paizoume vivlio
Η νηπιαγωγός του διθέσιου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου της Ποταμιάς Θάσου απέσπασε το διεθνές βραβείο “The Freedon Literacy Award” (Βραβείο ελευθερίας μέσω του γραμματισμού) από τον οργανισμό “Judith’s Reading Room”, που προωθεί τη φιλαναγνωσία

Πολλοί πιστεύουν πως οι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση αρκούνται στην τυπική διδασκαλία των μαθητών και δεν παίρνουν καινοτόμες πρωτοβουλίες που θα “ανεβάσουν” τη δημόσια εκπαίδευση ένα “σκαλοπάτι” παραπάνω.

Η νηπιαγωγός και προϊστάμενη του διθέσιου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου της Ποταμιάς Θάσου, Βίκυ Ξανθοπούλου, διέψευσε τη συγκεκριμένη άποψη, καθώς με τη καινοτόμα δράση της “Παίζουμε βιβλίο;” κατάφερε να κερδίσει το διεθνές βραβείο “The Freedon Literacy Award” (Βραβείο ελευθερίας μέσω του γραμματισμού) από τον οργανισμό “Judith’s Reading Room”, με έδρα την Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, που προωθεί τη φιλαναγνωσία.

Το ThessToday.gr μίλησε μαζί της για την, ομολογουμένως, πολύ όμορφη δράση της, η οποία αφορά ένα ηλεκτρονικό περιοδικό αναγνωστικών εμψυχώσεων που καταφέρνει να συνδυάσει βιωματικά το παιχνίδι με το βιβλίο. Μέσω της δράσης της προωθείται η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και η πολυπολιτισμικότητα. Η δράση της αποκτά μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ποταμιά είναι ένα χωριό, στο οποίο δεν υπάρχει δανειστική βιβλιοθήκη.

Ε: Αρχικά συγχαρητήρια για τη διάκρισή σας και το διεθνές βραβείο “The Freedom Literacy Award” από τον οργανισμό “Judith’s Reading Room”. Τι ακριβώς είναι η πρωτότυπη δράση “Παίζουμε βιβλίο;” που ανέδειξε το έργο σας;

Α: Σας ευχαριστώ πολύ για τα θερμά σας λόγια! Αλήθεια με τιμούν! Η χαρά ενός βραβείου είναι μεγάλη, πόσω μάλλον όταν πρόκειται για μια διεθνή διάκριση. Κυρίως όμως η ικανοποίησή μου πολλαπλασιάζεται αυτή τη στιγμή, γιατί μέσα από αυτήν τη βράβευση και την αναγνώριση μού δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω για τις ιδέες ως ιδανικά που συνοδεύουν τη δράση αυτή. Το “Παίζουμε βιβλίο;” είναι ο δικός μου τρόπος, η δική μου συμβολή μέσα στην τάξη για να προετοιμάσω τους μαθητές μου για την ίδια τη ζωή. Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η συνεργασία, η αναγνώριση του μοναδικού και ο σεβασμός στο μοναδικό, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και αξιών ζωής, η ανθεκτικότητα, η συνδιαμόρφωση μιας κοινής κουλτούρας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας που το καθένα προέρχεται από ένα μοναδικό περιβάλλον είναι το ζητούμενο αλλά και ο πυρήνας πάνω στον οποίο βασίζεται η δράση αυτή. Το παιδαγωγικό εργαλείο που έχω επιλέξει, στη γεμάτη προκλήσεις αυτή πορεία, είναι η παιδική λογοτεχνία. Με τις αναγνωστικές εμψυχώσεις επιχειρώ να δημιουργήσω κοινωνικά τοπία μέσα στην τάξη και μέσα από βιωματικές, παιγνιώδεις και ευχάριστες διαδικασίες να οδηγήσω τα παιδιά στη μάθηση.

Ε: Ποια είναι τα οφέλη που κερδίζουν οι μαθητές από τη συγκεκριμένη δράση;

Α: Το πρώτο βασικό είναι ότι έρχονται σε επαφή με ένα ύψιστο πολιτισμικό αγαθό, το βιβλίο. Και την επαφή τους αυτή τη διευκολύνει ένας άνθρωπος που έχει γνώση και αγάπη για την παιδική λογοτεχνία, που δεν επιθυμεί να τους διδάξει, αλλά να μάθει μαζί τους. Δε θα αναφερθώ καθόλου στην ανάπτυξη του γραμματισμού και στην επίτευξη μαθησιακών και γνωστικών στόχων. Θεωρώ ότι αυτά εξυπακούονται. Σε αυτό που θα επικεντρωθώ είναι το ουσιαστικό που συμβαίνει σε αυτήν την πορεία. Όλα τα πρότζεκτ βασίζονται αποκλειστικά στις ιδέες των παιδιών, στις ιδέες και τις σκέψεις κάθε παιδιού ξεχωριστά. Όλες οι ιδέες είναι σεβαστές και τη στιγμή που υλοποιούνται, κάθε παιδί νιώθει σημαντικό μέσα στην ομάδα, ότι η γνώμη του, ο λόγος  του και η “φωνή” του ακούγεται και είναι άξια σεβασμού.

1

Ε: Πρόκειται για την κορύφωση που “κρύβει πίσω της” μια προσπάθεια πολλών ετών;

Α: Τα τελευταία 6 χρόνια δουλεύω το συγκεκριμένο πρότζεκτ, αλλά σίγουρα είναι αποτέλεσμα πολλών ετών, απόρροια της δικής μου ωρίμανσης και ως ανθρώπου αλλά και ως εκπαιδευτικού. Και μέσα από την πορεία αυτή να προσανατολιστώ κυρίως στην κοινωνική διάσταση της μάθησης σε μια κοινωνία που διαρκώς αλλάζει κι εμείς οι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις και τα αναλυτικά προγράμματα για να προετοιμάσουμε τους μαθητές μας για την ίδια τη ζωή.

Ε: Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε τη συγκεκριμένη δράση, η οποία έφτασε μέχρι τη διεθνή αναγνώριση;

Α: Η αγάπη μου για το παιδικό βιβλίο σε συνδυασμό με την ανάγκη να μαθαίνουν τα παιδιά με έναν διασκεδαστικό, αλλά ουσιαστικό τρόπο μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα που κέντρο του είναι το ίδιο το παιδί, που κέντρο του είναι ο άνθρωπος είναι η πιο ειλικρινής απάντηση που μπορώ να σας δώσω.

2

Ε: Κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς σας υπήρχε η στήριξη των γονέων και της τοπικής κοινωνίας συνολικά ως προς το εγχείρημα;

Α: Θα ήμουν άδικη, αν έλεγα το αντίθετο. Στην αρχή ίσως τους παραξένευε αυτός ο τρόπος διδασκαλίας, αλλά πολύ γρήγορα αναγνώρισαν το αγνό των προθέσεών μου, την πίστη και τη γνώση σε αυτό που κάνω, είδαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό στα μάτια των παιδιών τους και τη μάθηση που επιτυγχάνεται. Θεωρώ, πλέον, ότι είναι φανς του “Παίζουμε βιβλίο;”!

Ε: Αποτέλεσμα της βράβευσής σας είναι η δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης στο χωριό που εργάζεστε, στην Ποταμιά της Θάσου. Πώς αισθάνεστε για αυτήν την εξέλιξη;

Α: Η πρόθεση του “Judith’s Reading Room” να ιδρύσει την 98η δανειστική βιβλιοθήκη, ανοιχτή στο ευρύ κοινό, (έχει ήδη ιδρύσει 97 σε διάφορα μέρη του κόσμου) στο δικό μας χωριό σίγουρα με γεμίζει χαρά και ικανοποίηση περισσότερο από την ίδια τη διάκριση. Σκοπός κάθε δράσης, στη συγκεκριμένη περίπτωση του “Παίζουμε βιβλίο;” είναι η δράση να έχει θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία, να επιφέρει αλλαγές στην ποιότητα της ζωής των πολλών. Χαίρομαι που έχω βάλει ένα λιθαράκι σε αυτό και που η αγάπη μου για τη λογοτεχνία εξαπλώνεται σιγά σιγά στο όμορφο χωριό μας.

3

Ε: Κλείνοντας, μετά την άκρως επιτυχημένη δράση «Παίζουμε βιβλίο;», σχεδιάζετε κάτι καινούριο;

Α: Η δράση “Παίζουμε βιβλίο;” θα συνεχίσει την πορεία της, γιατί βασίζεται σε ένα όραμα, σε μια βαθιά πίστη και γνώση. Κάθε χρόνο, όμως, είναι μοναδική, γιατί μοναδική κάθε φορά είναι και η ομάδα των παιδιών της τάξης μας. Μακάρι να μπορούσε να εξαπλωθεί η ιδέα του “Παίζουμε βιβλίο” ως δίκτυο σε όλη την Ελλάδα!

Πηγή: thesstoday.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
peripoliko_astynomia.jpg
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;
Υπάρχουν περισσότερες από μία εξηγήσεις γι΄ αυτή την κίνησή τους, που είναι μέρος της διαδικασίας ελέγχου ενός αυτοκινήτου
Για ποιο λόγο οι αστυνομικοί αγγίζουν το αυτοκίνητο όταν κάνουν έλεγχο;