Τι δήλωσε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου για τα νέα πανεπιστημιακά ιδρύματα, τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, τη Νέα Δημοκρατία, και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών και στην Εφημερίδα Αυγή
Ερώτηση: Πόσο γρήγορα μπορούν τα νέα ιδρύματα -ειδικά τα ενσωματωμένα ΤΕΙ- να ανταποκριθούν επαρκώς στις υψηλές προδιαγραφές τέτοιων συνεργειών; Δεν είναι πολύ λίγος ο χρόνος για τέτοιου μεγέθους αναδιατάξεις; Όλη αυτή η πρωτοβουλία δεν μοιάζει λίγο με την απαίτηση για ύπαρξη ιδιωτικών Πανεπιστημίων; Συνοδεύεται από την ίδια φιλοδοξία για την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα του εγχειρήματος.
Aπάντηση: Θα διαφωνήσω μαζί σας. Είναι τελείως διαφορετική η αντίληψη με την οποία γίνονται οι συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, αλλά και η ακαδημαϊκή στόχευση που έχουν. Εννοείται ότι η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα είναι προϋποθέσεις των συνεργειών, εξάλλου τα ίδια τα Ιδρύματα αυτό επιδιώκουν σχεδιάζοντας το μέλλον τους.
Στην περίπτωση των ιδιωτικών Πανεπιστημίων όμως το ζητούμενο είναι διαφορετικό, εφόσον εκ των πραγμάτων το κέρδος εμπλέκεται και διαπλέκεται με την εκπαίδευση. Ελπίζω να είδατε τα τελευταία σκανδαλώδη κατορθώματα των «σοβαρών» Πανεπιστημίων των ΗΠΑ που προβάλλει σε κάθε ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης.
Ερώτηση: Το ζήτημα του Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) προκάλεσε πολύ θόρυβο. Είπατε ότι δεν υπήρξε ποτέ αρχικό σχέδιο συγχώνευσης με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, ενώ εσείς ο ίδιος είχατε μιλήσει για αλλαγές στη δομή του. Είναι κακό να πείτε ότι τα σχέδια άλλαξαν; Άλλωστε τον χαρακτηρισμό της υποχώρησης δεν τον γλιτώσατε.
Aπάντηση: Κοιτάξτε, νομίζω ότι κάπου χάνεται η ουσία. Κανένα σχέδιο δεν άλλαξε, ούτε έγιναν ανατροπές. Οταν γίνεται ένας διάλογος, δεν μπορεί να θεωρούμε ότι θα πρέπει αυτομάτως να υιοθετείται κάθε πρόταση που διατυπώνεται. Άλλο είναι η πρόταση, άλλο είναι η απόφαση. Από εκεί και πέρα ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ πρότεινε το συγκεκριμένο σχήμα, έγινε συζήτηση πάνω σε αυτό, ο ίδιος έκανε πολλές ανοιχτές συναντήσεις με φοιτητές και διδάσκοντες -μάλιστα οι συναντήσεις που έκανε μεταδόθηκαν ζωντανά και διαδικτυακά και επομένως όλοι μπορούσαν να τις παρακολουθήσουν και να τοποθετηθούν. Γιατί αυτή τη δημοκρατική διαδικασία, την απολύτως υγιή και ουσιαστική, δεν την αντέχουμε και φτιάχνουμε σενάρια «οπισθοχώρησης»;
Γιατί δεν είναι δυνατόν να συζητιούνται ψύχραιμα προτάσεις ακαδημαϊκού χαρακτήρα και όλα πρέπει να είναι σε ένα πλαίσιο καταστροφολογίας;
Η απόφαση που τελικά ελήφθη συνυπολόγισε όλες τις παραμέτρους: την ενίσχυση του ΕΑΠ μέσα από την ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, ώστε το ΕΑΠ παράλληλα με το έργο του να συνδράμει με την τεχνογνωσία του και στο κρίσιμο ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Από εκεί και πέρα, θα έλεγα σε όσους βλέπουν ανατροπές και υποχωρήσεις να εντάξουν στην οπτική τους την ουσία του θέματος, ώστε η κριτική τους να είναι χρήσιμη.
Δηλαδή, πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε το ΕΑΠ και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη χώρα μας; Βολική είναι η ευκολία της κριτικής, αλλά ας διατυπώσουν και θετικές προτάσεις όσοι με ευκολία ασκούν κριτική.
Ας απαντήσουν με συγκεκριμένους τρόπους στα ερωτήματα που θέτουμε: Πώς θα μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα οι απόφοιτοι; Είναι θετικό το μέτρο να υπάρξουν τριετείς συμβάσεις σε ένα ποσοστό των εκπαιδευτών που συνεργάζονται με το ΕΑΠ.
Ερώτηση: Τελικά αλλάζει το εργασιακό καθεστώς των μελών ΔΕΠ του ΕΑΠ; Θα μείνει ως έχει; Το θεωρείτε προνομιούχο έναντι των άλλων στα συμβατικά ιδρύματα;
Aπάντηση: Εκείνο που σας προτείνω είναι να κάνετε εσείς μια έρευνα για το καθεστώς αυτό.
Ο διάλογος με την Εκκλησία βρίσκεται σε εξέλιξη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη