Την Παρασκευή 06/07/18 μετά από πρωτοβουλιακό κάλεσμα της Granma Ανεξάρτητης Αριστερής Παρέμβασης στη ΦΕΠΑ επισκεφθήκαμε το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, υπεύθυνο για την οικονομική διαχείριση της ΦΕΠΑ. Ο σκοπός της παρέμβασης μας ήταν να μεταφέρουμε προς τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Ζέρβα τα πάγια αιτήματα του Συλλόγου μας - όπως αυτά έχουν αποφασιστεί ανά τα χρόνια από τις συνεδριάσεις του ΣΟΦΕΠΑ - τα οποία αιτήματα τα τελευταία δύο χρόνια βάλλονται από την ελλιπή ως και μηδαμινή διαχείριση του Ιδρύματος. Ζητήματα που αφορούν την αξιοπρεπή διαβίωση των οικότροφων και την ομαλή λειτουργία των εστιών με κύρια έμφαση στον μηδαμινό κλιματισμό. Η παρέμβασή μας όμως εκεί αντιμετωπίστηκε πλήρως επιθετικά από τους αρμόδιους του Ιδρύματος, κάτι που καθιστά αρκετά ύποπτη αυτή τη στάση.
Αρχικά η είσοδός μας στο κτήριο αποτράπηκε βίαια από την ασφάλεια , σπρώχνοντας συνοικοτρόφισσα πάνω στους υπόλοιπους οικότροφους και κλειδώνοντας κατευθείαν την πόρτα, έχοντας καταφέρει να περάσουν μόνο τρεις οικότροφοι εντός του κτηρίου. Η διοίκηση ενώ είναι ενήμερη για την παρέμβασή μας στο κτήριο όχι μόνο αδιαφορεί επιτρέπει και πλέον επίσημα υπό εντολή προέδρου η πόρτα να μείνει κλειδωμένη μέχρι οι φοιτητές να φύγουν. Εντός ολίγων λεπτών κατεβαίνει στην είσοδο ο Γεωργόπουλος Πανάγος με πλήρως επιθετική στάση, τόσο σωματική όσο και λεκτική προς τους τρεις φοιτητές, ενώ όλο αυτό το διάστημα ο πρόεδρος αρνούνταν να μας δεχτεί τονίζοντας μέσω του security ότι η πόρτα θα παραμείνει κλειστή υπό εντολή του. Σαν να μην έφτανε αυτή η στάση ο αντιπρόεδρος αφού συνέχιζε τους χλευασμούς τύπου "υπάλληλοι του διευθυντή της εστίας", "μπάτσοι", "ζητάτε συγκεκριμένη εργολαβία λόγω προσωπικών συμφερόντων" καταλήγει με την συγκεκριμένη φράση "πάρε τον πρόεδρο να καλέσει την αστυνομία". Αυτή ήταν η αντιμετώπιση της διοίκησης τουλάχιστον για 2ώρες με την αστυνομία έξω από το κτήριο και το κλείδωμα πόρτας σε δημόσια υπηρεσία. Τέλος μετά από αυτή την πίεση ο πρόεδρος κατέβηκε στην είσοδο αρνούμενος κατηγορηματικά να εισέλθουν οι υπόλοιποι φοιτητές για να θέσουν τα ζητήματα των εστιών και να ανοίξει εν τέλη την πόρτα βγήκαμε όλοι έξω, οι 3 φοιτητές και η διοίκηση. Εκεί καταλήξαμε να συνδιαλεγόμαστε με την διοίκηση και για πολλοστή φορά το ΙΝΕΔΙΒΙΜ αποποιούταν τις ευθύνες του πετάγοντας πάλι το μπαλάκι στο ΕΚΠΑ καθώς πλέον ήταν εμφανή η πολιτική αντιπαλότητα που υπάρχει μεταξύ ΙΝΕΔΙΒΙΜ-ΕΚΠΑ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που θίγουμε τις αυθαιρεσίες του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, οι οικότροφοι έχουμε μείνει εδώ και καιρό χωρίς air-condition με κίνδυνο εργατικών ατυχημάτων στην λάντζα και στα μαγειρεία . Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που φτάνουμε μέσα Ιουλίου χωρίς κλιματισμό. Αρκετές φορές μέσα στη χρονιά τον χειμώνα μέναμε χωρίς ζεστό νερό και θέρμανση, συγχρόνως απ' τις βροχές τα κτήρια πλημμύριζαν. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι πρόπερσυ έπεσαν σοβάδες σε κεφάλια οικότροφων. Ελάχιστα πλυντήρια παρά τις γραπτές δεσμεύσεις τού ΙΝΕΔΙΒΙΜ και ελάχιστα κλειδιά για το Α' κτήριο. Οι εργαζόμενοι της ΦΕΠΑ δουλεύουν με μηνιαίες συμβάσεις ή και λιγότερο εν γνώσει του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και του ΕΚΠΑ, εντείνοντας την εκμετάλλευσή τους από τις εργολαβίες, ενώ διευκολύνονται οι απευθείας αναθέσεις έργων έναντι των δημόσιων διαγωνισμών. Εδώ να προσθέσουμε ότι τις συμβάσεις μεταξύ ΙΝΕΔΙΒΙΜ-εργολαβιών ο πρόεδρος Ζέρβας και ο Εμμ. Βαϊρακτάρης αρνούνταν με έντονο τόνο να μας δείξουν ενώ ισχυρίζονταν ότι υπάρχουν στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ κάτι το οποίο δεν ισχύει.
Ο ρόλος αυτός του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, και της πρυτανείας από την άλλη, ανταποκρίνεται στη συνολικότερη αστική πολιτική που αποσκοπεί στην υποβάθμιση ως και εξαφάνιση του δικαιώματος εισδοχής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Η στόχευση της μηδαμινής συντήρησης όλων των εστιών πανελλαδικά δεν αποτελεί ξέχωρο κομμάτι της πολιτικής λιτότητας και διάλυση του κοινωνικού κράτους και κατ' επέκταση διάλυση της φοιτητικής μέριμνας. Η πολιτική τού ΕΚΠΑ είναι αντίστοιχη με αυτή του ΙΝΕΔΙΒΙΜ όσον αφορά τις δικές του διοικητικές αρμοδιότητες για τις φοιτητικές εστίες που συνεχίζει να πετάει φοιτητές από τα κτήρια πριν καλά-καλά πάρουν πτυχίο (βλέπε Β' ΦΕΠΑ, ανεπαρκείς θέσεις για τις φοιτητικές εστίες, αυστηροποίηση εσωτερικών κανονισμών , ανύπαρκτη φωταγώγηση μέσα στην Παν/πολη ). Παρότι το κάθε ίδρυμα αποποιείται και εναποθέτει τις ευθύνες του στο άλλο , και οι δύο φορείς για εμάς ακολουθούν τον ίδιο σκοπό: αφενός αυτά τα μέτρα να παρεμποδίσουν τον συνδικαλισμό και τον φοιτητικό έλεγχο προς αυτούς και αφετέρου να επιβάλλουν πολιτικές λιτότητας για τις φοιτητικές εστίες όπως προϋποθέτει η πολιτική κατεύθυνση της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και της Ε.Ε. Ενισχύουν ολοκληρωτικά την ιδιωτικοποίηση τους μέσω των εργολαβιών, όπως εφαρμόζουν και οι εκπρόσωποι τους στο κεντροπολιτικό σκηνικό μέσα από την υποβάθμιση των ζωών του κόσμου της εργασίας, προκειμένου να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση.
Εμείς απαιτούμε ένα τέλος σε αυτή την αυθαιρεσία
Εμείς απαιτούμε ένα τέλος σε αυτή την αυθαιρεσία και διάλυση των φοιτητικών εστιών με το να υπάρχουν δύο φορείς διαχείρισης , έναν οικονομικό από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και έναν διοικητικό από το κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα. Εμείς αγωνιζόμαστε για έναν ενιαίο φορέα διαχείρισης όλων των εστιών, ελεγχόμενο από συλλόγους οικότροφων και τα εργατικά σωματεία, με ενιαίες λίστες για όλους του φοιτητές ανεξαιρέτως ιδρύματος . Με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την παιδεία γενικότερα και τις φοιτητικές εστίες ειδικότερα, ανακαίνιση των ήδη υπαρχουσών εστιών και ανέγερση νέων πανελλαδικά για να καλυφθούν οι ανάγκες των φοιτητών απ' όλα τα ιδρύματα, απομάκρυνση των εργολαβιών και αντικατάσταση τους από δημόσιο, μόνιμο και επαρκές προσωπικό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη