Α΄ Ο George Steiner ( “Τα Μαθήματα των Δασκάλων», Scripta,Αθήνα, Αρχική Έκδοση 2003), ανάμεσα σε άλλα γράφει:
«Ο δάσκαλος έχει επίγνωση του μεγαλείου και, αν θέλετε, του μυστηρίου του επαγγέλματός του...μαμή του εγκυμονούντος πνεύματος…αφυπνίζει από την αμνησία… Κυρίαρχο μοτίβο είναι η δημιουργική αϋπνία… Η μεγάλη διδασκαλία είναι αϋπνία, η έτσι θα όφειλε να είναι…
Διδάσκω σοβαρά σημαίνει πως απλώνω το χέρι πάνω σε ό,τι ζωτικότερο υπάρχει σ’ένα ανθρώπινο πλάσμα. Πως αναζητώ πρόσβαση στο πιο ζωντανό και το πιο ενδόμυχο στοιχείο της ακεραιότητας ενός παιδιού ή ενός ενήλικου. Ο δάσκαλος εισβάλλει, παραβιάζει, μπορεί να σπείρει τον όλεθρο προκειμένου να απολυμάνει και να ξαναχτίσει…Όσοι υπήρξαμε τυχεροί, γνωρίσαμε πραγματικούς δασκάλους…
Συχνά μένουν ανώνυμοι: απομονωμένοι δάσκαλοι και δασκάλες που αφυπνίζουν το χάρισμα ενός παιδιού ή ενός εφήβου, που στρώνουν το δρόμο σε μια εμμονή. Δανείζοντας ένα βιβλίο, μένοντας στην τάξη μετά το μάθημα, έτοιμοι να ανταποκριθούν σε όποιον τους αναζητεί. …
Πως μπορεί να χωρέσει η κλίση στον κατάλογο μισθοδοσίας;…Το ερώτημα αυτό με κυνηγούσε και μονίμως μου προκαλούσε αμηχανία σε όλο τον διδασκαλικό μου βίο. Γιατί αμείβουν, γιατί έπαιρνα λεφτά κάνοντας κάτι που είναι το οξυγόνο μου και η μόνη μου raison d’etre; Το να διαβάζω μαζί με άλλους, να μελετώ τον Φαίδρο ή την Τρικυμία…Αυτά για μένα υπήρξαν προνόμιο, ανταμοιβή, απαράμιλλο άγγιγμα χάρης και ελπίδας. Η συνταξιοδότησή μου από τη διδασκαλία, όπως τη ζω τώρα, με έχει αφήσει ορφανό…
Όταν (κι αυτό το αισθανόμουν με όλο και οξύτερη δυσφορία) θα ήταν για μένα κατά πολύ πιο σωστό να πληρώνω εγώ αυτούς που με καλούσαν να διδάξω;»
Β΄ Ο Yalom, I., "Στον Κήπο του Επίκουρου",2008,;Άγρα, σελ.189), γράφει:
«Οι πλούσιες ευκαιρίες για ανθρώπινη επαφή είναι το χαρακτηριστικό της ψυχοθεραπείας που προσφέρει τη μεγαλύτερη ανταμοιβή στον θεραπευτή. Με τον κάθε θεραπευόμενο που γνωρίζω, επιχειρώ να έρθω σε στενή και αυθεντική επαφή κάθε φορά που συναντιόμαστε.
Πριν από λίγο καιρό έλεγα σ ’έναν στενό μου φίλο και συνάδελφο, που είναι και αυτός θεραπευτής, ότι παρόλο που είμαι εβδομήντα πέντε χρονών, η ιδέα να πάρω σύνταξη εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ μακριά από τη σκέψη μου.
«Αυτή η δουλειά προσφέρει τόσες ικανοποιήσεις», είπα, «που θα την έκανα και χωρίς λεφτά. Τη θεωρώ προνόμιο» .
Εκείνος απάντησε αμέσως: «Εγώ υπάρχουν φορές που σκέφτομαι ακόμα κι ότι θα πλήρωνα, για να κάνω αυτή τη δουλειά». Εδώ τελειώνει η καταγραφή του Yalom.
Τι μπορεί να συμβαίνει;
Αυτοί οι διάλογοι να είναι πραγματικοί, άραγε; Οι διαλεγόμενοι είχαν επηρεαστεί απ τους στοχασμούς του Steiner; Λέτε, ο συνομιλητής του Yalom στο επεισόδιο να ήταν ο ίδιος ο Steiner; Ο τι και να συμβαίνει, το επάγγελμα του δασκάλου και του ψυχαναλυτή-ψυχοθεραπευτή έχουν προνόμια. Τόσο που η όποια απόπειρα για «επαναδιατύπωση» των ίδιων στοχασμών ακυρώνει τους δείκτες αυθεντικότητας και των «πνευματικών δικαιωμάτων»…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη