Για εξοστρακισμό του κλάδου των Κοινωνιολόγων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κάνουν λόγο Εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών.
Όπως τονίζουν στο alfavita.gr, «η κατάσταση οξύνεται με την προκήρυξη 2ΓΕ/2019 για τη Γενική Αγωγή, στην οποία παρά τις υποσχέσεις της παρελθούσης αλλά και της παρούσας κυβέρνησης, οι απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. (παιδαγωγοί ειδικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης) "βαφτίζονται" Κοινωνιολόγοι και στερούν στους πραγματικούς Κοινωνικούς Επιστήμονες να διδάσκουν τα μαθήματα του γνωστικού τους αντικειμένου».
Οι Εκπαιδευτικοί ΠΕ78 επισημαίνουν παράλληλα ότι «διακυβεύεται το εργασιακό μέλλον του συνόλου αναπληρωτών και μονίμων του κλάδου».
Την ίδια στιγμή, τονίζουν στο alfavita.gr:
«Άμεσα μόλις ανοίξει η Βουλή πρέπει να περάσει τροπολογία που να θεραπεύει την ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ, ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ, ΑΔΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, που εξόφθαλμα και προκλητικά καταπατά τα δικαιώματα 1700 μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 78, 1447 εκπαιδευτικών ΠΕ78 Γενικής Αγωγής και 250 εκπαιδευτικών ΠΕ78 Ειδικής Αγωγής και των οικογενειών τους».
Αναλυτικά η ανακοίνωση των Εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ78:
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΗΓΕΣΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Μετά την έκδοση της προκήρυξης 3ΕΑ στις 24-04-2019, με έκπληξη διαπιστώθηκε η ένταξη του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑ.ΜΑΚ. στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών). Η ένταξη του εν λόγω τμήματος στον κλάδο ΠΕ10 (Κοινωνιολόγων) έγινε με μια απαράδεκτη παράγραφο στο νόμο 3794/2009. Χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ, χωρίς καμία γνωμοδότηση του τότε Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, χωρίς καμία αιτιολογική στο νόμο, οι απόφοιτοι του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑ.ΜΑΚ. “βαφτίστηκαν” Κοινωνιολόγοι ΠΕ10. Να σημειώσουμε, πως η εν λόγω διάταξη έγινε ένα μήνα πριν τις εκλογές του 2009. Από ποιους και για ποιον; Με ποια κριτήρια;
Μεμονωμένες κινήσεις έγιναν στο παρελθόν από συναδέλφους Κοινωνιολόγους, αλλά το πρόβλημα δημιουργήθηκε έπειτα από την έκδοση του ν. 4589/2019, που προέβλεπε τη μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο, από βαθμίδα σε βαθμίδα και ακόμα από το ΙΔΙΟ ΠΤΥΧΙΟ στο ΙΔΙΟ ΠΤΥΧΙΟ. Δηλαδή ένα και το αυτό πτυχίο έδινε «δώρο» την εισαγωγή σε δύο κλάδους, χωρίς στον δεύτερο να υπάρχει οποιοδήποτε ίχνος συνάφειας, γεγονός παγκόσμιας πρωτοτυπίας! Το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του ΠΑ.ΜΑΚ. έχει δύο κατευθύνσεις:
- Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες και
- Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση
Ανατρέχοντας στα προγράμματα σπουδών και των δύο κατευθύνσεων και ο πιο άσχετος θα διαπίστωνε πως ουδεμία σχέση έχουν οι κατευθύνσεις αυτές με την Κοινωνιολογία και κατά συνέπεια με τις Κοινωνικές Επιστήμες. Ποιος τους ενέταξε, γιατί και πότε είναι θέμα προς διερεύνηση και του Υπουργείου αλλά και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. με κατεύθυνση “Εκπαίδευση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες” εργαζόμενοι ως εκπαιδευτικοί ατόμων με ειδικές ανάγκες στην Πρωτοβάθμια και ΜΟΝΟ εκπαίδευση (ο νόμος δεν τους δίνει το δικαίωμα να εργαστούν στην Πρωτοβάθμια Γενική, άρα ρητώς δεν μπορούν να νοηθούν ούτε καν ως δάσκαλοι και αποκλείονται) μεταφέρουν στον ενοποιημένο πλέον κλάδο “ΔΩΡΟ” ΠΕ78(Κοινωνικών Επιστημών) και διεκδικούν θέσεις διορισμού και στην Ειδική αλλά και στη Γενική Εκπαίδευση. Με ποια ακαδημαϊκά προσόντα δύνανται να ανταπεξέλθουν οι εν λόγω απόφοιτοι; Δηλαδή, ενώ τους αφαιρείται πάσης φύσεως δικαίωμα για διδασκαλία στα δημοτικά σχολεία γενικής αγωγής, τη στιγμή που στο πρόγραμμα σπουδών τους έχουν πολύ μεγαλύτερο αριθμό συναφών μαθημάτων, τους δίνεται απλόχερα και εν μία νυκτί το δικαίωμα να εισάγονται αθρόα στα Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να διδάσκουν μάλιστα και το Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Κοινωνιολογίας, χωρίς να έχουν οι ίδιοι διδαχθεί κατ’ ουσίαν κανένα συναφές μάθημα! Να καρπωθούν ΠΑΡΑΝΟΜΑ και ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΑ θέσεις εξειδικευμένων συναδέλφων και να προετοιμάσουν τους μαθητές μας για ένα αρκετά κομβικό σημείο της σχολικής τους ζωής! Σε ποια νομιμότητα ακριβώς βασιζόμαστε; Ορθότερα, σε ποια ΗΘΙΚΗ, όταν μιλάμε για την ΠΑΙΔΕΙΑ, για το μέλλον αυτού του τόπου; Αυτά τα όνειρα έχουμε, όταν βασιζόμαστε σε σαθρά θεμέλια;
Συνεχίζοντας, έως την έκδοση του ν. 4589/2019, οι απόφοιτοι του εν λόγω τμήματος δεν μετέφεραν προϋπηρεσία και δεν δήλωναν υποψηφιότητα στον κλάδο ΠΕ10, νυν ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), καθώς δεν είχαν καμία πιθανότητα πρόσληψης. Με τη μεταφορά προϋπηρεσίας και με τους επικείμενους διορισμούς στην ΕΑΕ εκατοντάδες “βαπτισμένων” Κοινωνιολόγων διεκδικούν θέσεις διορισμού στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), μεταφέροντας προϋπηρεσία από τον κλάδο ΠΕ71 (Εκπαιδευτικοί Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες). Με αυτόν τον τρόπο, εξοστρακίζουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ δεκάδες έως εκατοντάδες θέσεις κάτω στους αξιολογικούς πίνακες, αφήνοντας πολλούς εξ’ αυτών έξω απ’ την παιδεία, τη στιγμή που έχουν αφιερώσει τόσα έτη στα δημόσια σχολεία του τόπου μας!
Από την πρώτη στιγμή που έγινε αντιληπτό το μέγεθος της αδικίας εις βάρος εκπαιδευτικών που επί σειρά ετών υπηρετούν τον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), λόγω μεταφοράς προϋπηρεσίας από αποφοίτους ενός τμήματος που ουδεμία σχέση έχουν με τις Κοινωνικές Επιστήμες (λόγω καθαρά μιας απαράδεκτης διάταξης νόμου που πρέπει να διερευνηθεί από ποιους θεσμοθετήθηκε), ξεκινήσαμε επαφές με την Ηγεσία του Υπουργείου. Το Μάιο του 2019, σε συνάντηση με τον τότε Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, παρόντος του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και εκπροσώπου της Νομικής Υπηρεσίας του Υπουργείου αναγνωρίστηκε ομόφωνα η αδικία που συντελείται εις βάρος του κλάδου μας ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών). Αναγνωρίστηκε πως ουδείς αντελήφθη το θέμα που θα δημιουργηθεί με τη μεταφορά προϋπηρεσίας στον κλάδο των ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών). Η τότε ηγεσία δεσμεύτηκε πως θα καταθέσει τροπολογία την τελευταία ημέρα λειτουργίας της Βουλής προ εκλογών, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στην προκήρυξη που θα αφορά στη Γενική Εκπαίδευση, ώστε το άσχετο με τις Κοινωνικές Επιστήμες τμήμα ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. να αποκλειστεί από τη δυνατότητα ένταξης στους πίνακες Γενικής Εκπαίδευσης. Επαναλαμβάνουμε ότι, η ένταξη των αποφοίτων του τμήματος ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. στον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) συνεπάγεται την δυνατότητα να διδάξουν εκτός των λοιπών μαθημάτων ένα ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ (ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ) χωρίς ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΕΦΟΔΙΟ!
Μετά την αλλαγή ηγεσίας, έγιναν συνεχείς συναντήσεις με την νέα ηγεσία του Υπουργείου από την ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. όπως και από την Ο.Λ.Μ.Ε. που έθεσαν μεταξύ των άλλων το μείζον αυτό θέμα. Αναγνωρίστηκε για άλλη μια φορά το μέγεθος του προβλήματος και δόθηκε ΥΠΟΣΧΕΣΗ και ΔΕΣΜΕΥΣΗ για άμεση επίλυσή του. Πέρασαν 5 περίπου μήνες και ΚΑΜΙΑ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ δεν κατετέθη για την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος! Επίσης, υπήρξε η ΔΕΣΜΕΥΣΗ, πως σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ θα υπάρξει έκδοση προκήρυξης για τη Γενική Εκπαίδευση πριν επιλυθεί το ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ θέμα του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών).
Η μεγάλη έκπληξη ήλθε στις 23/12/2019, όταν κοινοποιήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πως κατατέθηκε για την έκδοση σε ΦΕΚ η προκήρυξη 2Γ/2019 όταν ακόμα και τότε η ηγεσία υποσχόταν την επίλυση του θέματος. Στην προκήρυξη 2Γ/2019 που εκδόθηκε την επομένη 24-12-2019 οι απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ του ΠΑΜΑΚ εξακολουθούν να εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών. Για ποιο λόγο δεν δόθηκε λύση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα; Η ηγεσία δεν ήξερε ότι επίκειται έκδοση της προκήρυξης;
Πρόκειται περί ΚΡΑΥΓΑΛΕΑΣ, ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ, ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ, ΑΔΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ, τη στιγμή που εξόφθαλμα και προκλητικά καταπατώνται τα δικαιώματα 1700 μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 78, 1447 εκπαιδευτικών ΠΕ78 Γενικής Αγωγής και 250 εκπαιδευτικών ΠΕ78 Ειδικής Αγωγής και των οικογενειών τους! Συγκεκριμένα, στη Γενική Αγωγή συμπεριλαμβάνονται 314 εκπαιδευτικοί στον κύριο πίνακα και 1133 στον επικουρικό του κλάδου ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών), ενώ στην Ειδική Αγωγή προ της εισαγωγής των αποφοίτων ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ, οι πίνακες αριθμούσαν 245 εκπαιδευτικούς ΠΕ78, 101 στον κύριο και 144 στον επικουρικό πίνακα. Σήμερα, προστέθηκαν στους πίνακες Ειδικής πλέον των 507 εκπαιδευτικών κατά κύριο λόγο από τον κλάδο ΠΕ71, μεταφέροντας την προϋπηρεσία που απεκτήθη επί σειρά ετών στην πρωτοβάθμια και επί παραδείγματι, ένας εκπαιδευτικός που βρίσκονταν στην 36η θέση κατρακυλά μετά από τόσα χρόνια προϋπηρεσίας και λοιπών προσόντων στη θέση 141η, όταν οι θέσεις για διορισμό είναι 55 ενώ κάποιος που βρισκόταν στη θέση 70 φθάνει στη θέση 320, αποκλειόμενος πλέον από οποιαδήποτε θέση εργασίας στην εκπαίδευση, διορισμού η αναπλήρωσης!
Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου και για τις λοιπές ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας; Ποιο είναι το σχέδιο για το μέλλον αυτής της βαθμίδας;
Μολαταύτα, το σημαντικότερο είναι το μέλλον των μαθητών και εν συνόλω της Παιδείας, συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος κάθε πολίτη! Δεν πρέπει να δώσουμε το παράδειγμα στα ίδια μας τα παιδιά; Από ποιους και πώς θα διδαχθούν; Ποια η ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος;
Όταν οι απόψεις όλων των κομμάτων συγκλίνουν κι υπάρχει η θέαση του οξύτατου και μείζονος προβλήματος, που κατακεραυνώνει τις ζωές τόσων ανθρώπων γιατί δεν επέρχεται η ΛΥΣΗ; Τη στιγμή που οι πάντες επί μήνες γνωρίζουν, που έχουν δοθεί από την παρελθούσα και την παρούσα Πολιτική Ηγεσία οι ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ και ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ γιατί το πρόβλημα παραμένει; Παρακαλούμε, στην ΑΜΕΣΗ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ επίλυση του θέματος που αφορά στον κλάδο μας
- να βρεθεί λύση από την ηγεσία ώστε οι απόφοιτοι του τμήματος ΕΚΠ του ΠΑ.ΜΑΚ. να αποκλειστούν από την όποια περίπτωση διορισμού στην Ειδική Αγωγή μέσω του κλάδου ΠΕ78 με τροπολογία, που θα έχει ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ, τη στιγμή που δεν έχουν εκδοθεί από το ΑΣΕΠ ακόμα οριστικοί πίνακες κατάταξης. Θεωρούμε, πως αυτό είναι δυνατόν να γίνει καθώς και με το θέμα του παραβόλου έγιναν δεκτά παράβολα που καταβλήθηκαν εκπρόθεσμα αν και η προκήρυξη δεν το επέτρεπε ρητά. Η παρελθούσα Κυβέρνηση είχε περάσει μέσω της τότε νομικής υπηρεσίας κι είχε εγκρίνει τροπολογία, που έφθασε την τελευταία μέρα στη Βουλή! Η παρούσα τότε αλλά και μετά τη δημιουργία του νέου Υπουργικού Συμβουλίου σύσσωμη συμφώνησε και δεσμεύτηκε πως θα την περάσει στα πρώτα νομοσχέδια! Περιμένουμε η ΥΠΟΣΧΕΣΗ να γίνει ΠΡΑΞΗ! ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΘΕΜΑ ΗΘΟΥΣ κι ευελπιστούμε να τηρήσει τα λεχθέντα της!
- πριν την έναρξη υποβολής αιτήσεων της προκηρύξεως 2Γ/2019 να λυθεί το θέμα με τροπολογία και να γίνει ανακοινοποίηση
- πρόνοια για τις μέλλουσες προκηρύξεις που θα αφορούν την Ειδική Αγωγή. Σε αυτό το σημείο να τονιστεί, ότι εκτός των διορισμών, πλήττονται και οι προσλήψεις αναπληρωτών ΠΕ78 απ’ την παρούσα κατάσταση, συνεπώς μέριμνα πρέπει να υπάρξει και με το κλείδωμα τριετίας των εν λόγω πινάκων.
Σε περίπτωση μη επίλυσης του σοβαρού αυτού θέματος που πλήττει μαθητές, εκπαιδευτικούς και όλο το εκπαιδευτικό σύστημα θα προβούμε σε νομικές διεκδικήσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας και στη Βουλή. Ήδη οι συνάδελφοι ειδικής αγωγής έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, αφού καταπατώνται βασικά συνταγματικά τους δικαιώματα και κεκτημένα! Επιφυλασσόμεθα επί παντός νομίμου δικαιώματός μας! Θα προβούμε σε κάθε περαιτέρω νόμιμη ενέργεια, για να προασπίσουμε τα συμφέροντά μας, μέσω δημοσιοποίησης του θέματος σε όλους τους φορείς, κοινοποίηση στο Συνήγορο του Πολίτη, την ΑΔΙΠ, υπεύθυνη για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση, τον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή, την πολιτική κοινότητα, συλλόγους γονέων και σε όλα τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα με αποφοίτους του κλάδου ΠΕ78!
Ευελπιστούμε στην ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗ του θέματος με νομοθετική ρύθμιση! ! ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ! ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!
Εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη