Thumbnail
Γράφει ο Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, εκπρόσωπος της Π.Ε.Κ. στο Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε.

Η πρόσφατη απόφαση για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων δημιουργεί –σε σύγκριση με την προηγούμενη κατάσταση- ένα νέο αρκετά δυσμενέστερο τοπίο στην β/θμια εκπαίδευση, τόσο για τα σχολεία όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

Με την υπουργική απόφαση όλες οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, επανακατατάσσονται σε 13 αξιολογικές κατηγορίες (Α-ΙΓ).

Τα βασικά χαρακτηριστικά της επανακατάταξης είναι:

1.    Ο μαζικός αποχαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων. Η υπουργική απόφαση χαρακτηρίζει ως δυσπρόσιτες μόνον τις σχολικές μονάδες των κατηγοριών ΙΑ,ΙΒ και ΙΓ, δηλαδή τα σχολεία που με βάση την επανακατάταξη δίνουν από 11,12 και 14  μόρια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι πάνω από 200 μέχρι σήμερα δυσπρόσιτες σχολικές μονάδες να μειώνονται σε 85.
Η σημαντική αυτή μείωση του αριθμού  των δυσπρόσιτων –πέρα από αδικίες που δημιουργεί σε τοπικό επίπεδο αφού παραβλέπει ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά-,  θα οδηγήσει σε μόνιμη υποστελέχωση συγκεκριμένων απομακρυσμένων σχολικών μονάδων ή στην καθυστερημένη στελέχωση τους με εκπαιδευτικούς, αφού παύει να ισχύει για αυτές ο διπλασιασμός των μορίων προϋπηρεσίας για τους πίνακες αναπληρωτών.
Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη αυτή θα υποβαθμίσει την ποιότητα της παρεχόμενης στα σχολεία αυτά εκπαίδευσης και θα δημιουργήσει –για κάποια από αυτά-, σοβαρούς κινδύνους στη συνέχιση της λειτουργίας τους.

 

2.    Η  μείωση των μορίων διαβίωσης στα περισσότερα σχολεία της Β/θμιας. Δεν έγινε  δεκτή η πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

3.    Ο υποβιβασμός αρκετών σχολικών μονάδων  από μία κατηγορία μοριοδότησης σε άλλη. Με βάση τις υπουργικές αποφάσεις του 2016 και του 2017 όλα τα σχολεία της Β/θμιας κατατάσσονται σε κατηγορίες με βάση τα μόρια συνθηκών διαβίωσης. Οι υπουργικές αποφάσεις συνδέουν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. με την κατηγορία μοριοδότησης. Είναι λοιπόν επόμενο ότι οι υποβιβασμοί θα επιφέρουν καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία.

 

Η  μείωση των μορίων διαβίωσης στα περισσότερα σχολεία της Β/θμιας. Δεν έγινε  δεκτή η πρόταση της ΟΛΜΕ για καθιέρωση κοινού συστήματος μοριοδότησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη βάση των μέχρι τώρα ισχυόντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ο υποβιβασμός αρκετών σχολικών μονάδων  από μία κατηγορία μοριοδότησης σε άλλη. Με βάση τις υπουργικές αποφάσεις του 2016 και του 2017 όλα τα σχολεία της Β/θμιας κατατάσσονται σε κατηγορίες με βάση τα μόρια συνθηκών διαβίωσης. Οι υπουργικές αποφάσεις συνδέουν τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό μαθητών για τη λειτουργία των τμημάτων προσανατολισμού, μαθημάτων επιλογής και Κατευθύνσεων στα Γενικά Λύκεια και των τμημάτων Γενικής Παιδείας, Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ. με την κατηγορία μοριοδότησης. Είναι λοιπόν επόμενο ότι οι υποβιβασμοί θα επιφέρουν καταργήσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων ιδιαίτερα στα μικρά περιφερειακά σχολεία.

Τα παραπάνω, επιβεβαιώνουν ότι οι επιλογές του Υπουργείου κινούνται στην περιοριστική  λογική της εξοικονόμησης υλικών και ανθρώπινων πόρων.

Μέτρα όπως η συγκεκριμένη απόφαση, ή η μείωση των γνωστικών αντικειμένων και του ωρολογίου προγράμματος στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, οι ρυθμίσεις για τα ολιγομελή τμήματα ή και η μετατροπή της τετραετούς φοίτησης σε τριετή στα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, όταν δεν συνοδεύονται από αντίστοιχα μέτρα για την αξιοποίηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού μέσα από  τη διεύρυνση του παιδαγωγικού και μορφωτικού ρόλου του σχολείου, δημιουργούν εργασιακή ανασφάλεια και πιθανά οδηγούν σε μείωση των οργανικών θέσεων.

Και αυτό σε μια περίοδο που η γκρίζα ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού αναδεικνύεται μέσα από την αδιοριστία, το αμετάθετο, την μετακίνηση σε δύο ή περισσότερα σχολεία, την επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών.

Γίνεται λοιπόν  περισσότερο αναγκαία την περίοδο αυτή,  η ανάδειξη από την Ομοσπονδία, όλων των θεμάτων  σε επίπεδο δράσεων και προτάσεων. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού