Thumbnail
Κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κινήματος για να εγκριθούν τώρα όλα τα «ολιγομελή» τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ, στα Γυμνάσια και στα Ειδικά σχολεία

Το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς συμπίπτει με τις συνεχείς διακηρύξεις περί τέλους των μνημονίων, αλλά όχι και του τέλους της πολιτικής που επιβάλλουν και ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις με τις καταστροφικές συνέπειες στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Το επιβεβαιώνει η μη έγκριση από το Υπ. Παιδείας τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Αν η εγγραφή μαθητών γινόταν απρόσκοπτα πολλά από αυτά τα τμήματα πολύ απλά δε θα ήταν ολιγομελή. Ανάλογη είναι η κατάσταση σε όλη τη Θεσσαλονίκη και την περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, όπως και πανελλαδικά, με σκοπό την περικοπή σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς. Το υπουργείο, στα πλαίσια της αναμοριοδότησης σχολείων, αποφάσισε να υποβιβάσει εκατοντάδες σχολεία μειώνοντας τα μόρια συνθηκών. Αποχαρακτηρίζει άλλα από δυσπρόσιτα με συνέπεια να απογυμνωθούν από εκπαιδευτικούς και μειώνει άλλα σε μόρια με συνέπεια και νέες συγχωνεύσεις τμημάτων...

Σε αυτές τις συνθήκες θα πρέπει να υπάρξει μια πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ συνολική για όλα τα σχολεία, ενώ απαιτούνται βήματα συντονισμένης παρέμβασης άμεσα των 5 ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, από κοινού με αυτές της Κ. Μακεδονίας. Να συνεχιστεί αυτή πρωτοβουλία που ξεκίνησε στις 3/9 με την παρέμβαση των ΕΛΜΕ στην Περ. Διεύθυνση Κ. Μακεδονίας, μια πρακτική που απαντά στο πρόβλημα, ενώ έχει φέρει και αποτελέσματα. Να μην απομονωθεί κάθε σχολείο σαν ξεχωριστή περίπτωση, δίνοντας τη δυνατότητα στη διοίκηση και την πολιτική ηγεσία να χειρίζονται εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Μπρος σε μια συνολική επιλογή του υπουργείου, η διέξοδος θα δοθεί από τη συντονισμένη παρέμβαση με ενωμένες τις δυνάμεις του κόσμου της εκπαίδευσης.

Ολιγομελή(τομείς – ειδικότητες) σε σχολεία της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

σχολείο

τάξη

τομέας

ειδικότητα

 

6ο εσπ. ΕΠΑΛ

Δ’

Οικονομίας-Διοίκησης

Υπαλλήλων

Δεν προσφέρονται σε άλλο ημερήσιο ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης

7ο ΕΠΑΛ

Γ’

Οικονομίας-Διοίκησης

Εμπορίας & διαφήμισης

Δεν προσφέρονται σε άλλο ημερήσιο ΕΠΑΛ της ανατ. Θεσσαλονίκης

7ο ΕΠΑΛ

Γ

Εφαρμοσμένων τεχνών

Σχεδιασμού-διακόσμησης εσωτερικών χώρων

8ο ΕΠΑΛ

Γ’

Υγείας Πρόνοιας & ευεξίας

Οδοντοτεχνιτών

15ο ΕΠΑΛ

Γ’

Μηχανολογίας

Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών

Η ειδικότητα λειτουργεί ανελλιπώς για χρόνια με επάρκεια προσωπικού και εργαστηριακού εξοπλισμού. Αναμένονται νέες εγγραφές, μπορεί να λειτουργήσει

14ο εσπ. ΕΠΑΛ

Γ’

Μηχανολογίας

Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων & Κατασκευών

Κενό συνταξιοδότηση και 2ου μηχανολόγου εκπ/κού

14ο εσπ. ΕΠΑΛ

Δ’

Μηχανολογίας

Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων & Κατασκευών

14ο εσπ. ΕΠΑΛ

Δ’

Ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής & αυτοματισμού

Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων & Κατασκευών

ΕΠΑΛ Κουφαλίων

Β’

Ηλεκτρολογίας, ηλεκτρονικής και αυτοματισμού

 

Μαθητές κυρίως από αγροτικές οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα. Τα εργαστηριακά μαθήματα καλύπτονται πλήρως από τον εξοπλισμό του Ε.Κ. Κουφαλίων. Η αλλαγή σχολείου θα κάνει απαγορευτικές τις συνθήκες φοίτησης (συγκοινωνία κ.ά.)

ΕΠΑΛ Κουφαλίων

Γ’

Ηλεκτρολογία, ηλεκτρονικής και αυτοματισμού

Τεχνικός ηλεκτρολογικών συστημάτων εγκαταστάσεων και δικτύων

ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου

  Β’

Υγείας Πρόνοιας και ευεξίας

           

Στην πράξη δεν μπορούν οι μαθητές να συνεχίσουν σε ΕΠΑΛ της πόλης της Θεσσαλονίκης (30 χλμ, κακή συγκοινωνία). Η μείωση των μαθητών θα αποψιλώσει και τη γεν. παιδεία

ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου

Γ’

Πληροφορικής

Τεχνικός εφαρμογών πληροφορικής

 

Σε αυτή την κατεύθυνση και για τη συσπείρωση των συναδέλφων, δεδομένων και των συνεπειών που θα έχουν αυτά τα πλήγματα και στα άλλα σχολεία, αλλά και μπροστά στις επιλογές του υπουργείου, στις οποίες ξεχωρίζουν οι εξαγγελίες για το νέο εξεταστικό σύστημα και τη γ’ λυκείου, χρειάζεται να γίνει γενική συνέλευση της ΕΛΜΕ για ενημέρωση και αποφάσεις για αγωνιστικές πρωτοβουλίες.

Συνολικά στη Θεσσαλονίκη στα 29 πλέον ΕΠΑΛ που απέμειναν δεν εγκρίθηκαν 44 τομείς και  ειδικότητες  της Β΄ και Γ΄ τάξης (26 στα ΕΠΑΛ της Ανατολικής Θεσσαλονίκης  και  18 της Δυτικής Θεσσαλονίκης). Στους υπόλοιπους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας δεν εγκρίθηκαν 21 ολιγομελή και συνολικά 308 μαθητές στα ΕΠΑΛ της Κ. Μακεδονίας συνεχίζουν να είναι σε ομηρία και αβεβαιότητα.

Το υπουργείο παιδείας στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση συνεχίζει να μην προωθεί τις απαραίτητες και αναγκαίες αλλαγές που καλύπτουν μορφωτικές και ειδικές ανάγκες των μαθητών και διασφαλίζουν τις κατάλληλες εργασιακές συνθήκες για όλους τους εκπαιδευτικούς. Αντίθετα προχωρεί σε αλλαγές για να εναρμονιστεί με τις οδηγίες των εκθέσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. που επιφέρουν συγχωνεύσεις και κλεισίματα τομέων και ειδικοτήτων, ενώ η προώθηση της μαθητείας σηματοδοτεί τη μετάλλαξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε μαζική και φτηνή κατάρτιση. Αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτκών επιλογών της κυβέρνησης και της πολιτικής των περικοπών είναι και η πρακτική που ακολουθεί το υπουργείο παιδείας με τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα.

 

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου

που βελτιώνουν άμεσα τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου

  • Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο. Όλα τα ολιγομελή τμήματα που στη β΄ κατανομή, επειδή δεν θεωρήθηκαν διαμορφωμένα με βάση τον απαραίτητο αριθμό δηλώσεων που καθόρισε το υπουργείο και αποκλείστηκαν από την γ΄ φάση δηλώσεων προτίμησης και εγγραφών των μαθητών, να παραμείνουν ανοιχτά και να συμμετάσχουν στη γ΄ κατανομή του Σεπτέμβρη. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.   
  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, τα ΓΕΛ και τα Γυμνάσια.
  • 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα. Προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση και με όλα τα κενά στη δημοσιότητα. Να λειτουργήσουν με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και Ενισχυτική διδασκαλία.
  • Πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους. 
  • Να αποσυρθεί και να μην εφαρμοστεί η απόφαση αναμοριοδότησης των σχολείων.
  • Όχι στις επιμορφώσεις κοροϊδία και επί πληρωμή σε τεχνικές ειδικότητες. Ετήσια και ουσιαστική επιμόρφωση για όλες τις ειδικότητες
  • Ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.
  • Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων. Να μην προωθηθεί καμία αλλαγή μέσα στο καλοκαίρι για το σύστημα επιλογής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.
  • Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Με απεργία – αποχή θα τη σταματήσουμε.
  • Υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια, αντικειμενικότητα – μόρια παντού – όλα στη δημοσιότητα.
  • Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Τα Δ.Σ. με συντονισμό των ΕΛΜΕ να οργανώσουν τους αγώνες!

Το υπουργείο δεν θα κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου για τα ολιγομελή και για τα άλλα ζητήματα χωρίς αγώνες. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τις συναντήσεις της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του υπουργείου, το οποίο ακολουθεί παρελκυστική τακτική. Ως Παρεμβάσεις δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου με την οργάνωση αποφασιστικών κινητοποιήσεων σε συντονισμό ΕΛΜΕ, σχολείων και συναδέλφων. Το δρόμο αυτό ακολουθήσαμε πέρσι την αντίστοιχη περίοδο και πετύχαμε να εγκριθούν πολλοί τομείς και ειδικότητες σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Θα τον συνεχίσουμε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

voucher 200 ευρώ tablet laptop
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Μήπως κάποιες φορές νοιώθετε και εσείς ότι σας παρακολουθούν;
Ξέρουν τι σκοπεύεις να αγοράσεις: Η παρακολούθηση των καταναλωτικών σου κινήσεων στο διαδίκτυο
Περιποίηση νυχιών
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
Eάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες αλλαγές σε ένα νύχι του χεριού ή του ποδιού, ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν δερματολόγο.
Νύχια: Οι αλλαγές που πρέπει να εξετάσει ένας δερματολόγος - Ποια σημάδια μπορεί να υποδηλώνουν ασθένεια
παιδιά
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά
Οι δυσκολίες σχετίζονται με τα ψυχολογικά διαδικαστικά προβλήματα που εμπλέκονται στη μάθηση και ενδέχεται να επηρεάσουν τη δυνατότητα ενός ατόμου να...
Μαθησιακές δυσκολίες: Οι τρεις κύριες μορφές και οι στρατηγικές αντιμετώπισής τους στα παιδιά