molivi
Εικονική πραγματικότητα» και αυταρχισμός από την κυβέρνηση, καταγγέλλει ο Σύλλογος – Κάλεσμα για Έκτακτη Γενική Συνέλευση για τη συνέχιση του αγώνα υπέρ του δημόσιου σχολείου

Οι πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και των σχολείων προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από διάφορους εκπαιδευτικούς φορείς, οι οποίοι εκφράζουν την ανησυχία τους για τις συνέπειες των προτεινόμενων πολιτικών.

Η κυβέρνηση, μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας, έθεσε ως στόχο την ενίσχυση της «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και την εφαρμογή ενός συστήματος που, σύμφωνα με τους επικριτές του, έχει οδηγήσει στην αποτυχία σε άλλες χώρες. Η πρόταση για απολύσεις εκπαιδευτικών που αντιτίθενται στην «αξιολόγηση» απορρίπτεται με σφοδρότητα από την εκπαιδευτική κοινότητα, που υποστηρίζει ότι η αξιολόγηση δεν έχει φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα και έχει χρησιμοποιηθεί ως μέσο αυταρχισμού και επιβολής ιδεολογικών κατευθύνσεων.

Ανακοίνωση από τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις εκφράζει την πλήρη αντίθεση στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και προειδοποιεί για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η εφαρμογή αυτής της πολιτικής στην εκπαιδευτική κοινότητα. «Ο πρωθυπουργός της διαφθοράς, της εξαθλίωσης και της αναξιοκρατίας ας μην μιλάει για ‘αξιολόγηση’», αναφέρεται στην ανακοίνωση, η οποία τονίζει ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να φορτώσει τις ευθύνες της για την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και να καταργήσει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση υπέρ των ιδιωτικών ιδρυμάτων.

Η ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι, παρά τα όσα είπε ο πρωθυπουργός για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, «κανένα απολύτως βελτιωτικό μέτρο δεν έχει ληφθεί». Ο Μητσοτάκης, όπως επισημαίνεται, έχει παραδεχτεί ότι η αξιολόγηση δεν απέδωσε τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, ενώ η πολιτική του στόχευε μόνο στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και στην εξυπηρέτηση κομματικών συμφερόντων. «Αξιολόγηση» για την κυβέρνηση, φαίνεται να είναι το εργαλείο για να επιβληθεί μια αυταρχική κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει σε απολύσεις και απόλυτη υποταγή του εκπαιδευτικού κόσμου, αναφέρουν οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις.

Η ανακοίνωση τονίζει την ανάγκη της συσπείρωσης των δυνάμεων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προάσπιση της Δημοκρατίας, της αξιοκρατίας και των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των εργαζομένων στο Δημόσιο.

Ακολουθεί ανακοίνωση από τον Σύλλογο Δασκάλων Σάμου, ο οποίος υπογραμμίζει τη σημασία του δημόσιου σχολείου και της δωρεάν παιδείας, δηλώνοντας ότι η νέα κυβερνητική πολιτική δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, καθώς υπονομεύει τις αξίες και τα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο Σύλλογος αναφέρει ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση από την κυβέρνηση να βελτιώσει το σύστημα παιδείας ή να ακούσει τις προτάσεις των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, η ενίσχυση της αξιολόγησης και η αυστηροποίηση των μέτρων εναντίον των εκπαιδευτικών έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις ανάγκες των σχολείων και των μαθητών.

Κοινός παρονομαστής της αντίδρασης των δύο φορέων είναι η ξεκάθαρη αντίθεση στην κατάργηση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση ενός συστήματος που προωθεί την ιδιωτικοποίηση και την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν να ακούγονται οι φωνές τους και να αναγνωρίζεται η αξία της δημόσιας και δωρεάν παιδείας για όλους τους μαθητές.

Η εκπαιδευτική κοινότητα αναμένεται να εντείνει τις κινητοποιήσεις της το επόμενο διάστημα, με στόχο την ακύρωση των κυβερνητικών σχεδίων και την υπεράσπιση της Δημοκρατίας, της αξιοκρατίας και της δωρεάν παιδείας.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου 

Θέμα: Καταγγελία των δηλώσεων του πρωθυπουργού – Κάλεσμα σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση

Ο Πρωθυπουργός και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζουν προκλητικά στον ίδιο αδιέξοδο δρόμο, η εικονική τους πραγματικότητα βλέπει «βελτιωμένο σχολείο», ενώ εντείνουν τις απειλές και τον αυταρχισμό.

Καταγγέλλουμε τις πρόσφατες δηλώσεις του Πρωθυπουργού κατά την επίσκεψή του στο ΥΠΑΙΘΑ, με τις οποίες ισχυρίστηκε ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, όλα βαίνουν καλώς στο δημόσιο σχολείο, ότι υπάρχει βελτίωση και πρόοδος στα σχολεία και ότι το μόνο θέμα που δεν έχει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα» είναι η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μάλιστα κατέφυγε σε απαράδεκτες απειλές, μην έχοντας κανένα άλλο σοβαρό επιχείρημα για τα αδιέξοδα που έχει οδηγήσει σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική.

Απείλησε ευθέως τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κρατάμε όρθια τα σχολεία στις πιο αντίξοες συνθήκες, επειδή αντιπαλεύουμε, και όπως παραδέχονται συναντούν μεγάλες αντιστάσεις, την προσπάθεια κατηγοριοποίησης, εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, επειδή διαφαίνεται ότι ούτε η πολιτική των απειλών, των διώξεων και των πειθαρχικών όσων αγωνίζονται δεν έχει αποδώσει τα «προσδοκώμενα αποτελέσματα».

Οι δηλώσεις αυτές συνιστούν ξεκάθαρη επίθεση στους εκπαιδευτικούς και αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης: την επιβολή ενός αυταρχικού και τιμωρητικού μηχανισμού, μακριά από τις ανάγκες του σχολείου και της κοινωνίας. Η κυβέρνηση προσπαθεί για ακόμα μια φορά να εξαπατήσει την κοινωνία, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς εμφανίζοντας μια επίπλαστη «εικονική πραγματικότητα» για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία. Επιδιώκει να κρύψει τα τεράστια και εκρηκτικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική που εφαρμόζει, να υποβαθμίσει την πραγματική κατάσταση και τα προβλήματα που βιώνουμε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.

Ταυτόχρονα επιχειρεί να εμφανίσει την αξιολόγηση ως εργαλείο βελτίωσης και αναβάθμισης της εκπαίδευσης, ενώ στην πραγματικότητα, έχει γίνει πλέον σαφές ότι, μέσω αυτής, προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η επίθεση της κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού φανερώνει το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η κυβερνητική πολιτική από τη μαζική αντίσταση του κλάδου,  από την επιμονή στη λογική των απειλών και των διώξεων που έχει καταφύγει.

Οι εκπαιδευτικοί δίνουμε ένα μεγάλο αγώνα εδώ και πάνω από τέσσερα χρόνια για να μην περάσει η κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, για τη διατήρηση της  παιδαγωγικής μας υπόστασης. Αυτός ο αγώνας έχει «αποκαλύψει» τα σχέδια της κυβέρνησης που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, ούτε αρνούμαστε κάποιο υπηρεσιακό καθήκον,  αλλά συμμετέχουμε στις συλλογικές αποφάσεις της Ομοσπονδίας και ασκούμε το απεργιακό μας δικαίωμα.

Συνεχίζουμε τον αγώνα συσπειρωμένοι στις αποφάσεις του κλάδου για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Οργανώνουμε τη συνέχιση της πάλης σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρλοβάσου (Πορφυριάδα) την Τετάρτη 7 Μάη στις 18:30· αν δεν υπάρξει απαρτία επαναληπτική Γ.Σ. την Πέμπτη 8 και, αν δεν υπάρξει και πάλι απαρτία, θα γίνει τρίτη επαναληπτική Γ.Σ. την Παρασκευή 9 Μάη στις 18:30.

H ανακοίνωση από τις Συνεργαζόμενες εκπαιδευτικές Κινήσεις

Ο πρωθυπουργός της διαφθοράς, της εξαθλίωσης και της αναξιοκρατίας 
ας μην μιλάει για «αξιολόγηση»!

Ο Κ. Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το Υπουργείο Παιδείας, αντί να ασχοληθεί με τα οξυνόμενα επί διακύβερνησής του προβλήματα των σχολείων, είχε το θράσος να προαναγγείλει απολύσεις για όποιον/α εκπαιδευτικό διαφωνεί επί της αρχής με την «αξιολόγηση», ένα παρωχημένο ιδεοληπτικό μοντέλο που έχει αποτύχει διεθνώς κι έχει οδηγήσει στην πλήρη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης όπου αυτή εφαρμόστηκε. Κι αυτό γιατί ο πραγματικός σκοπός του δεν είναι η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά η κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, η μετακύλιση των τεράστιων ευθυνών του για τη διάλυση της δημόσιας Παιδείας στις πλάτες της εκπαιδευτικής κοινότητας και η σταδιακή απόσυρση του Κράτους από την συνταγματική επιταγή για παροχή  δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, όπως δρομολογείται με τα Ωνάσεια Σχολεία, τα κολλέγια και τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Ας μας πει λοιπόν ο κύριος Μητσοτάκης, εδώ και 5 χρόνια εφαρμόζεται η αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών -που τάχα αποσκοπεί στην βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος-, ποια συμπεράσματα βγήκαν από αυτήν και ποιες βελτιωτικές κινήσεις έκανε η κυβέρνησή του για την επίλυση των προβλημάτων που διαπιστώθηκαν; Καμία απολύτως! Ο ίδιος ομολόγησε ότι «αξιολόγηση δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα» και είναι η μόνη αλήθεια που είπε. Γιατί το αποτέλεσμα που προσδοκούσε η ΝΔ ήταν η υποταγή των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στη διάλυση της Παιδείας και αυτό, παρά τον αυταρχισμό και τους εκφοβισμούς, δεν ήρθε. Άλλωστε, αν επιδίωκαν τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, των σχολείων και των εκπαιδευτικών, θα λάμβαναν υπόψη τις τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ, που ψηφίστηκαν στο 20ο και 21ο  Συνέδριο και έχουν επανειλημμένα κατατεθεί στο ΥΠΑΙΘΑ.
Η διατύπωση που συνειδητά επέλεξε ο πρωθυπουργός «όποιος αρνείται επί της αρχής στην αξιολόγηση δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα» δεν δείχνει απλά άγνοια ή αδιαφορία για τις θέσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών αλλά κάτι πολύ πιο επικίνδυνο. Την άκρως αντιδημοκρατική θεώρηση ότι όποιος/α δε συμμορφώνεται με τις αντιεκπαιδευτικές και αποδεδειγμένα αποτυχημένες «ιδέες» της ΝΔ θα απολύεται και την θέση τους θα παίρνουν οι ιδεολογικά «ημέτεροι». Ξεχνάει ο κύριος Μητσοτάκης ότι οι διαδικασίες πρόσληψης στην εκπαίδευση είναι απολύτως αξιοκρατικές, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι μακράν ο πιο προσοντούχος κλάδος της χώρας και ότι το ποιος/α έχει θέση ή όχι στο εκπαιδευτικό σύστημα δεν κρίνεται πια από πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων.  Ξεχνάει ότι η Ελλάδα έχει Δημοκρατία και Σύνταγμα, το οποίο προβλέπει ρητώς το δικαίωμα στην απεργία, ως πυλώνα των δημοκρατικών διεκδικήσεων.
Είναι εμφανής ο στόχος της ΝΔ να αλώσει το κράτος με κομματικά κριτήρια και μόνο. Φαίνεται άλλωστε και από την «αξιολόγηση» που νομοθέτησαν, κατά την οποία οι  αξιολογητές/τριες ουσιαστικά αλληλομοριοδοτούνται για να συνεχίσουν να καταλαμβάνουν διοικητικές θέσεις, χωρίς κανένα ίχνος αξιοκρατίας.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ο πρωθυπουργός δεν ψέλλισε ούτε λέξη
•    για την απαράδεκτη υποχρηματοδότηση των σχολείων, την ώρα που πανηγυρίζει για τα πλεονάσματα και την «ανάπτυξη»
•    για τα τεράστια κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα
•    για τις συγχωνεύσεις και τα ασφυκτικά πολυπληθή τμήματα με την αύξηση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα
•    για την τρομακτική αύξηση των δαπανών των οικογενειών για φροντιστήρια
•    για την εικόνα κατάρρευσης των σχολικών κτιρίων και τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό
•    για την εξαθλίωση των δομών της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης στήριξης
•    για τα σχολεία που αιμορραγούν από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
•    για την οικονομική και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών
•    για τη συστηματική άρνησή του να συμμορφωθεί με αποφάσεις του ΣτΕ που τον εκθέτουν
•    για την συνεχή ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Παιδείας.

Ο κ. Μητσοτάκης έχει συνδέσει την πολιτική του διαδρομή με τη στοχοποίηση του Δημοσίου τομέα, με τη διάλυση της δημόσιας Παιδείας και της Υγείας, στοχεύοντας στην ιδιωτικοποίησή τους προς όφελος των επιχειρηματικών του «φίλων». Έχει συνδέσει, επίσης, το όνομά του, ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης το 2013, με τις απολύσεις 2.500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ και την εξίσου απαράδεκτη και κομματική αξιολόγηση που είχε νομοθετηθεί τότε τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τις μαύρες εκείνες μέρες.  Δεν ξεχνάμε τους αγώνες μας που έφεραν την ψήφιση των νόμων 4325/2015 και 4547/2018 με τους οποίους επανήλθαν στις θέσεις τους οι διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί και καταργήθηκε η αξιολόγηση. Όμως, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, πλέον ως πρωθυπουργός της χώρας, δεν διστάζει στον δημόσιο λόγο του να θεωρεί ταμπού τη μονιμότητα στο Δημόσιο, η οποία είναι Συνταγματικά κατοχυρωμένη εδώ και 113 χρόνια. Το εκπαιδευτικό κίνημα και συνολικά οι εργαζόμενοι/ες του Δημοσίου πρέπει να είμαστε σε αγωνιστική επαγρύπνηση και να βάλουμε φραγμούς στα όποια κυβερνητικά σχέδια για συνταγματική αναθεώρηση και άρση της μονιμότητας στο δημόσιο. 
Το εκπαιδευτικό κίνημα  από το 2020 δίνει μια σκληρή μάχη απέναντι στην «αξιολόγηση Κεραμέως-Μητσοτάκη», όχι επειδή φοβάται να αξιολογηθεί, αλλά γιατί αντιστέκεται στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, που θα επέλθει με την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων και τις συνεπακόλουθες ιδιωτικοποιήσεις. Και για αυτό η κυβέρνηση έχει σύρει πάνω από 15 φορές τις ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ στα δικαστήρια, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και επιχειρεί συστηματικά τη φίμωση και τη δίωξη όσων αντιστέκονται στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για την προάσπιση του δημόσιου, δωρεάν, ποιοτικού και συμπεριληπτικού σχολείου για όλα τα παιδιά! 

Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για τα συνταγματικά κατοχυρωμένα εργασιακά, συνδικαλιστικά  και κοινωνικά δικαιώματα, την αξιοκρατία και τη διαφάνεια!

Το εκπαιδευτικό κίνημα μάχεται για την προάσπιση της Δημοκρατίας!

Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την ανατροπή των νόμων 4692/20 - 4823/21, την ανατροπή κάθε νεοφιλελεύθερης και αυταρχικής πολιτικής και κάθε κυβέρνησης που την εφαρμόζει!

Απέναντι στην ακραία επίθεση από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, απαιτείται συσπείρωση όλων των αγωνιστικών δυνάμεων του κλάδου και αξιοποίηση όλων των μέσων που διαθέτουμε, κινηματικών, νομικών και πολιτικών, για να συνεχίσουμε μαζικά την αντίστασή μας και να αναδείξουμε ότι ο αγώνας μας είναι για το συμφέρον όλων των μαθητών/τριών και του δημόσιου σχολείου. 
Απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, σε κάθε δημόσιο αγαθό και κάθε κεκτημένο δικαίωμα οι ΣΥΝΕΚ θα είμαστε στην πρώτη γραμμή με βασικό άξονα  την ενότητα του Κλάδου και τους αγώνες της εκπαιδευτικής κοινότητας για την Παιδεία των αναγκών και των οραμάτων μας! 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

piano
Η 12χρονη Καδιανή Μαμαλάκη κάνει περήφανο το Ρέθυμνο: Διάκριση σε διεθνή διαγωνισμό πιάνου στη Γαλλία
Η 12χρονη Καδιανή Χαρά Μαμαλάκη διακρίθηκε σε διεθνή διαγωνισμό πιάνου στη Γαλλία
Η 12χρονη Καδιανή Μαμαλάκη κάνει περήφανο το Ρέθυμνο: Διάκριση σε διεθνή διαγωνισμό πιάνου στη Γαλλία
dimosioi-ypallhloi
Ανατροπή στο Δημόσιο! Η νέα πλατφόρμα αξιολόγησης πολιτών βάζει τέλος στη "μυστηριώδη" λειτουργία του κράτους
Πολίτες σε ρόλο κριτών! Δες πώς μπορείς να κρίνεις άμεσα τις Δημόσιες υπηρεσίες
Ανατροπή στο Δημόσιο! Η νέα πλατφόρμα αξιολόγησης πολιτών βάζει τέλος στη "μυστηριώδη" λειτουργία του κράτους
KORDATOS
Σε κατάληψη το ΕΠΑΛ Καινούργιου-Δήμου Αγρινίου - Συμπαράσταση στον καθηγητή Κώστα Κορδάτο
"Τελικά αυτόν τον καθηγητή γιατί τον κυνηγούν τόσα χρόνια; Τι έχει κάνει; Μήπως επειδή συνέβαλε καθοριστικά, μαζί με άλλους τοπικούς παράγοντες, να...
Σε κατάληψη το ΕΠΑΛ Καινούργιου-Δήμου Αγρινίου - Συμπαράσταση στον καθηγητή Κώστα Κορδάτο