Thumbnail
Αυτές είναι οι θέσεις του ΣΑΚΕΑ

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 220703/Δ3, που εστάλη στις 21/12/2018 σε όλες τις σχολικές μονάδες, το Υπουργείο Παιδείας συστήνει στους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στις σχολικές μονάδες που δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ (άρθρο 11 του ν. 4547/2018), με στόχο να αντικαταστήσουν τις διεπιστημονικές ομάδες και να ασκήσουν οι ίδιοι τις αρμοδιότητές τους. Ταυτόχρονα, χωρίς να παρέχεται εξειδικευμένη κατάρτιση και χωρίς να υπάρχει επίσημη επιστημονική διάγνωση για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο/η κάθε μαθητής/τρια, καλούνται να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν προγράμματα παρέμβασης και στη συνέχεια να αξιολογήσουν αρνητικά τη δουλειά τους, ώστε να έχουν δικαίωμα να παραπέμψουν στα ΚΕΣΥ τους μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης.

Ο σχεδιασμός αυτός κρίνεται αντιπαιδαγωγικός, αντιεπιστημονικός και πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μετατοπίζοντας την ευθύνη της έγκαιρης διάγνωσης και κατάλληλης υποστήριξής τους στους Συλλόγους Διδασκόντων αλλά και στους γονείς, οι οποίοι εύλογα θα στραφούν σε ιδιώτες για διαγνώσεις και παρεμβάσεις (εάν φυσικά έχουν την οικονομική δυνατότητα), προκειμένου να αποφύγουν χρονοβόρες διαδικασίες που θα λειτουργήσουν εις βάρος των παιδιών τους. Επιπλέον, το Υπουργείο, αντί να διευκολύνει, δυσχεραίνει το έργο, τόσο των συναδέλφων γενικής παιδείας, οι οποίοι, πέρα από τα αυξημένα διδακτικά και εξωδιδακτικά τους καθήκοντα, θα επιφορτίζονται μέσα σε πολυπληθείς τάξεις με την ανάγκη εφαρμογής εξατομικευμένων προγραμμάτων, όσο και των συναδέλφων ειδικής αγωγής, οι οποίοι θα καλούνται στη συνέχεια να παρέμβουν και να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ενώ θα έχει χαθεί ήδη πολύτιμος χρόνος.

Με βάση τα παραπάνω, ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής ζητά:

  • Να μη μετακυλίεται στους Συλλόγους Διδασκόντων η ευθύνη για την έγκαιρη και έγκυρη αξιολόγηση και παρέμβαση σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Συνδικαλιστική στήριξη των συναδέλφων που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών
  • Ίδρυση και στελέχωση των ΕΔΕΑΥ και των Τμημάτων Ένταξης σε όλες τις σχολικές μονάδες
  • Δημόσια και δωρεάν αξιολόγηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά από την παραπομπή τους στα ΚΕΣΥ
  • Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη, με βάση τις γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ Σ.Α.Κ.Ε.Α

Διαβάστε περισσότερα: Με 50€ προκαταβολή αποκτήστε το ECDL με δάσκαλο σε ολιγομελή τμήματα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής σε ΥΠΑΙΘΑ: «Μειωμένες έως καθόλου προσλήψεις – Εξαφάνιση της Παράλληλης Στήριξης»
«Μένουν για ολόκληρες χρονιές μαθητές χωρίς υποστήριξη» - Τι καταγγέλλουν σε επιστολή τους οι απόφοιτοι Τμημάτων Ειδικής Αγωγής
Απόφοιτοι Ειδικής Αγωγής σε ΥΠΑΙΘΑ: «Μειωμένες έως καθόλου προσλήψεις – Εξαφάνιση της Παράλληλης Στήριξης»