Thumbnail
Ανοικτή επιστολή υποψηφίων για τα ΑΕΙ του παλαιού συστήματος προς τον Πρωθυπουργό

 Αξιότιμε κ. Μητσοτάκη, σας συγχαίρω θερμά για τα μέτρα που έχετε λάβει ως κυβέρνηση για τον κορονοϊό covid-19, και ευχόμαστε όλοι ως χώρα να βγούμε νικητές από αυτήν την πανδημία.

 Στις 30 Οκτωβρίου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 167/Α/30-10-2019 το άρθρο 166 το οποίο καθορίζει την εισαγωγή των παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα το οποίο ίσχυε μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019. Το ανώτερο άρθρο δίνει τη δυνατότητα να εξεταστούν οι υποψήφιοι είτε με το νέο σύστημα εισαγωγής που θα ισχύσει το 2020 είτε με το παλαιό σύστημα που ίσχυε μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων. Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019 ( στα μέσα Μαΐου, δηλαδή 1μηνά πριν τις εξετάσεις), ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020. Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τμήματα και τις Σχολές που τα αφορούν, με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών ,(δηλαδή για τις σχόλες των Σωμάτων Ασφαλείας, Ενόπλων Δυνάμεων, Λιμενικού, Εκκλησιαστικών και Τουριστικών κ.τ.λ) εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις. Το ανώτερο άρθρο αδικεί τους υποψήφιους και δημιουργεί ανισότητες και αφήνει στον αέρα χιλιάδες υποψήφιους που έχουν επιλέξει να εξεταστούν τον Ιούνιο με το παλαιό σύστημα εξετάσεων. Πως εξασφαλίζεται ότι οι υποψήφιοι που θα διαγωνιστούν με το παλαιό σύστημα και θα διεκδικούν την εισαγωγή τους για μία παραγωγική σχολή θα τους αποδοθεί έστω και μία θέση; Η υλη των πανελλαδικών για τους τελειόφοιτους του νέου συστήματος μειώθηκε εύλογα λόγω των συνθηκών διότι δεν την έχουν διδαχτεί, σε σημείο που πλέον το παλαιό σύστημα έχει σχεδόν την διπλάσια υλη σε σχέση με το νέο.
 
 Η κυρία Κεραμέως έχει ενημερωθεί για το πρόβλημα που δημιουργείται από τους σύμβουλους και την διευθύντρια της αλλά και τα μελή του ΥΠΑΙΘ και ύστερα από εισηγήσεις αυτών της είναι παγερά αδιάφορο το συγκεκριμένο θέμα αρκετούς μήνες τώρα, και δεν μεριμνά για αυτό ώστε να ληφθεί μια απόφαση. Πρωτοφανές, ασύλληπτο! Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν δεν υπήρχε τέτοια ανευθυνότητα σε Υπουργό Παιδείας και προχειρότητα στη διαχείριση ενός τόσο σημαντικού προβλήματος από το υπουργείο. Δηλαδή να δίνουν οι μαθητές εξετάσεις και να μη γνωρίζουν εξαρχής τους όρους και τις δυνατότητες της επιλογής τους, που απορρέουν ασφαλώς από το ποσοστό εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έτσι οι εξετάσεις γίνονται τυχερό παίγνιο όπως είχε αναφερθεί και η υπουργός για τους λόγους που κατάργησε τις σχόλες ελεύθερης πρόσβασης από την προηγούμενη κυβέρνηση, λοταρία ενώ λίγης, που οι απόφοιτοι έχουν επιλέξει το παλαιό σύστημα, έχουν αφιερώσει δεύτερη ή και τρίτη χρόνια σε προετοιμασία, να πληρώνουν τα διπλά ή τριπλά χρήματα σε φροντιστήρια είτε οι ίδιοι είτε οι γονείς ακόμα και να τους πουν ότι τελικά δεν υπάρχει θέση για την σχολή που θες για σένα και να σε καταστρέψουν παντελώς. Εάν όμως το γνώριζες από την αρχή, θα προτιμούσες να πας με το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό του νέου συστήματος, αφού υπάρχει και η πρόβλεψη του 10% για όσους δηλώνουν απλώς τα μόριά τους χωρίς να ξαναδώσουν εξετάσεις.  Κάθε άλλη επιλογή είναι παρακινδυνευμένη, άδικη και εγείρει θέματα νομιμότητας, αφού δεν θα έχουν όλοι οι υποψήφιοι «κοινή αφετηρία», ενώ δημιουργείται και μεταξύ τους αντιπαλότητα γιατί θα υπάρχουν «δύο μέτρα και δύο σταθμά» με ευθύνη της κυβέρνησης. Την αγωνία των υποψηφίων και των οικογενειών τους, που ματώνουν οικονομικά, τη σκέφτηκε η Υπουργός; Ειδικά σε καιρό πανδημίας. Η Υπουργός ή οι σύμβουλοί της θα έστελναν τα δικά τους παιδιά να δώσουν Πανελλαδικές με ένα άγνωστο ποσοστό; Εμείς γιατί να το δεχτούμε δηλαδή; Γι’ αυτό το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να ξεκαθαρίσει αμέσως την κατάσταση, που το ίδιο δημιούργησε και η ίδια η Υπουργός προσωπικά να πάρει επιτέλους την ευθύνη για τον τρόπο που θα επανεξεταστούν οι  απόφοιτοι υποψήφιοι φέτος, για να μη νιώθουν ότι αδικήθηκαν. Από τη στιγμή που το Υπουργείο έχει ανακοινώσει και γνωρίζουν οι υποψήφιοι που δεν δίνουν εξετάσεις ότι διεκδικούν το 10% των θέσεων και αντιστοίχως και υποψήφιοι του ΕΠΑΛ γνωρίζουν το ποσοστό εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, γιατί  οι υποψήφιοι των ημερήσιων ΓΕΛ νέου και παλαιού συστήματος να μην γνωρίζουν; Τότε γιατί το Υπουργείο Παιδείας δίνει το 10% των θέσεων κάθε χρόνο στους υποψηφίους που συμμετέχουν χωρίς εξετάσεις και δεν τους λέει ότι ανάλογα με το πόσοι θα επιλέξετε να μην δώσετε θα σας αποδοθεί και το ποσοστό. Τους ανακοινώνει και τους λέει σας δίνω το 10% των θέσεων σαν επιλογή και το 90% των θέσεων με νέα εξέταση, το ίδιο και στο σύστημα των ΕΠΑΛ αντίστοιχα. Γιατί όμως σε εμάς τους υποψήφιους ημερήσιων ΓΕΛ με νέα εξέταση δεν τον κάνει; Γιατί το 90% εφόσον θέλει να μας το διαχωρίσει το ποσοστό δεν αποδίδει ένα 15-20% στους υποψήφιους του παλαιού συστήματος και το υπόλοιπο 70-75% στους υποψήφιους του νέου συστήματος;

 Το γεγονός αυτό είναι ηθικά απαράδεκτο γιατί παραβιάζει τη θεμελιώδη συνταγματική αρχή της ισότητας των ευκαιριών και ευνοεί τους υποψηφίους του νέου συστήματος. Ήδη τα περισσότερα παιδιά έχουν ξεκινήσει από τον Ιούλιο προετοιμασία σε φροντιστήρια, και οι γονείς ή και οι ίδιοι πληρώνουν για μια ακόμα φορά από το υστέρημά τους, χωρίς να γνωρίζουν τις πιθανότητες που έχουν τα παιδιά τους να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στις σχολές που επιθυμούν με το παλαιό σύστημα. Αν γνωρίζουν εξαρχής το ποσοστό που διεκδικούν, μπορούν να επιλέξουν το σύστημα που θεωρούν προσφορότερο γι’ αυτούς, αν όμως δεν το γνωρίζουν θα παγιδευτούν σε ένα σύστημα που θα περιορίζει δραστικά τις πιθανότητες επιτυχίας τους. Πως γίνεται η υπουργός παιδείας να φέρνει την ίδια διάταξη που είχε εφαρμόσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ (Φιλης) το 2016 και αδίκησε χιλιάδες υποψήφιους, ενώ το ίδιο έτος η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήταν αντίθετη σε αυτό και φάνηκε από την ερώτηση που είχε καταθέσει (7048/15-7-16) ο τότε τομεαρχης παιδείας κ. Μάξιμος Χαρακοπουλος, το ίδιο αντίθετος ήταν σε ερώτηση (7461/2-8-16) και ο σήμερα υπουργός τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης.

 Ύστερα από πολλαπλές προσπάθειες με το ΥΠΑΙΘ βιώσαμε μια μεγάλη αδιαφορία και για αυτό κάνουμε έκκληση και σας παρακαλούμε να μεριμνήσετε για αυτό ώστε να μας αποδοθεί ένα ορισμένο ποσοστό θέσεων ή να διεκδικήσουμε όλοι οι υποψήφιοι νέου και παλαιού συστήματος το ίδιο ποσοστό και όχι ένα τυχαίο που θα προκύψει από της δηλώσεις και μόνο.
Όλοι οι υποψήφιοι απόφοιτοι του παλαιού συστήματος κινδυνεύουμε να μείνουμε εκτός σχολών διότι με την ποσόστωση βάση των δηλώσεων δεν θα αποδοθούν θέσεις στις παραγωγικές σχόλες των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, σχόλες που το μεγαλύτερο ποσοστό εισαγόμενων είναι απόφοιτοι διότι δοκιμάζονται για δεύτερη ή και περισσότερες φορές για να εισαχθουν.
 

ΚΥΡΙΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΕΙΧΑΤΕ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ.
ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΕΜΒΕΤΕ! ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΑΣ.

 

                                                                                                                 Με σεβασμό,
                                                                                         Οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος 2020
                                                                                                                      Ο ΛΑΟΣ
συνημμένα:
ερώτηση βουλευτή Χαράς Κεφαλίδου  αρ.πρωτ. 2400/5-12-19 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/11150168.pdf
ερώτηση βουλευτή Μάξιμου Χαρακοπουλου αρ. πρωτ. 7048/15-7-16 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9654737.pdf
ερώτηση Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη αρ. πρωτ.  7461/2-8-16 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9676465.pdf
ερώτηση βουλευτή Βασίλη Κεγκερογλου αρ. πρωτ. 7144/20-7-16 https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9659655.pdf
επιστολή υποψήφιου απόφοιτου γραφείου υπουργού ΥΠΑΙΘ αρ.πρωτ. 1107/30-1-20
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα