Νίκη Κεραμέως
Έως το τέλος του έτους θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση των 4.500 διορισμών στην Ειδική Αγωγή εκτίμησε η υπουργός Παιδείας

«Η προηγούμενη κυβέρνηση ψήφισε την πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Εμείς είμασταν υπέρ αυτής της ρύθμισης. Όταν αναλάβαμε τη ηγεσία του υπουργείου, δυστυχώς δεν είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες. Εμείς επισπεύσαμε τις διαδικασίες, ασκήσαμε μεγάλη πίεση, συνεργαστήκαμε άριστα με το ΑΣΕΠ και η πρόβλεψη που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι ότι αυτές οι προσλήψεις θα 'χουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους» δήλωσε σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.  

Σχολιάζοντας την τελευταία έκθεση της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), η υπουργός δήλωσε ότι «ενώ υπάρχουν αυτά τα στοιχεία, την ίδια ώρα πολλές επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους και δεν βρίσκουν. Αυτό δείχνει την μεγάλη αναντιστοιχία εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας».

Παράλληλα, τόνισε ότι «έχουμε κάνει σκέψεις για το πως θα γεφυρώσουμε το χάσμα. Ένας τρόπος είναι ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, από το Γυμνάσιο κιόλας. Δεύτερον, η πρακτική άσκηση ώστε τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με τις πραγματικές συνθήκες του επαγγέλματος.  Αυτό πρέπει να γίνεται από το Λύκειο και βεβαίως στο Πανεπιστήμιο».

Συζητάμε κατά κόρον, συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως και «για την τεχνολογική εκπαίδευση, είναι ύψιστη προτεραιότητα η επαγγελματική εκπαίδευση γιατί  είναι ένα μεγάλο «κλειδί» για την ανάπτυξη της χώρας. Ετοιμάζουμε ένα συνολικό νομοσχέδιο που θα αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση με το οποίο θέλουμε να ενισχύσουμε τα επαγγελματικά λύκεια, να δημιουργήσουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια , να φέρουμε την εκπαίδευση πιο κοντά στην αγορά αλλά και την αγορά πιο κοντά στην εκπαίδευση… και από λύση ανάγκης για λίγους που είναι σήμερα να είναι λύση για τους πολλούς».

Η κ. Κεραμέως αναφερόμενη στη πρόσφατη σύνοδο των πρυτάνεων τόνισε ότι «είχαμε συζήτηση για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στην κατεύθυνση να δοθούν περισσότερες ελευθερίες στο πανεπιστήμιο. Μέχρι τώρα είχαμε οδηγηθεί σε ένα υπερσυγκεντρωτικό μοντέλο εκπαίδευσης, με εξουσίες στο υπουργείο, στον υπουργό κλπ. Περνάμε τώρα μία διάταξη επείγουσας φύσεως για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση είχε μία ρύθμιση ασφυκτική και λεπτομερής για το πώς θα γίνονται  τα προγράμματα, πόσα μπορεί να κάνει ο κάθε διδάσκων, πόσο θα αμείβεται.  Εμείς θέλουμε να απελευθερώσουμε αυτό το πλαίσιο, να αποφασίζει το κάθε Πανεπιστήμιο πως ακριβώς θα διαρθρώσει αυτά τα προγράμματα και να ανακόψουμε τη φυγή φοιτητών και διδασκόντων μας στο εξωτερικό». 

Η υπουργός πρόσθεσε ότι μια άλλη διάταξη θα αφορά τα πρότυπα σχολεία και την ενίσχυσή τους ειδικά σε ότι αφορά τους ομίλους. Αυτά τα σχολεία είχαν βρεθεί χωρίς εκπαιδευτικούς και προσπαθούμε να τα ενισχύσουμε. Επίσης ξαναεπιβραβεύουμε την προσπάθεια και όχι την τύχη σε σχέση με τους σημαιοφόρους. Επίσης υπάρχει μία διάταξη που επαναφέρει την επαγγελματική ισοδυναμία των αποφοίτων των κολλεγίων κάτι για το οποίο μας έχει επιπλήξει η ευρωπαϊκή επιτροπή.  Είναι υποχρέωση της χώρας βάσει της ενωσιακής νομοθεσίας.

Κάνουμε μία προσπάθεια εξωστρέφειας της εκπαίδευσης, επεσήμανε η κ. Κεραμέως και πρόσθεσε ότι «αυτή μεταφράζεται με τις εξής εν δυνάμει συνεργασίες. Στις αρχές του επόμενου χρόνου θα έρθει αντιπροσωπεία των αμερικανικών πανεπιστημίων για να συζητήσουν με τους δικούς μας πρυτάνεις για να ενισχύσουν τη συνεργασίας τους. Π.χ. διπλά προγράμματα, ανταλλαγές φοιτητών, ερευνητών  και καθηγητών, να έρχονται Αμερικανοί φοιτητές για θερινά ή αγγλόφωνα προγράμματα. Για πρώτη φορά ξεκινά του χρόνου αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθηνών που θα διδάσκει ελληνική ιστορία, φιλοσοφία και λογοτεχνία, που απευθύνεται σε μη ευρωπαίους πολίτες.  Θέλουμε να καταστήσουμε τη χώρα μας περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, αντί να διώχνουμε τα παιδιά μας στο εξωτερικό.

Διαβάστε ακόμα:

Εντός τεσσάρων μηνών η επαγγελματική ισοδυναμία πτυχίων Κολεγίων - ξένων πανεπιστημίων

Πώς θα γίνεται η εισαγωγή στα ΑΕΙ - Καταργούνται τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης

Αλλαγές στα μεταπτυχιακά: Κόστος και αμοιβές διδασκόντων

Οι νέες ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας για τον τομέα της Έρευνας

Πληροφορίες: Πρώτο Πρόγραμμα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες