Μιλώντας στο AlfaVita, εστίασε στις προσπάθειες για την ομαλή και επιτυχημένη συνένωση των Ανώτατων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων Αθήνα και Πειραιά που συντέλεσαν στη δημιουργία του Πανεπιστήμιου Δυτικής Αττικής, χωρίς ωστόσο να παραβλέπει τα ζητήματα που εκκρεμούν, όπως τα πενταετή προγράμματα των σχολών των Μηχανικών, τη διαχείριση πόρων και προσωπικού. Εστιάζει στη συλλογική προσπάθεια και συνεργασία για το μέλλον του Ιδρύματος, μακριά από παλιές συνήθεις και τακτικές εσωστρέφειας και παραγοντισμού.
Σχολιάζοντας τις αιτιάσεις που κατά καιρούς έχουν εκφραστεί περί μετατροπής του Ιδρύματος σε Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, δηλώνει κάθετα αντίθετη κάνοντας λόγο για υποβάθμιση και επιστροφή στο παρελθόν. Τέλος, εύχεται η Ανώτατη Εκπαίδευση να μη διχαστεί ποτέ πια και να μην υπάρχουν φοιτητές «πρώτης» και «δεύτερης» κατηγορίας.
Συνέντευξη στη Χρύσα Βαϊνανίδη
1. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής μετρά ένα περίπου χρόνο ζωής μετά από την ενοποίηση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Πώς θα χαρακτηρίζατε την πορεία του μέχρι σήμερα;
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) άρχισε να λειτουργεί από 2/3/2018 όταν ορίστηκε η Διοικούσα Επιτροπή στην οποία είχα την ευκαιρία να είμαι μέλος μετά από την θητεία μου ως Πρύτανης του ΑΤΕΙ Αθήνας. Ως Πρύτανης εν αρχή μαζί με τους συνεργάτες μου κάναμε συνεχείς συζητήσεις με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων υπό την καθοδήγηση του υπουργού κ Γαβρόγλου, τακτοποιήσαμε τμήματα, συντάξαμε προγράμματα, αναλύσαμε προβλήματα, συμμετείχαμε σε πολύωρες συζητήσεις με όλα σχεδόν τα πολιτικά σχήματα, συζητήσαμε τα θέματα ΠΑΔΑ στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Με το νομοσχέδιο (4521/18), το ΠΑΔΑ στις 2/3/2018 έγινε πραγματικότητα και τα δύο ισχυρά ΑΤΕΙ (Αθήνας και Πειραιά) ενώθηκαν σε ένα μεγάλο Πανεπιστήμιο (ΠΑΔΑ). Με το τελευταίο νομοσχέδιο (4610/19) προστέθηκε και η Σχολή Δημόσιας Υγείας (ΕΣΔΥ) μεγενθύνοντας ακόμη περισσότερο το ΠΑΔΑ.
Έχουν τώρα πια περάσει περισσότεροι από δεκατρείς μήνες από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ). Μέσα σε αυτούς τους μήνες, με την προσπάθεια της Διοικούσας Επιτροπής, πραγματοποιήθηκε η ομαλή συνένωση των ακαδημαϊκών και διοικητικών δομών των δύο παλαιών Ιδρυμάτων, η λειτουργία των νέων προγραμμάτων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών σπουδών, η οργάνωση διδακτορικών σπουδών, η ίδρυση νέων εργαστηρίων, η ολοκλήρωση του οργανισμού του Ιδρύματος. Παραμένουν ωστόσο αρκετά ζητήματα προς επίλυση, κυρίως η τελική συμφωνία για τα πενταετή προγράμματα των σχολών των Μηχανικών που θα οδηγήσει σε ισάξια πολυτεχνικά τμήματα με αξιολόγηση. Ήδη η Διοικούσα Επιτροπή συζητά και αξιολογεί πενταετή προγράμματα. Παραμένει η τελική τακτοποίηση της νεοεισερχόμενης Σχολής ΕΣΔΥ ως Σχολής Δημόσιας Υγείας. Αρκετά θέματα ακαδημαϊκά και διοικητικά, θέματα διαχείρισης πόρων, θέματα προσωπικού, παραμένουν ακόμη προς επίλυση.
Παλιές συνήθειες και πρακτικές χρήζουν αναθεώρησης τόσο σε ακαδημαϊκά όσο και σε διοικητικά ζητήματα. Επίσης, συνεχώς οι παλαιοί απόφοιτοι ζητούν εξίσωση των παλαιών με τα νέα πτυχία και πρέπει να αντιμετωπιστεί και αυτή η απαίτηση με θεραπευτικό τρόπο στο εγγύς μέλλον. Μερικά τμήματα, κυρίως εκείνα που υπέστησαν συγχώνευση, έχουν προβλήματα δυσλειτουργίας είτε λόγω του μεγάλου αριθμού φοιτητών, είτε λόγω συνυπάρξεως ετερόκλητων αντικειμένων. Και αυτά πρέπει να επαναξιολογηθούν στο εγγύς μέλλον ώστε να προκύψουν βελτιώσεις, εννοείται προς όφελος όλων.
2.Ποιο είναι το διακύβευμα των επερχόμενων πρυτανικών εκλογών στο ΠΑΔΑ; Τι διεκδικείτε με την ψήφο των Πανεπιστημιακών;
Το ΠΑΔΑ στο μέλλον οφείλει να μην πισωδρομήσει ποτέ όσον αφορά το status του μια και μερικά δημοσιεύματα αμφισβήτησαν την έννοια του Πανεπιστημίου αναφέροντας τη μετατροπή του ΠΑΔΑ σε Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών (ΠΕΕ) που σίγουρα αποτελεί ένα τραγικό βήμα προς τα πίσω. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει και ως υποψήφιος Πρύτανης το διεκδικώ άμεσα και αμετάκλητα. Άλλωστε τα βιογραφικά των καθηγητών και των συνενουμένων ιδρυμάτων είναι ισχυρά. Ονειρεύομαι το ΠΑΔΑ να ακολουθήσει τον δρόμο της προόδου και της ανόδου και χρειάζεται να εργαστούμε σκληρά για να ξεφύγουμε από τακτικές εσωστρέφειας και παραγοντισμού.
Να γίνει ένα προοδευτικό και ευχάριστο περιβάλλον προς όφελος όλων των καθηγητών και των άλλων εργαζομένων.
Επίσης πρέπει όλοι μας να διαφυλάξουμε τις αρχές της Επιστημονικής Δεοντολογίας και να δημιουργήσουμε κλίμα συνεργασίας. Να προσπαθήσουμε για το καλύτερο δυνατόν επίπεδο των προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και διδακτορικών προγραμμάτων. Να συμμετέχουμε όσο περισσότερο μπορούμε σε προγράμματα έρευνας και καινοτομίας. Παλαιότερες τακτικές διακρίσεων θα πρέπει να εξαλειφθούν. Εγώ προσωπικά σκοπεύω να ακολουθήσω ένα δρόμο ενότητας χωρίς διακρίσεις και χωρίς διαφοροποιήσεις. Το δρόμο που όλοι εύχονται για να προοδεύσουν και να επιδείξουν τις ικανότητές τους. Ένα δρόμο ανοιχτό με εθνική εξωστρέφεια και διεθνή συμμετοχή.
3.Ποια η γνώμη σας για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη που διαμορφώνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση;
Η Ανώτατη εκπαίδευση έγινε ενιαία. Και εύχομαι να μην ξαναδιχαστεί πια ποτέ. Τίποτε δεν είναι χειρότερο σε ένα πληθυσμό από μια διχασμένη Ανώτατη Παιδεία, που βασικά χωρίζει τους γονείς σε ευτυχείς όταν τα παιδιά τους μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο και «δυστυχείς» η στην καλύτερη περίπτωση «προβληματισμένους» όταν τα παιδιά μπαίνουν σε κάποιο ΑΤΕΙ. Το αν τα Πανεπιστήμια στο μέλλον ενωθούν σε μεγαλύτερες δομές είναι μεν καλό όσον αφορά τους χώρους και τα επιστημονικά αντικείμενα ωστόσο, πρέπει να προσέχουμε διότι γίνονται δύσκολα στην διοίκηση και των λήψη ουσιαστικών αποφάσεων καθώς και ανάπτυξης σχέσεων και συνεργασιών μεταξύ των εργαζομένων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη