Επιστολή στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, καθώς και στην υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, αποστέλλουν δύο μαθήτριες-αθλήτριες και έφηβες βουλευτές της ΚΓ' και ΚΔ' συνόδου της Βουλής των Εφήβων, της Γ' Λυκείου του 2ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών, ζητώντας την επαναφορά της μοριοδότησης των σχολικών πρωταθλημάτων στη πρότερη μορφή τους.
Αναλυτικά η επιστολή:
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ και Υφυπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων και αξιότιμε κύριε Υπουργέ του Αθλητισμού,
Είμαστε οι Ρόκα Σοφία και Ρόκα Παναγιώτα νυν μαθήτριες της Τρίτης Λυκείου (έτος 2019-2020) του 2ου Πειραματικού ΓΕΛ Αθηνών και θα θέλαμε να αναφερθούμε στην αντίθεσή μας σχετικά με το ζήτημα της παράλογης τροποποίησης του νόμου 2725/1999 αναφορικά με τις παροχές που δίνονται στους διακεκριμένους αθλητές - μαθητές για την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα η τροπολογία που ψηφίστηκε έπειτα από κατάθεση του πρώην υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου κατά το προηγούμενο έτος (2018-2019) ορίζει αλλαγές όσον αφορά στη μοριοδότηση αθλητών- μαθητών που κατέκτησαν την 1η έως 3η θέση σε Πανελλήνιους Μαθητικούς –Σχολικούς Αγώνες ( τροποποίηση του πρώτου εδαφίου της περιπτ.7 της παρ. 8 του άρθρου 34 του ν.2725/1999) σύμφωνα με το οποίο η προσαύξηση από 10% μειώνεται σε 8% για την κατάκτηση της 1ης θέσης , ενώ από 8% σε 6% και από 7% σε 4% για την κατάκτηση της 2ης και 3ης θέσης αντίστοιχα, καθώς και η μείωση του ποσοστού των εισακτέων καθ’ υπέρβαση από 4,5% σε 3% ( τροποποίηση του πέμπτου εδαφίου της περιπτ.7 της παρ.8 του άρθρου 34 του ν.2725/1999). Για τον λόγο αυτό θέλουμε να εκφράσουμε το αίτημά μας ,για άμεση επαναφορά των εν λόγω ποσοστών στην αρχική τους κατάσταση από το σχολικό έτος 2019-2020 και την επαναφορά του νόμου ως ίσχυε πριν την τροποποίησή του.
Θεωρούμε αδήριτη την ανάγκη να διατυπώσουμε το αίτημα αυτό, διότι αισθανόμαστε κατάφωρη αδικία σε ό,τι αφορά στην μείωση της μοριοδότησης, αφού ως μέλη της σχολικής ομάδας πετοσφαίρισης αναδειχθήκαμε στην 3η θέση στο Πανελλήνιο Σχολικό – Μαθητικό Πρωτάθλημα κατά το σχολικό έτος 2017-2018.
Θεωρούμε πως η ψήφιση της τροπολογίας αυτής αποτελεί μια αυθαιρεσία κατά την οποία δεν λαμβάνεται υπόψη η ίση μεταχείριση των μαθητών/μαθητριών –αθλητών/ αθλητριών που ανήκουν στην ίδια σχολική ομάδα με αποτέλεσμα οι μαθητές/μαθήτριες της Τρίτης Λυκείου κατά το έτος 2017-2018 να διατηρούν το ποσοστό ( 7% στη συγκεκριμένη περίπτωση ) ενώ οι τότε μαθητές / μαθήτριες της Πρώτης και Δευτέρας Λυκείου να υφίστανται μείωση των μορίων (της τάξης του 3%) παρά το γεγονός ότι κατέκτησαν τη νίκη ομαδικά. Συνεπώς κρίνουμε αδιανόητο το γεγονός, ότι ενώ τα μόρια κατοχυρώθηκαν τη συγκεκριμένη χρονιά ( 2017-2018), η ισχύς της προαναφερθείσας τροπολογίας να ξεκινά από τις πανελλαδικές εξετάσεις του σχολικού έτους 2018-2019. Την ίδια άποψη φαίνεται να συμμερίζεται και ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας(Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης)κύριος Θεόδωρος Καράογλου αφού σε σχετική ερώτηση που υποβλήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 2019(με αριθμό πρωτοκόλλου 5504) στον πρώην υπουργό παιδείας επεσήμανε σαφώς ότι προκαλείται άνιση μεταχείριση μεταξύ υποψηφίων που πέτυχαν τις ίδιες νίκες στους ίδιους αγώνες αλλά έτυχε να δώσουν εξετάσεις σε διαφορετικές σχολικές χρονιές.
Σύμφωνα μάλιστα με διακοίνωση του Συμβουλίου της Επικρατείας , εκείνο θεωρεί ότι η προαναφερθείσα διάταξη είναι αντισυνταγματική και παραβιάζει δήθεν τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζει το θεσμό των σχολικών πρωταθλημάτων ήσσονος σημασίας και κατ’επέκταση κάθε διάκριση σε αυτά ασήμαντη . Επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η εν λόγω διάταξη λειτουργεί εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και περιορίζει τις θέσεις των λοιπών υποψηφίων της γενικής κατηγορίας . Άραγε γνωρίζουν ότι υπάρχει προβλεπόμενο ποσοστό καθυπέρβαση του προβλεπόμενου αριθμού εισακτέων και που δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τους μαθητές της γενικής κατηγορίας ή μήπως είναι αντισυνταγματικό και το ποσοστό εισαγωγής που προβλέπεται για μαθητές με συγκεκριμένες παθήσεις; Η Κατερίνα Στεφανίδη εξάλλου κατέκρινε αυτή την απόφαση του ΣτΕ αναφέροντας χαρακτηριστικά: “Αντισυνταγματική η ρύθμιση που επιτρέπει σε διακριθέντες αθλητές την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Μπράβο στο Συμβούλιο Επικρατείας που όχι απλά διαγράφει το τελευταίο κίνητρο που είχε απομείνει για τους νέους αθλητές αλλά καταδικάζει τον ελληνικό αθλητισμό σε εποχή αγραμματοσύνης.”
Επιπλέον είναι άξιο απορίας, γιατί παρατηρείται μείωση της μοριοδότησης ΜΟΝΟ στα σχολικά πρωταθλήματα, με έκδηλη την υποβάθμιση του θεσμού των σχολικών πρωταθλημάτων αλλά και τη ταυτόχρονη υπονόμευση του αθλητισμού γενικότερα στο σχολικό περιβάλλον. Επομένως πρόκειται για ένα ισοπεδωτικό μέτρο, σε μια περίοδο που τα παιδιά – έφηβοι απομακρύνονται ολοένα και περισσότερο από τον αθλητισμό ( μερικές φορές επειδή απουσιάζει το κατάλληλο κίνητρο), στρεφόμενοι στην κατανάλωση ανθυγιεινής τροφής με θλιβερό αποτέλεσμα την παχυσαρκία, αλλά και την χρήση εθιστικών ουσιών (τσιγάρο ,αλκοόλ ,ναρκωτικά) ακόμα και μέσα στον χώρο του σχολείου. Η πρόσφατη και καθιερωμένη πλέον Πανελλήνια Μέρα Αθλητισμού, η οποία υποτίθεται ότι προάγει την υγεία ως τρόπο ζωής και την άθληση , μόνο τον σκοπό της δεν επιτυγχάνει-για μια μέρα πρόκειται άλλωστε- καθώς το μήνυμα περί υγιεινής ζωής δεν εμφυσείται σε μια μόνο μέρα αλλά με τη θέση που δίνουμε στον αθλητισμό συνολικά στη κοινωνία : και μία εξ αυτών είναι η επαναφορά της μοριοδότησης στη προηγούμενη μορφή της.
Η έννοια του αθλητισμού, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν της αριστείας, η οποία πρέπει να επιδιώκεται σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας, είτε είναι ο αθλητισμός είτε αργότερα ο εργασιακός χώρος. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που συνήθως οι μαθητές – αθλητές παρουσιάζουν υψηλές μαθητικές επιδόσεις παράλληλα με τις εξέχουσες επιδόσεις στον αθλητισμό, με την ικανότητα να ανταποκρίνονται άριστα σε ένα πλέγμα σύνθετων και απαιτητικών υποχρεώσεων. Είναι λοιπόν καίριο να πειστούμε ως κοινωνία ότι ο αθλητισμός αποτελεί (ή θα έπρεπε να αποτελεί) θεμέλιο λίθο του σχολείου και όχι ξεχωριστό κομμάτι του, που εξελίσσει ευεργετικά την προσωπικότητα των μαθητών, με την συνειδητοποίηση ότι το « το ευ αγωνίζεσαι» και η εργατικότητα επιβραβεύονται και στο στίβο της ζωής .
Είναι επομένως καθήκον της πολιτείας και το ελάχιστο που μπορεί να κάνει-προκειμένου να μην είναι καταδικασμένη σε στασιμότητα και παθητικότητα- να προωθήσει την ενασχόληση με τον αθλητισμό μέσα στο πλαίσιο του σχολείου και να παράσχει τα επαρκή κίνητρα ,όπως είναι η επαναφορά της μοριοδότησης στην πρότερη μορφή της. Η επιβράβευση της κοπιώδους προσπάθειας των μαθητών –αθλητών αποτελεί λύτρωση για τους ίδιους. Στόχος της πολιτείας είναι να θέσει ως πρότυπα στα σχολεία και αργότερα στα πανεπιστήμια ανθρώπους που έχουν ενσαρκώσει τα αθλητικά ιδεώδη και ιδανικά και να συντελέσει στην πραγμάτωση των δικών τους στόχων . Και η φοίτηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους στόχους αυτούς.
Καταληκτικά, ελπίζουμε, ανεξάρτητα από το και αν και άλλοι μαθητές /μαθήτριες- αθλητές / αθλήτριες έχουν εκφράσει αντίστοιχους προβληματισμούς και αιτήματα, στην αποκατάσταση αυτής της αδικίας, με την επαναφορά των μορίων στην αρχική τους ποσόστωση από την παρούσα σχολική χρονιά (2019 – 2020). Θαρρούμε πως το αίτημά μας θα βρει τη δέουσα ανταπόκριση ,αφού μέσω αυτού διεκδικούμε όλα όσα έχουμε κοπιάσει και έχουμε κατακτήσει, «πράττοντάς έτσι το αυτονόητο».
Θα χαρούμε ιδιαίτερα αν λάβουμε απάντηση στην επιστολή μας.
Με εκτίμηση,
Οι μαθήτριες Ρόκα Παναγιώτα (Έφηβη βουλευτής ΚΓ’ Συνόδου) & Ρόκα Σοφία (Έφηβη βουλευτής ΚΔ’ Συνόδου)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη