Αλαλούμ με τη δίχρονη προσχολική αγωγή στην πόλη μας.
Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή θεσπίστηκε το 2018 (Ν.4521/2018 ΦΕΚ ΝΟ. 38 02.03.2018). Ο νόμος πρόβλεπε διάστημα τριετίας για την πλήρη εφαρμογή της σε όλη την επικράτεια, ήτοι την σχολική χρονιά 2020-2021.
H θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής χαιρετίστηκε από το γονεϊκό κίνημα. Εξαρχής είχαμε προειδοποιήσει ότι η υλοποίησή της απαιτεί σοβαρό σχεδιασμό και κυρίως γενναία χρηματοδότηση από την Πολιτεία προκειμένου να καταστεί εφικτή η απαλλοτρίωση/αγορά των απαιτούμενων οικοπέδων για την ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολικών εγκαταστάσεων που θα ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών μας.
Δυστυχώς η Πολιτεία για άλλη μια φορά απεκδύθηκε των συνταγματικών υποχρεώσεών της και «πέταξε το μπαλάκι» στους δήμους χωρίς την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Το αποτέλεσμα είναι η χώρα να κινείται με διαφορετικές ταχύτητες. Σε άλλους Δήμους να έχει ήδη εφαρμοστεί και σε άλλους να είναι αμφίβολο πότε ,αν και με με ποιον τρόπο τελικά θα εφαρμοστεί.
·Η κατάσταση στο Δήμο μας
Η Ένωση ασχολείται χρόνια τώρα με το μείζον θέμα της σχολικής στέγης που ταλανίζει την πόλη μας.
Από τη θέσπιση της υποχρεωτικότητας της δίχρονης προσχολικής αγωγής, δεκάδες ραντεβού ,συναντήσεις και συζητήσεις έχουν γίνει και με την τωρινή αλλά και την προηγούμενη Δημοτική Αρχή προσπαθώντας να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση σε ένα τόσο ευαίσθητο και δύσκολο εγχείρημα.
Εγκαίρως ειδοποιήσαμε το Δήμο για τον αυξημένο αριθμό των παιδιών που περιμέναμε να φοιτήσουν στα νηπιαγωγεία της πόλης και ενημερώσαμε για τον ελάχιστο αριθμό αιθουσών που έπρεπε να δημιουργηθούν. Κάναμε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ οι οποίες παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα ελεγχθούν, δεν προχώρησε ποτέ καμία τεχνική μελέτη για την υλοποίησή τους.
Ακόμα και την ύστατη ώρα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών εγγραφών (30.05.2020) ήταν η Ένωση που ενημέρωσε το Δήμο για τον ακριβή αριθμό των παιδιών και μάλιστα ανά περιοχή και ανά νηπιαγωγείο.
Ενημερώσαμε το Δήμο ότι έχουμε πρόταση για την κατανομή των παιδιών με στόχο αυτά να φιλοξενηθούν σε κοντινά νηπιαγωγεία. Προτείναμε ο Δήμος να κάνει άμεσα συνάντηση με τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων και την Ένωση ώστε να υπάρξει η απαραίτητη ενημέρωση και η καλύτερη δυνατή διαχείριση της κατάστασης.
Η απάντηση του Δήμου ήταν ότι «μας ευχαριστούν για το ενδιαφέρον μας αλλά το θέμα αυτό θα το χειριστούν οι ίδιοι με τους αρμόδιους φορείς».
Η πρόταση που κατέθεσαν οι « αρμόδιοι φορείς» είναι να μεταφέρονται νήπια από τον Τσακό στα Πευκάκια, από τον Αη Γιάννη στο Κοντόπευκο αλλά και από τα Πευκάκια στο Τσακό και από το Κοντόπευκο στον Αη Γιάννη κ.ο.κ. Ένα κανονικό αλλαλούμ δηλαδή που θα ήταν για γέλια αν δεν ήταν τόσο σοβαρό θέμα και δεν αφορούσε ανθρώπους που θα πρέπει καθημερινά να διασχίζουν ολόκληρη την πόλη και να ταλαιπωρούνται για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο...
Εν κατακλείδι,
ü Η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής κατέληξε από όραμα να καταστεί εφιάλτης για την πόλη μας λόγω της προχειρότητας και του ανύπαρκτου σοβαρού σχεδιασμού.
ü Ο χρόνος έχει παρέλθει και πλέον η ανέγερση αιθουσών βαρέως τύπου αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Το Υπουργείο προωθεί τη λύση των containers τα οποία ονομάζει «αίθουσες ελαφρού τύπου» .
ü Ο σχεδιασμός προχωρά με τον ανώτατο αριθμό μαθητών ανά αίθουσα (25). Φαίνεται η πανδημία και ο συνωστισμός απασχολεί τους «αρμόδιους» μόνο στις ανοιχτές πλατείες και στα θερινά σινεμά. Αντιθέτως «ξεχνιέται» στις κλειστές σχολικές αίθουσες...
ü Περιμέναμε από το Δήμο να καλέσει τις προϊσταμένες νηπιαγωγούς και να τις ενημερώσει για το πλάνο του. Παρά τις εκκλήσεις μας, καμία συνάντηση και καμία ενημέρωση δεν έγινε.Οι προϊσταμένες των νηπιαγωγείων έμειναν μόνες , χωρίς καμία ενημέρωση και καμία επικοινωνία από το Δήμο, να διαχειριστούν την αγωνία των γονιών και τα εύλογα ερωτηματικά που δημιουργήθηκαν από τις αλλοπρόσαλες οδηγίες της διεύθυνσης (όπως οι προτάσεις για μετακινήσεις νηπίων από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο κ.α.)
ü Περιμέναμε από το Δήμο απαντήσεις στα ερωτήματά μας αναφορικά με τη διαμόρφωση των προαυλίων των νέων αιθουσών, τον εξοπλισμό που θα πρέπει να έχουν και τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών που θα αναλάβουν τα λειτουργικά έξοδά τους και τις συντηρήσεις τους. Η αγωνία μας μεγαλώνει γιατί γνωρίζουμε ότι αφενός η ανοικτή εργολαβία για όλα τα σχολεία της πόλης ανέρχεται στο πενιχρό ποσό των 27.000 Ευρώ (μετά την εργολαβική έκπτωση) ενώ οι σχολικές επιτροπές που δεν έλαβαν ποτέ την επιπλέον χρηματοδότηση που αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο, δεν έχουν τους πόρους να ανταπεξέλθουν (ειδικά η πρωτοβάθμια σε αυτή την περίπτωση).
Γενικά, περιμέναμε ο Δήμος μας να έχει ως κύριο μέλημά του τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, με σύγχρονες προδιαγραφές και με γνώμονα τις ανάγκες των παιδιών (και όχι απλά να ικανοποιήσει το στόχο του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης για εφαρμογή της δίχρονης όπως-όπως, σύμφωνα με σχετική δήλωση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 24/6).
60 μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων η ανησυχία γιγαντώνεται αφού ούτε μια απο τις 15 αιθουσες που πρέπει να δημιουργηθούν δεν είναι έτοιμη.
Θα θέλαμε να ευχηθούμε Καλή επιτυχία στο νέο εγχείρημα.
Επειδή όμως καμία σοβαρή προεργασία και κανένας σχεδιασμός δεν προϋπήρξε προκειμένου να οδηγηθούμε σε επιτυχή έκβαση,
Θα ευχηθούμε Καλή Τύχη ελπίζοντας να μην βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη