Thumbnail
Του εκπαιδευτικού Βασίλη Παππά

Σε αρκετά γυμνάσια της χώρας υπάρχει Τμήμα Ένταξης που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το Τμήμα ΄Ενταξης είναι ένα ανά σχολείο και όχι τμήματα ένταξης όπως λανθασμένα αναφέρει το Υπ. Παιδείας εξομοιώνοντάς τα με τα υπάρχοντα τμήματα ανά τάξη. Στο Τμήμα ΄Ενταξης φοιτούν μαθητές και μαθήτριες κατανεμημένοι σε κατάλληλη ομαδοποίηση ανάλογα με τα ειδικά προβλήματα που μπορεί να έχουν και με βάσει τις αξιολογήσεις – γνωματεύσεις από το οικείο ΚΕΣΥ (Κέντρο  Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Οι ομαδοποιήσεις αυτές (πάντοτε με τη σύμφωνη γνώμη του συμβούλου Ειδικής Αγωγής - συντονιστή δεν «τσουβαλιάζουν» τους μαθητές/τριες ανάλογα με το πλήθος αλλά σύμφωνα με τις γνωστικές και νοητικές τους ιδιαιτερότητες . Σε μια τέτοια ομάδα δεν θα μπορεί να συνυπάρξει μαθητής με δυσλεξία και υψηλό δείκτη νοημοσύνης με μαθητή/τρια με νοητική ανωριμότητα - υστέρηση. Οπότε ναι!!!  θα μπορεί να υπάρχει και ομάδα με έναν ή δύο μαθητές.  

 Παράλληλα με το πρόγραμμα συνεκπαίδευσης (και μέχρι 15 διδακτικές ώρες στα φιλολογικά, μαθηματικά και μαθήματα φυσικών επιστημών) ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής μπορεί να συνεπικουρεί τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης στα βασικά γνωστικά αντικείμενα,   βοηθώντας και το μαθητή και τον εκπαιδευτικό της γενικής αγωγής μέσα στην τάξη στις ώρες που χρειάζεται ο μαθητής, χωρίς να εγκαταλείπονται τα υπόλοιπα παιδιά του τμήματος.

Τα δεδομένα του Υπ. Παιδείας για τις νέες οργανικές θέσεις στα Τμήματα ΄Ενταξης διέπονται από καθαρά «λογιστικές λογικές» και όχι σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολείων. Είναι δυνατόν σε 8 γυμνάσια νομού με Τ.Ε. να δίνονται 8 οργανικές θέσεις φιλολόγων ΠΕ02 , 8 μαθηματικών ΠΕ03 και μιας (1) ΠΕ04!? με προϋποθέσεις  «κόφτη» - 300 μαθητές/τριες ανά σχολική  μονάδα.

Πως μπορούν με τέτοια αναλογία εκπαιδευτικού προσωπικού Ειδικής Αγωγής να καλυφθούν οι ανάγκες για εξειδικευμένο πρόγραμμα στα βασικά μαθήματα (γιατί είναι πιο αναγκαία τα αρχαία κείμενα από τη βιολογία ή τα μαθητικά από την ιστορία? Υποθετική ερώτηση).

Πως μπορεί ο μαθητής/τρια να απομακρύνεται από ένα μάθημα π.χ. γλωσσικό για να εργαστεί στα μαθηματικά; ΄Η λόγω μη επαρκούς προσωπικού (ΠΕ04), να καλύπτονται ελάχιστες ώρες φυσικών επιστημών στο πρόγραμμα συνεκπαίδευσης με αποτέλεσμα η διαδικασία μάθησης σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα να είναι μηδαμινή. Επίσης αντιπαιδαγωγική θεωρείται η απομάκρυνση του μαθητή από μαθήματα όπως Θεατρική Αγωγή, Φυσική Αγωγή, Μουσική, Καλλιτεχνικά, κ.λπ γιατί θα παρακολουθεί «βασικά» μαθήματα λόγω δεσμεύσεων που θα επιβάλλονται από τα Ωρ. Προγράμματα των διαφορετικών σχολείων που θα διδάσκει ο/η εκπαιδευτικός.

Πως μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα των παιδιών αυτών με τους υπολοίπους στο κοινό σχολικό περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες εργασίας, παιχνιδιών αθλοπαιδιών και άλλων δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής;

Πως μπορούν να υλοποιήσουν τις διδακτικές πρακτικές (τροποποίηση, προσαρμογή, εξατομίκευση, διαφοροποίηση της διδασκαλίας και του διδακτικού αντικειμένου), όταν το ελλιπές διδακτικό προσωπικό θα «τρέχει» να καλύψει ώρες;

Πως μπορούν (όταν δεν υπάρχουν όλες οι βασικές ειδικότητες), να σπάσουν την καχυποψία, τη διστακτικότητα, την ανασφάλεια, ειδικά στις μικρές κοινωνίες, ώστε οι γονείς να συναινέσουν  τα παιδιά τους να παρακολουθούν Τ.Ε.;

Τα ερωτήματα πολλά και προφανή. Ενώ η ρητορική των εγκυκλίων παραπέμπει στο «πρώτα ο μαθητής» , στην ουσία το αποτέλεσμα είναι «πρώτα τα μνημόνια» και οι «κόφτες».

Εμείς, και αναφέρομαι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα εξακολουθούμε να απαιτούμε και το «παντεσπάνι» για τα παιδιά «ενός κατώτερου θεού».

ΥΓ. Ο κατά τα άλλα λαλίστατος Πρόεδρος του ΙΕΠ, έχει κάποια πρόταση – αντιπρόταση επ’ αυτών ή ακόμη αναζητά την αριστεία στα σχολεία που έχουν μαθητές με υψηλό πολιτισμικό οικογενειακό  απόθεμα καταδικάζοντας τους πλέον κοινωνικά ευάλωτους στο περιθώριο;  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»