Συνάδελφοι/ισσες,
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τη γνωστή πια σε όλη την κοινωνία μέθοδό της, την παντελή έλλειψη διαλόγου με οποιονδήποτε από τους άμεσα ενδιαφερόμενους κοινωνικούς φορείς (εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητικό κίνημα κ.ά.), αγνοεί τις από κάθε πλευρά προερχόμενες αντιδράσεις και δηλώνει ότι θα προωθήσει αυτούσιο στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο-έκτρωμα που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και περιοριστικών για το κοινωνικό σύνολο μέτρων (καραντίνας).
Το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο επιφέρει συντριπτικά χτυπήματα στο δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται κανένα από τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης, αλλά αντιθέτως, χειροτερεύουν οι όροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας κι ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την απαξίωση και την κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και την ιδιωτικοποίησή του. Με μια σειρά από διατάξεις (αρκετές εκ των οποίων μας ξαναφέρνουν πολλά χρόνια ή δεκαετίες πίσω) οδηγούμαστε στο κλείσιμο σχολείων, τον αποκλεισμό μαθητών/τριών και τις απολύσεις εκπαιδευτικών, με στόχο τη διαμόρφωση ενός φτηνού κι ευέλικτου (σύμφωνα με τις κάθε φορά ανάγκες τις αγοράς) σχολείου, αυταρχικού και ανελεύθερου, γεμάτου εξεταστικούς φραγμούς, πειθαρχικές και “αξιολογικές” διαδικασίες για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προωθούν το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, χωρίς κανείς να μπορεί με σιγουριά να επιβεβαιώσει ότι έχουν αρθεί οι όροι που επέβαλαν το κλείσιμό τους και κυρίως χωρίς να υπάρχει καμιά μέριμνα και να έχουν εξασφαλισθεί και οι στοιχειώδεις ακόμη όροι για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και όλης της κοινωνίας είτε ανοίξουν τώρα (δευτεροβάθμια εκπαίδευση) είτε το Ιούνιο (πρωτοβάθμια) είτε το Σεπτέμβρη. Είναι φανερό ότι χωρίς ουσιαστικά μέτρα στήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας, προστασίας και ασφάλειας των εργαζομένων και των πολιτών, όλα όσα ακούστηκαν υποκριτικά στην προηγούμενη φάση για την αξία της υγείας και της ανθρώπινης ζωής, υποχωρούν μπροστά στην προτεραιότητα επαναφοράς των εργαζομένων στο χώρο εργασίας, για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα και η κερδοφορία των επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Πολιτικές σκοπιμότητες και η προσπάθεια δημιουργίας μιας εικόνας επιστροφής στην κανονικότητα καθόρισαν την απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων και όχι οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.
Δεν μπορούμε να το επιτρέψουμε! Οι σχεδιασμοί και η τακτική της κυβέρνησης πρέπει να καταδικαστούν από όλη την κοινωνία.
Δίνουμε άμεση και αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ.!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
-Την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του αντιδραστικού αναχρονιστικού αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου
-Την εξασφάλιση όλων των όρων και των προϋποθέσεων για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, τη διασφάλιση της προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών
ΛΕΜΕ ΟΧΙ στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που φέρνουν:
- Την (για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία) αύξηση της αναλογίας μαθητών ανά τμήμα από 22 στους 26 μαθητές/τριες και κατώτερο όριο 20 μαθητών ανά τμήμα, που θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο χιλιάδων τμημάτων και σχολείων
- Την εισαγωγή χωριστών διδακτικών αντικειμένων στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
- Νέους εξεταστικούς φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, με την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, την επαναφορά της τράπεζας και της βάσης του 10
- Άμεση εφαρμογή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υποχρηματοδότηση και την έμμεση και άμεση ιδιωτικοποίηση και τις απολύσεις εκπαιδευτικών
- Αναχρονιστικούς θεσμούς όπως η επέκταση των προτύπων και της “αριστείας” και η επαναφορά του χαρακτηρισμού της διαγωγής των μαθητών
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ για ένα σχολείο Δημόσιο και Δημοκρατικό, δωρεάν και ανοικτό για όλους όσους ζουν σ’ αυτό τον τόπο. Το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, στη βάση των αναγκών και των δικαιωμάτων μαθητών, εκπαιδευτικών και της κοινωνικής πλειοψηφίας.
ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την απόφαση των 77 εκπ/κών σωματείων για Απεργία–Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.
ΚΑΛΟΥΜΕ μαζί με άλλα εκπαιδευτικά σωματεία της πόλης νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας, με την τήρηση όλων των προβλεπόμενων μέτρων προστασίας της υγείας, την
Παρασκευή 8 Μάη, 1μ.μ., άγαλμα Βενιζέλου
Για το Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης
===
ΘΕΜΑ: Στήριξη και κάλεσμα για υπογραφή στο ψήφισμα: «Αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν Νηπιαγωγείο. Απόσυρση του νομοσχεδίου ΤΩΡΑ»
Συνάδελφοι/ισσες,
Το Δ.Σ. του Ζ΄ Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Θεσσαλονίκης ενώνει τη φωνή του με χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γονείς κ.ά. για να καταγγείλουμε τις αντιδραστικές ρυθμίσεις για το νηπιαγωγείο που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας (εισαγωγή διδακτικών αντικειμένων, αύξηση αναλογίας μαθητών/τμήμα κ.ά.).
Ζητούμε την άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου και ταυτόχρονα την καθολική εφαρμογή τώρα της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς μέλη του Συλλόγου μας να υπογράψουν το ψήφισμα στη διεύθυνση:
Παραθέτουμε παρακάτω το ψήφισμα:
Αγωνιζόμαστε για ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν Νηπιαγωγείο.
Απόσυρση του νομοσχεδίου ΤΩΡΑ
Το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία και παρά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας καταθέτει προς ψήφιση ένα νομοσχέδιο, που καταπατά τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του Νηπιαγωγείου, που είναι η μάθηση διαμέσου του παιχνιδιού και της οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα ενδιαφέροντος υπό την μορφή σχεδίων εργασίας και διαθεματικών δραστηριοτήτων. Εισάγει ως ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο τα Αγγλικά παραβλέποντας τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας και με σκοπό να εισάγει τα νήπια σε αυστηρά δομημένα προγράμματα. Επιπλέον αυξάνει τον αριθμό των παιδιών ανά τμήμα από 22, που ήταν ήδη μεγάλος, αν λάβουμε υπόψη τις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες, αλλά και την κτιριακή κατάσταση των ελληνικών νηπιαγωγείων, σε 26, με στόχο αποκλειστικά και μόνο την εξοικονόμηση προσωπικού και σε βάρος των μορφωτικών αναγκών, της ασφάλειας και της υγιεινής των νηπίων.
Ένα σύγχρονο δημόσιο δωρεάν νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά έχει ανάγκη:
· Νέα σύγχρονα κτίρια.
· Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.
· Άμεση εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικότητας σε όλη την επικράτεια.
· Μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα.
· Στήριξη των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, των παιδιών με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες.
· Σύγχρονο εξοπλισμό και παιδαγωγικό υλικό.
· Μόνιμες καθαρίστριες, τραπεζοκόμους και σχολικούς βοηθούς.
· Δωρεάν ποιοτικά σχολικά γεύματα.
· Σχολικούς γιατρούς για την δωρεάν ιατρική παρακολούθηση και τον εμβολιασμό των παιδιών.
Αυτά είναι τα αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονέων και αυτά θα πρέπει να θεσμοθετήσετε.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη