ΕΛΜΕ Ροδόπης: Οι θέσεις και το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ ενόψει των εκλογών
" Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των προσληφθέντων αναπληρωτών ήταν ο μεγαλύτερος τα τελευταία χρόνια, λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου, μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έφταναν τα 2.000"

Α. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Το νέο σχολικό έτος ξεκίνησε με πολλά προβλήματα. Η νέα κυβέρνηση, παρά την αντίθετη άποψη της ΟΛΜΕ, προχώρησε στην εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου για τα Λύκεια. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε είχε από νωρίς επισημάνει ότι η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου θα ήταν επιζήμια για την ομαλή λειτουργία των Λυκείων. Δυστυχώς δικαιωθήκαμε στις προβλέψεις μας. Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των προσληφθέντων αναπληρωτών ήταν ο μεγαλύτερος τα τελευταία χρόνια, λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου, μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έφταναν τα 2.000. Κύριος λόγος για αυτά τα κενά ήταν η δημιουργία τεσσάρων Ομάδων Προσανατολισμών και τα επτάωρα μαθήματα στην Γ΄ Λυκείου. Σε ότι δε αφορά στους εκπαιδευτικούς στόχους του νόμου Γαβρόγλου, φοβόμαστε ότι σε βάθος χρόνου θα δικαιωθούμε και σε αυτόν τον τομέα. Θετικό θεωρείται το γεγονός ότι διασώθηκε η συντριπτική πλειοψηφία των ολιγομελών τμημάτων τόσο στα ΓΕ.Λ., όσο και στα ΕΠΑΛ χάρις και στις προσπάθειες των συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ. Στο επόμενο διάστημα περιμένουμε τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης, με τις οποίες θα δώσει το στίγμα της πολιτικής της. Σε κάθε περίπτωση η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε θα στηρίξει κάθε πρωτοβουλία προς όφελος της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά και θα σταθεί απέναντι σε κάθε ρύθμιση που θα έχει αντιεκπαιδευτικό προσανατολισμό.

 

Β. ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε.

 

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Τα τελευταία εννέα χρόνια οι εκπαιδευτικοί υπέστησαν σοβαρότατες οικονομικές απώλειες στους μισθούς τους, ενώ είδαν να καταργούνται στο Δημόσιο τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα αδείας. Οι εκπαιδευτικοί είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι δημόσιοι υπάλληλοι.

Η κυβέρνηση επιβάλλεται να πάρει μέτρα αναπλήρωσης όλων των μισθολογικών απωλειών.

Γι αυτό διεκδικούμε :

         Αύξηση στους βασικούς μισθούς με πρώτο βήμα το ξεπάγωμα του μισθολογίου για τη διετία 2016 -2017.

         Επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας.

         Εκπαιδευτικό Μισθολόγιο.

 

Β. ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ

Με τον νόμο Κατρούγκαλου επιβλήθηκαν απαράδεκτες αντιασφαλιστικές ρυθμίσεις που προβλέπουν την αύξηση των ορίων ηλικίας και τη μείωση των συντάξεων. Είναι προφανές ότι καμία μέριμνα δεν ελήφθη για τους εκπαιδευτικούς, ούτε αναγνωρίστηκε η ιδιαιτερότητα του εκπαιδευτικού επαγγέλματος. Με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, 65χρονοι εκπαιδευτικοί καλούνται να διδάξουν τα εγγόνια τους.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών απαιτεί:

         Αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του εκπαιδευτικού επαγγέλματος.

         Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας και το 60ο έτος της ηλικίας.

         Αξιοπρεπείς συντάξεις για τους εκπαιδευτικούς.

 

Γ. ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

Παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες, οι κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ επέβαλαν τριετές πάγωμα των μόνιμων διορισμών. Στο διάστημα αυτό ακούσαμε εξαγγελίες για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς από όλους τους Υπουργούς Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, εξαγγελίες που απεδείχθησαν κενές περιεχομένου.

Στο τέλος της κυβερνητικής της θητείας, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, προχώρησε τη διαδικασία για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, εξαιρώντας τη Γενική Εκπαίδευση, γεγονός που είναι απαράδεκτο. Η νέα κυβέρνηση προχωρά τη διαδικασία με αργούς ρυθμούς , ενώ εξήγγειλε μηδενικούς διορισμούς για τη Γενική Εκπαίδευση.

         Η ΔΑΚΕ απαιτεί:

         Ολοκλήρωση της διαδικασίας μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση το συντομότερο δυνατόν.

         Μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση τον Σεπτέμβριο του 2020, προκειμένου να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά.

         Νέο σύστημα διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών, που θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη την προϋπηρεσία των αναπληρωτών

 

 

Δ. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Τα τελευταία εννιά χρόνια οι διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι μηδενικοί. Μοναδικές εξαιρέσεις:

         Ο μόνιμος διορισμός των διοριστέων του ΑΣΕΠ του 2008, ύστερα από δικαστική απόφαση.

         Η πρόσληψη συναδέλφων που δικαιώθηκαν στη δικαστική διένεξη τους με το Υπουργείο Παιδείας.

Η πολιτική μηδενικών διορισμών, που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις οδήγησε στην κάλυψη των αυξανόμενων κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, λόγω και της αθρόας συνταξιοδότησης των μονίμων.

Απαιτούμε:

   Μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών, σύμφωνα με τις πάγιες και   διαρκείς ανάγκες  στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  Προσλήψεις αναπληρωτών μόνο για τις έκτακτες ανάγκες.

  Χορήγηση ειδικού επιδόματος σε μόνιμους και αναπληρωτές που υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης.

  Εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων.

  Επαναφορά των προνομιακών ρυθμίσεων για τους αναπληρωτές που υπηρετούν στα δυσπρόσιτα.

 

ΣΤ. ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, και ο περιορισμός των διαθέσιμων κονδυλίων για την κάλυψη των πραγματικών κενών οδήγησε τα τελευταία χρόνια στην επικράτηση ενός εφιαλτικού τοπίου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

         Καθιερώθηκε η τρίτη ανάθεση καθηκόντων, σύμφωνα με την οποία οι καθηγητές υποχρεώνονται να διδάξουν επιπλέον γνωστικά αντικείμενα, τα οποία πλημμελώς έχουν διδαχθεί στα Πανεπιστήμια.

         Είναι σύνηθες φαινόμενο να μετακινούνται καθηγητές σε δύο έως πέντε σχολεία για την κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου.

 

         Αυξήθηκε η γραφειοκρατία λόγω του ασφυκτικού ελέγχου της εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας. Το επιπρόσθετο αυτό έργο το έχουν επωμιστεί κατά αποκλειστικότητα οι εκπαιδευτικοί λόγω έλλειψης γραμματειακής στήριξης.

         Τέθηκαν απαράδεκτοι περιορισμοί στην οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων εκπαιδευτικών σε περισσότερα του ενός σχολεία.

Η ΔΑΚΕ απαιτεί:

         Να μη μετακινούνται οι εκπαιδευτικοί σε πάνω από δύο σχολεία.

         Να σταματήσει η διαρκής και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση αλλαγή στις αναθέσεις των μαθημάτων.

         Να υπάρχει ακώλυτη οικονομική αποζημίωση των μετακινούμενων εκπαιδευτικών.

         Γραμματειακή κάλυψη των σχολείων.

Ε. ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Παρά τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ, στα τέσσερα χρόνια της διακυβέρνησης της χώρας η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών παρέμεινε ανενεργή. Θεωρούμε απαραίτητη την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, προκειμένου αυτοί να ανταποκριθούν στις σύγχρονες συνθήκες. Καλούμε τη νέα κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών:

Για το σκοπό αυτό προτείνουμε:

         Ίδρυση Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλέγονται, θα απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα.

         Αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων.

ΣΤ. ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με τον νόμο Γαβρόγλου αποφάσισε να «εκσυγχρονίσει» το Λύκειο. Με τον ισχύοντα νόμο:

         Καταργήθηκε η Γενική Παιδεία και «φροντιστηριοποιήθηκε» η Γ΄ Λυκείου.

         Υποβαθμίστηκαν σειρά μαθημάτων.

         Εξοβελίστηκαν μαθήματα που δεν ικανοποιούσαν  την «αισθητική» του ΣΥΡΙΖΑ, όπως τα Λατινικά και η Ιστορία Γενικής Παιδείας.

         Πλήττεται το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων με την προσμέτρηση του βαθμού του απολυτηρίου.

         Παραδίδονται οι εκπαιδευτικοί βορά στις διαθέσεις της τοπικής κοινωνίας, αφού επιβάλλεται  η βαθμοθηρία.

         Περιορίζονται οι επιλογές των μαθητών για τα ΑΕΙ.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, παρά τις διαφωνίες της, αποφάσισε να εφαρμόσει τον καταστροφικό νόμο Γαβρόγλου.  Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δηλώνει ότι θα αγωνιστεί, για να καταργηθεί ο νόμος Γαβρόγλου που οδηγεί στη διάλυση του Γενικού Λυκείου.

Απαιτούμε:

        Ένα Γενικό Λύκειο που θα προάγει τη Γενική Παιδεία, την κριτική σκέψη και τις αξίες του ελληνικού πολιτισμού.

        Ένα αξιόπιστο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η. ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Αριστερά, ιδεοληπτικά, είναι εναντίον της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Ονειρεύεται ένα ενιαίο 12χρονο σχολείο, στο οποίο θα διδάσκονται αποσπασματικά τεχνικές γνώσεις, ενώ η κύρια Τεχνική Εκπαίδευση θα μετατεθεί σε μεταλυκειακό επίπεδο. Οι παρατάξεις της Αριστεράς οφείλουν να πουν την αλήθεια στους εκπαιδευτικούς και να μην κρύβονται πίσω από ιδεολογήματα και υπεκφυγές.

Η ΔΑΚΕ Καθηγητών είναι η μοναδική παράταξη που πιστεύει:

        Σε μία αναβαθμισμένη Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση, μέσα στη Λυκειακή Βαθμίδα.

        Σε ένα Τεχνικό- Επαγγελματικό  Λύκειο, ισότιμο του Γενικού.

        Σε ένα Τεχνικό-Επαγγελματικό Σχολείο που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους.

        Στην καθιέρωση της μαθητείας σε όλους τους τομείς και τις ειδικότητες και για όλους τους μαθητές που το επιθυμούν.

Με αίσθημα ευθύνης η Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε.
κατέρχεται στις εκλογές για τα Δ.Σ. των Ε.Λ.Μ.Ε.

Εν αναμονή των κυβερνητικών πρωτοβουλιών στον χώρο της Παιδείας, δηλώνουμε ότι: είμαστε η παράταξη που κινούμαστε πάντοτε με γνώμονα το συμφέρον του κλάδου και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για το λόγο αυτό διεκδικούμε μία ισχυρή παρουσία της παράταξής μας στα νέα Δ.Σ των Ε.Λ.Μ.Ε.

 

Το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ

Στις εκλογές  για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ροδόπης    στις  28  Νοεμβρίου 2019  ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ 

Στήριξη του Δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών 

Αξιόπιστο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ 

Εκπαιδευτικό μισθολόγιο 

Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου  δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο ψηφοδέλτιο της  ΔΑΚΕ καθηγητών Ν. Ροδόπης για το νέο Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ροδόπης. Με  αίσθημα ευθύνης, συνέπειας, σταθερότητας και αγωνιστικότητας για τον κλάδο και κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά.  Γι αυτό διεκδικούμε μια ισχυρή παρουσία της παράταξής μας στο νέο Δ.Σ  

ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 

ΒΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 

ΖΩΓΡΑΦΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 

ΚΑΪΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΤΟΥΛΑ 

ΚΕΡΖΕΒΑΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 

ΜΑΚΑΡΙΑΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ 

ΜΑΡΕΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΧΑΡΟΥΛΑ 

ΣΑΧΠΑΤΖΙΔΗΣ ΑΒΡΑΑΜ 

ΤΟΛΟΥΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 

ΤΣΑΡΔΑΚΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ 

ΧΑΤΖΗ ΕΛΕΝΗ 

Ε.Ε  

ΝΕΝΟΓΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  

Η ΔΑΚΕ Δ.Ε. δηλώνει ότι θα είναι παρούσα στις εξελίξεις  ΠΑΝΤΑ  για το συμφέρον των εκπαιδευτικών.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες