Νέο σύστημα διορισμών προτείνει η ΝΔ: Προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα, γραπτός διαγωνισμός και κοινωνικά κριτήρια
Συνέντευξη υποψήφιας Βουλευτή Βόρειου Τομέα Β΄ Αθηνών της ΝΔ, Νίκης Κεραμέως στο newpost.gr

Η σημαντικότερη επένδυση για τη χώρα με μακροπρόθεσμα οφέλη, είναι στην Παιδεία, τονίζει στο newpost.gr, η υποψήφια βουλευτής Βόρειου Τομέα Β΄Αθηνών της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως. Αναφερόμενη στο γαλάζιο πρόγραμμα για την προσχολική αγωγή μέχρι και την ανώτατη εκπαίδευση, η κα Κεραμέως μιλά για την ανάγκη μια σταθερής εκπαιδευτικής πολιτικής που δεν θα αλλάζει από τον εκάστοτε υπουργό. Παράλληλα αποκαλύπτει τα κριτήρια με τα οποία θα γίνονται οι προσλήψεις στην Παιδεία, κάνοντας λόγο για ένα σύστημα αντικειμενικό, δίκαιο και αδιάβλητο, ενώ αναφέρεται και στο θέμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Κυρία Κεραμέως πολιτεύεστε σε μια περιοχή που κυριαρχεί η μεσαία τάξη. Πρόκειται για τους πολίτες που επλήγησαν περισσότερο από την κρίση. Ο ΣΥΡΙΖΑ διακηρύττει πλέον πως στοχεύει στην ελάφρυνσή της. Η ΝΔ τι διαφορετικό μπορεί να κάνει;

Όλα θα τα κάνει διαφορετικά! Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει δεσμευθεί να δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη της μεσαίας τάξης, με συγκεκριμένα μέτρα για την ανακούφισή της από την υπερ-φορολόγηση που κυνικά και με στόχευση εφάρμοσε η απερχόμενη κυβέρνηση. Συνοπτικά, μεταξύ άλλων: μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, δηλαδή 150 - 200 ευρώ λιγότερο φόρο το χρόνο για ένα μέσο ιδιοκτήτη, μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα από 22% στο 9% για εισοδήματα μέχρι 10.000 ευρώ και κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος, δηλαδή 3 στους 4 ελεύθερους επαγγελματίες θα πληρώνουν μέχρι και 1.950 ευρώ λιγότερο φόρο, κατάργηση της ψηφισμένης από την κυβέρνηση μείωσης του αφορολογήτου. Για παράδειγμα, ένας συνταξιούχος με σύνταξη 750 ευρώ το μήνα θα κρατήσει στην τσέπη του 442 ευρώ παραπάνω. Γενικότερα, η πολιτική μας αποσκοπεί στην ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας, στη δημιουργία ενός αποτελεσματικού κράτους που θα στηρίζει την οικογένεια και την ιδιωτική πρωτοβουλία, στη δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας.

Έχετε επιμεληθεί το πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία. Ποιες είναι οι βασικές θέσεις σας; Ποιες αλλαγές θα δουν άμεσα οι οικογένειες που τα παιδιά τους είναι μαθητές ή φοιτητές;

Η πιο σημαντική επένδυση για τη χώρα, με πραγματικά μακροπρόθεσμα οφέλη, είναι η επένδυση στην Παιδεία. Ξεκινώντας από τη βάση της πυραμίδας προς τα πάνω, θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, με στόχο να μην μείνει κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Θα απελευθερώσουμε το δημόσιο σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας, οργανωτικά και διοικητικά, θα δώσουμε έμφαση στην καλλιέργεια των ήπιων και των ψηφιακών δεξιοτήτων, δείχνοντας παράλληλα περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς. Κεντρική προτεραιότητα, επίσης, η ανάκτηση του αυτόνομου παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου. Στην ανώτατη εκπαίδευση, τα Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτοδιοικούμενα και εξωστρεφή, με παράλληλη ενίσχυση των πολιτικών διασύνδεσής τους με την αγορά εργασίας.

Δεν θα πρέπει όμως η εκπαιδευτική πολιτική (πχ. στο θέμα των πανελλαδικών κλπ.) να έχει μια σταθερότητα;

Ασφαλώς. Δεν νοείται ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας να διαταράσσει την εκπαιδευτική κοινότητα, με εις βάρος της πειραματισμούς. Κάθε αλλαγή πρέπει να υλοποιείται προσεκτικά και κατόπιν ενδελεχούς μελέτης, καθότι επηρεάζει χιλιάδες οικογένειες σε όλη τη χώρα. Δυστυχώς η απερχόμενη Κυβέρνηση, για ακόμη μία φορά, κινήθηκε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.

Η διαδικασία κατάργησης του ασύλου και οι αλλαγές στα ανώτατα ιδρύματα, δεν σας ανησυχούν; Δεν φοβάστε αναβολή του σχεδιασμού σας λόγω αντιδράσεων;

Έχουμε τοποθετηθεί ξεκάθαρα υπέρ της κατάργησης του Πανεπιστημιακού ασύλου, έχουμε την πολιτική βούληση να το πετύχουμε και οι θέσεις μας έχουν σχεδόν καθολική, εκτιμώ, αποδοχή. Λέμε όχι στο άσυλο ανομίας. Η εμπέδωση κλίματος ασφάλειας, η προστασία της δημόσιας περιουσίας και η τήρηση της νομιμότητας στα τριτοβάθμια Ιδρύματα αποτελούν αυτονόητες προϋποθέσεις ακαδημαϊκής ελευθερίας και θωρακίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η απερχόμενη Κυβέρνηση επέδειξε πρωτοφανή ανοχή στην παραβατικότητα, μεταξύ άλλων με την επαναφορά του στρεβλού καθεστώτος ασύλου στα Πανεπιστήμια. Τέτοια φαινόμενα δεν αρμόζουν σε κράτος δικαίου και δεν μπορεί να γίνονται αποδεκτά.

Στο θέμα των προσλήψεων στην εκπαίδευση τι σχεδιασμό έχετε;

Έχουμε θέσει ως προτεραιότητά μας τις προσλήψεις σε νευραλγικούς τομείς, όπως η παιδεία, η ασφάλεια και η υγεία. Με διαφανή κριτήρια και διαδικασίες, και προηγούμενη καταγραφή των αναγκών. Ειδικά στην εκπαίδευση, είναι γεγονός ότι υπάρχουν κενά που πρέπει να καλυφθούν. Οι προσλήψεις όμως που χρειάζεται να γίνουν θα πρέπει να στοχεύουν στην κάλυψη αυτών των κενών και δεν θα πρέπει επ' ουδενί να υπηρετούν κομματικές σκοπιμότητες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα γίνουν με αξιοκρατικά κριτήρια, με ένα σύστημα αντικειμενικό, δίκαιο και αδιάβλητο. Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία προτείνει στους πυλώνες κριτηρίων να περιλαμβάνονται: η διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένη βαρύτητα, τα ακαδημαϊκά προσόντα, τα αποτελέσματα γραπτού διαγωνισμού με ένα μικρό ποσοστό στη μοριοδότηση, καθώς και τα κοινωνικά κριτήρια. Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες οφείλουν να λάβουν την ξεχωριστή μέριμνα της Πολιτείας.

Υπάρχουν όμως και εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι και καθηγητές, που εργάζονται υπό αυτό το καθεστώς ακόμη και για δεκαετίες. Δεν πρέπει να υπάρχει κάποια πρόβλεψη και για αυτούς;

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με αυταπάρνηση, υπό πολύ δύσκολες εργασιακές συνθήκες, έχουν σηκώσει στους ώμους τους το μεγάλο βάρος των οργανικών ελλείψεων στα σχολεία για περισσότερο από 10 χρόνια. Οφείλουμε να το λάβουμε υπ' όψιν, μοριοδοτώντας την διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένο συντελεστή. Ωστόσο, υπάρχουν και πολύ άξιοι και προσοντούχοι νέοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν διδακτική προϋπηρεσία, γιατί δεν έχουν προλάβει ακόμα να την αποκτήσουν. Και για αυτούς τους νέους πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα, προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο.

Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας μπορεί να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα;

Η αυτοδυναμία είναι εφικτή και ευκταία, ώστε να προκύψει μία σταθερή κυβέρνηση με προοπτική που θα εφαρμόσει με συνέπεια το πρόγραμμα που θα εγκρίνουν οι πολίτες, και να αποφευχθεί έτσι το καταστροφικό σενάριο της ακυβερνησίας και ομηρίας που έχει ήδη σκηνοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Στόχος μας είναι να απελευθερώσουμε τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας και να γυρίσει η χώρα οριστικά σελίδα. Και για το λόγο αυτό απαιτείται ισχυρή και σαφής εντολή. Σε κάθε περίπτωση, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, έχει διαμηνύσει σε όλους τους τόνους ότι θα επιδιώξουμε τις ευρύτερες δυνατές κοινοβουλευτικές και πολιτικές συναινέσεις, για την ουσιαστική στήριξη των μεταρρυθμίσεων που έχει ανάγκη η χώρα.

Πηγή: newpost.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»