ekpaideusi sxoleio
Τη διάταξη που προβλέπει την επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών ελέγχει η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων

Την ώρα που το υπουργείο Παιδείας, εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, αποστέλλει εγκυκλίους με οδηγίες σχετικά με την αμφισβητούμενη ρύθμιση που προβλέπει τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος μέσα από τις σχολικές αίθουσες, χωρίς να έχει δημοσιοποιήσει την μελέτη αντίκτυπου που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την εφαρμογή του μέτρου, ο δικηγόρος Βασίλης Σωτηρόπουλος ενημερώνει ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ελέγχει τώρα και τη διάταξη που προβλέπει την επαναφορά της διαγωγής στους τίτλους σπουδών, η οποία περιλαμβάνεται στο νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που κατατίθεται στο τέλος του μήνα στη Βουλή.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο, η υποχρεωτική αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στο ίδιο το απολυτήριο και στα άλλα σχολικά πιστοποιητικά θέτει ζήτημα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών. Την ίδια στιγμή στο νομοσχέδιο δεν περιλαμβάνεται καμία ρύθμιση που να λύνει το ζήτημα με την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «όχι μόνο δεν λύνει το θέμα της απαλλαγής αλλά δημιουργεί κι άλλο ένα πρόβλημα προστασίας προσωπικών δεδομένων με την υποχρεωτική αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στο ίδιο το απολυτήριο τους και στα άλλα σχολικά πιστοποιητικά» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλόπουλος και ενημερώνει πως η Αρχή Προστασίας ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ενημερωθεί το ταχύτερο δυνατό για:

α) την διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά και

β) για την αναγραφή της διαγωγής ("κοσμία", "κοσμιοτάτη") στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών κατά τις διατάξεις του νομοσχεδίου "Αναβάθμιη του Σχολείου και άλλες διατάξεις"».

Αναλυτικά η ανάρτηση του Βασίλη Σωτηρόπουλου:

Η ΑΡΧΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΕΛΕΓΧΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Με σημερινό έγγραφό της, στο πλαίσιο εξέτασης προσφυγής που έχω καταθέσει εκπροσωπώντας γονέα μαθητή Λυκείου, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτηρα ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ενημερωθεί το ταχύτερο δυνατό για α) την διαδικασία απαλλαγής από τα θρησκευτικά και β) για την αναγραφή της διαγωγής ("κοσμία", "κοσμιοτάτη") στους τίτλους και πιστοποιητικά σπουδών κατά τις διατάξεις του νομοσχεδίου "Αναβάθμιη του Σχολείου και άλλες διατάξεις".

Η υπόθεση αφορά την απόφαση 28/2019 του Σεπτεμβρίου 2019 της Αρχής με την οποία υποχρεώθηκε το Υπουργείο Παιδείας να αναδιαμορφώσει την διαδικασία απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών. Η Ελλάδα καταδικάστηκε με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου την 31η Οκτωβρίου 2019 για την λεγόμενη "εγκύκλιο Λοβέρδου" με την οποία οι γονείς υποχρεούντο να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση ότι το τέκνο τους δεν είναι Χ.Ο. για να λάβουν απαλλαγή. Μαθητής του Λυκείου που υπέβαλαν οι γονείς του υπεύθυνη δήλωση χωρίς την αναγραφή αυτή δεν έλαβε απαλλαγή με αποτέλεσμα να προσφύγει στην Αρχή από τον Νοέμβριο του 2019. Παράλληλα, προσέφυγε στο Διοικητικό Εφετείο, το οποίο εξέδωσε απόφαση αναστολής για να μην παρακολουθεί ο μαθητής το μάθημα. Η Αρχή είχε ήδη στείλει δύο (2) επιστολές στο Υπουργείο, ερωτώντας για την εξέλιξη της διαδικασίας.

Το Υπουργείο Παιδείας στο νέο του νομοσχέδιο δεν περιέχει καμία απολύτως διάταξη συμμόρφωσής του με την απόφαση του Ε.Δ.Δ.Α. και της Αρχής. Επιπλέον, όπως επισήμανα σε υπόμνημα που έστειλα στην Αρχή, το Υπουργείο στο νέο του νομοσχέδιο όχι μόνο δεν λύνει το θέμα της απαλλαγής, αλλά δημιουργεί κι άλλο ένα πρόβλημα προστασίας προσωπικών δεδομένων με την υποχρεωτική αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στο ίδιο το απολυτήριο τους και στα άλλα σχολικά πιστοποιητικά.

Λόγοι ορθής διαχείρισης των δεδομένων των μαθητών θα επέβαλαν αυτή η αξιολόγηση της διαγωγής (αν υποθέσουμε ότι έχει νόημα στην εποχή μας) να παραμένει στα εμπιστευτικά αρχεία του σχολείου κι όχι να αναγράφεται στα απολυτήρια που ως γνωστόν συνοδεύουν τον πολίτη σε όλη του την μελλοντική επαγγελματική ζωή. Αυτά επισήμανα στην Αρχή.

Τώρα, το Υπουργείο Παιδείας καλείται επειγόντως, ενόψει της ψήφισης του νομοσχεδίου στην Βουλή, να εξηγήσει στην Αρχή για ποιό λόγο προέβη στα ανωτέρω και, κυρίως, τί θα πράξει ώστε το νομοσχέδιο να είναι συμβατό με την νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων και δη τον #GDPR και τον Ν.4624/2019.

arxi

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων