21+1 ερωτήματα προς το υπ. Παιδείας και τον Πρωθυπουργό για επαναλειτουργία σχολείων και τηλεκπαίδευση
Του Τάκη Κατσαρού, συνεργάτη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, πρώην Διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη                   

Α. ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

Υπαρκτοί υγειονομικοί κίνδυνοι και ανύπαρκτοι παιδαγωγικοί λόγοι

1.     Σε ποιες χώρες της Ε.Ε. ανοίγουν τα σχολεία για μόλις 6-7 ημέρες πραγματικής διδασκαλίας; Ποια σοβαρή κυβέρνηση θα διακινδύνευε να θυσιάσει αυτό που πέτυχε ολόκληρη η κοινωνία (που βασίστηκε και στη σωστή απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν τα σχολεία),  στο βωμό της επικοινωνίας και προς άγραν εντυπώσεων; Ακόμη και τυχοδιωκτικών σχεδιασμών πρόωρων εκλογών εν μέσω πανδημίας; Μας λέει κάτι ότι στη Γερμανία π.χ. με τη χαλάρωση των μέτρων  και τη μερική επαναλειτουργία των σχολείων ανέβηκε η διάδοση των κρουσμάτων από 0,65 σε 1,13;

2.      Η υπουργός για την επαναλειτουργία των σχολείων (πλην της Γ΄ Λυκείου όπου όλοι συμφωνούμε) επικαλείται την ομόφωνη απόφαση της Επιστημονικής Επιτροπής του ΕΟΔΥ. Γνωρίζει ότι υπάρχουν και άλλες επιστημονικές γνωμοδοτήσεις στην Ελλάδα και διεθνώς που επιμένουν ότι τα παιδιά, ειδικά σε συνθήκες  αυξημένου συγχρωτισμού, μεταδίδουν τον ιό.  Αλλά, εφόσον η υπουργός Παιδείας επικαλείται τους «ειδικούς» για την υγειονομική πλευρά του θέματος, μπορεί να μας πει ποιοι ειδικοί παιδαγωγοί την συμβούλεψαν για την παιδαγωγική αξία της επαναλειτουργίας των σχολείων για 6-7  ημέρες; Όχι πάντως η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, η ΟΙΕΛΕ ή κάποιος άλλος εκπαιδευτικός επιστημονικός φορέας. Θα άξιζε να δούμε την εκ των υστέρων, έστω, γνωμοδότηση των «αρίστων» του ΙΕΠ επί του θέματος. (Αλήθεια, λειτουργεί το ΙΕΠ ή ο κ. Αντωνίου λείπει σε ταξίδι για δουλειές;)

3.     Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες,  θα μπορούν οι μαθητές να απουσιάζουν από το σχολείο με μια απλή δήλωση γονέα; Είναι ελληνική αυτή η «πατέντα» της νόμιμης «κοπάνας» ή αποτελεί καλή διεθνή πρακτική που αντιγράφουμε; Εντάσσεται στην αντίληψη της κυβέρνησης περί «αριστείας»; Τι μήνυμα περνάει μια τέτοια αντιπαιδαγωγική απόφαση στα παιδιά;

4.     Έχει προβλεφθεί ποιος είναι ο αρμόδιος να επιβεβαιώσει/πιστοποιήσει ότι η κάθε σχολική μονάδα είναι κατάλληλα προετοιμασμένη για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού; Δίνεται στις σχολικές μονάδες όπως π.χ. στη Δανία το δικαίωμα να κρίνουν εκείνες πότε ακριβώς θα είναι έτοιμες για το άνοιγμα;

  5.     Τι προβλέπεται στις άλλες χώρες της Ε.Ε. για τη χρήση μάσκας από τους μαθητές; Στην Ελλάδα με ποια επιστημονική αλλά και εκπαιδευτική γνωμοδότηση αποφασίστηκε η προαιρετική χρήση;

6.     Οι 15 μαθητές στοιβαγμένοι σε αίθουσες των 20-25 τ.μ. δεν αποτελούν κίνδυνο κατά το υπουργείο Παιδείας. Το ίδιο αν πηγαίνουν στην εκκλησία κι αν μεταλαμβάνουν, υποθέτουμε. Τα ίδια παιδιά, το απόγευμα, μετατρέπονται σε «φορείς μετάδοσης» της νόσου,  αν συγχρωτίζονται σε πλατείες δέκα στρεμμάτων και ο κ. Χρυσοχοΐδης στέλνει τα ΜΑΤ να τους ανοίξουν τα κεφάλια και να τους πνίξουν στα χημικά. Έχει κάποια λογική μια τέτοια αντιμετώπιση της νεολαίας, ειδικά από αυτούς που επιδίδονται σε πολιτική τυμβωρυχία και χύνουν υποκριτικά δάκρυα για «τη βία και το διχασμό» στα 10 χρόνια από τη δολοφονία των εργαζομένων της Μarfin;

7.     Τι υγειονομικά και άλλα μέτρα  έχουν ληφθεί για τους αναπληρωτές που επέστρεψαν στα σχολεία και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς; Αρκεί ένα σύγχρονο κράτος να θεσμοθετεί –και σωστά- την άδεια ειδικού σκοπού, χωρίς παράλληλα να έχει εξασφαλίσει τον έλεγχο της υγείας των καθηγητών;

Β. ΕΝΟΣ ΚΑΚΟΥ ΜΥΡΙΑ ΕΠΟΝΤΑΙ

Η live αναμετάδοση του μαθήματος στην τάξη «σκοτώνει» και το  μάθημα και την τάξη

8.     Μεταξύ της συνέχισης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που χωρίς καμιά κεντρική βοήθεια από το υπουργείο και το ΙΕΠ, υλοποίησαν με τα δικά τους μέσα και με υψηλό αίσθημα ευθύνης οι εκπαιδευτικοί και της ολιγοήμερης λειτουργίας των σχολείων για το θεαθήναι, η υπουργός Παιδείας διάλεξε τη δεύτερη, χειρότερη λύση. Που απειλεί να ακυρώσει στην πράξη την πρώτη, που με πολλά προβλήματα είχε μπει σε εφαρμογή. Αφού,  θα έχει ως πρώτη  συνέπεια τη διάσπαση του μαθητικού πληθυσμού, σε εκείνους που θα πηγαίνουν σχολείο και στους άλλους που θα μένουν σπίτι. Και ως δεύτερη, την αναζήτηση εμβαλωματικών λύσεων, όπως η παγκόσμιας πρωτοτυπίας έμπνευση της υπουργού να ενώσει δύο διαφορετικά πράγματα (το «ζωντανό» μάθημα στην τάξη και την εξ αποστάσεως τηλεκπαίδευση) σε ένα, τη live αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερα. Κάτι που  «σκοτώνει» και το  μάθημα και την τάξη. Ενός κακού μύρια έπονται. Και ενίοτε κάνουν να τρίζουν υπουργικές καρέκλες. Και οι όμορφες τροπολογίες όμορφα γίνονται προσάναμμα για κοινωνικές αντιδράσεις. Όπως αυτές που ήδη εκδηλώνονται και θα πετύχουν, όπως όλα δείχνουν, να μην ανάψουν ποτέ και να μη μεταδώσουν τίποτα οι κάμερες που φαντασιώνεται η υπουργός Παιδείας.

9.     Σε ποιες χώρες της Ε.Ε. έχουν τοποθετηθεί κάμερες στις σχολικές αίθουσες και επιτρέπεται η ζωντανή μετάδοση μαθήματος στην τάξη, γενικότερα ή με αφορμή τον κορωνοϊό και με ποιο ρυθμιστικό πλαίσιο;

10.  Η εκπρόθεσμη τροπολογία-big brother της 8ης Μαΐου σε άσχετο νομοσχέδιο και χωρίς καμία διαβούλευση,  που ψηφίστηκε μόνο από την κυβερνητική πλειοψηφία για τη ρύθμιση της τηλεκπαίδευσης και τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος στην τάξη, αποτελεί ναι ή όχι ομολογία ότι η μέχρι τώρα εξ αποστάσεως εκπαίδευση διεξάγονταν χωρίς κανένα νομοθετικό ρυθμιστικό πλαίσιο; Ήταν ή δεν ήταν εκτεθειμένα σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα όλων των εμπλεκομένων;

11.  Η συγκεκριμένη τροπολογία συνιστά δείγμα της διακηρυγμένης κυβερνητικής αντίληψης περί καλής νομοθέτησης και επιτελικού κράτους; Τι έχει να πει γι αυτό ο πρωθυπουργός αλλά και ο συντονιστής των κοινωνικών υπουργείων κ. Γεραπετρίτης;

12.  Είναι ακριβές ότι η υπουργός όρισε υπεύθυνη Προσωπικών Δεδομένων (ΥΠΔ)του Υπουργείου Παιδείας μια μόλις ημέρα πριν την κατάθεση τής τροπολογίας- big brother; Και ότι την ίδια μέρα (7/5/) αποδέχθηκε την παραίτηση της προηγούμενης ΥΠΔ αν και είχε υποβληθεί από τον Ιούνιο του 2019! Γιατί άργησε η αποδοχή της παραίτησης και η  πλήρωση της θέσης επί 10 ολόκληρους μήνες, παρ` ό,τι και στον τελευταίο οργανισμό ή επιχείρηση επιβάλλεται από τον κανονισμό GDPR, γιατί μέσω αυτού διασφαλίζονται και υλοποιούνται οι προβλέψεις του; Είναι αληθές ότι η συγκεκριμένη υπεύθυνη ΔΕΝ είναι καν υπηρεσιακή υπάλληλος, αλλά, νομικός-μετακλητή σύμβουλος της υπουργού Παιδείας (δηλαδή, Γιάννης- ή μάλλον, Νίκη- κερνάει και πίνει) χωρίς κανένα εχέγγυο ανεξαρτησίας έναντι της πολιτικής ηγεσίας, όπως επιβάλλει ο κανονισμός; Επίσης, με ποια διαδικασία επιλέχθηκε, που δημοσιεύθηκε το βιογραφικό της, ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας της, πόσοι υπάλληλοι την πλαισιώνουν;

13.  Στην εν λόγω τροπολογία που αφορά χρήση ηλεκτρονικών μέσων για την αναμετάδοση του μαθήματος, δεν αναφέρεται πουθενά αν αυτά τα μέσα θα διατίθενται από το δημόσιο, στο πλαίσιο της συνταγματικής αρχής της δωρεάν παιδείας. Με δεδομένο ότι στην Έκθεση του ΓΛΚ αναφέρεται ότι οι ρυθμίσεις της τροπολογίας δεν προκαλούν δημόσια δαπάνη, πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες χιλιάδων καμερών και άλλων υποβοηθητικών μέσων εικόνας, ήχου, μικροφώνων, ειδικών εφέ κλπ που θα επιτρέψουν την «καινοτόμα»  και «πρωτοποριακή» μετατροπή των  αιθουσών διδασκαλίας σε μίνι τηλεοπτικά πλατό και τη διεξαγωγή του μαθήματος σε reality show;

14.  Ισχύει η δήλωση της κυρίας Κεραμέως σε προσφιλές της ιδιωτικό κανάλι ότι όπου δεν υπάρχει εξοπλισμός (σχεδόν παντού, δηλαδή) θα μπορεί η αναμετάδοση του μαθήματος να γίνεται από το κινητό τηλέφωνο των εκπαιδευτικών; Με ποιο τρόπο θα υποχρεωθούν οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιήσουν τον ατομικό τους εξοπλισμό για την αναμετάδοση του μαθήματός τους, όταν μάλιστα  σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα έχει τοποθετηθεί εναντίον μιας τέτοιας λύσης; Ανυπομονούμε να δούμε την ΠΝΠ με την οποία θα …επιτάσσονται κινητά και θα επιστρατεύονται φορητοί υπολογιστές και τάμπλετ ιδιωτών. Θα πρόκειται για το «Σκόϊλ Ελικούκου» της κυρίας Κεραμέως!

15.  Στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας αλλά και στην ομιλία της στη Βουλή η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε σε διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Υπάρχει το σχετικό υλικό της διαβούλευσης; Υπάρχει αλληλογραφία με την Αρχή; Είναι αλήθεια ή ψέμα ότι η ΑΠΔΠΧ ουδέποτε εξέφρασε γνώμη επισήμως; Κι αν είναι αλήθεια πώς μπορεί να στέκεται στη θέση της μια υπουργός που για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν με τα Κολλέγια) παραπλανά τη Βουλή;

16.  Σχετικά με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) ο οποίος υπερτερεί της εθνικής νομοθεσίας και δεν αίρεται –όπως και το Σύνταγμα- λόγω της πανδημίας, τηρήθηκαν οι προβλέψεις του από το υπουργείο Παιδείας; Το υπουργείο διαθέτει αναρτημένη στην ιστοσελίδα του την πολιτική απορρήτου σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό Κανονισμό; Διενεργήθηκε με βάση αυτή την πολιτική  η εκτίμηση Αντικτύπου ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων, εν όψει της διεξαγωγής τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; Τέθηκε υπόψη της ΑΠΔΠΧ ο τρόπος προστασίας των προσωπικών δεδομένων εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας;

17.  Ειδικά για την εφαρμογή της τροπολογίας για τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων, προβλέπεται να εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση. Υπάρχει  εκτίμηση Αντικτύπου (Ε.Α.Π.Δ.) πριν την έκδοση της ΥΑ, όπως προβλέπει η ψηφισμένη τροπολογία; Πότε και από ποιον υπεύθυνο επεξεργασίας διενεργήθηκε; Έλαβε γνώση η Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων; Αποτέλεσε η εκτίμηση Αντικτύπου αντικείμενο διαβούλευσης με την ΑΠΔΠΠΧ;

18.  Γιατί δεν έχει απαντηθεί ένα μήνα μετά η υποβληθείσα στις 13/4/2020 ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ για τα ζητήματα της τηλεκπαίδευσης, την αποδέσμευση από την πλατφόρμα webex τής Cisco, την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με στόχο την υποστήριξη 200000 ψηφιακών τάξεων σε έκτακτες συνθήκες και την προστασία των προσωπικών δεδομένων;

19.  Με δεδομένες τις ανακοινώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και τις δηλώσεις των αρμοδίων στελεχών του, υπέρ της τηλεκπαίδευσης στις έκτακτες συνθήκες της πανδημίας (παρά την οργανωτική ανικανότητα που επέδειξε το υπουργείο) γιατί το ΥΠΑΙΘ στην ανακοίνωσή του στις 9/5/2020, κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει λάβει αρνητική θέση απέναντι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Άγνοια, διαστρέβλωση ή συκοφαντία;

20.  Ως προς το σκέλος της ερώτησης του ΣΥΡΙΖΑ που αφορούσε στην  προμήθεια  εξοπλισμού για τους μαθητές από τα πιο αδύναμα στρώματα και τις απίθανες παλινωδίες του υπουργείου, το ερώτημα παραμένει. Πόσοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί υπέβαλαν αίτημα για εξοπλισμό και πόσα αιτήματα ικανοποίησε το υπουργείο;

21.  Το υπουργείο Παιδείας για την περίοδο από 17/3 μέχρι 30/4 παραθέτει αθροιστικά στοιχεία αναφορικά με τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης. Αποφεύγει όμως να δημοσιοποιήσει στοιχεία που αφορούν το μεμονωμένο ποσοστό συμμετοχής των μαθητών ανά διδακτική ώρα.  Πόσοι από τους εγγεγραμμένους μαθητές στα ελληνικά σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολούθησαν ανά ημέρα το εξ αποστάσεως σύγχρονο πρόγραμμα μέχρι τώρα; Πόσοι μαθητές έχουν παρακολουθήσει το πρόγραμμα ασύγχρονης εκπαίδευσης που αντιστοιχεί στην ίδια περίοδο; 

 Και το τελευταίο ερώτημα απευθύνεται  προς τον πρωθυπουργό:

Κύριε Μητσοτάκη,  όταν στις 13/3 λαμβάνατε  μέρος στην πιλοτική παρουσίαση του έργου της τηλεκπαίδευσης, γνωρίζατε ότι εξέλειπε η νομοθετική ρύθμιση και υπήρχε νομοθετικό κενό για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το οποίο η υπουργός εκ των υστέρων και ανεπιτυχώς, προσπαθεί να νομιμοποιήσει ακριβώς όπως έκανε και με την αναδρομική ισχύ άρθρου της ΠΝΠ που κάλυπτε εκ των υστέρων τις πράξεις της;

Έχετε αντιληφθεί το μέγεθος του σκανδάλου; Να έχει ανοίξει διάπλατα τις ψηφιακές πόρτες και τα ηλεκτρονικά παράθυρα του υπουργείου Παιδείας η κυρία Κεραμέως και να έχει ορίσει αρχιφύλακα την Cisco. Να έχουν μείνει επί δύο μήνες απροστάτευτα τα προσωπικά δεδομένα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών και των εκπαιδευτικών που καλή τη πίστει εμπιστεύτηκαν εσάς και την κυβέρνησή σας, ως θεματοφύλακες τής διαφύλαξής τους.  Συνειδητοποιείτε τι έχει συμβεί με τις ευλογίες σας και με τη δική σας «πιλοτική» συμμετοχή;

Μετά από όλα αυτά θα δίνατε ως γονιός τη συγκατάθεσή σας να συμμετάσχουν τα παιδιά σας στους επικίνδυνους πειραματισμούς της κυρίας Κεραμέως; Υποθέτουμε πως όχι! Ή, ναι;

Και τώρα που  πληροφορηθήκατε την αλήθεια, θα περιμένουμε να δούμε τι  σκοπεύετε να πράξετε. Γιατί η υπόθεση με το σκάνδαλο του υπουργείου Παιδείας να τεθούν σε διακινδύνευση και να παραβιαστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών δεν τελειώνει εδώ. Τώρα αρχίζει.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pierrakakis
Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές

Στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Δυτική Μακεδονία, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης είχε σειρά επαφών στη Φλώρινα με...

Κυρ. Πιερρακάκης-Φλώρινα: Δέσμευση για αναβάθμιση σχολικών υποδομών - Επίθεση αστυνομίας σε φοιτητές
παντειο
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!
Εν ώρα μαθήματος, ένα φωτιστικό φθορίου οροφής, ξεκόλλησε από το ταβάνι της αίθουσας και έπεσε με δύναμη στο πάτωμα.
Εικόνες ντροπής στο Πάντειο: Φωτιστικό έπεσε από το ταβάνι εν ώρα μαθήματος!