Αισθάνομαι μεγάλη χαρά και ανακούφιση που οι ανησυχίες μου, ως εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής, για το μάθημα που υπηρετώ στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βρίσκουν ευήκοα ώτα και αποδέκτες στο υπουργείο. Βλέπετε σχετικό Δελτίο τύπου του Υπουργείου εδώ. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/274056_apantisi-toy-proistamenoy-tis-dieythynsis-fysikis-agogis-stin-olympia-zarampoyka
Με τιμά ιδιαιτέρως το γεγονός ότι ο κύριος Δημήτριος Κερερές, προϊστάμενος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου, αφιέρωσε χρόνο και κόπο για να απαντήσει σε ένα προς ένα τα σημεία σχετικού άρθρου μου για το μέλλον του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής. Αυτή η ενέργεια αποδεικνύει, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον ευαισθησία ως προς τις ανησυχίες των απλών εκπαιδευτικών της τάξης και μου προσδίδει, έστω και συγκυριακά, την δυσανάλογη με το πρόσωπό μου αξία της ανεπίσημης εκπροσώπησής τους. Αξία ανεκτίμητη.
Αρχικά και πριν την οποιαδήποτε απόπειρα λεπτομερειακής «ανταπάντησης» στην απάντηση του κυρίου προϊσταμένου, την οποία μου απηύθηνε, σε μία προσπάθειά του να διαψεύσει ένα προς ένα τα σημεία για τα οποία εγκαλείται το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου, του οποίου αυτός προΐσταται, επιτρέψτε μου να θεωρήσω ότι η απάντηση αυτή του κυρίου προϊσταμένου, δεν ανταποκρίνεται επιτυχώς, δηλαδή δεν ανασκευάζει, το γενικό κλίμα απαξίωσης που ισχύει για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής τα τελευταία χρόνια. Δεν απαντά επαρκώς στο γενικό πνεύμα του άρθρου μου, το οποίο αποπειράθηκα να μεταδώσω, και το οποίο είναι η στηλίτευση της υποβόσκουσας τάσης υποβάθμισης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής τα τελευταία χρόνια. Για να δείτε το άρθρο πατήστε εδώ. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/273577_poy-pate-kyrioi-me-tin-fysiki-agogi-kai-ohi-mono
Εκ προοιμίου και με έμφαση θα ήθελα να επισημάνω ότι η απόπειρά μου αυτή, με το εν λόγω άρθρο μου, δεν έχει να κάνει με οποιαδήποτε υποβολιμαία τακτική πολιτικής ή πολύ περισσότερο κομματικής αντιπαράθεσης με το κυβερνών ή οποιοδήποτε κόμμα. Μακριά από εμένα οι μικροπολιτικές και μικροκομματικές στρατηγικές με φανφάρες και σκόπιμες ανειλικρινείς φήμες και «ειδήσεις». Άλλωστε η απαξίωση του μαθήματος δεν είναι καινοφανές, νέο φαινόμενο, αλλά έχει μακρόχρονη ιστορία, τουλάχιστον από οκταετίας και την απαρχή των μνημονίων. Το άρθρο μου αυτό απλά και ξεκάθαρα αποτελεί μία φωνή απόγνωσης που αφουγκράζομαι τελευταία πολύ συχνά να ακούγεται έστω και «βουβά» από τους συναδέλφους μου. Και επιμένω: Που το πάτε κύριοι με τη Φυσική Αγωγή;
Μειώθηκαν ή όχι οι ώρες του μαθήματος, αλλά και άλλων μαθημάτων ειδικοτήτων, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Αυτό είναι το πιο σημαντικό και μάλιστα σε εποχές που οι γονείς δεν εξοικονομούν, όπως παλιότερα, τα χρήματα για να πληρώνουν εξωσχολικές δραστηριότητες, που «γυμνάζουν» και «εξασκούν» το σώμα και το πνεύμα των παιδιών τους. Το γεγονός αυτό μάλιστα, της μείωσης των ωρών διδασκαλίας, δεν το περιέλαβα στο άρθρο μου, γιατί κάποιος, αρμόδιος και μη, μπορεί εύκολα να αντιτείνει: «Δεν υπάρχουν χρήματα για πολυτέλειες, τι ζητάς τώρα;».
Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι στο άρθρο μου αναφέρονται εννέα σημεία, απαισιόδοξες επισημάνσεις, που αφορούν τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια στο χώρο της Φυσικής Αγωγής και όχι μόνο τους τελευταίους μήνες. Αυτό το αναφέρω διότι στην απάντηση του κυρίου προϊσταμένου, επισημαίνονται ως απάντηση σε αυτά, δράσεις και ενέργειες της διεύθυνσης που αυτός προΐσταται, των τελευταίων μηνών και συγκεκριμένα αναφέρονται πράξεις, υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι από τον Μάρτιο του 2018 και μέχρι σήμερα. Πιο πριν ουδέν.
Ας αφήσουμε όμως τα γενικά και ας έλθουμε τώρα και στα ειδικότερα. Σύμφωνα με την απάντηση του κυρίου προϊσταμένου επιτρέψτε μου τώρα να παρατηρήσω για κάθε σημείο της απάντησής του, τα παρακάτω:
Σημείο μάλλον Ι ; της απάντησης (Τέλος με την υπ’ αριθμ πρωτ. 195819/Γ1/15-11-2018…κλπ): Την ίδια ημέρα που δημοσιεύθηκε το άρθρο μου, 15/11/2018, στο υπουργείο τοποθετούνταν, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου του υπουργείου, με το οποίο απαντιούνται από τον κύριο προϊστάμενο, τα επιμέρους σημεία του άρθρου μου, με την υπ’ αριθμ πρωτ. 195819/Γ1/15-11-2018 Αν. (αναπληρώτρια;!) Προϊσταμένη του Τμήματος Α΄ Προγραμμάτων, Δράσεων Φυσικής Αγωγής και Σχολικών Αθλητικών Εγκαταστάσεων και Γυμναστηρίων της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής. Αν και δεν αναγράφεται ολόκληρη η λέξη με το Αν., παίρνω το θάρρος να εικάσω ότι μάλλον εννοεί αναπληρώτρια. Ας είναι. Είναι και αυτό ένα βηματάκι, μία καλή αρχή προς το ορθό. Ας μου επιτραπεί να υποθέσω, ότι με το σημείο αυτό του άρθρου μου, μάλλον περισσότερο συμφωνεί ο κύριος προϊστάμενος, αφού είχε την ανάγκη να αναφέρει στην απάντησή του ότι, κυριολεκτικά σχεδόν σήμερα, τοποθετήθηκε επιτέλους και σε κάποια σχετική με την ειδικότητά της θέση, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, έστω και ως αναπληρώτρια προϊσταμένη τμήματος.
Σημείο Α της απάντησης στο σημείο 1 του άρθρου: Τα ίδια λέμε με τον κύριο προϊστάμενο, ότι δηλαδή υπάρχει δυνατότητα ανάθεσης του μαθήματος, μαζί με τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής, σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 Δασκάλους. Για τον λόγο αυτόν άλλωστε δεν προσέφυγαν και οι αναπληρωτές ειδικοτήτων στο ΣτΕ κατά αυτής της δυνατότητας; Το υπουργείο δεν ήταν που, μετά την έκδοση της απόφασης του ΣτΕ, με την οποία αναγνωρίστηκε ότι η ρύθμιση αυτή δεν είναι αντισυνταγματική και μπορεί υπό όρους να αντίθενται τα μαθήματα και σε δασκάλους, εξέδωσε σχετικό δελτίο τύπου, με το οποίο «πανηγύριζε» ότι πλέον ανατίθενται νόμιμα και χωρίς πρόβλημα τα μαθήματα αυτά σε δασκάλους;
Σημείο Β της απάντησης στο σημείο 2 του άρθρου: Κανείς δεν ξεχνά τις αρνητικές αναφορές του πρώτου Υπουργού Παιδείας κυρίου Φίλη σχετικά με τη συγγραφή βιβλίων για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, που με λίγα λόγια ανέφερε ότι δεν χρειάζονται.
Ενημερωτικά τα βιβλία αυτά εκδόθηκαν το 2003 και ήταν από τα σημαντικότερα γεγονότα στην Ιστορία της Φυσικής Αγωγής, για το λόγο ότι βοηθούν τα μέγιστα στο έργο των Εκπαιδευτικών, αφού αναφέρονται σε όλες τις τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, αναλυτικά για όλα τα αθλήματα. Συνολικά αριθμούν 15 βιβλία και εκδόθηκαν με ομόφωνη απόφαση του τότε Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Ποιός συνάδελφος Φυσικής Αγωγής το γνωρίζει αυτό; Ποιος συνάδελφος ελέγχεται για το εάν χρησιμοποιεί ή όχι τα βιβλία αυτά, μετά τις απαξιωτικές αναφορές του πρώην υπουργού; Πως λοιπόν να περιέλθει στην υπηρεσία κάποια αναφορά περί μη διάθεσης βιβλιών Φυσικής Αγωγής; Υπάρχει ή δεν υπάρχει έστω έμμεσα και κεκαλυμένα από το υπουργείο, μετά τα παραπάνω σχόλια, μία «οιονεί» και ιδιότυπη άρνηση χρησιμοποίησης των βιβλίων αυτών; Στο σημείο βέβαια αυτό πρέπει να επισημάνω και την δική μας ευθύνη για την απαξίωση των βιβλίων αυτών, αλλά και συνολικά για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Αυτό όμως είναι ένα άλλο θέμα για εξέταση και αυτοκριτική…
Σημείο Γ της απάντησης στο σημείο 3 του άρθρου: Αυτό το σημείο αποτελεί απλά συνομολόγηση από τον κύριο προϊστάμενο της παρατήρησής μας για τις συνεχείς αλλαγές προϊσταμένων Φυσικής Αγωγής στο Υπουργείο, αποσπασμένων στην υπηρεσία. Mε το σημείο αυτό του άρθρου μου σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να μειώσω την σε βάθος γνώση ή την αποτελεσματικότητα των τοποθετηθέντων προϊσταμένων της Διεύθυνσης. Δεν είμαι εγώ αυτή που θα τους κρίνω ούτε έχω την γνωστική και διοικητική – οργανωτική επάρκεια για να το κάνω. Επομένως περιττεύει στο σημείο αυτό η αναφορά του κυρίου προϊσταμένου για την εν γένει επάρκεια των τοποθετηθέντων προϊσταμένων. Ο μόνος λόγος που αναφέρθηκα σε αυτό το ζήτημα, ήταν για να στηλιτεύσω τις συνεχείς αλλαγές στις τοποθετήσεις, που όλοι θα συμφωνήσουμε ότι μόνο καλό δεν κάνουν στην συνέχεια και συνέπεια αντιμετώπισης των προβλημάτων του μαθήματος.
Σημείο Δ της απάντησης στο σημείο 4 του άρθρου: Η καθυστέρηση αφορά ακριβώς αυτές τις διαδικασίες στελέχωσης που περιγράφονται στις διατάξεις του ν. 4547/2018 και την ολοκλήρωση των διαδικασιών, όπως αναφέρεται και ο κύριος προϊστάμενος. Αυτές οι διαδικασίες στελέχωσης καθυστέρησαν. Ποιός ξεχνά την παράταση της θητείας των σχολικών συμβούλων, μέχρι να τοποθετηθούν οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, όπως προβλέπεται από αυτές τις διατάξεις. Επομένως και στο σημείο αυτό δεν έχουμε διαφορετική γνώμη και άποψη με τον κύριο προϊστάμενο.
Σημείο Ε της απάντησης στο σημείο 5 του άρθρου: Την επιτυχία ή μη της διοργάνωσης και υλοποίησης των Πανελληνίων Σχολικών Αγώνων σχολικού έτους 2017-2018, έχω την γνώμη ότι την κρίνουν πρώτα οι μαθητές και οι γονείς και μετά οι απλοί εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής και όχι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου. Κατά τα λοιπά το ότι οι αγώνες αυτοί διεξάγονται, οφείλεται καθαρά στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Σε συνέχεια της απάντησής μου μερικά ερωτήματα για το θέμα:
α) Πότε στάλθηκε η προκήρυξη των αγώνων και δράσεων για το σχολικό έτος 2017-18;
β) Πόσες πιέσεις ασκήθηκαν από όλη την Ελλάδα εγγράφως και προφορικά μέχρι να αποσταλεί;
γ) Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες για την κατάργηση της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Αθλητικών Δραστηριοτήτων (ΚΟΕΣΑΔ) και ποιός ή ποιοί γνώστες του αντικειμένου, εκδικάζουν τις ενδεχόμενες ενστάσεις;
δ) Πόσο εφικτή-αξιοπρεπής είναι η παράλληλη διεξαγωγή 3 ομαδικών αθλημάτων (Καλαθοσφαίριση - Πετοσφαίριση – Ποδόσφαιρο) ταυτόχρονα με την διεξαγωγή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Στίβου;
ε) Διεξήχθησαν όλα αυτά χωρίς καμία εκπροσώπηση από το ΥΠΕΠΘ;
στ) Γνωρίζετε τις ιδιαίτερες, πιεστικές και αντιπαιδαγωγικές συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξήχθη το σχολικό Πρωτάθλημα Χειροσφαίρισης; (Βλέπετε απόφαση διεξαγωγής τελευταία στιγμή, με πίεση μαθητών/τριών, την οικονομική επιβάρυνση γονέων και την διεξαγωγή του τελικού σε επίσημη αργία;).
Όλα τα παραπάνω σε ένα διάστημα 2 μηνών, χωρίς κανένας να λάβει υπόψη τις πιέσεις που ασκούν οι σχολικές μονάδες από τις συνεχείς απουσίες των εκπαιδευτικών και παράλληλα να μην υλοποιείται το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Τέλος πραγματικά το γεγονός του ορισμού νέου εκπροσώπου της Ελλάδας στην Διεθνή Ομοσπονδία Σχολικού Αθλητισμού, μόλις στις 13/05/2018, ενώ αναμένεται και η τοποθέτηση ελληνικών μελών με πρόταση του υπουργείου στις τεχνικές επιτροπές έως σήμερα τις 20/11/2018 μας περιποιεί τιμή;
Έχω την γνώμη ότι αυτό δεν χρήζει οιασδήποτε απαντήσεως, παρά μόνο προσήκει το ερώτημα: Πραγματικά πριν από τις 13/05/2018 και δεν υπήρχε εκπρόσωπος της χώρας μας στην Ομοσπονδία; Πάντως εδώ αξίζουν τα συγχαρητήριά μας στον κύριο προϊστάμενο της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής που έστω και την τελευταία στιγμή φρόντισε να διορθώσει μία ανορθογραφία και περιμένουμε να δούμε και την ολοκλήρωση της ενέργειάς του, με τον ορισμό των μελών στις τεχνικές επιτροπές.
Στο σημείο ΣΤ της απάντησης στο σημείο 6 του άρθρου: Εδώ η απάντηση του κυρίου προϊσταμένου επιβεβαιώνει το άρθρο μας διότι αναλίσκεται στην δικαιολόγηση της έλλειψης Ελληνικής αντιπροσωπείας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αθλητικής παιδείας. Συγκεκριμένα συνομολογεί ο κύριος προϊστάμενος ότι τα δυο (2) τελευταία σχολικά έτη (2016-2017 και 2017-2018) η ISF προχώρησε στη διοργάνωση των Αγώνων Αθλητικής Παιδείας (Educational Games) στη χώρα μας, έναντι καταβολής από τους συμμετέχοντες οικονομικής εισφοράς, χωρίς προηγουμένως να ενημερωθεί και να δοθεί η προβλεπόμενη έγκριση από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. για τη διοργάνωσή τους. Επομένως δεν υπήρξε Ελληνική αντιπροσωπεία. Τα υπόλοιπα περί άγνοιας, έλλειψης ενημέρωσης και διαδικασία, αποτελούν κατά τη γνώμη, τουλάχιστον την δική μου, απλές δικαιολογίες που προσήκουν σε έναν απλό πολίτη και όχι κρατικό φορέα που οφείλει να ενημερώνεται αυτοβούλως για τα όσα τον αφορούν.
Σε ένα πράγμα έχει δίκιο ο κύριος προϊστάμενος στο θέμα αυτό. Στο ότι δεν ανάφερα στο άρθρο μου και τα παρακάτω ούτως ώστε να έχει την δυνατότητα να απαντήσει ολοκληρωμένα: Πριν από το 2015 είχε γίνει μεγάλη προσπάθεια να αναβαθμιστούν οι σχέσεις της χώρας μας με την Ομοσπονδία και να συμμετέχουμε τόσο στην Εκτελεστική Επιτροπή όσο και να αυξήσουμε την παρουσία μας στις Τεχνικές Επιτροπές των Αθλημάτων.
Πως συνάδει η αθλητική κληρονομιά μας, με την απουσία Ελληνικής αντιπροσωπείας από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αθλητικής Παιδείας, το οποίο διεξάγεται αποκλειστικά και μόνο στη χώρα μας με ομόφωνη απόφαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας;
Τι ωφέλησε ο αποκλεισμός των μελών των Τεχνικών Επιτροπών από την μη συμμετοχή τους στο σεμινάριο που έγινε στην Ιταλία το 2017, όταν στο παρελθόν έχουμε διοργανώσει αντίστοιχο στο Ζάππειο και στο οποίο λαμβάνονται καθοριστικές αποφάσεις;
Μάλλον αρμόδιος να απαντήσει δεν είναι ο κύριος προϊστάμενος διότι αυτά διαδραματίζονται πριν την τοποθέτησή του.
Στο σημείο Ζ της απάντησης στο σημείο 7 του άρθρου: Αναφέρει ο κύριος προϊστάμενος ότι το μάθημα της κολύμβησης υλοποιήθηκε σε 43 διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με συντονισμό και προγραμματισμό από τις Ομάδες Φυσικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης δεν πραγματοποιήθηκε σε δέκα πέντε (15) Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω αντικειμενικών δυσκολιών. Συγκεκριμένα τα σχολεία των εν λόγω Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες δεν υλοποίησαν το αντικείμενο της κολύμβησης, ανήκουν σε περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει κολυμβητήριο, ή απέχουν περισσότερο από 25km από το κοντινότερο κολυμβητήριο, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί το προβλεπόμενο διδακτικό δίωρο.
Σαν απάντηση στα παραπάνω, τρία λογικά ερωτήματα:
α) Πού οφείλεται η διετής καθυστέρηση σύστασης επιτροπής κολύμβησης παρά τα συνεχή και πιεστικά αιτήματα στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού;
β) Γνωρίζετε ότι το πρόγραμμα δεν υλοποιείται στην Πάτρα, Δ Αθήνας, Κυκλάδες και άλλες περιοχές; Οι περιοχές αυτές στερούνται κολυμβητηρίου ή απέχουν περισσότερα από 25 χιλιόμετρα από το κοντινότερο κολυμβητήριο;
γ) Με ποιο αίσθημα ευθύνης ανατέθηκε κατά γενική ομολογία στις απροετοίμαστες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης η οικονομική υποστήριξη των αγώνων;
Στο σημείο Η της απάντησης στο σημείο 8 του άρθρου: Χαιρετίζω την διάψευση των φημών για κατάργηση της διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη του Λυκείου, από τον κύριο προϊστάμενο και την είδηση ότι δεν υπάρχει καμία σχετική απόφαση από τον αρμόδιο φορέα που είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Επομένως μάλλον εγκαταλείπεται ο σχεδιασμός αυτός, που για την ύπαρξή του δημόσια είχε αναφερθεί ο υπουργός ότι μελετάται. Υπάρχουν δημοσιευμένες οι σκέψεις του. Εξάλλου και εγώ στο άρθρο μου είχα αναφερθεί σε φήμες και όχι και γεγονότα οπότε δεν μπορεί, αφού δεν υπάρχουν, να είναι αναληθή.
Τέλος στο σημείο Θ της απάντησης στο σημείο 9 του άρθρου: Είναι πραγματικά ευχάριστο νέο η έγκριση του αιτήματος της Ε.Ο.Ε. για την υλοποίηση του προγράμματος “Kids’ Athletics - Αγαπώ τον Αθλητισμό” το οποίο έχει εγκριθεί από το ΙΕΠ με το Πρακτικό αρ. 43/20-09-2018. Επομένως κάλλιο αργά παρά ποτέ, διότι την περασμένη χρονιά δεν είχε εγκριθεί αντίστοιχο αίτημα και δεν είχε υλοποιηθεί το πρόγραμμα.
Πάντως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι όλα όσα περιγράφει ο κύριος προϊστάμενος, είναι το λιγότερο ενθαρρυντικά για τον απλό εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής της τάξης, διότι αποδεικνύουν ότι τα προβλήματα του μαθήματος δεν διαλανθάνουν της προσοχής του και αφήνουν ελπίδες αν όχι αντιμετώπισης, τουλάχιστον λείανσής τους με κάποιον τρόπο, μέσα από τα πενιχρά οικονομικά μέσα και δυνατότητες που παρέχονται για αυτό.
Πριν κλείσω όμως, δεν αποφεύγω τον πειρασμό να παρατηρήσω, με όλο τον σεβασμό και την εκτίμηση, ότι θα μπορούσε ο κύριος προϊστάμενος να είναι πιο επιφυλακτικός για τα θέματα που επιγραμματικά ανέφερα στο άρθρο μου και αντί να επικεντρωθεί στην απόκρουση των αιτιάσεών μου, με αναφορά και παράθεση υπουργικών αποφάσεων, ΦΕΚ και εγκυκλίων, θα μπορούσε να αναφερθεί περισσότερο στις ενέργειες που προτίθεται να προβεί, για να διασκεδάσει τις κακές σκέψεις που κυριαρχούν στο μυαλό των απλών γυμναστών για το που πηγαίνει το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Γιατί, ας μην κρυβόμαστε, δεν υπάρχουν καλοί οιωνοί για αυτό και μακάρι να διαψευστώ.
Επειδή, τέλος, έχουν γίνει από την πολιτική ηγεσία κάποιες εξαγγελίες για την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής, θα θέλαμε να ρωτήσουμε με ποιο τρόπο θα πραγματοποιηθούν και αν είναι δυνατόν κάποια στιγμή, άμεσα, με σαφήνεια και διεξοδικά να παρουσιαστεί η κυβερνητική πολιτική για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό.
Ποια είναι, τι σχεδιάζει, ποιο το χρονοδιάγραμμα, σε τι μέγεθος αντιστοιχεί και από ποιες δομές θα υποστηριχθεί;
Αν μη τι άλλο η παρέμβαση του κυρίου προϊσταμένου, με την οποία απέδειξε την ευαισθησία του για τα θέματα της Φυσικής Αγωγής, θέλοντας, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, να απαντήσει διεξοδικά και με σαφήνεια σε όλα τα σημεία της καλοπροαίρετης κριτικής μου, μας γεμίζει με την ελπίδα ότι σύντομα όλα τα παραπάνω ερωτήματά μας θα βρουν την απάντησή τους. Γιατί αυτό έχει σημασία και όχι μόνο η έξωθεν καλή μαρτυρία.
Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και η αθλητική μας κληρονομιά ως γενέτειρας χώρας των Ολυμπιακών Αγώνων, το αξίζει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη