Thumbnail
Τι ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας για νέο Λύκειο και νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια και ΕΠΑΛ

Για τις εξελίξεις στον χώρο της Παιδείας και τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων μίλησε η Υφυπουργός Μερόπη Τζούφη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στην εκπομπή «Άλλη Διάσταση», της ΕΡΤ.

Ερωτηθείσα για τις προτεινόμενες αλλαγές για το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Υφυπουργός επεσήμανε ότι «τα παιδιά στην Τρίτη Λυκείου επιλέγουν να μην παρακολουθούν το σχολείο αλλά τα φροντιστήρια και οι ελληνικές οικογένειες δαπανούν πάρα πολλά χρήματα για την εισαγωγή των παιδιών τους στα πανεπιστήμια. Επομένως», επεσήμανε, «προκύπτει η αναγκαιότητα να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και η συζήτηση διεξάγεται εδώ και δύο χρόνια στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στα πλαίσια της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου, συνεπώς αυτό που προτείνουμε είναι αποτέλεσμα μιας ευρύτατης, διαχρονικής διαβούλευσης».

Ειδική μνεία έκανε η κ. Τζούφη στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), υπογραμμίζοντας ότι «έχει γίνει μια πολύ μεγάλη επένδυση», με πολλούς περισσότερους καθηγητές, ψυχολόγους, ειδικότητες, αλλά και, κυρίως, με πολλές περισσότερες δυνατότητες για τους αποφοίτους τους, είτε να συνεχίσουν τις σπουδές τους, είτε να ενταχθούν άμεσα στην αγορά εργασίας.

Αναφέρθηκε συνοπτικά στην Τάξη Μαθητείας, από την οποία ο απόφοιτος λαμβάνει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 5, έπειτα από εξετάσεις πιστοποίησης και με μισθό αυξημένο κατά 27%, λόγω της κατάργησης του υποκατώτατου μισθού. Επίσης, στα διετή προγράμματα σπουδών εντός των Πανεπιστημίων, τα οποία επίσης δίνουν διπλώματα επιπέδου 5, αλλά και στην εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ της χώρας, με το απολυτήριό τους, σε ποσοστό επί του αριθμού των εισακτέων, τα οποίο και θα επαναρυθμιστεί, λόγω της ενοποίησης του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η Υφυπουργός και στις 4.500 προσλήψεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), για τις οποίες εκδόθηκε το σχετικό ΦΕΚ, με την κ. Τζούφη να παρουσιάζει επιγραμματικά τις ανάγκες σε προσωπικό: 

«Το 2015 είχαμε 60.000 παιδιά που είχαν ανάγκη υποστήριξης εντός της γενικής τάξης, για αναπτυξιακά ή μαθησιακά προβλήματα. Πέρυσι αυτός ο αριθμός έφτασε τα 95.000 παιδιά», δήλωσε χαρακτηριστικά. Τούτου δοθέντος, ο αριθμός των εκπαιδευτικών υπηρέτησαν στο πλαίσιο της ΕΑΕ ήταν μεγαλύτερος από ποτέ, φτάνοντας τους 16.000 αναπληρωτές. 

Δοθείσης της ευκαιρίας, η κ. Τζούφη μίλησε για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για την υλοποίηση προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης στο πλαίσιο της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης

Τέλος, αναφέρθηκε συνοπτικά στην στρατηγική για τον Ενιαίο Χώρο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας και τις στοχευμένες παρεμβάσεις ενίσχυσής του.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής