Thumbnail
Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών ΔΔΕ Α΄Αθήνας

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας, την Πέμπτη 6/12, έρχεται προς συζήτηση (στη θεματική «αιτήματα γνωμοδότησης περί μεταβολών σχολικών μονάδων») πρόταση του Δημάρχου Αθήνας για συζήτηση (τακτικό θέμα 102) περί ίδρυσης ή μη των ακόλουθων ειδικοτήτων:

  • Στο 6ο ΕΠΑΛ Αθηνών, στον ήδη λειτουργούντα τομέα Ναυτιλιακών επαγγελμάτων την προσθήκη της ειδικότητας: Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού. 
  • Στο 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Αθηνών στον ήδη λειτουργούντα τομέα Υγείας - Πρόνοιας-Ευεξίας την προσθήκη των ειδικοτήτων: Βοηθός Φαρμακείου & Βοηθός Νοσηλευτή.

Για τα παραπάνω δηλώνεται πως γνωμοδοτούν θετικά τόσο η ΔΔΕ Α΄ Αθήνας (επισυνάπτεσαι σχετική εισήγηση – πρόταση της Διευθύντριας Εκπαίδευσης) όσο και Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.

Επίσης, στην πρόταση της ΔΔΕ περιλαμβάνεται η ίδρυση «ΕΕΕΕΚ Αθήνας, το όποιο είναι δυνατόν να στεγαστεί προσωρινά στο κτίριο επί της οδού Λιοσίων 42 στο οποίο στεγαζόταν μέχρι πρότινος το 42ο ΓΕΛ Αθήνας» (τακτικό θέμα 103).

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας θεωρεί πως οι ιδρύσεις τόσο των εν λόγω ειδικοτήτων όσο και του ΕΕΕΕΚ αποτελούν ανάγκη και είναι αίτημα εκπαιδευτικών – γονέων και μαθητών των τελευταίων χρόνων. Η διαδικασία που συνεχίζεται σήμερα απαντά στους αγώνες που προηγήθηκαν (παραστάσεις διαμαρτυρίας, ανακοινώσεις κλπ.). Για το λόγο αυτό θεωρούμε ανάγκη την υπερψήφισή τους αλλά και την διαμόρφωση όρων για τη λειτουργία τους, που στην περίπτωση του ΕΕΕΕΚ σήμερα δεν υπάρχουν (κτίριο). 

Ωστόσο, η συζήτηση περί γνωμοδότησης για μεταβολές στις σχολικές μονάδες παραμένει αποσπασματική και κυρίως υπό την αίρεση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ- ΟΟΣΑ που ανοιγοκλείνει τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ, που διαμορφώνει όρους και προϋποθέσεις για καταργήσεις σχολείων (βλ. κατάργηση Α΄ τάξης στο 9ο ΕΠΑΛ Αθήνας, μείωση οργανικότητας διαπολιτισμικών κλπ.), που απέχει από το αναγκαίο στην ειδική αγωγή και στην εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών. Επιπλέον, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις υποδομές που στεγάζουν ή θα στεγάσουν σχολεία. Ο Δήμος Αθήνας έχει ευθύνη για τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα και με τη σειρά του «έβαλε πλάτη» στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Κατά τη γνώμη μας η συζήτηση στο θέμα αυτό δεν πρέπει να κλείσει αλλά, αντίθετα, να περιλάβει τα εξής και να υπάρξει σαφής ΘΕΣΗ του Δημοτικού Συμβουλίου:

Α. Για την ειδική αγωγή: 

Πρέπει να διαμορφωθούν όλες οι αναγκαίες δομές, με ανάλογες ιδρύσεις σχολικών μονάδων, ώστε να εκλείψει το φαινόμενο που είχε καταγγέλλει η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής και μια σειρά ΕΛΜΕ, φέτος, πάνω από 150 μαθητές και μαθήτριες της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας (που έχουν αιτηθεί εγγραφής σε ειδικά σχολεία) να έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω αδυναμίας των υπαρχουσών δομών τόσο σε υποδομές όσο και σε προσωπικό.

Είναι αδύνατον να στεγαστεί το προτεινόμενο προς ίδρυση ΕΕΕΕΚ στο κτίριο επί της οδού Λιοσίων 42 στο οποίο στεγαζόταν μέχρι πρότινος το 42ο ΓΕΛ Αθήνας. Εκεί λειτουργούν δύο δημοτικά σχολεία και δύο νηπιαγωγεία και δεν υπάρχει καμία αίθουσα ελεύθερη. Ο χώρος δεν διαθέτει καμία υποδομή για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Επίσης, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε ενδεχόμενη «διεστραμμένη» και παγκοσμίως καινοφανή σκέψη για λειτουργία το απόγευμα στον εν λόγω χώρο. Τέλος, σημειώνουμε ότι δεν θα δεχτούμε κανένα «παιχνίδι» για μεταστέγαση εκεί του ΕΕΕΕΚ Κωφών.

Στο ΕΕΕΕΚ Κωφών της Α΄ ΔΙΔΕ Αθήνας φοιτούν 15 κωφοί μαθητές με σύνοδες πολλαπλές αναπηρίες. Το μαθητικό δυναμικό είναι σταθερό ή / και αυξανόμενο, το σχολείο είναι «δίγλωσσο» (σημ. λόγω της απασχόλησης σε αυτό κωφών και χρησιμοποιούντων τη νοηματική εκπαιδευτικών), ενώ άλλη αντίστοιχη δομή δεν υπάρχει στην Αθήνα.

Εάν το σχολείο χαρακτηριζόταν εκ νέου, με τρόπο ώστε να καλύψει πολλαπλές αναπηρίες και όχι μόνο όσες έχουν ως βάση την κώφωση, τότε ένα μέρος από το αποκλεισμένο μαθητικό δυναμικό θα μπορούσε να διοχετευθεί σε αυτό. Παρά το σχετικό αίτημα που έχει διατυπωθεί, η επείγουσα αυτή διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.

Επιπλέον, δεν έχει γίνει πράξη το αίτημα που έχει διατυπωθεί από τη διοίκηση για μεταφορά του ΕΕΕΕΚ σε νέο σχολικό κτίριο στην οδό Λάμψα στους Αμπελόκηπους, που πρέπει να οικοδομηθεί, ώστε οι μαθητές να μπορούν να προαυλίζονται (κάτι που σήμερα δε μπορεί να γίνει) και να μπορεί στην πράξη να λειτουργεί ολοκληρωμένα η ειδικότητα της γεωπονίας. Το νέο κτίριο είναι προϋπόθεση για τον αποχαρακτηρισμό και εκ νέου χαρακτηρισμό του σχολείου, ώστε να μπορέσει να καλυφθεί ο πολλαπλασιασμός του μαθητικού δυναμικού που θα προκύψει.

Είναι αναγκαίο να δρομολογηθεί το νέο κτίριο και, στη συνέχεια, να υπερψηφιστεί από το Δήμο νέος χαρακτηρισμός του ΕΕΕΕΚ κωφών ως πολλαπλών αναπηριών, ώστε να καλυφθούν και να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές που σήμερα είναι αποκλεισμένοι.

Το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αθήνας, ιδρύθηκε το καλοκαίρι του ’17, και, με την εξαίρεση του Ειδικού σχολείου Ηλιούπολης, αποτελεί τη μοναδική σχετική δομή στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Α΄ Αθήνας. Οι μαθητές, από το νόμο κατανέμονται σε τμήματα των 9 το πολύ μαθητών. Στην Α΄ τάξη λειτουργούν τέσσερα τμήματα με το μέγιστο αριθμό μαθητών, ενώ δεν υπήρχε δυνατότητα χώρου, ώστε να καλυφθούν αιτήματα που επιβάλλουν τη δημιουργία νέων τμημάτων. Τα παιδιά που φοιτούν έχουν μεγάλη ανομοιογένεια(πχ. αυτισμός, νοητική υστέρηση, παραβατικότητα, συναισθηματικές διαταραχές), ενώ στην ίδια τάξη βρίσκονται 13χρονα με 15χρονα. Οι οικογένειές τους αντιμετωπίζουν σύνθετα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, που αντανακλούν στους μαθητές και απαιτούν πρόσθετη ειδική υποστήριξη. 

Απαιτείται άμεση δρομολόγηση νέου κατάλληλου κτιρίου, ώστε να υπάρξει λειτουργία την επόμενη σχολική χρονιά Ειδικού Λυκείου και με άμεσο σχεδιασμό όλων των άλλων ανάλογων σχολείων στην ΔΔΕ Α΄ Αθήνας που θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες των μαθητών για Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια και ΕΕΕΕΚ, σε άλλους χώρους που να επαρκούν και να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ειδικών σχολείων. Επίσης, απαιτείται στις ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στο Λύκειο (γεωπονίας, αισθητικής – κομμωτικής επιπλέον της πληροφορικής) η συμβολή από το Δήμο να βρεθούν νέοι χώροι (πχ. για το εργαστήριο γεωπονίας εξωτερικά σε κοντινή απόσταση). Κεντρικό πρόβλημα, για όλα τα αναγκαία νέα σχολεία ειδικής αγωγής, είναι το κτιριακό.

Β. Για την εκπαίδευση των προσφύγων:

Υπάρχει ανάγκη για νέους χώρους και νέα «κανονικά» σχολεία, ικανά να απορροφήσουν τις ροές προσφύγων που συνεχίζονται, ώστε να μη «συμπιέζονται» μαθητές σε τμήματα των 28 – 30 ατόμων. Μάλιστα, χρειάζεται να λειτουργούν εγκαίρως όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές δομές (πχ. οι τάξεις υποδοχής δε μπορεί να ξεκινούν Γενάρη, με μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, όπως γίνεται σήμερα). Επίσης, χρειάζεται οι πρόσφυγες μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, να μην διαμορφωθεί μια κατηγοριοποίηση σε «προσφυγικά» ή μη σχολεία και να απεμπλακούν οι ΜΚΟ από την εκπαιδευτική διαδικασία. Όχι με μετακινήσεις που απαιτούν χρήμα από την τσέπη των γονιών (αφού δεν έχουν μαθητικά δελτία και πληρώνουν για τα εισιτήρια), χρόνο και ταλαιπωρία για τους μικρούς μαθητές (στο 2ο ΕΠΑΛ για μεγάλο διάστημα μετακινόντουσαν μαθητές από την Κόρινθο). Να μειωθεί ο αριθμός του μέγιστου ορίου των μαθητών στα τμήματα που έχουν πρόσφυγες, ώστε να μπορεί να γίνει ουσιαστικό μάθημα. 

Ενδεικτικό της πολιτικής που ακολουθείται είναι η αντιμετώπιση του διαπολιτισμικού Γυμνάσιου Αθήνας, στο οποίο – εμμέσως πλην σαφώς – δρομολογείται η κατάργησή του, εάν «περάσει» το χτύπημα της οργανικότητας κατά συνολικά έξι ή επτά θέσεις!!! 

Τελευταίο «κρούσμα» η συζήτηση περί κατάργησης τριών (3) οργανικών θέσεων, που αφορούν εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, οι οποίοι διορίστηκαν και πήραν την οργανική τους θέση κατόπιν ειδικής διαδικασίας κρίσης, όπως προβλέπεται από τις σχετικές εγκυκλίους (Ν. 2413/1996, άρθρο 36 (ΦΕK 124 Α΄/17-6-96), Αριθ. Φ10/20/Γ1/708/7-9-1999, άρθρο 23 και Ν. 4415/2016 (ΦΕΚ 159/Α/6-9-2016)). Ενώ προβλέπονται στον ιδρυτικό Νόμο τάξεις υποδοχής και φροντιστηριακά τμήματα για τα διαπολιτισμικά σχολεία (ΦΕΚ 1789/1999), αυτό δεν υλοποιείται από την αρχή της σχολικής χρονιάς (με λειτουργία τμημάτων που, πέρα από τη γλωσσική ενίσχυση στην ελληνική, να προωθούν την προσαρμοσμένη διδασκαλία σε συγκεκριμένα μαθήματα). Έτσι, τεχνητά, παρουσιάζεται ως δήθεν «περιττή» ή αλλιώς δήθεν «υπεράριθμη» η παρουσία του μόνιμου και με οργανική θέση προσωπικού. Κυβέρνηση και διοίκηση προκρίνουν τμήματα υποδοχής, μέσω εφήμερων προγραμμάτων (ΖΕΠ, ΔΥΕΠ), που «τρέχουν» στα «κανονικά» σχολεία με συμβασιούχους, στο μέσον της σχολικής χρονιάς. 

Το Δημοτικό Συμβούλιο χρειάζεται να τοποθετηθεί και να στηρίξει την εύρυθμη συνέχεια στη λειτουργία του διαπολιτισμικού Γυμνασίου Αθήνας. Να λειτουργούν τα προσαρμοσμένα τμήματα που προβλέπονται για τα διαπολιτισμικά σχολεία (τάξεις υποδοχής), πλήρως, για όλα τα προβλεπόμενα μαθήματα, από την αρχή της χρονιάς, με μόνιμο προσωπικό και με στήριξη της οργανικότητας του σχολείου. 

Γ. Για την προσθήκη ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ:

Είναι επιτακτική η ανάγκη στήριξης υπαρχουσών ειδικοτήτων, η ανασύσταση άλλων κλπ.

Ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ να σταματήσει η απάνθρωπη μετακίνηση σε τεράστιες αποστάσεις, πχ. από τη Φιλαδέλφεια στον Πειραιά (ΣΚΥΠ), που οδήγησε μαθητές με κοινωνικά ή οικογενειακά προβλήματα ακόμη και να εγκαταλείπουν το σχολείο. Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές των εσπερινών, που πλήττονται από την εμμονή της κυβέρνησης να μετακυλήσει σε αυτούς την ευθύνη της ανασφάλιστης εργασίας (θέλουν βεβαίωση για εγγραφή στο σχολείο από εργοδότη - σύστημα ΕΡΓΑΝΗ). 
Είναι ενδεικτικό και απαράδεκτο να βάλλεται η ύπαρξη του 9ου ΕΠΑΛ Αθήνας, όταν οι μαθητές των Σεπολίων - που είναι ο φυσικός του χώρος και όφειλε να καλύπτει - έχουν «σπρωχτεί» σε άλλα ΕΠΑΛ, αφού το 9ο ΕΠΑΛ μεταφέρθηκε – δήθεν προσωρινά - στην Ακαδημία Πλάτωνος (ως συστεγαζόμενο με το 3ο). Η Α΄ τάξη του καταργήθηκε και οι μαθητές της μεταφέρθηκαν αλλού, ενώ στη συνέχεια 35 πρόσφυγες που ζήτησαν εγγραφή δε μπόρεσαν να την πραγματοποιήσουν, αφού δεν υπήρχε Α΄ τάξη!!!

Το Δημοτικό Συμβούλιο να απαιτήσει την επαναλειτουργία της Α΄ Τάξης του 9ου ΕΠΑΛ και να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα (κύρια αντιμετώπιση κτιριακού), ώστε να επανέλθει το σχολείο και να λειτουργήσει μόνιμα στα Σεπόλια, αυτή τη λαϊκή περιοχή που έμεινε χωρίς κάλυψη από σχολείο τεχνικής εκπαίδευσης. Και μάλιστα όταν υπάρχει κατάλληλος χώρος (Βότρυς) στον οποίο υποτίθεται ότι θα γινόταν το νέο σχολικό συγκρότημα, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει το παραμικρό.

Το παράδειγμα του 6ου ΕΠΑΛ Αθήνας, στο οποίο προτείνεται η προσθήκη των δύο νέων ειδικοτήτων, είναι απλώς ενδεικτική για όλα σχεδόν τα ΕΠΑΛ της Α΄ Αθήνας:
Για τους πλοιάρχους (γύρω στα 34 άτομα με προοπτική αύξησης):

  • Φέτος δεν εγκρίθηκε ο τομέας με πρόσχημα την έλλειψη παιδιών και την έλλειψη εξοπλισμού (κύρια προσομοιωτή – είχε αναφέρει σε δύο παραστάσεις διαμαρτυρίας ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και πέρσι και φέτος, ενώ υπάρχουν προγράμματα – software που μπορούν να αποκτηθούν και να χρησιμοποιηθούν άμεσα). 
  • Δεν έχουν έρθει ακόμη βιβλία!!!
  • Ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών στο εν λόγω ΕΠΑΛ, ενώ έχει εργαστήριο και προσωπικό, με τις διαθεσιμότητες «κόπηκε» και δεν εγκρίθηκε ξανά ποτέ, ούτε ψυκτικοί και ηλεκτρολόγοι λειτουργούν (παρότι υπάρχει η υποδομή) λόγω «έλλειψης μεγάλης ζήτησης» και τα λίγα παιδιά τα «σπρώχνουν» αλλού. Όσα παιδιά μένουν από απουσίες τα στέλνουν μακριά πχ. Πειραιά ή Φιλαδέλφεια, όπου υπάρχει τμήμα που μπορεί να τα «φιλοξενήσει».

Άρα, το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να τοποθετηθεί θετικά για την προσθήκη ειδικότητας Πλοιάρχων στο 6ο ΕΠΑΛ αλλά, παράλληλα, να διεκδικηθούν και να διαμορφωθούν και οι κατάλληλες υποδομές. Επίσης να επαναλειτουργήσει άμεσα ο τομέας εφαρμοσμένων τεχνών. Οι μαθητές να πηγαίνουν σχολείο στην περιοχή τους (άρα και «ολιγομελή» για όλους τους τομείς). Όχι στην κινητικότητα μαθητών – εκπαιδευτικών με βάση τις διαρκείς αξιολογήσεις δομών και το δημοσιονομικό κόστος. 

Δ. Σχετικά με τη συζήτηση που «ανοίγει» περί χωροταξικής ανα - κατανομής των σχολείων:

Μια νέα χωροταξική κατανομή στην Α΄ ΔΔΕ, πρέπει να αντιμετωπίσει υπαρκτά προβλήματα, κόντρα στις πολιτικές και διοικητικές επιλογές που εφαρμόζονται (πχ. προφορικές εντολές για μετακινήσεις μαθητών), κόντρα στις προτροπές του ΟΟΣΑ και τις δεσμεύσεις των μνημονίων. Η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει ενιαία, για όλα τα σχολεία, με βάση ξεκάθαρα και φιλολαϊκά κριτήρια.

  • Να διασφαλιστεί η δυνατότητα όλων των μαθητών να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ). 

    Τέλος, προ(σ)καλούμε τη Δημοτική Αρχή να δώσει αναλυτική απάντηση στο πώς έχει κατανείμει τα ποσά που η κυβέρνηση δηλώνει πως έχει χορηγήσει στο Δήμο για τα σχολεία. Συγκεκριμένα: 3.749.640,00 € για κάλυψη δαπανών εκτέλεσης έργων και 1.125.150,00 € για επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων (ΚΑΠ), 3.600.000,00 € για βελτιώσεις υποδομών (πρόγραμμα «Φιλόδημος») και 2.750.040,00 € για λειτουργικές δαπάνες (ΚΑΠ). Είναι ενδεικτική η αδιαφορία και κοροϊδία του Δήμου Αθηναίων για την αντιμετώπιση του κτιριακού προβλήματος των 39ου Γυμνασίου και 39ου Γενικού Λυκείου Αθηνών. Μέρος του μπαζώματος της ΒΔ πλευράς του κτιρίου έχει υποχωρήσει, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος της κατάρρευσης της αίθουσας τεχνολογίας και των τουαλετών του Γυμνασίου που βρίσκονται πάνω από αυτήν. Η κατάσταση είναι γνωστή από το 2015 και παρά τις επισημάνσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας ο Δήμος, ενώ έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και έχει δεσμευτεί ότι ήδη από το 2017 η περίπτωση θα εντασσόταν σε σχέδιο μελέτης και επισκευής, δεν έχει κάνει τίποτε απολύτως!
    Εύλογα, επίσης, ρωτάμε για ποιο λόγο και με ποιο αιτιολογικό την ώρα που οι καθαρίστριες παραμένουν απλήρωτες και τα σχολεία στενάζουν από τις περικοπές και τίθενται υπό καθεστώς «επιτροπείας», επιστρέφει στο κράτος από το κονδύλι των σχολικών επιτροπών 761.000 ευρώ, λες και δεν είχαν τι να τα κάνουν!
  • Η οργανικότητα των σχολείων να μην μειωθεί αλλά να αυξηθεί, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες, περισσότερες και πιο σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράδειγμα το 26ο Γυμνάσιο Αθήνας, το οποίο τροφοδοτεί – σε μεγάλο βαθμό-  και το 26ο ΓΕΛ Αθήνας (Μαράσλειο). έφθασε να έχει 10 τμήματα από 13. Πρέπει, τουλάχιστον, να διασφαλιστεί πως τα τμήματα του σχολείου δεν θα πέσουν πιο κάτω, με τα κατάλληλα μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση.
  • Να εξασφαλισθεί η εγγραφή όλων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών (πχ. δόθηκε μάχη φέτος για να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές από τις Φιλιππίνες σε σχολεία της Α΄ Αθήνας). 
  • Να διασφαλιστεί η κάλυψη όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε στα «κανονικά» σχολεία είτε σε παράλληλη στήριξη είτε σε ειδικές εκπαιδευτικές δομές. 
  • Να σχεδιασθεί, παράλληλα με την νέα χωροταξική κατανομή, ολοκληρωμένο κτιριολογικό πρόγραμμα που θα καλύπτει την απαίτηση για σύγχρονες – ασφαλείς – δημόσιες υποδομές. Δεν είναι δυνατόν σε μια Αθήνα με σχολικά κτίρια πριν το ’80, ακόμη και πιο παλιά να μην έχει γίνει αντισεισμικός έλεγχος και να απαξιώνονται οι ανάγκες για σχολική στέγη. Είναι ενδεικτικές οι απαντήσεις της ΚΤΥΠ ΑΕ για το 9ο ΕΠΑΛ, για το 19ο Γυμνάσιο, για το 20ο Λύκειο, για το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο, ακόμη και για την παράδοση του κτιρίου του 41ου Γυμνασίου Αθήνας. Όλα παραπέμπονται στις καλένδες, ενώ και ο Δήμος Αθήνας κωφεύει και εισηγείται ΣΔΙΤ, όταν αναγνωρίζει πλέον και ο ίδιος το τεράστιο όφελος που προσπορίζονται οι εταιρίες σε βάρος του δημοσίου (πχ. τριπλάσιο κόστος στο ρεύμα) κι όταν οι συνάδελφοι θέλουν άδεια για «να βάλουν ένα καρφί» ή να κάνουν μια δραστηριότητα μετά το σχολικό ωράριο!!! Να καλυφθεί από το κράτος, με κατάλληλη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, το κόστος που απαιτείται για τη λειτουργία και συντήρηση των σχολείων, ειδικά για τα ΕΠΑΛ. Να μη φθάνουμε να έχουμε εργατικά ατυχήματα, όπως έγινε πέρσι. Μέρος του σχεδιασμού αυτού αποτελεί η μείωση του ορίου των μαθητών ανά τάξη, ειδικά σε σχολεία πολυώροφα, που ασφυκτιούν σε χώρους συγκέντρωσης των μαθητών σε έναν ενδεχόμενο σεισμό ή σχολεία που λειτουργούν με αίθουσες για άλλες χρήσεις που διαμορφώθηκαν πρόχειρα για να γίνεται (εξ ανάγκης) διδασκαλία. Τα όρια των μαθητών, ώστε στις συγκεκριμένες κτιριολογικές συνθήκες να παρέχεται ασφάλεια, μπορούν να καθοριστούν σε συνεργασία με αρμόδιους οργανισμούς όπως είναι η ΚΤΥΠ ΑΕ και ο ΟΑΣΠ.

Καλούμε τις ΕΛΜΕ της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας, τους Συλλόγους Διδασκόντων να στηρίξουν το παραπάνω πλαίσιο και να διεκδικήσουν όσα δικαιούνται οι μαθητές και τα σχολεία της Α΄ Διεύθυνσης Αθήνας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!