polytexneio kritis
Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει την ανοιχτή επιστολή της ΠΕΕΚΕ Κρήτης προς τα υποψήφια σχήματα των πρυτανικών εκλογών

Αξιότιμη κυρία, αξιότιμοι κύριοι, μέλη ΔΕΠ και υποψήφιοι των Πρυτανικών εκλογών του Πανεπιστημίου Κρήτης, 
 
Ενόψει των πρυτανικών εκλογών, σας απευθύνουμε έκκληση για να τοποθετηθείτε δημόσια σχετικά με το κρίσιμο θέμα του εξοβελισμού των Κοινωνικών Επιστημών από το Γενικό Λύκειο και την απειλή εξαφάνισης ενός ολόκληρου εκπαιδευτικού κλάδου από τη δημόσια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα του κλάδου ΠΕ78, ο οποίος αποτελείται από Κοινωνιολόγους, Κοινωνικούς Ανθρωπολόγους, Πολιτικούς Επιστήμονες και Νομικούς. Σκοπός αυτής της ανοιχτής επιστολής, που δεν έχει την οποιαδήποτε αντιπαραθετική πρόθεση προς άλλες επιστήμες, δίπλα στις οποίες στεκόμαστε με σεβασμό και διάθεση γόνιμης συνεργασίας, είναι η ανάγκη να αναδειχθεί, πρωτίστως, το βάναυσο πλήγμα που υπέστη ο χώρος των Κοινωνικών Επιστημών στο ελληνικό σχολείο. Όπως γνωρίζετε, πριν μερικές εβδομάδες ψηφίστηκε ο Ν.4692/2020 «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» στο πλαίσιο του οποίου, καταργήθηκε το μάθημα της Κοινωνιολογίας από πανελλαδικώς εξεταζόμενο και αντικαταστάθηκε από τα Λατινικά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντικατάσταση αυτή δεν συνοδεύθηκε από καμία επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, γεγονός που εγείρει πολλά και εύλογα ερωτήματα.  

Ακόμη, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το δεδομένο ότι το επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών, στο οποίο εξετάζεται το μάθημα της Κοινωνιολογίας, δίνει πρόσβαση σε Ακαδημαϊκά Τμήματα τα οποία στην πλειονότητά τους καλλιεργούν τις Κοινωνικές Επιστήμες ή έχουν μαθήματα Κοινωνικών Επιστημών στο πρόγραμμα σπουδών τους.  

Η «αποψίλωση» όμως των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από το Γενικό Λύκειο συνεχίστηκε και μέσα από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα (δημοσίευση ΦΕΚ, 15 Ιουνίου 2020) στο πλαίσιο του οποίου καταργήθηκαν δύο ακόμη μαθήματα της ειδικότητάς μας από τη Β΄ Λυκείου. Το μάθημα γενικής παιδείας «Σύγχρονος Κόσμος, Πολίτης και Δημοκρατία» το οποίο είχε εισαχθεί μόλις το 2018 στο αναλυτικό πρόγραμμα και το μάθημα κατεύθυνσης «Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών». Επίσης, μειώθηκε κατά μία ώρα η διδασκαλία του μαθήματος «Πολιτική Παιδεία» στην Α’ Λυκείου. Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μια συντριβή της ειδικότητας των Κοινωνικών Επιστημόνων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και έναν πρωτοφανή διωγμό των γνωστικών αντικειμένων της Πολιτειακής Αγωγής και της Κοινωνικής Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά, από τις 14 ώρες μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών που διδάσκονται σήμερα σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, από το σχολικό έτος 2021-2022 θα απομείνουν μόλις 2 ώρες για το μάθημα της Α΄ τάξης Πολιτική Παιδεία (σε κοινή ανάθεση με τον κλάδο ΠΕ80 των Οικονομολόγων – εκπαιδευτικός κλάδος που πλήττεται εξίσου βάναυσα από τις επικείμενες αλλαγές), ενώ οι ώρες των φιλολογικών μαθημάτων θα ανέλθουν στις 52 ώρες σε σύνολο 102 ωρών (μόνον οι Α΄ αναθέσεις!) και για τις τρεις τάξεις του Λυκείου. Έκφραση, προφανώς, της ανάπτυξης ενός ιδιότυπου φιλολογικού κλασικισμού από πλευράς Υπουργείου Παιδείας. Φαινόμενο, όμως, πρωτόγνωρο για ωρολόγιο πρόγραμμα γενικής εκπαίδευσης στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα! Όλα αυτά καθιστούν την εκπαίδευση των Ελλήνων μαθητών, σαφώς φτωχότερη και εμφανώς εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Ένας βασικός επιστημονικός άξονας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έθετε τις βάσεις για την κριτική, διεπιστημονική και ορθολογική συγκρότηση της γνώσης και την ηθικοπολιτική διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων παύει να υφίσταται!  

Επιπρόσθετα, εξαφανίζεται ολοκληρωτικά η επαγγελματική επιλογή της εκπαίδευσης για χιλιάδες αποφοίτους σχολών Κοινωνικών Επιστημών, τόσο στο δημόσιο σχολείο, όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση. 

Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω ζητάμε να τοποθετηθούν δημόσια οι υποψήφιοι συνδυασμοί που συμμετέχουν στις πρυτανικές εκλογές του Πανεπιστημίου Κρήτης όσον αφορά στα εξής: 

•  Πώς αντιλαμβάνεστε την παραπάνω κατάσταση σχετικά με το μέλλον των Κοινωνικών Επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; 

•  Τι δράσεις προτίθεστε να αναλάβετε σχετικά με την κατάφωρη υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των φοιτητών και αποφοίτων του Πανεπιστημίου μας των Τμημάτων Κοινωνιολογίας, Πολιτικής Επιστήμης και Οικονομικού, ως αποτέλεσμα του εξοβελισμού των μαθημάτων μας από το Λύκειο; 

•  Πώς θα διαχειριστείτε την διαφαινόμενη υποβάθμιση της ποιότητας των σπουδών, καθώς οι υποψήφιοι φοιτητές των Τμημάτων Κοινωνιολογίας, Πολιτικής Επιστήμης, Παιδαγωγικών Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, δεν θα έχουν καμία επαφή με το γνωστικό αντικείμενο των Κοινωνικών Επιστημών σε επίπεδο Λυκειακής εκπαίδευσης, ενώ για να εισαχθούν στα αντίστοιχα 
Τμήματα θα εξετάζονται σε αμιγώς φιλολογικά μαθήματα; 

Καλούμε τους υποψήφιους για τις Πρυτανικές Αρχές να μας ενημερώσουν αναφορικά με τους τρόπους αντίδρασης σε αυτή την ζοφερή κατάσταση για το μέλλον των Τμημάτων του Πανεπιστημίου μας, των φοιτητών του και των αποφοίτων του. Ελπίζουμε στη σχέση ευθύνης του Ιδρύματος προς την τοπική κοινωνία αλλά και στην στήριξη των Κοινωνικών Επιστημών και των Κοινωνικών Επιστημόνων στην εκπαίδευση.   
  
Με εκτίμηση, 

Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών   Π.Ε.Ε.Κ.Ε. Κρήτης 

Υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικοί Επιστήμονες Κρήτης

1.    Ανδρουλάκη Αθηνά 
2.    Βανταράκης Βαγγέλης 
3.    Βαρδάκη Μαρία 
4.    Βελιδάκη Αντιγόνη  
5.    Γεντεκάκη Ειρήνη 
6.    Γεωργακάκη Ιωάννα 
7.    Γρηγοράκη Ανδριανή 
8.    Δεικτάκη Αναστασία 
9.    Δερμιτζάκη Νεκταρία 
10.    Καζολέα Ελένη 
11.    Καϊσερλή Ιωάννα 
12.    Καλλιτσουνάκη Ελένη 
13.    Καμπιτάκη Αργυρώ 
14.    Καραβιώτη Μαρία 
15.    Καράλη Αντωνία 
16.    Κιοσσέ Σοφία 
17.    Κολυβάκης Ανδρέας 
18.    Κρυωνάς Πάρης 
19.    Μανουσέλης Αλέξανδρος 
20.    Μανωλακάκη Αναστασία 
21.    Μαρινόπουλος Νίκος 
22.    Μαρούλη Φλουρή 
23.    Μενεγάτου Μαριετίνα 
24.    Μιχαλακέα Αγγελική 
25.    Μπέτσος Δημήτρης 
26.    Μπουρναζάκης Μανόλης 
27.    Πανακάκη Αθηνά  
28.    Παντελάκης Ιωάννης 
29.    Παπαγιάννη Πηνελόπη 
30.    Παπαδογιαννάκη Ευαγγελία 
31.    Πατηράκη Ελένη 
32.    Σαλμάν Λέιλα 
33.    Σπουρδαλάκη Πηνελόπη 
34.    Τσαμάνδουρα Ροζίνα 
35.    Τσαχάκη Άρια 
36.    Φαγογένης Κωνσταντίνος 
37.    Φανουργάκη Κατερίνα 
38.    Χατζάκη Μαρία 
39.    Ψήνας Πολύβιος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι