Thumbnail
Επιστολή προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Νέα επιστολή προς την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αποστέλλει ο ΠΑΣΑΔ, με αφορμή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας.

Ο Σύλλογος ζητά από τους βουλευτές να καταψηφίσουν το σχέδιο νόμου, όταν κατατεθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια του Σώματος.

Αναλυτικά η επιστολή του ΠΑΣΑΔ:

Θέμα: «Προϋπηρεσία, δικαιώματα, ποινές, μη συμμόρφωση στην κοινοτική οδηγία 1999/70/ΕΚ κατάργηση της Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και εμπορευματοποίησή της, οι λόγοι καταψήφισης του νομοσχεδίου».

Κύριοι βουλευτές,

Θα ακούσατε τις τελευταίες μέρες την είδηση πως ελλείψει εκπαιδευτικών Πληροφορικής στο ακριτικό νησί της Κάσου, το υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το υπουργείο Άμυνας αποφάσισε να ορίσει δύο στρατιώτες, πτυχιούχους Πληροφορικής, που κάνουν τη θητεία τους στο νησί, για να διδάξουν τους μαθητές με στόχο να τους...προετοιμάσουν για τις πανελλήνιες!

Κι αυτό είναι πραγματικό γεγονός, που λαμβάνει χώρα το 2020 κι όχι το 1960 ή το 1970, και σε μια περίοδο όπου λειτουργούν πλήρως και διακριτά οι θεσμοί κι οι υπηρεσίες ενός κράτους που θέλει να θεωρείται Ευρωπαϊκό!

Η 10χρονη και πλέον απουσία διορισμών, δείχνει πια ολοφάνερα τις παθογένειες του ελληνικού συστήματος μόνιμων διορισμών  κι αναπλήρωσης.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται γιατί κουράστηκαν να γυρνούν σ' όλη την Ελλάδα, σε διαφορετικές περιοχές κάθε χρόνο, να μένουν σε ξενοδοχεία  επειδή δε βρίσκουν σπίτια, να αφήνουν πίσω τις οικογένειες τους ξανά και ξανά, να είναι αναλώσιμοι, να ζουν στην αβεβαιότητα!

Το σημαντικότερο όμως; Απογοητεύτηκαν απ' την απαξίωση, με τον 4589, της προϋπηρεσίας τους που αποκτήθηκε με τόσο κόπο!

Ο 4589 (ΠΟΥ ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΕ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ) ήταν, είναι και θα είναι, όσο δεν αλλάζει, ένας κακός νόμος. Αυτό το λέγαμε και θα επιμένουμε να το λέμε αφού επαληθεύεται πλέον και στην πράξη, μετά την ψήφισή του.

Για πρώτη χρονιά φέτος παρατηρείται το φαινόμενο της μη ανάληψης υπηρεσίας και των παραιτήσεων αναπληρωτών (ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ!) σε τέτοια ένταση και σε τέτοιους αριθμούς που πλέον καθιστά δύσκολη και αβέβαιη την έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων. Το φαινόμενο αυτό, όπως έχουμε προειδοποιήσει από τον Δεκέμβρη το Υπουργείο, θα ενταθεί από τον Γενάρη και μετά, καθώς η υπομοριοδότηση της προϋπηρεσίας έναντι των κάθε είδους προσόντων επιδρά καταλυτικά στη λογική των συναδέλφων που επιλέγουν, με βάση τον νόμο, να συλλέξουν μόρια προσόντων έναντι προϋπηρεσίας και κανείς δε μπορεί να τους κατηγορήσει γι΄ αυτό. Κι ας προσεχθεί εδώ πως αυτοί που δεν εμφανίζονται ανήκουν και στους λεγόμενους ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ αναπληρωτές!

Ο νόμος Γαβρόγλου, ο οποίος έπρεπε ν' αλλάξει χτες, απαξιώνει τον αναπληρωτή και την αναπλήρωση σε σημείο που σ' ένα ανησυχητικά μεγάλο ποσοστό, παλιοί και νέοι συνάδελφοι, προσχωρούν στη θέση πως αν δεν προσληφθείς στο...σπίτι σου, δεν αξίζει ν' ασχοληθείς!

Επειδή τίποτε πιο αστείο δεν υπάρχει από την επανάληψη των ίδιων λαθών ο διπλασιασμός της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας στα δυσπρόσιτα ως πιθανολογούμενο κίνητρο, θα έχει μοναδικό κι ολέθριο συνάμα αποτέλεσμα τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος των αναπληρωτών μόνο γι αυτά τα σχολεία και τη διόγκωση του προβλήματος της μη στελέχωσης όλων των άλλων, αφού η δυσκολία στην αναπλήρωση σήμερα δεν επικεντρώνεται μόνο στις σχολικές μονάδες των δυσπροσίτων αλλά σε όλη την Ελλάδα.

Οι δε κλειστοί πίνακες, είτε για διετία είτε για τριετία, θα μπορούσαν να εφαρμοστούν μόνο αν δε γνωρίζαμε τις επιπτώσεις που είχαν από το 1998 που εφαρμόστηκε ο γραπτός ΑΣΕΠ μέχρι το 2001 που αναγκάστηκε το Παιδείας να τους ανοίξει για να μπορούν να προσλαμβάνονται αναπληρωτές και από το 2009 που τους έκλεισε η κα Διαμαντοπούλου για να ξανανοίξουν τάχιστα(!) αφού και πάλι είχαν καταστήσει δυσλειτουργική τη διαδικασία αναπλήρωσης.

Αν λέμε και διδάσκουμε "το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού", για το τρις τι πρέπει να πούμε σήμερα;

Κύριοι βουλευτές,

για την επιλεκτική ευαισθησία του Υπουργείου Παιδείας στις κοινοτικές οδηγίες που περιγράψαμε στην προηγούμενή μας επιστολή,

για την απαράδεκτη, από ένα τέτοιο Υπουργείο λογική ποινών, κι όχι θέσπιση κινήτρων, όπως η αύξηση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

αλλά και για την συνεχιζόμενη απαξίωσή τους ως εκπαιδευτικούς

Α) εργασιακά, μέσω του απαράδεκτου διαχωρισμού τους από τους μόνιμους συναδέλφους και

Β) διοικητικά, εξισώνοντας την προϋπηρεσία τους με μεταπτυχιακά, σεμινάρια κλπ,

ζητάμε από εσάς την καταψήφιση του νόμου.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης