Συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών παρέθεσε ο Κ.Γαβρόγλου, με τα εξής αποσπάσματα για την ασφάλεια των ιδρυμάτων να παρουσιάζουν ενδιαφέρον:
«Εγώ δεν φαντάζομαι τα πανεπιστήμια με κάγκελα και λουκέτα, ούτε τους φοιτητές φρουρούς στην πόρτα επί πληρωμή, όπως κάποτε είχε προτείνει η Ν.Δ.» απαντά ανοιχτά ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στις αιτιάσεις κυρίως της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την αντιμετώπιση της «βίας και ανομίας» στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Ναι μεν αναγνωρίζει την ανάγκη αντιμετώπισης ακραίων φαινομένων, εξ ου και η συγκρότηση της επιτροπής Παρασκευόπουλου, αλλά, όπως τονίζει: «Η δική μας λογική δεν είναι η αστυνομοκρατία των πανεπιστημίων». Από την άλλη, και ο νόμος «είναι σαφής» και οι διοικήσεις «έχουν αρμοδιότητες που κάποτε πρέπει να τις ασκήσουν».
Λέει χαρακτηριστικά: «Η επιτροπή Παρασκευόπουλου μελετά τις μορφές και τις προεκτάσεις. Ο νόμος που ψηφίστηκε είναι σαφής ως προς τις περιπτώσεις που τελούνται αξιόποινες πράξεις και πρέπει να εφαρμόζεται. Ομως οι πρυτανικές αρχές, και γενικότερα η ακαδημαϊκή κοινότητα, εκ του νόμου δεν είναι σε θέση παρατηρητή. Εχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες που πρέπει κάποτε να τις ασκήσει». Κατά τ’ άλλα, ξεσπαθώνει για το νομοσχέδιο σχετικά με τις δομές εκπαίδευσης: «Oσοι έχτιζαν κομματικό κράτος αδυνατούν να σκεφτούν αλλιώς και να αρθρώσουν έναν άλλο πολιτικό λόγο. Εμείς μπορούμε».
• Βασικό θέμα στην αντιπολιτευτική ατζέντα της Ν.Δ. είναι η «βία και ανομία» στα ΑΕΙ τη χώρας. Θέμα στο οποίο συνηγορούν και τα άλλα αντιπολιτευτικά κόμματα. Πρόσφατα ένας καθηγητής μού είπε αφοπλιστικά: «Αυτό που χρειάζονται τα Πανεπιστήμια είναι.... περίφραξη και το κλειδί στην πόρτα. Ούτε συζητήσεις επί συζητήσεων, ούτε ειδικές επιτροπές». Δηλαδή, βασικά πρακτικά θέματα που έχουν λυθεί εδώ και χρόνια στα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Βέβαια, άλλο είναι η περίφραξη, άλλο η ελεγχόμενη είσοδος. Κάποτε η ιδέα και μόνο της κάρτας εισόδου είχε προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις. Τα φαντάζεστε τα ελληνικά πανεπιστήμια έτσι;
Εμείς πρώτοι το αναγνωρίσαμε αυτό και φτιάξαμε την ομάδα εργασίας υπό τον κ. Παρασκευόπουλο για να επεξεργαστεί τις πλευρές αυτού του ζητήματος. Ομως, η δική μας λογική δεν είναι η αστυνομοκρατία των πανεπιστημίων. Να σας θυμίσω ότι κάποτε ο υπουργός Παιδείας της Ν.Δ., ο κ. Αρβανιτόπουλος, είχε προτείνει πρόσληψη μεταπτυχιακών φοιτητών σε ρόλο φύλακα των πανεπιστημίων. Και για μπάρες εισόδου έχουμε ακούσει…
Εγώ δεν φαντάζομαι τα πανεπιστήμια με κάγκελα και λουκέτα, ούτε τους φοιτητές φρουρούς στην πόρτα επί πληρωμή. Το πρόβλημα της βίας -συνολικά στην κοινωνία αλλά και στα πανεπιστήμια ως ενός μέρους της κοινωνίας- δεν απλοποιείται έτσι.
Η επιτροπή Παρασκευόπουλου μελετά τις μορφές και τις προεκτάσεις, ενώ παράλληλα ο νόμος που ψηφίστηκε είναι σαφής ως προς τις περιπτώσεις που τελούνται αξιόποινες πράξεις και πρέπει να εφαρμόζεται. Ομως οι πρυτανικές αρχές, και γενικότερα η ακαδημαϊκή κοινότητα, εκ του νόμου δεν είναι σε θέση παρατηρητή. Εχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες που πρέπει κάποτε να τις ασκήσει.
• Ισως κάποιοι πουν, πάλι, ότι δεν έχετε ούτε θέλετε λύσεις στο πρόβλημα.
Οποιοι θεωρούν ότι έχουν τη μαγική λύση είναι άτομα που δεν έχουν καμία γνώση μιας σύνθετης πραγματικότητας ή, ακόμη χειρότερα, προσπαθούν να εξορκίσουν το πρόβλημα με αφορισμούς και «ριζικές» λύσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη