Thumbnail
Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Αττικής «Ο Βύρων»

Καταγγέλλουμε Υπουργείο Εργασίας και εργοδοσία

Προχωράμε σε άμεση διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας

Όλοι εμείς οι οδηγοί σε σχολικά λεωφορεία Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων και δομών προσχολικής αγωγής (Ιδιωτικοί Παιδικοί Σταθμοί και Νηπιαγωγεία) αποτελούμε αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας των επιχειρήσεων της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης. Μαζί με τις συνοδούς είμαστε επιφορτισμένοι με την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών από και προς τις εκπαιδευτικές μονάδες και στην πλειονότητα των περιπτώσεων είμαστε αρκετά μεγάλο τμήμα στο σύνολο των εργαζομένων της επιχείρησης.

Η ευθύνη που έχουμε απέναντι στους μαθητές και τις οικογένειές τους είναι ιδιαιτέρως αυξημένη αφού αφορά στην ασφάλεια και την έγκαιρη μεταφορά στη σχολική μονάδα. Ταυτόχρονα, είμαστε το κομμάτι των συναδέλφων που έρχεται σε επαφή με παιδιά διαφόρων ηλικιών και εξ αντικειμένου είμαστε αυτοί που οι μαθητές βλέπουν με το πρώτο «καλημέρα» το πρωί και οι τελευταίοι στη λήξη της σχολικής ημέρας. Για εμάς το ίδιο το αντικείμενο εργασίας μας δεν είναι μια «διεκπεραιωτική διαδικασία», αλλά μια δουλειά που απαιτεί υπευθυνότητα αλλά ταυτόχρονα και τη δεξιότητα ανάπτυξης της στοιχειώδους σχέσης εμπιστοσύνης και φροντίδας απέναντι σε μαθητές πολλές φορές μικρών ηλικιών, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις διαφορετικές τους ανάγκες. Δεν είναι τυχαίο ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο συνάδελφος οδηγός αποτελεί παράδειγμα για τον μαθητή μέσω της στάσης του, της οδηγικής του συμπεριφοράς. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι σε θέση να προσφέρει πρώτες βοήθειες σε περιπτώσεις αδιαθεσίας, αλλεργίας, ρινορραγίας, θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένος να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη σε περίπτωση φωτιάς, ατυχήματος κ.λπ., μέσα από σεμινάρια. Κάνει ιατρικές εξετάσεις κάθε 2 χρόνια και δίνει εξετάσεις πιστοποίησης κάθε 5 χρόνια για να μπορεί να οδηγεί το σχολικό λεωφορείο.

Η εργασιακή συνθήκη που βιώνουμε όλα αυτά τα χρόνια είναι λίγο πολύ γνωστή. Δουλεύουμε κυριολεκτικά με μισθούς πείνας, με 9μηνες συμβάσεις που οδηγούν στην υποχρεωτική ανεργία τους θερινούς μήνες. Θεωρούμαστε από την εργοδοσία αναλώσιμοι, δουλεύοντας με μειωμένο ωράριο (18-35 ώρες τη βδομάδα) και πετσοκομμένες ασφαλιστικές εισφορές (λειψά ένσημα). Στην πλειοψηφία τους οι υπεύθυνοι των σχολείων ενώ ζητούν οδηγούς με μεγάλη ειδίκευση και προϋπηρεσία η οποία όμως δεν καταβάλλεται! Μας λένε ότι το ωράριο εργασίας «μετράει» από την ώρα που θα παραλάβουμε το πρώτο παιδί το πρωί μέχρι τη στιγμή που θα αφήσουμε το τελευταίο σπίτι του. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική! Το καθηκοντολόγιο δεν περιορίζεται στις μετακινήσεις από και προς το σχολείο. Αναγκαζόμαστε να εργαζόμαστε απλήρωτες ώρες, εκτός ωραρίου, που έχουν να κάνουν με τον έλεγχο του σχολικού στην αρχή της ημέρας, την παραλαβή της συνοδού από το σπίτι και την επιστροφή της το απόγευμα, την μετακίνηση των μαθητών σε σχολικές εκδρομές, δραστηριότητες ή πολιτιστικές επισκέψεις. Ο οδηγός  θα πρέπει να περάσει το λεωφορείο του ΚΤΕΟ, θα πάει για ανεφοδιασμό ή για σέρβις το σχολικό του, θα καθαρίσει καθημερινά το λεωφορείο μετά από κάθε δρομολόγιο.

Πατώντας πάνω στην αντεργατική νομοθεσία οι ιδιοκτήτες εκπαιδευτικών δομών έχουν επιβάλλει όρους γαλέρας για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων. Πέρα από το καθαρά μισθολογικό κομμάτι, οι οδηγοί γινόμαστε δέκτες κάθε απαξίωσης, εκβιασμού και τρομοκράτησης με την ανεργία και την εργασιακή περιπλάνηση να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του εργασιακού μας βίου. Η αβεβαιότητα είναι κοινός τόπος για εμάς και τις οικογένειές μας.

Παράλληλα, ένα μεγάλο μέρος των συναδέλφων με αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας βλέπει με αβεβαιότητα το συνταξιοδοτικό του μέλλον. Μετά την εφαρμογή των αντιασφαλιστικών – αντισυνταξιοδοτικών νόμων Βρούτση – Κατρούγκαλου, τα συνταξιοδοτικά όρια επιμηκύνθηκαν, σφίγγοντας τη θηλιά για χιλιάδες εργαζομένους.  Ήδη σε μεγάλο Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο έχουμε τη μη καταβολή βαρέων ενσήμων εδώ και μια 8ετία. Με τις πλάτες των Υπουργείων Εργασίας και Μεταφορών οι σχολάρχες – με γνώμονα το κέρδος – δίνουν ένα ακόμα χτύπημα στην ασφαλιστική κάλυψη των οδηγών σχολικών λεωφορείων. Το τελευταίο διάστημα εξάλλου, γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια  για την ανατροπή της υπαγωγής στα ΒΑΕ των οδηγών σχολικών λεωφορείων. Τι μας λένε; Ότι οι οδηγοί που μεταφέρουν μαθητές δεν εμπίπτουν στην κατηγορία εργαζομένων που δικαιούνται αυξημένες – λόγω της φύσης του επαγγέλματος – ασφαλιστικές εισφορές! Έτσι, οι συνάδελφοι οδηγούνται στη σύνταξη στα 67 χρόνια από τα 62 έτη. Και αυτό βέβαια υπό την προϋπόθεση ότι εργάζονται όλο το χρόνο και με συμβάσεις πλήρους ωραρίου. Καλούνται δηλαδή οι οδηγοί να βρίσκονται στο τιμόνι  μέχρι τα γεράματα, με άμεσο αντίκτυπο την ασφάλεια των παιδιών. 

Συνάδελφοι,

Με την επαναλειτουργία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Δομών οι οδηγοί θα βρισκόμαστε για μια ακόμα φορά στα πόστα μας, με το αίσθημα ευθύνης που έχουμε απέναντι σε μαθητές και γονείς. Με το ίδιο αίσθημα θα αντιμετωπίσουμε την νέα φάση μετά και το πέρας της αναστολής λειτουργίας των μονάδων, απαιτώντας να παρθούν όλα τα μέτρα προστασίας για μαθητές, οδηγούς και συνοδούς. Ως εργαζόμενοι δεν μπορούμε παρά να ορθώσουμε ανάστημα απέναντι σε εργοδοσία και Υπουργεία που σχεδιασμένα και από κοινού χτυπάνε τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Οργανωμένοι διεκδικούμε:

  • Καμία βλαπτική μεταβολή στο καθεστώς ΒΑΕ για τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων.
  • Καταβολή εδώ και τώρα και με αναδρομική ισχύ των βαρέων ενσήμων στους συναδέλφους που δεν τους έχουν αποδοθεί οι αντίστοιχες ασφαλιστικές εισφορές εδώ και χρόνια.
  • Να αποδοθούν οι υπερωριακές ώρες εργασίας που αφορούν εκδρομές και μετακινήσεις εκτός προγράμματος.

Παλεύουμε για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που να καλύπτει τους οδηγούς σχολικών λεωφορείων σε κάθε δομή Ιδιωτικής Εκπαίδευσης με κύρια αιτήματα:

  • Την αύξηση των μισθών στα 751 ευρώ.
  • Την προσμέτρηση προϋπηρεσίας και επαναφορά τριετιών.
  • Τον πλήρη καθορισμό του εργασιακού χρόνου και του καθηκοντολογίου. Δε θα γίνουμε «μπαλάκι» στις ορέξεις των σχολαρχών!

Δε θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια!

Διεκδικούμε αξιοπρεπείς όρους ζωής και δουλειάς!

Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας

στο Υπουργείο Εργασίας την Πέμπτη  7 Μάη στις 11:00

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα