Στήριξη στην ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου και διαμαρτυρία για την έλλειψη Διαφάνειας
Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στηρίζουμε την καταγγελία της ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου.
( http://www.elme-limnou.gr/2019/09/14/καταγγελία-της-ελμε-λήμνου-και-αγίου-ε/ )
Είναι δυστυχώς άλλο ένα παράδειγμα της αδιαφάνειας και των επαναλαμβανόμενων παρατυπιών που συμβαίνουν σε αρκετές περιοχές και δεν αφορούν μόνο το μάθημα της Βιολογίας και τους Βιολόγους αναπληρωτές.
Το υπουργείο Παιδείας αρνείται πεισματικά να επιβάλλει ένα κοινό πλαίσιο διαφανούς λειτουργίας των διευθύνσεων εκπαίδευσης, «κλείνοντας το μάτι» στους τοπικούς μηχανισμούς διοίκησης που τους επιτρέπει να κάνουν παράτυπες διευθετήσεις, με αντάλλαγμα να του εκτελούν θελήματα, όπως συγχωνεύσεις και περικοπές ολιγομελών τμημάτων, συνδιδασκαλίες, παράτυπες αναθέσεις, μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών κ.α….
Ακόμα και όταν καταγγέλλουμε εγγράφως παράνομες οργανικές τοποθετήσεις (μη υπεράριθμων) εκπαιδευτικών σε συγκεκριμένα οργανικά κενά άλλης ειδικότητας σε όλη τη χώρα, όπως για παράδειγμα και στο οργανικό κενό Βιολόγου στο ΓΕΛ Μύρινας της Λήμνου, το υπουργείο μας αγνοεί και μας απαξιώνει.
Όταν διαμαρτυρόμαστε, η τοπική Διεύθυνση μας τιμωρεί και κόβει το κενό Βιολόγου στο ΓΕΛ Μούδρου της Λήμνου και καλεί Φυσικό για να κάνει τις Βιολογίες του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Όταν η τοπική ΕΛΜΕ και ο Πρόεδρός της υπερασπίζεται το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών να διδάσκονται τα μαθήματα από τους καθηγητές της αντίστοιχης ειδικότητας, επίσης τον τιμωρεί και του επιβάλλει να πάρει τις κατευθύνσεις σε δύο Λύκεια που απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχουν ώρες της δικής του ειδικότητας στο ίδιο σχολείο. Ουσιαστικά επιβάλλει στον εκπαιδευτικό και στους μαθητές να κάνουν το μάθημα σε ρυθμούς «ντελίβερι» ή με 3ωρα και ενδεχομένως 4ωρα σε μία ημέρα. Έχουν σκεφτεί αν το αντέχουν οι μαθητές ή αν μπορεί να βγεί λειτουργικό πρόγραμμα; Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όταν ο Πρόεδρος επικαλείται ισονομία και η ΕΛΜΕ καταγγέλλει τις λογικές του βολέματος, αμφισβητείται πάλι από την Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας η θέση του ως εκλεγμένου προέδρου της ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου επειδή δεν είναι μόνιμος αλλά αναπληρωτής.
Θεωρούμε τις κινήσεις της διοίκησης λανθασμένες και επιπόλαιες, καθώς και τις προσωπικές αντιπαραθέσεις περιττές. Η δε αμφισβήτηση του δημοκρατικά εκλεγμένου προέδρου της ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου είναι τουλάχιστον επικίνδυνη, και γι αυτό ζητούμε την άμεση παρέμβαση της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ.
Όμως η μεγαλύτερη ευθύνη βαραίνει εν τέλει το Υπουργείο Παιδείας, τόσο την πολιτική ηγεσία του, όσο και τα αρμόδια τμήματα που αρνούνται να ελέγξουν τις παρατυπίες των περιφερειών. Κάνουμε έκκληση για άλλη μια φορά, όπως κάνουμε ματαίως κάθε χρόνο, να υπάρχει διαφάνεια και ισονομία. Η ισονομία δεν αφορά μόνο την διοίκηση και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές μας καθώς τις περισσότερες φορές αυτοί καλούνται να υποστούν τα αποτελέσματα των λογικών του βολέματος. Οι μαθητές χρειάζονται καθηγητές από την αρχή της χρονιάς, για να διδάξουν το μάθημα της ειδικότητάς τους, ιδιαίτερα στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά όχι μόνο σ´ αυτά.
-Τα οργανικά κενά πρέπει να υπολογίζονται με βάση τις ώρες Ά ανάθεσης, να ανακοινώνονται πανελλαδικά και αναλυτικά με τις ώρες κάθε μαθήματος και να καλύπτονται με διορισμούς μονίμων καθηγητών.
-Τα λειτουργικά κενά που δηλώνονται για αναπληρωτές πρέπει επίσης να υπολογίζονται με τις ώρες Ά ανάθεσης, να ανακοινώνονται και να ελέγχονται, πρώτα από τις αρμόδιες υπηρεσίες και φυσικά από τους ενδιαφερόμενους. Αν κρίνουμε από αυτά που καταγγέλλονται κάθε χρόνο και αφορούν όλες τις ειδικότητες, είναι προφανές ότι είτε δεν γίνεται έλεγχος είτε εσκεμμένα δηλώνονται ψευδή στοιχεία.
Άλλωστε είναι εξίσου προφανές ότι για αυτό υπάρχει και τόση μεγάλη αντίσταση στην διαφάνεια (για να μην εκτεθούν αυτοί που μαγειρεύουν τα κενά ή αυτοί που ωφελούνται). Δεν γίνεται ένα νησί σαν την Λήμνο που έχει πάνω από 60 ώρες Βιολογίας και 60 ώρες Χημείας να χρειάζεται συνολικά (μόνιμους και αναπληρωτές) μόνο 2 Βιολόγους και μόνο 2 Χημικούς, κανένα Γεωλόγο και 9 Φυσικούς για 120 ώρες Φυσικής. Κάτι δεν πάει καλά.
-Το Υπουργείο Παιδείας, αν σέβεται τις ανάγκες των μαθητών, οφείλει να καλύπτει ΟΛΑ τα λειτουργικά κενά από την αρχή της χρονιάς και όχι μόνο το 30 με 40%. Αναρωτιόμαστε κάθε χρονιά με ποιο τρόπο επιλέγει πόσοι και ποιοί μαθητές θα ξεκινήσουν με καθυστέρηση ενός, δύο, τριών και τεσσάρων μηνών τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Είναι συνταγματική αυτή η διάκριση; Για παράδειγμα γιατί οι μαθητές του ΓΕΛ Μούδρου δεν έχουν ούτε Φυσικό, ούτε Χημικό, ούτε Βιολόγο για να ξεκινήσουν τις κατευθύνσεις της Γ´ Λυκείου; Δυστυχώς εδώ φέρουν ευθύνη και οι ελεγκτικοί φορείς που ενώ σύλλογοι και γονείς προσφεύγουν σε εισαγγελείς και ελεγκτές της δημόσιας διοίκησης δεν φαίνεται στο τέλος να αλλάζουν τα πράγματα προς το καλύτερο.
Αυθαιρεσίες, εξυπηρετήσεις, βολέματα, κακοδιαχείριση και διακρίσεις δεν χωρούν στην εκπαίδευση.
Απαξιώνονται οι εκπαιδευτικοί, απαξιώνονται τα μαθήματα και φτάνουμε να υποβιβάζονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Επιπλέον δίνουν κακό παράδειγμα στους μαθητές μας.
Πότε επιτέλους θα σταματήσουν αυτά?
Ομάδα Αναπληρωτών Βιολόγων
[email protected]
http://blogs.sch.gr/anaplirotesbio/
https://www.facebook.com/groups/anaplirotesbio/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη