν ώρες και ανοίγουν θέσεις για συναδέλφους» την ίδια στιγμή που αφαιρούν ώρες από συναδέλφους των διπλανών σχολείων!! Ενώ για να χωρέσουν οι επιπλέον μαθητές, πολύ συχνά μετέτρεπαν τις (λιγοστές και πολύπαθες) βιβλιοθήκες και τα (δυστυχώς ανενεργά από έλλειψη χρημάτων) εργαστήρια σε αίθουσες, αντί να απαιτήσουν λειτουργία των βιβλιοθηκών και των εργαστηρίων προς όφελος πάντα των μαθητών. 

Δυστυχώς, η ίδια κατάσταση επαναλαμβάνεται και τώρα που την τελική απόφαση έχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Είναι ολοφάνερο ότι επιλέγει να συνταχθεί με ορισμένους διευθυντές σχολείων ή συνδικαλιστές από συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους για ψηφοθηρικούς και πάλι λόγους! 
 
Συνάδελφισσες/συνάδελφοι

Η πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, έτσι όπως υλοποιείται με τους νόμους και τις αποφάσεις αυτής της κυβέρνησης, οδηγεί σε σχολεία με ελεγχόμενο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών και σε ένα συγκεντρωτικό σύστημα, όπου ο ένας και απόλυτος «άρχων», ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, θα καθορίζει τις τύχες των σχολείων και του δυναμικού τους! Είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θίγει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, που καλούνται να κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες αίθουσες, και αυξάνει την περίπτωση κινητικότητας των εκπαιδευτικών σε 2, 3 ή  και 4  σχολεία, καθώς χάνονται οργανικές θέσεις.

Ως Αγωνιστική Παρέμβαση πιστεύουμε ότι όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται. Η κατανομή των απολυτηρίων οφείλει να διασφαλίζει  την ομαλή λειτουργία και όχι τη γιγάντωση ή συρρίκνωσή τους. Η ύπαρξη σχολείων σε κάθε γειτονιά που εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν μπορεί να απειλείται. Η άνιση κατανομή των μαθητών ανοίγει δρόμους για την ελεύθερη επιλογή σχολείων και την κατηγοριοποίησή τους, για το σχολείο της αγοράς, για «άριστα» σχολεία  και για σχολεία «β΄ κατηγορίας», όπου δεν θα έχουν τα ίδια δικαιώματα ούτε οι μαθητές, ούτε οι εκπαιδευτικοί.

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, σε συνεργασία και με τους συλλόγους γονέων, να απαιτήσουν με κάθε τρόπο τη διατήρηση των υπαρχόντων τμημάτων, την ύπαρξη τμημάτων με 20 μαθητές, τη λειτουργία βιβλιοθηκών και εργαστηρίων και τη δημιουργία νέων σχολείων, όπου υπάρχει ανάγκη, αντί για το στοίβαγμα των μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες. Τους καλούμε να επικοινωνήσουν άμεσα με τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και να εκθέσουν το πρόβλημά τους, μακριά από ανταγωνισμούς και με πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των σχολείων.

Καλούμε τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποσύρει την απόφαση της Παρασκευής και να κατανείμει ισότιμα και δίκαια τους μαθητές, με γνώμονα την ασφάλειά τους στις μετακινήσεις και τις κατάλληλες συνθήκες μάθησης. Διαφορετικά θα έχει την κύρια ευθύνη για την προώθηση πολιτικών που κατηγοριοποιούν τα σχολεία.

Καλούμε το ΔΣ της Β ΕΛΜΕ να ανταποκριθεί στο κάλεσμα που έχουμε ήδη απευθύνει στα μέλη του για παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση  Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης ΑΜΕΣΑ, ώστε να αποκατασταθούν αδικίες. Να επιβεβαιώσει, με ανακοίνωσή του, τις πάγιες θέσεις του κλάδου για τη χωροταξική κατανομή, για διαφανείς διαδικασίες, αντικειμενικότητα και ισοτιμία στην κατανομή των μαθητών. Να εναντιωθεί, επιτέλους, και να καταγγείλει αυτή την κατάσταση.

Θεσσαλονίκη, 25-6-2018

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiologos_2.jpg
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Όσα προβλέπει Κοινή Απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης
Στην τελική ευθεία οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για τα καρδιαγγειακά – Τι πρέπει να ξέρουμε
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
Αναλυτικά το πρόγραμμα της εκδήλωσης
Πολυτεχνείο Κρήτης: Επετειακή εκδήλωση στις 5/12 για τα 40 χρόνια λειτουργίας Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ekpaideytikoi_anaplirotew.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»
Αυξήσεις στις αποζημιώσεις μετακίνησης ζητούν οι εκπαιδευτικοί – Ανεπαρκής η σημερινή κάλυψη κόστους
Εκπαιδευτικοί: Ζητούν αυξήσεις στα οδοιπορικά – «Δραματική η επιβάρυνση από την ακρίβεια»