Για τα προβλήματα και τις ελλείψεις στις Σχολικές Μονάδες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου
Ερώτηση στη Βουλή από το ΚΚΕ προς την υπ. Παιδείας

        Κοντεύει Νοέμβρης και η πραγματικότητα στα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου καταδεικνύει με τον πιο ηχηρό τρόπο το γεγονός ότι και η σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει φροντίσει ώστε να καλυφθούν ούτε καν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς.

        Σε ό,τι αφορά τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικής και Ειδικής Αγωγής, ακάλυπτα παραμένουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά που αντιστοιχούν σε 225 ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαίως στη Λήμνο και 19 ώρες εβδομαδιαίως στον Άγιο Ευστράτιο. Στο ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα της προετοιμασίας των τελειόφοιτων Λυκείου για τις πανελλήνιες εξετάσεις, τα πράγματα είναι τραγικά, καθώς εκατοντάδες ώρες διδασκαλίας πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων έχουν χαθεί στα Λύκεια της Λήμνου, ενώ, δύο μήνες σχεδόν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στο ΓΕΛ του Μούδρου οι μαθητές της Γ’ Λυκείου ακόμη δεν διδάσκονται Φυσική και Χημεία Προσανατολισμού. Από την άλλη, στο ΓΕΛ της Μύρινας μέχρι πολύ πρόσφατα δεν διδάσκονταν το μάθημα της πληροφορικής σε καμία τάξη και ούτε βέβαια στη Γ Λυκείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές να προβούν σε κατάληψη διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη καθηγητή. Η λύση που προκρίθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Λέσβου ήταν να μετακινηθεί εκπαιδευτικός πληροφορικής από το συστεγαζόμενο ΕΠΑΛ στο ΓΕΛ, δημιουργώντας έτσι κενό στο ΕΠΑΛ, εκεί που δεν υπήρχε, αλλά και διαταράσσοντας την αρμονική σχέση και συνεργασία των δυο σχολείων. Όπως γίνεται αντιληπτό, αλλά και σύμφωνα με σχετικές καταγγελίες της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, σοβαρότατες είναι οι δυσλειτουργίες που έχουν προκαλέσει οι τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα, στη διαδικασία τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες και κατ’ επέκταση στην ανάθεση των μαθημάτων.

        Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου, παραμένει κλειστή η Τάξη Υποδοχής Αλλοδαπών μαθητών του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας, το Ειδικό Σχολείο Καλλιθέας δεν έχει στελεχωθεί πλήρως με το απαραίτητο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, ενώ υπάρχουν ανάγκες για νηπιαγωγό και δάσκαλο Παράλληλης Στήριξης, σχολικό νοσηλευτή στο 1ο Νηπιαγωγείο Μύρινας και στελέχωση του ΚΕΣΥ (Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης), με νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής. Παράλληλα, λείπουν 22 ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Εικαστικών από εκπαιδευτικό ειδικότητας Εικαστικών.

        Επιπλέον, σοβαρότατο ζήτημα αποτελεί η ανυπαρξία κρατικής μέριμνας για τον προσεισμικό έλεγχο των σχολικών μονάδων. Αρκετές από αυτές λειτουργούν χωρίς πιστοποιητικά καταλληλότητας, ενώ ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί οι ζημιές στο κτίριο του Γυμνασίου Μύρινας από το σεισμό του 2014!

        Τέλος, η μεγάλη έλλειψη χώρων και αιθουσών διδασκαλίας οδηγεί στην ανάγκη για κατασκευή και λειτουργία νέου κτιριακού Λυκειακού συγκροτήματος στη  Μύρινα, κατασκευή και λειτουργία νέου κτιρίου για το  4ο Νηπιαγωγείο Μύρινας, επισκευή και επέκταση του 1ου  Δημοτικού Σχολείου Μύρινας.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση ώστε:

  • Να καλυφθούν άμεσα οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για τα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.
  • Να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων της ακριτικής Ελλάδας με μόνιμο προσωπικό από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
  • Να πραγματοποιηθούν ουσιαστικοί έλεγχοι αντισεισμικής προστασίας σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια –έξοδοι διαφυγής – πυρασφάλεια – επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης)  και όχι μόνο οπτικοί, από αρμόδιες επιτροπές του ΟΣΚ σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Λήμνου και να παρασχεθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολεία.
  • Να υπάρξει γενναία χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτηριακή, υλικοτεχνική υποδομή και η συντήρησή της, για την κάλυψη των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Να ανεγερθούν άμεσα, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, σύγχρονα και ασφαλή σχολικά συγκροτήματα με 100% δημόσιες επενδύσεις και χωρίς ΣΔΙΤ, από δημόσιο φορέα, με διασφάλιση του δημόσιου – δωρεάν χαρακτήρα τους.

 

Οι Βουλευτές

 

Κομνηνάκα Μαρία

Μανωλάκου Διαμάντω

Συντυχάκης Μανώλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου