Μέτρα ΤΩΡΑ για τους εκπαιδευτές και τους σπουδαστές των Δημόσιων ΙΕΚ
Νομαρχιακό Τμήμα (ΝΤ) Κεφαλονιάς Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ θεωρεί πως απαιτούνται άμεσα μέτρα για τη διασφάλιση της συνέχειας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των δικαιωμάτων εκπαιδευτών και σπουδαστών στα Δημόσια ΙΕΚ (ΔΙΕΚ). Σημειώνουμε πως τα ΔΙΕΚ θα ανοίξουν ξανά στις 18 Μάη και βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας από τις 11 Μάρτη, όπως άλλωστε και όλες οι υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές. Στο διάστημα αυτό οι συνάδελφοι εκπαιδευτές κλήθηκαν να υλοποιήσουν την τηλεκπαίδευση, μέσα σε ένα εργασιακά αχαρτογράφητο περιβάλλον, η δε Υπουργός Παιδείας δήλωσε πως το 95% των μαθημάτων στα ΔΙΕΚ είναι ενταγμένα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση. Στην πραγματικότητα η πανελλαδική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που περιγράφει η κ. Υπουργός. Ο υψηλός βαθμός δυσκολίας στην πραγματοποίηση μιας σειράς εργαστηρίων, η απουσία κεντρικής ρύθμισης και διαμόρφωσης τεχνικής υποδομής για τη στήριξη των μαθημάτων, η μη παροχή των αναγκαίων μέσων και της ανάλογης τεχνογνωσίας (πχ. επιμόρφωση) σε εκπαιδευτές και σπουδαστές για την ισότιμη συμμετοχή τους στην τηλεκπαίδευση, επέτεινε την αβεβαιότητα και, σε πολλές περιπτώσεις, τα αδιέξοδα.

Το μέλλον που προδιαγράφεται για τους εκπαιδευτές είναι άδηλο. Παράλληλα, παραμένουν μια σειρά εκκρεμότητες που αφορούν την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ιδιαίτερα στα εργαστήρια, την πρακτική και την πιστοποίηση των σπουδαστών. Σήμερα, παρουσιάζονται πολλά προβλήματα στους όρους και τις προϋποθέσεις επανέναρξης της διαδικασίας (πχ. στενότητα χώρων για εφαρμογή των αποστάσεων του 1,5 μέτρου, ανάγκη για μεγαλύτερες τάξεις και εργαστήρια, περισσότερα θρανία, καρέκλες, εξοπλισμό, αντισηπτικά σε όλους τους χώρους, αλλά και καλύτερη καθαριότητα των χώρων). Η συστέγαση του ΙΕΚ Κεφαλονιάς με το ΕΠΑΛ Αργοστολίου, θέτει ερωτηματικά για την αντιμετώπιση προβλημάτων σε περίπτωση που εκδηλωθεί κρούσμα σε μία από τις δύο δομές. Νέα αδιέξοδα φέρνουν οι ημερομηνίες λήξης του εξαμήνου και η αύξηση κατά 2 ώρες του ημερήσιου προγράμματος. Αυτό δυσκολεύει όλους τους σπουδαστές που δουλεύουν παράλληλα με τη σχολή, κι έχουν ρυθμίσει πολύ καιρό πριν να δουλέψουν σεζόν το καλοκαίρι, όπου για πολλούς είναι το κύριο εισόδημα εκείνων και των οικογενειών τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

Α.

-             Έκτακτο κονδύλι κρατικής χρηματοδότησης για να αναβαθμιστούν άμεσα εργαστήρια, αίθουσες, υποδομές, ώστε να μπορούν να καλύψουν τις νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει.

-             Να δοθεί κονδύλι χρηματοδότησης, προκειμένου να εξασφαλιστούν μέτρα πρόληψης και υγιεινής (αντισηπτικά, απολυμάνσεις). Να ενισχυθούν και να σταθεροποιηθούν τα μέτρα καθαριότητας και υγιεινής. Το διάστημα που τα ΔΙΕΚ παραμένουν κλειστά να προχωρήσει ο καθαρισμός και η απολύμανση όλων των χώρων τους. Να ληφθούν ιδιαίτερα μέτρα για τα εργαστήρια που απαιτούν σωματική επαφή.

-             Εφόσον θα συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να παρθούν από το υπουργείο Παιδείας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προχωρήσει για όλους τους σπουδαστές πανελλαδικά. Να εξασφαλιστεί ότι όλοι οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτές θα έχουν δωρεάν πρόσβαση σε υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο, ότι θα έχουν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, με υλοποίηση των αναγκαίων κεντρικών ρυθμίσεων και υποδομών.

-             Να διαμορφωθεί και να δημοσιευτεί ανά ειδικότητα το ολοκληρωμένο σχέδιο από το υπουργείο Παιδείας για την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού έτους 2019-2020 (αναπλήρωση διδακτικών ωρών εργαστηριακών μαθημάτων, πρόσληψη εκπαιδευτών, αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής, αύξηση στο ύψος των αναγκών της κρατικής χρηματοδότησης για τα ΔΙΕΚ).

-             Να διασφαλιστεί η πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των πρακτικών ασκήσεων, με ασφάλεια και μέτρα για όσες γίνονται σε εξωτερικούς χώρους (πχ. σε παιδικούς σταθμούς).

-             Να ρυθμιστούν όλες οι εκκρεμότητες που αφορούν τις εξετάσεις και την πιστοποίηση, με θεσμοθέτηση της δυνατότητας επανάληψης για όσους σπουδαστές νοσήσουν ή μείνουν σπίτι λόγω υπόνοιας νόσου.

Β.

-             Να δικαιούνται όλοι οι σπουδαστές μειωμένο εισιτήριο.

-             Όλοι οι σπουδαστές που δούλευαν, παράλληλα με την απλήρωτη πρακτική άσκηση και έχει ανασταλεί η σύμβαση της εργασίας τους αλλά όχι της πρακτικής άσκησης, να ενταχθούν άμεσα στο έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ και τις υπόλοιπες παροχές. Να τα πάρουν αναδρομικά!

-             Όλοι οι σπουδαστές που κάνουν την πρακτική τους άσκηση αυτή την περίοδο, απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, να ενταχθούν άμεσα στο έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ αλλά και στην έκπτωση ενοικίου.

-             Όλοι οι σπουδαστές που είναι άνεργοι να ενταχθούν στο έκτακτο επίδομα των 800 ευρώ.

-             Όλοι οι σπουδαστές που έχουν μετακινηθεί από τα σπίτια τους και διαμένουν στο Αργοστόλι ή που οι οικογένειές τους μένουν στο νοίκι, να πάρουν το επίδομα ενοικίου και να σιτίζονται με ευθύνη του κράτους.

Γ.

-             Να προσληφθούν καθηγητές με μόνιμη σχέση εργασίας, που θα καλύψουν και τις πρόσθετες ανάγκες (λόγω «σπασίματος» τμημάτων άνω των 15 σπουδαστών), με παράλληλη αναπροσαρμογή των συμβάσεων και των αμοιβών, όπου απαιτείται (πχ. διπλασιασμός ωρών διδασκαλίας σε «σπασμένο τμήμα).

-             Να διασφαλιστεί πως οι ώρες τηλεκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν πριν την επανέναρξη λειτουργίας των ΔΙΕΚ θα προσμετρηθούν στις συμβάσεις των εκπαιδευτών και θα πληρωθούν κανονικά, καθώς και ότι θα επικολληθούν τα ένσημα που αναλογούν.

-             Να διασφαλιστεί ότι οι εκπαιδευτές, οι οποίοι έχουν ως βασική εργασία τα ΔΙΕΚ, δεν θα έχουν κώλυμα να μπουν στο Ταμείο Ανεργίας (έμπαιναν μέχρι σήμερα κάθε καλοκαίρι). Να ρυθμιστούν τα ζητήματα που αφορούν τα ένσημα των αναπληρώσεων (να επικολλιούνται σε διαφορετικές ημέρες κι όχι την ίδια), καθώς και το πρόβλημα της αφαίρεσης από το ΙΚΑ των ενσήμων των δύο τελευταίων μηνών.

-             Να υπάρξουν οι αναγκαίες αλλαγές και αυτόματες ανανεώσεις – παρατάσεις στις συμβάσεις, ώστε να αντιμετωπιστούν με ενιαίο τρόπο και με πλήρη μισθολογική και ασφαλιστική κάλυψη όλοι οι εκπαιδευτές.

-             Να ληφθούν μέτρα και να δοθούν άδειες με πλήρεις αποδοχές και χωρίς καμία περικοπή της προϋπηρεσίας για τους εκπαιδευτές που ανήκουν οι ίδιοι στις ευπαθείς ομάδες ή διαμένουν με πρόσωπα που ανήκουν στις ομάδες αυτές.

Αργοστόλι 10/05/2020

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

Δημήτρης Μαντζουράτος

Σοφία Μισαηλίδου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γιαούρτι
Αιμορροΐδες: Οι τροφές που απαγορεύονται και τι μπορεί να βοηθήσει
Οι αιμορροΐδες είναι διατεταμένα αγγεία στην περιοχή του πρωκτού ή την απώτερη περιοχή του ορθού και η σχέση τους με τη διατροφή, ιδίως σε περιόδους...
Αιμορροΐδες: Οι τροφές που απαγορεύονται και τι μπορεί να βοηθήσει
deinosauroi asteoridis
Εντυπωσιακό οικοσύστημα πριν την εποχή των δεινοσαύρων αποκάλυψε το λιώσιμο των πάγων

Ένα ζευγάρι πεζοπόρων στις βόρειες ιταλικές Άλπεις εντόπισε τα ίχνη ενός προϊστορικού οικοσυστήματος που είχε αναπτυχθεί στην...

Εντυπωσιακό οικοσύστημα πριν την εποχή των δεινοσαύρων αποκάλυψε το λιώσιμο των πάγων
τηγάνι
Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό

Έχετε πέσει ποτέ στην παγίδα να τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα; Είτε πρόκειται για ένα αγαπημένο πιάτο, είτε για ένα γρήγορο και εύκολο γεύμα,...

Τι συμβαίνει στο σώμα σας όταν τρώτε το ίδιο πράγμα κάθε μέρα – 13 επιπτώσεις στον οργανισμό