Τα μονοήμερα «επιμορφωτικά» σεμινάρια των συντονιστών…
Το άλλοθι για την κατάργηση της επιμόρφωσης
Την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου
Την εισαγωγή της αξιολόγησης
Τις προηγούμενες μέρες το 3ο ΠΕΚΕΣ προχώρησε στη διεξαγωγή σεμιναρίων πάνω σε ζητήματα αξιολόγησης των σχολείων, υλοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τον σχεδιασμό του υπουργείου για την επιμόρφωση των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου.
Το χρονικό των ημερών της «επιμόρφωσης» τα είχε όλα: Πρώτα απ’ όλα τη μαχητική υλοποίηση των αποφάσεων των εκπαιδευτικών σωματείων για το μπλοκάρισμα των σεμιναρίων αυτών, την αντιπαράθεση με τους μηχανισμούς της εξουσίας, υποτιμητικά και υβριστικά σχόλια σε μάχιμους εκπαιδευτικούς, που ξεστόμιζαν κάποιοι από τους συντονιστές/τριες με την ανοχή, την απάθεια ή την σιωπηλή συγκατάθεση των υπολοίπων, και τις αλλαγές του τόπου και της ώρας διεξαγωγής των σεμιναρίων αυτών. Η γνώριμη αυτή πολιτική του «όλα στα κρυφά, τίποτα στο φως», για όσους/ες δεν έχουν ακόμη πειστεί, δείχνει τις προθέσεις τόσο των από πάνω όσο και των από κάτω της διοικητικής πυραμίδας. Προθέσεις που αποσκοπούν στην πιστή εφαρμογή των επιταγών της κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Είναι αυτή η πολιτική που εννοούσε ένας από τους συντονιστές όταν φώναξε στους εκπαιδευτικούς: «Τα μυρμήγκια δεν μπορούν να σταματήσουν την άμαξα!». Μια άμαξα που σκοπεύει να περάσει πάνω απ τα σχολεία μας, τους μαθητές μας, τις ζωές μας.
Είναι η ίδια πολιτική σύμφωνα με την οποία, με μια άνευ προηγουμένου «εντολή», ο διευθυντής εκπ/σης Π.Ε Δυτικής Αττικής, Σπύρου Παναγιώτης, κάλεσε τη διευθύντρια δημοτικού σχολείου, την προϊσταμένη νηπιαγωγείου στον Ασπρόπυργο καθώς και προϊσταμένη άλλης Δ/νσης(!) να συντάξουν εκθέσεις αξιολόγησης για να προχωρήσει στην οριστική μονιμοποίηση συναδέλφων που διορίστηκαν 2 χρόνια πριν, και έχουν συμπληρώσει τη 2ετή δόκιμη υπηρεσία!, ανασύροντας από τα σκονισμένα ράφια νόμους και διατάξεις που ουδέποτε εφαρμόστηκαν, λόγω της αποφασιστικής μάχης που έδωσε και δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα εδώ και 30 χρόνια ενάντια στην αξιολόγηση, την υποταγή και τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών!
Είναι η ίδια πολιτική που μας καλεί να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, την ίδια στιγμή που οι ανάγκες των σχολείων μας πολλαπλασιάζονται! Μια εγκύκλιος που όχι απλώς αγνοεί τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών μας, που κάνει περισσότερο πολύπλοκη και χρονοβόρα την απεύθυνση των σχολείων στα ΚΕΣΥ, αλλά που έρχεται κεκαλυμμένα να καταργήσει πλήρως ολόκληρες δομές και θέσεις εργασίας, να υποβαθμίσει περαιτέρω την ειδική αγωγή και επιπλέον να νομιμοποιήσει όλα αυτά τα αποτελέσματα, μετακυλώντας την κρατική ευθύνη στους εκπαιδευτικούς που καλούνται να λογοδοτούν για τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων /προγραμμάτων που θα υλοποιούν (με τις 3μελείς Ομάδες ή τις ΕΔΕΑΥ όπου αυτές λειτουργούν), πριν κάνουν αίτηση στα ΚΕΣΥ! Διαδικασία άρρηκτα σαφώς δεμένη με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, στους δείκτες της οποίας θα συμπεριλαμβάνονται τα όποια αποτελέσματα.
Είναι αυτή η «άμαξα» που έχοντας καταργήσει κάθε δυνατότητα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που ( με κατάργηση διδασκαλείων και εκπαιδευτικών αδειών με ολοκληρωτική απουσία δομών δωρεάν μετεκπαίδευσης), νομοθετεί το «προσοντολόγιο» ως σύστημα πρόσληψης των «άξιων» εκπαιδευτικών που αναπληρώνουν δεκαετίες τον εαυτό τους και όσων έχουν να αγοράσουν επιμόρφωση!
Είναι αυτή που μας βάζει να συμπληρώσουμε ερωτηματολόγια για το «τι είδους επιμόρφωση» έχουμε ανάγκη!», για να διαλέξουμε μεταξύ των τομέων και να πειστούμε ότι επιλέξαμε και εμείς μία μονοήμερη «επιμόρφωση» που μας αφορά και θα «επιλύσει συγκρούσεις!».
Είναι αυτή που την ίδια στιγμή που ψευδεπίγραφα υπηρετεί το δημόσιο σχολείο, ταυτόχρονα διαφημίζει ιδιωτικές επιχειρήσεις/κέντρα μελέτης/και σεμιναρίων, από την ίδια θέση ευθύνης(!)…μαζί με τις διαφημίσεις δανείων επιμόρφωσης και δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς, που μετά την ψήφιση του προσοντολόγιου εμφανίζονται ακόμη και στα προσωπικά μας μέιλ!
Είναι τέλος, οι συντονιστές/τριες οι ίδιοι άνθρωποι που μιλούν για τις «ανάγκες» των εκπαιδευτικών, ξεχνώντας όμως ότι την ίδια στιγμή που αποδέχονται την υλοποίηση μιας πολιτικής που μετατρέπει:
την παιδεία και την μόρφωση που βλέπουμε να πλήττονται χρόνο με το χρόνο βαθύτερα,
σε δεξιότητες και προσόντα μετρήσιμα,
την επιστημονική επιμόρφωση την έλλειψη της οποίας χρόνια τώρα βιώνουμε και εμείς και οι μαθητές/τριες μας, σε αποσπασματικά μονοήμερα σεμινάρια
τη δημόσια/κρατική ευθύνη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών
σε ατομική ευθύνη του κάθε εκπαιδευτικού για την οποία καλείται να αξιολογηθεί και να
κριθεί μάλιστα ως «άξιος» εργασίας(!) ή μη….
Την ίδια στιγμή νομιμοποιούν όχι μόνο αυτή την πολιτική μα και τα βαθιά αντιεκπαιδευτικά της χαρακτηριστικά για τα οποία έχουν την απόλυτη ευθύνη και τα οποία πλήττουν βαθιά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών και διαλύουν ριζικά το δημόσιο σχολείο!
Τα μηνύματα που έδωσαν τα εκπαιδευτικά σωματεία ήταν παραπάνω από σαφή:
ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΖΑΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Μετά από ένα θερμό δεκαήμερο της εκπαίδευσης με κύριο αίτημα τους μόνιμους μαζικούς διορισμούς, στα μέσα του χειμώνα, τους λέμε ξεκάθαρα:
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ!
ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ. ΟΛΑ ΤΩΡΑ ΑΡΧΙΖΟΥΝ…
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη