sxoleia madriti
Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης χειροτερεύει την Παιδεία, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς απέναντι  στα παιδιά του λαού μας. Οδηγεί τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Η στάση της κυβέρνησης της Ν.Δ. και του Υπουργείου Παιδείας, σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για τον λαό μας, εντείνει ακόμα περισσότερο το άγχος, την αγωνία και την αβεβαιότητα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς. Δεν αντιμετωπίζει, αντιθέτως διογκώνει τα τεράστια προβλήματα στον χώρο της Παιδείας, που εντάθηκαν σε υπερθετικό βαθμό τις μέρες της πανδημίας. Προβλήματα και ελλείψεις που διαχρονικά η σημερινή και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις φόρτωσαν στο Δημόσιο Σχολείο μέσα από την υποχρηματοδότηση, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, την αύξηση του ορίου ηλικίας των εκπαιδευτικών στα 67 έτη με ταυτόχρονο πάγωμα των μόνιμων διορισμών, τη γενίκευση της ελαστικής εργασίας και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα:

1ον) Η ανακοίνωση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία, στο οποίο περιλαμβάνεται πλήθος μέτρων που χειροτερεύουν το σχολείο π.χ. η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα στους 26 για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, είναι μια ενέργεια απαράδεκτη, προσβλητική και εχθρική απέναντι σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Υπονομεύονται τα συνδικάτα, τα εκπαιδευτικά σωματεία που είναι εξαιρετικά δύσκολο να προχωρήσουν υπό αυτές τις συνθήκες σε Γενικές Συνελεύσεις και σε Συλλογικές διαδικασίες. Η κυβέρνηση επιδιώκει να εκμεταλλευτεί τη συγκεκριμένη περίοδο για να ψηφίσει μέτρα που απορρίφθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα από τους αγώνες εκπαιδευτικών και μαθητών, όπως π.χ. η Τράπεζα Θεμάτων.

2ον) Οι ανακοινώσεις των μέτρων για την επαναλειτουργία των σχολείων δε δημιουργούν τους αναγκαίους όρους ασφάλειας και υγιεινής, δε λαμβάνουν υπόψη τα πραγματικά προβλήματα και την κατάσταση των σχολικών υποδομών. Ακόμα και η εξαγγελία για το 1,5 μέτρο απόσταση ανά μαθητή είναι πρακτικά ανεφάρμοστη σε αίθουσες κλουβιά (ή ακόμα και κοντέινερ) των 30 τ.μ. Η εξασφάλιση των μέσων προστασίας μετακυλίεται στους ίδιους τους συναδέλφους. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας. Για τους μαθητές που θα συνεχίσουν να «μένουν σπίτι» δεν προβλέπεται κανένα μέτρο για την ισότιμη και καθολική συμμετοχή στην εξ αποστάσεως επικοινωνία τους με τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε μόνοι μας, χωρίς καμία στήριξη, να σηκώνουμε το βάρος όλης αυτής της προσπάθειας.

Η κυβέρνησης της Ν.Δ. διατηρεί το νομοθετικό οπλοστάσιο που παρέλαβε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις και το επεκτείνει. Χτίζει πάνω σε αυτό κάνοντάς  το ακόμα χειρότερο και πιο αντιδραστικό. Διατηρεί το νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα. Διατηρεί το νόμο για τους αναπληρωτές που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις για τους συναδέλφους που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγραφεί και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.  

Ως εκπαιδευτικοί, με αίσθημα ευθύνης, απευθυνόμαστε στους γονείς και τους μαθητές, σε όλη την κοινωνία: Τις μέρες της πανδημίας, χωρίς κανέναν δισταγμό, χωρίς τη στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας, με πενιχρά ή και ανύπαρκτα μέσα σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας, δίπλα στα «παιδιά μας», διατηρώντας ζωντανή την παιδαγωγική σχέση. Το ίδιο κάναμε όλα τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης διατηρώντας «ανοιχτό το σχολείο» ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών. Τώρα θέλουμε να ακουστεί δυνατά η φωνή μας: Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης χειροτερεύει την Παιδεία, υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς απέναντι  στα παιδιά του λαού μας. Οδηγεί τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μετατρέπει τη μόρφωση σε ακόμα πιο ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα. Είναι κοινός, λοιπόν, ο αγώνας μας για να μην περάσει, να μην κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο. Είναι κοινός ο αγώνας μας για την επίλυση των άμεσων προβλημάτων των σχολείων με ευθύνη του κράτους. Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο κοινός αγώνας εκπαιδευτικών, μαθητών,  γονιών, όλων των εργαζομένων για τη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή που μας αξίζει.

Οι εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, σε όλα τα σχολεία, μόνιμοι και αναπληρωτές όλων των ειδικοτήτων, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας ας σύρουμε τον χορό…

Ο Σπύρος Μαρίνης είναι μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, εκλεγμένος με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα