Το «δόγμα του σοκ» φαίνεται πως επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση -και- στον χώρο της Παιδείας: απανωτά νέα μέτρα, ώστε οι αντιδράσεις να διασπείρονται και ο κόσμος της εκπαίδευσης να κουράζεται, ώσπου να ατονήσουν.
Με νωπό ακόμα το μελάνι από το νομοσχέδιο που, ανάμεσα σε άλλα, επιτρέπει σε αποφοίτους κολεγίων την πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση χωρίς την επικύρωση πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ -για το οποίο εκδηλώθηκαν όπως είναι γνωστό μεγάλες αντιδράσεις- το επόμενο διάστημα η υπουργός Παιδείας κ.Νίκη Κεραμέως μαζί με τους υφυπουργούς Βασ.Διγαλάκη και Σοφία Ζαχαράκη, ετοιμάζουν σειρά νέων νομοσχεδίων που αφορούν στα Πανεπιστήμια, στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στην επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, στα σχολεία και στην αξιολόγηση τους, όπως και των εκπαιδευτικών, που είναι και το φλέγον ζήτημα. Αν και το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση δεν προβλέπεται να είναι το αμέσως επόμενο που θα κατατεθεί, εντούτοις δε θα παει και στις καλένδες. Αντίθετα τα αμέσως επόμενα νομοσχέδια που ετοιμάζονται (νέες δομές, κριτήρια για τις επιλογές στελεχών, αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων) στόχο έχουν να προετοιμάσουν το έδαφος για την αξιολόγηση, η οποία είναι εξάλλου κεντρική πολιτική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας.
Με τη συνδρομή του εκλεκτού της νέου προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κ.Ιωαννη Αντωνίου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προετοιμάζει λοιπόν το έδαφος για την (επαν)έναρξη της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.
Δεν είναι τυχαίο ότι εδώ και καιρό αρκετό, η κ.Κεραμέως με τα στελέχη του υπουργείου της επιχειρούν να καθησυχάσουν τον κόσμο της εκπαίδευσης, τονίζοντας με κάθε τρόπο ότι αρχικά η αξιολόγηση θα ξεκινήσει από τα σχολεία και τα στελέχη διοίκησης κι όχι από τον απλό εκπαιδευτικό κι ότι σε κάθε περίπτωση, δεν θα έχει τιμωρητικό αλλά υποστηρικτικό χαρακτήρα, δηλαδή δεν θα οδηγεί σε απολύσεις και ποινές αλλά σε επιμορφώσεις και επιβραβεύσεις.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στο χώρο του κυβερνητικού εκπαιδευτικού συνδικαλισμού επικρατεί αμηχανία. Μια ένδειξή της είναι ότι από την παράταξη ΔΑΚΕ της ΟΛΜΕ, το alfavita.gr ζήτησε δύο φορές να τοποθετηθεί -και μια φορά από τη ΔΑΚΕ της ΔΟΕ- με αρθρογραφία γύρω από φλέγοντα ζητήματα της εκπαίδευσης που έρχονται, όπως ο τρόπος επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης και βέβαια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, συναντώντας αποστασιοποίηση.
Το alfavita.gr ξεκινάει σήμερα μεγάλο αφιέρωμα στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Θα είναι χρήσιμο ως φάκελος πληροφοριών, σε κάθε εκπαιδευτικό και ενδιαφερόμενο για την ποιότητα στο χώρο της Παιδείας: συγκεντρώσαμε τις τελευταίες πληροφορίες για το τι σχεδιάζεται, αλλά και πως εξελίχθηκε η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια, τι συμβαίνει στις χώρες της Ευρώπης και του κόσμου, πως πραγματοποιήθηκε η αξιολόγηση στα Πειραματικά σχολεία πριν λίγα χρόνια, τι λένε οι εκπαιδευτικοί για το ζήτημα καθώς και τις γνώμες έγκυρων αναλυτών του εκπαιδευτικού χώρου και εκπαιδευτικών για το τι μέλλει -και δέον- γενέσθαι.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη