Ετήσιος απολογισμός του ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας
Των αιρετών Γεωργίας Αμπατζή και Ουρανίας Παπαζεύκου, εκπροσώπων των ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ)

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,

Σχετικά με τα θέματα που απασχόλησαν το ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας το έτος 2019 και τις αποφάσεις που πάρθηκαν, σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω:

  1. Χορήγηση άδειας άνευ αποδοχών. Εξετάστηκαν 16 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν οι 13, ενώ οι 3 απορρίφθηκαν ομόφωνα, διότι στους αιτούντες εκπαιδευτικούς είχαν χορηγηθεί ήδη πέντε (5) έτη άδειας άνευ αποδοχών. Η άδεια άνευ αποδοχών δίνεται από το συμβούλιο για ένα σχολικό έτος (από 1-9 έως 31-8) και μέχρι 5 έτη συνολικά.
  2. Διακοπή άδειας άνευ αποδοχών. Εξετάστηκαν και ικανοποιήθηκαν 2 αιτήσεις.
  3. Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών υπηρετούντων σε ΚΕΣΥ (Ν. 4547/2018, άρθρο 9, παρ. 4). Εξετάστηκε 1 αίτηση και αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία.
  4. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών εκπαιδευτικών υπηρετούντων σε ΚΕΣΥ (Ν. 4547/2018, άρθρο 9, παρ. 4). Εξετάστηκαν 2 αιτήσεις και αναγνωρίστηκε η συνάφεια.
  5. Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Ν. 4547/2018, άρθρο 5, παρ. 7). Εξετάστηκε 1 αίτηση και αναγνωρίστηκε η συνάφεια.
  6. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (Ν. 4547/2018, άρθρο 5, παρ. 7). Εξετάστηκαν και ικανοποιήθηκαν 15 αιτήσεις για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου.
  7. Πρόταση και αξιολογική σειρά για Αποσπάσεις σε Υπηρεσίες και Φορείς του ΥΠΑΙΘ. Θέση μας είναι ότι οι αποσπάσεις θα πρέπει να γίνονται με μοριοδότηση και διαφάνεια. Μέχρι να λυθεί το θέμα με πλήρωση των θέσεων μόνο από διοικητικούς και, παρότι η προκήρυξη δεν το προβλέπει, ως Υ.Σ. μπορούμε, στα πλαίσια διασταλτικής ερμηνείας του νόμου, να καθορίσουμε τα παρακάτω βασικά κριτήρια τα οποία οφείλουμε να πάρουμε υπόψη στην επιλογή μας.
  • Προβλήματα υγείας (προσωπικά, συζύγου, παιδιών, στενού οικογενειακού περιβάλλοντος)
  • Κοινωνικά κριτήρια (οικογενειακή κατάσταση, μονογονεϊκή, τριτεκνία, ανεργία συζύγου, άλλα προβλήματα)
  • Εναλλαγή (να μην έρχονται συνεχώς οι ίδιοι), Απόσταση.
  • Να μην προτείνονται όσοι αποσπώνται κατά προτεραιότητα (σύζυγοι στρατιωτικών, πανεπιστημιακών, εκλεγμένων σε ΔΣ, αιρετοί ΟΤΑ κλπ)
  • Προσόντα μόνο όταν απαιτούνται με τεκμηρίωση και πρόταση για συγκεκριμένες ανάγκες π.χ. πληροφορικής για υποστήριξη ή οικονομολόγο για τα οικονομικό τμήμα.

Θεωρούμε ότι όσοι αποσπώνται στις υπηρεσίες επιτελούν βοηθητικό έργο, πλην εξαιρέσεων, άρα η τεκμηρίωση ότι "έχει διοικητική εμπειρία" δεν ισχύει μεμονωμένη. Θα πρέπει να συνοδεύεται από τα παραπάνω κριτήρια.

Τη δήλωση συνυπέγραψαν όλα τα μέλη του συμβουλίου και η αξιολογική σειρά για την ΠΔΕ και τις 4 ΔΔΕ της Θεσσαλίας (Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων, Καρδίτσας) ήταν ομόφωνες. (Τονίζουμε ότι τα προηγούμενα 2 χρόνια οι αποσπάσεις σε υπηρεσίες και φορείς γίνονταν σύμφωνα με τις προτάσεις των ΑΠΥΣΔΕ)

Δυστυχώς, η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν έλαβε υπόψη της τις προτάσεις των ΑΠΥΣΔΕ. Για το συγκεκριμένο θέμα υπήρξε προηγούμενη αναλυτική ενημέρωση.

  1. Απόδοση 2ης ειδικότητας. Εξετάστηκαν και ικανοποιήθηκαν 2 αιτήσεις.
  2. Πρόταση για αποσπάσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό σε ΚΕΣΥ. Εξετάστηκαν 3 αιτήσεις και έγινε πρόταση για 2 εκπαιδευτικούς στο ΚΕΣΥ Μαγνησίας και για 1 εκπαιδευτικό στο ΚΕΣΥ Καρδίτσας.
  3. Πρόταση και αξιολογική σειρά για Αποσπάσεις σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π) Μετά από τη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) στα Κέντρα ή και Δομές Φιλοξενίας: α) Ν. Μαγνησίας-Βόλος-κτήριο Μόζα, β) Ν. Λαρίσης-Κουτσόχερο Λάρισας-Στρατ. Ευθυμιοπούλου, γ) Ν. Λαρίσης-Κυψελοχώρι Λάρισας-Στρατ. Ζώγα και δ) Δομές φιλοξενίας με έδρα Τρίκαλα-Καρδίτσα και τις αιτήσεις μονίμων εκπαιδευτικών που υποβλήθηκαν καταρτίστηκε αξιολογικός πίνακας σύμφωνα με τα κριτήρια της σχετικής εγκυκλίου.
  4. Απαλλαγή καθηκόντων στελεχών εκπαίδευσης. Ικανοποιήθηκαν 2 αιτήσεις απαλλαγής Διευθυντών/τριών, 1 αίτηση Υποδιευθύντριας.
  5. Αποσπάσεις εντός ΠΔΕ Θεσσαλίας (για κάλυψη λειτουργικών κενών, μετά από αίτηση των εκπαιδευτικών). Εκδόθηκαν από την ΠΔΕ Θεσσαλίας «Προσκλήσεις υποβολής αιτήσεων απόσπασης εντός Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Θεσσαλίας» για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ05, ΠΕ78, ΠΕ82 και ΠΕ88.02.

Κατατέθηκε μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ05 και εγκρίθηκε η απόσπασή της από το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας σε σχολικές μονάδες του ΠΥΣΠΕ Λάρισας.

Επίσης κατατέθηκε μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ82 και εγκρίθηκε η απόσπασή του από το ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας σε σχολικές μονάδες του ΠΥΣΔΕ Μαγνησίας.

Για τις υπόλοιπες προσκλήσεις δεν υπήρχαν αιτήσεις ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών.

Επίσης εγκρίθηκαν η απόσπαση ενός πλεονάζοντα εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ11.ΕΑΕ από το ΕΕΕΕΚ Βόλου στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας και η απόσπαση -με τη β’ ειδικότητά του ΠΕ70- ενός πλεονάζοντα εκπαιδευτικού κλ. ΤΕ01.04, από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων στο ΕΕΕΕΚ Λάρισας.

  1. Διατύπωση γνώμης για απόσπαση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ78 σε Γραφείο Νομικής Υποστήριξης [Ν. 4072/2012, άρθρου 329, παρ. 5 και ερμηνευτική εγκύκλιος με Α.Π. 96323/Η/24-08-2012 (ΑΔΑ: Β4ΓΤ9-ΓΥ4)]. Ζητήθηκε γνωμοδότηση για την απόσπαση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ78, του ΠΥΣΔΕ Τρικάλων, στο Γραφείο Νομικής Υποστήριξης της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας, για την τριετία από 01-09-2019 έως 31-08-2022 και το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά.
  2. Επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Η διαδικασία για την επιλογή στελεχών των ΠΕΚΕΣ (Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου-ΣΕΕ) ξεκίνησε με Υ.Α. (Αριθμ. Φ.351.1 /3/100766/Ε3 19/6/2018) και υλοποιήθηκε την περίοδο Ιούλιος-Αύγουστος 2018. Κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος πληρώθηκε η θέση ΣΕΕ της ειδικότητας των Γεωπόνων, διότι κατά την προηγούμενη περίοδο των κρίσεων δεν υπήρχαν αιτήσεις εκπαιδευτικών.

Σύμφωνα με τις θέσεις των ΣΥΝΕΚ, στην επιλογή των στελεχών, πλην Δ/ντών και υποδ/ντών σχολείων, τα αντικειμενικά κριτήρια θα πρέπει να έχουν τον καθοριστικότερο συντελεστή βαρύτητας και, ταυτόχρονα, οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εκτός από την άρτια επιστημονική – παιδαγωγική κατάρτιση, θεωρούμε ότι θα πρέπει να έχουν και χαρακτηριστικά που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της συλλογικότητας, της συνεργασίας και της δημοκρατίας στο σχολείο, και  βέβαια στην ουσιαστική στήριξη των μάχιμων εκπαιδευτικών στο καθημερινό τους έργο. (Υπενθυμίζουμε ότι σταθερή θέση μας για την επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, είναι να εκλέγονται και να είναι ανακλητοί από το Σύλλογο διδασκόντων/ουσών.) Επίσης ο ρόλος των αιρετών στα συμβούλια  επιλογής δεν μπορεί να είναι η αποχή, με έμμεση νομιμοποίηση της όποιας διαδικασίας, αλλά ένας ενεργός και παρεμβατικός ρόλος,  ώστε να διασφαλίζεται η εγκυρότητα των διαδικασιών, η διαφάνεια  και η αξιοκρατία.

Σας ενημερώνουμε, επίσης, πως η θέση ΣΕΕ στην ειδικότητα Γερμανικής ΠΕ07 παραμένει κενή, παρότι υπάρχουν ενεργές αιτήσεις, διότι το συμβούλιο επιλογής δεν δύναται να συνεδριάσει, καθώς το ΥΠΑΙΘ δεν προχώρησε στην ανασυγκρότησή του συμβουλίου, δηλωτικό της απόφασης της πολιτικής ηγεσίας για κατάργηση της υφιστάμενης δομής ΠΕ.Κ.Ε.Σ.

  1. Διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών για τις παιδαγωγικές ομάδες (ΠΟ) των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ) στην ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ. Για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκαν κοινές συνεδριάσεις ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ Θεσσαλίας μέσα στον Ιούλιο και αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες κατάταξης. Όμως με απόφαση της υπουργού παιδείας, έγινε αναστολή της διαδικασίας επιλογής. Είναι προφανής η επιθυμία για κατάργηση όλων των νέων δομών που περιλαμβάνονται στον νόμο 4547/18.

 

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι

Από την αρχή της θητείας μας επισημάναμε την ανάγκη αντικατάστασης του ρευστού  νομοθετικού πλαισίου που διέπει την υπηρεσιακή κατάσταση των συναδέλφων, από ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο που διασφαλίζει τα δικαιώματά μας. Θεσμικό πλαίσιο που να αποτρέπει φαινόμενα αυθαιρεσιών, ερμηνείας κατά το δοκούν, πελατοκρατίας και αδικιών απέναντι στους συναδέλφους.

Σε όλη τη διάρκεια της θητείας μας οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεν υπήρξε ούτε μία διαμαρτυρία για αποφάσεις του ΑΠΥΣΔΕ, για το «άβατο» ή τις «αυθαιρεσίες» του από οποιαδήποτε συνδικαλιστική παράταξη ή ΕΛΜΕ της Θεσσαλίας.

 

  • Δεσμευόμαστε από τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου (ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ) τη λογοδοσία στις ΓΣ και την ανακλητότητα.
  • Υπερασπίζουμε τα συμφέροντα των συναδέλφων, την ενότητα, την αγωνιστικότητα και την αξιοπρέπεια  του κλάδου.
  • Παλεύουμε για Διαφάνεια, Αντικειμενικότητα και Ισονομία στα Υ.Σ.
  • Ήμασταν και είμαστε ενάντια στη λογική του «βολέματος» από μηχανισμούς, που για πολλά χρόνια κυριαρχούσαν στη Θεσσαλία και έχουν δημιουργήσει πελατειακές νοοτροπίες και πρακτικές και που τελικά δημιουργούν αρνητικές καταστάσεις στο σύνολο των συναδέλφων.
  • Υπερασπιζόμαστε τη Συλλογικότητα και παλεύουμε για την Παιδαγωγική Αυτονομία του εκπαιδευτικού.
  • Συμμετέχουμε, Διεκδικούμε, Υπερασπίζουμε και Διευρύνουμε τις κατακτήσεις μας. Τίποτα δεν μας χαρίστηκε, τίποτα δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθεί!!!

 

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιοδήποτε συνδικαλιστικό ή/και υπηρεσιακό ζήτημα.

      

 

Ουρανία Παπαζεύκου

Αιρετό αναπληρωματικό μέλος ΑΠΥΣΔΕ

 Τηλ: 6976105604

ηλ.δ/νση: ([email protected])

 

Γεωργία Αμπατζή

Αιρετό τακτικό μέλος ΑΠΥΣΔΕ

 Τηλ:  6945997748

ηλ.δ/νση: ([email protected])

 

 

 

 

Εκπρόσωποι των ΣΥΝεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες