Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από αίτημα που έθεσαν σε επιστολή τους προς τον Υπουργό τα μέλη της ΔΑΠ, έγινε εκτενής συζήτηση σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Με αφορμή τη συνάντηση ο Υπουργός προέτρεψε τους φοιτητές, μαζί με τους διδάσκοντες και τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων, να συνεχίσουν να διεκδικούν τους χώρους τους και να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
Συγκεκριμένα, η ΔΑΠ να θέσει στον δημόσιο διάλογο την πρόταση που εξέφρασε κατά τη σημερινή συνάντηση για εγκατάσταση καμερών ασφαλείας στα πανεπιστήμια και για μπάρες εισόδου στα Ιδρύματα, ώστε η πανεπιστημιακή κοινότητα να τοποθετηθεί επ’ αυτών.
Ως προς τις αναφορές της ΔΑΠ περί υποχρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, ο Υπουργός ανέφερε ότι η παρούσα κυβέρνηση αύξησε τα κονδύλια για την τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 45% μετά από πολλά χρόνια περικοπών από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Επεσήμανε, επίσης, ότι ένα ποσό ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έχει δεσμευτεί, αλλά δεν έχει απορροφηθεί από τα Πανεπιστήμια και θα ήταν χρήσιμο οι φοιτητές να διεκδικήσουν για το θέμα αυτό απαντήσεις από τις πρυτανικές αρχές.
Μετά τη συνάντηση, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε:
«Είχα μία συνάντηση με τη συνδικαλιστική οργάνωση της ΔΑΠ που δραστηριοποιείται στα Πανεπιστήμια. Υπήρξε, νομίζω, μία γόνιμη ανταλλαγή απόψεων. Έχει σημασία να δει κανείς απόψεις και να συζητήσει τις απόψεις με τις οποίες εν μέρει διαφωνεί ή συμφωνεί. Μας εξέθεσαν προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα η Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, το ΟΠΑ και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι σοβαρά προβλήματα αυτά, έχουμε δηλώσει επανειλημμένα ότι προσπαθούμε να τα αντιμετωπίσουμε και ως προς το κακουργηματικό σκέλος ο νόμος είναι σαφής. Για τα υπόλοιπα περιμένουμε τις απόψεις και τις αποφάσεις των πανεπιστημιακών οργάνων. Εμείς έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη και στα Πανεπιστήμια και στα όργανα αλλά και στον τρόπο του χειρισμού που σήμερα επιχειρείται από τα ίδια τα Ιδρύματα ενισχύοντας το αυτοδιοίκητό τους.
Υπάρχουν σημεία στα οποία διαφωνήσαμε. Υπάρχει μία τάση, τουλάχιστον κατά τα λεγόμενα των φοιτητών που ήρθαν εδώ, να υπάρχει πολύ έντονη παρουσία της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια. Εμείς δεν θεωρούμε ότι αποτελεί λύση η συνεχής παρουσία της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια. Υπήρξε μία συζήτηση, γενικότερα, για τον αριθμό των εισακτέων, της ποιότητας των σπουδών, συμφωνήσαμε ότι διαφωνούμε κι εδώ, διότι υπάρχει μία πρόταση-θέση της ΔΑΠ, που δεν είναι σημερινή, για μείωση των εισακτέων και να αποφασίζουν τα ίδια τα Τμήματα για τον αριθμό των εισακτέων. Προσπαθήσαμε να απαντήσουμε ότι αυτά είναι ζητήματα τα οποία πρέπει να λύνονται από κοινού ανάμεσα στην Πολιτεία και στα Πανεπιστήμια και ότι ο στόχος της Πολιτείας δεν είναι να αφήνει έξω νέα παιδιά αλλά είναι να αναβαθμίζει την ποιότητα των σπουδών.
Μας είπαν ότι είναι υπέρ των ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Είπαμε ότι δεν μπορεί από τη μία μεριά κανείς να λέει να κάνουμε ιδιωτικά Πανεπιστήμια ώστε να μην φεύγουν τα παιδιά στην Κύπρο και στην Βουλγαρία και από την άλλη να θέλει μείωση των εισακτέων. Γιατί να μην μπορεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο δίνοντας πρόσθετους πόρους, προφανέστατα, και θέσεις καθηγητών να αποτρέψει αυτά τα παιδιά να πηγαίνουν έξω; Γιατί χρειάζονται τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια γι’ αυτό;
Συζητήσαμε για προβλήματα του φοιτητικού κινήματος. Ξέρετε όλη η κοινωνία και το φοιτητικό κίνημα περνάει μία φάση δυσκολιών και τους παρακάλεσα να ξαναδούν το Πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου, να μην το επιστρέψουν πίσω με το χαρακτηρισμό του «φαιδρού» ή όπως είπε ο κύριος Μητσοτάκης του «κατάπτυστου». Πανεπιστημιακοί καθηγητές, εκπρόσωποι της Εισαγγελίας, εκπρόσωποι της Αστυνομίας και ειδικοί επί των θεμάτων το συνέταξαν. Είναι νομίζω άδικο και εκτός κανόνων να το αποκαλείς φαιδρό και κατάπτυστο. Και τους ρώτησα βεβαίως και τι μέτρα έχουν πάρει για τα σκάνδαλα αντιγραφής που είχαν γίνει στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο από στελέχη της ΔΑΠ . Μου είπαν ότι διέγραψαν το συγκεκριμένο άτομο. Προσωπικά πιστεύω ότι κανείς πρέπει να κάνει πολλά περισσότερα για να δημοσιοποιήσει και να αντιμετωπίσει το πρόβλημα των αντιγραφών γιατί είναι θέμα και επιστημονικό και θέμα ηθικής τάξης. Συζητήσαμε αρκετά και το θέμα των συνεργειών των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια.
Το τελικό αποτέλεσμα είναι ότι τουλάχιστον εγώ χάρηκα πάρα πολύ από την ανταλλαγή αυτών των απόψεων».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη