Α) Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
- Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην επιβολή διδάκτρων. Το Σύνταγμα επιτάσσει τη Δημόσια δωρεάν Εκπαίδευση και η επιβολή τους αντιβαίνει στην συνταγματική επιταγή.
- Το επιχείρημα ότι δεν αποτελούν τμήμα της Τυπικής Εκπαίδευσης είναι έωλο, δεδομένου ότι η κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων πριμοδοτεί σημαντικά τους διορισμούς στο Δημόσιο.
- Στο χώρο της Εκπαίδευσης μετά την ψήφιση του «προσοντολογίου» από την προηγούμενη κυβέρνηση, με το οποίο είμαστε ριζικά αντίθετοι και ζητούμε την μη εφαρμογή του, οι μεταπτυχιακές σπουδές θα διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο, ακόμη και στις προσλήψεις αναπληρωτών συμβασιούχων συναδέλφων.
- Παράλληλα είναι αδιανόητο σημαντικός αριθμός πτυχιούχων να μην έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στα προγράμματα αυτά εξαιτίας οικονομικής δυσκολίας.
- Είναι γνωστό ότι υπάρχει παντελής έλλειψη επιμορφώσεως στον κλάδο μας. Ένα από τα αποτελέσματα της μνημονιακής λαίλαπας είναι η πλήρης εξαφάνιση των εκπαιδευτικών αδειών. Πολλές και πολλοί συνάδελφοί μας παρακολουθούν μεταπτυχιακά προγράμματα και αναγκάζονται να πληρώνουν αδρά γι’ αυτά. Την όλη αυτή κατάσταση θεωρούμε ως απαράδεκτη. Θέση της Ομοσπονδίας μας είναι η παροχή όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού αυτών των προγραμμάτων χωρίς την παραμικρή οικονομική επιβάρυνση για όσες και όσους συμμετέχουν σ’ αυτά.
Β) Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
- Η Ο.Λ.Μ.Ε. θεωρεί ως απαράδεκτο τον θεσμό των Προτύπων Σχολείων και από σειρά ετών έχει απαιτήσει την οριστική κατάργησή τους. Όσον αφορά τα Πειραματικά έχουμε την άποψη ότι οι μαθήτριες και μαθητές πρέπει να επιλέγονται μετά από κλήρωση, έτσι ώστε να επιτελείται ο παιδαγωγικός στόχος αυτών των σχολείων.
- Με την καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων βρισκόμαστε ενώπιον μιας διαστρεβλωμένης και αντιπαιδαγωγικής αντίληψης της «αριστείας». Επιπλέον έχει παρατηρηθεί μια πρωτοφανής έξαρση της προσφυγής των μαθητών στην παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια.
- Η κοινωνία μας δεν χρειάζεται ελιτίστικα σχολεία, αλλά την ποιοτική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Η κρατική μέριμνα οφείλει να θέσει ως προτεραιότητα τις σχολικές μονάδες των δυσπρόσιτων περιοχών και όχι φυσικά τα πρότυπα.
Γ) Ισοδυναμία Τίτλων
Στηρίζουμε απόλυτα τα Δημόσια Α.Ε.Ι. και είμαστε κάθετα αντίθετοι στην ύπαρξη Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας. Όσον αφορά τη λειτουργία του ΣΑΕΠ, αλλά και του ΔΟΑΤΑΠ επισημαίνουμε τις μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις τους, οι οποίες έχουν δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και εξαιτίας τους παρατηρούνται αρρυθμίες όσον αφορά τη διεκπεραίωση των σχετικών αιτήσεων, αλλά και την υποβολή σε σχετικούς διαγωνισμούς των αναγνωρισμένων τίτλων σπουδών.
Δ) Άρση διαχωρισμού Σχολών ελεύθερης πρόσβασης
- Είχαμε διαφωνήσει με τον προτεινόμενο και ψηφισθέντα νόμο για το νέο Λύκειο και την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προτείναμε την απόσυρσή του και είμαστε αντίθετοι στην ψήφισή του, προχωρήσαμε δε σε σειρά κινητοποιήσεων και ενημερωτικών δράσεων. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. μολονότι ως αντιπολίτευση τον είχε στηλιτεύσει και απορρίψει τελικά τον έκανε αποδεκτό και τον έθεσε σε λειτουργία, προχωρώντας σε επιμέρους αλλαγές και τροποποιήσεις. Μια από αυτές είναι η κατάργηση των λεγόμενων «πράσινων» και «κόκκινων» τμημάτων.
- Η Ο.Λ.Μ.Ε. αναμένει σε βάθος χρόνου κάθε ολοκληρωμένη πρόταση του Υπουργείου, η οποία πρέπει να ανακοινωθεί έγκαιρα, έτσι ώστε να υπάρξει ένας ουσιώδης και ανοικτός διάλογος, χωρίς να υπάρχουν ασφυκτικοί χρονικοί περιορισμοί. Παράλληλα όσον αφορά τον τρόπο πρόσβασης στα Α.Ε.Ι. , προτείνουμε ως τελικό στάδιο την εφαρμογή της πλήρους και άνευ εμποδίων ελεύθερης πρόσβασης σε αυτά του συνόλου των μαθητριών- μαθητών της Γ’ Λυκείου.
Ε) Τρόπος εισαγωγής αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- Συμφωνούμε με την προτεινόμενη ρύθμιση που παρέχει επιλογές και ευελιξία για τους παλαιούς αποφοίτους
Στ) Εξασφάλιση πιστώσεων για απασχόληση Εκπαιδευτικών
- Θεωρούμε ως απόλυτα αναγκαίες τις ανωτέρω, έτσι ώστε να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά, των οποίων ο αριθμός παραμένει σημαντικός. Η λύση στο χρόνιο αυτό πρόβλημα είναι οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, οι οποίοι είναι απαραίτητο να εκκινήσουν το 2020. Κατά τη μνημονιακή δεκαετία έχουμε έλλειμμα 19.000 καθηγητριών- καθηγητών. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα για τον άμεσο διορισμό των συναδέλφων αναπληρωτών ως μόνιμων. Επί σειρά ετών προσφέρουν με αυταπάρνηση τις υπηρεσίες τους συνήθως σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές με πενιχρούς μισθούς μακράν των εστιών και οικογενειών τους.
- Παράλληλα καθίστανται επιτακτικοί οι 4.500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή εντός του 2019. Η Ο.Λ.Μ.Ε. μετά από εμπεριστατωμένες μελέτες, με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες και παραμερίζοντας κάθε συντεχνιακό συμφέρον ζητά τη δίκαιη κατανομή των θέσεων, η οποία θα βασίζεται στο ποσοστό των προσλήψεων του προηγούμενου σχολικού έτους. Επιπρόσθετα επισημαίνεται ότι και η εφετινή ποσοστιαία αναλογία στη Β/ Εκπαίδευση δικαιώνει πλήρως την έντιμη πρόταση της Ομοσπονδίας μας.
Όσον αφορά τις επικείμενες αλλαγές στον «Συνδικαλιστικό νόμο» τονίζουμε την πλήρη αντίθεσή μας και συμπαρατασσόμαστε με τις αποφάσεις της ΑΔΕΔΥ. Όπως είχαμε εκφράσει την πλήρη διαφωνία μας για το νόμο που είχε ψηφισθεί επί υπουργίας της κας Αχτσιόγλου, έτσι τώρα είμαστε αντίθετοι με τον προτεινόμενο από την Κυβέρνηση νόμο. Για τον λόγο αυτό βρισκόμαστε σε επικοινωνία και έχουμε ενημερώσει τις Ευρωπαϊκές και Παγκόσμιες Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών, από τις οποίες αναμένουμε στήριξη και συμπαράσταση.
Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη