«…Σε λίγες μέρες θα είναι έτοιμη η ολοκληρωμένη πρόταση για τις αλλαγές στην Ιστορία από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι την Β΄ Λυκείου …». Διαβάστε το σχετικό άρθρο ΕΔΩ
Τάδε έφη ο πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Κουζέλης. Ελπίζω μόνο να μην βγουν αληθινοί κάποιοι μάντες κακών και με τα νέα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας τα παιδιά να μην διδάσκονται Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας και μέχρι τους Βαλκανικούς πολέμους, ή στην καλύτερη περίπτωση να διδάσκονται αποσπασματικά κάποιες μικρές χρονικές περιόδους αυτής της περιόδου της Ιστορίας, με αποτέλεσμα να διασπάται το συνεχές ιστορικό γίγνεσθαι και η χρονική αλληλουχία των ιστορικών γεγονότων και ως εκ τούτου να μην μπορούν οι μαθητές να οδηγηθούν σε μία γενική θεώρηση της Ελληνικής Ιστορίας και να εξαγάγουν τα προσωπικά συμπεράσματά τους για το ιστορικό μας παρελθόν ως λαός, ούτως ώστε αφενός να μιμηθούν τα μεγαλουργήματα και αφετέρου να αποφύγουν τα σφάλματα.
Δεν μας καθησυχάζουν και οι συνεχόμενες δηλώσεις του προϊσταμένου του προέδρου του ΙΕΠ, του υπουργού παιδείας κ. Γαβρόγλου για το θέμα αυτό.
Σταχυολογώντας μερικές από τις δηλώσεις του στεκόμαστε στις παρακάτω: «…Δεν θα είμαστε από αυτούς που θα τσιρίζουν στην τηλεόραση για το ελληνικό μεγαλείο…». Για τα προγράμματα σπουδών :«…Δίνεται έμφαση στην κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική ιστορία και ενθαρρύνεται η βιωματική κατανόηση και έρευνα του παρελθόντος. Π.χ. στην Δ΄ Δημοτικού προτείνεται η διδασκαλία της οικογενειακής, της προφορικής και της τοπικής ιστορίας…». Επίσης για προγράμματα: «…Η Ελληνική ιστορία συνδέεται με την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια και κυρίως των βαλκανικών και μεσογειακών λαών, με τους οποίους οι Έλληνες διαχρονικά βρίσκονταν σε συνεχή αλληλεπίδραση…».
Διαβάστε:
Alfavita: Αλλαγές στο μάθημα της Ιστορίας - Περιεχόμενο και θεματικοί φάκελοι ανά τάξη
Δεν υποστηρίζουμε οποιαδήποτε «τσιρίδα» και φανατισμό για οποιοδήποτε θέμα, αλλά αυτό δεν πρέπει να μας φτάνει στο άλλο άκρο, να βλέπουμε τόσο, τάχα ανεπηρέαστα, τα ιστορικά γεγονότα, που να μην αναγνωρίζουμε το παγκοσμίως αναγνωρισμένο μεγαλείο της αρχαίας μας ιστορίας.
Μην φτάσουμε στο οξύμωρο δηλαδή, άλλοι λαοί να μιλάνε στους μαθητές τους για το ένδοξο ιστορικό μας παρελθόν, στα γράμματα, στις τέχνες και στην φιλοσοφία, να λένε ότι εμείς μεταδώσαμε τα «φώτα» του πολιτισμού στους ευρωπαίους και εμείς να κάνουμε τους «ακατάδεχτους» και να επικεντρωνόμαστε σε τοπικό και το πολύ σε βαλκανικό ή μεσογειακό επίπεδο, διότι δήθεν με αυτούς τους λαούς έχουμε κοινή ιστορική πορεία. Έχουμε κοινή ιστορική πορεία με αυτούς τα πολύ νεώτερα χρόνια και ίσως τα πιο σκοτεινά χρόνια του ιστορικού μας παρελθόντος.
Ψιθυρίζεται λοιπόν στους κύκλους των φιλολόγων και δεν διαψεύδεται και από τις δηλώσεις του Υπουργού ότι το μάθημα της Ιστορίας θα διδάσκεται λεπτομερώς και με έμφαση στην νεώτερη Ιστορία, από τους Βαλκανικούς πολέμους, τον Α΄ και Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και μέχρι τον εμφύλιο και την χούντα.
Αυτό κατά βάση και εξαρχής δεν είναι εντελώς εσφαλμένο, διότι δεν έχουμε διδαχθεί με επάρκεια αυτήν την χρονική φάση της Ιστορίας μας, με την μόνη επιφύλαξη πως αυτό ίσως να είναι και λίγο πρόωρο ακόμα, διότι πολλά πρόσωπα που διαδραμάτισαν ρόλο σε αυτές τις ιστορικές περιόδους είναι ακόμα εν ζωή.
Αυτό όμως είναι ένα άλλο πράγμα και άλλο πράγμα να μην διδάσκονται καθόλου ή το πολύ να διδάσκονται αποσπασματικά τα ελληνόπουλα αρχαία ιστορία και μέχρι ακόμα την επανάσταση του ’21. Η άποψη των αναθεωρητών του ΙΕΠ για την Ιστορία δεν πρέπει να επικρατήσει πλήρως. Το νόμισμα έχει πάντα δύο όψεις. Έχω και εγώ την γνώμη ότι πρέπει το μάθημα της Ιστορίας να προσεγγίζει πιο κριτικά και με μεγαλύτερη εμβάθυνση τα γεγονότα και όχι υπέρμετρα «πατριωτικά» και πολλές φορές με υπερβολές ως προς το μεγαλείο των προγόνων μας. Όμως αυτό δεν μπορεί να σταθεί επαρκής δικαιολογία για να μην διδάσκονται με επάρκεια οι μαθητές μας το ένδοξο παρελθόν τους, ένα παρελθόν, το μεγαλείο του οποίου, αποδέχονται και θαυμάζουν και όλοι οι άλλοι λαοί, από τα ίδια τους τα Πανεπιστήμια, όπου διδάσκονται αρχαία ελληνική ιστορία, αλλά, και αυτό ας μην το υποβαθμίζουμε, ακόμα και το Hollywood με τις υπερπαραγωγές του, όπως «Τροία», «Μέγας Αλέξανδρος», «Οδύσσεια» κλπ.
Αυτό δεν θα ήταν μόνο άστοχο αλλά θα ήταν και επικίνδυνο. Ένας λαός που ξεχνά και δεν διδάσκεται από το παρελθόν του, δεν έχει μέλλον. Η παγκοσμιοποίηση δεν πρέπει να μας αλλοτριώσει και να μας ομογενοποιήσει σε τόσο μεγάλο βαθμό, που να μας κάνει να ρίξουμε στη λήθη όλο το ιστορικό μας παρελθόν. Άλλωστε η χώρα μας είναι διάσπαρτη με τα μνημεία αυτής της περιόδου. Τα παιδιά μας λοιπόν δεν θα πρέπει να γνωρίζουν από πού προέρχονται και τι αντιπροσωπεύουν όλα αυτά;
Μένει να δούμε αν θα διασκεδαστούν ή όχι οι φήμες και οι φόβοι μας. Όπως λέει ο κ. Κουζέλης σε λίγες μέρες θα είναι έτοιμη η ολοκληρωμένη πρόταση για τις αλλαγές στην Ιστορία, από την Γ' δημοτικού, μέχρι και τη Β' λυκείου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη